Tips: Deviltech 5700 570m ~10.000

Permalänk
Skrivet av Wikijit:

Bra pris, men skulle inte köpa där ifrån pga konstiga leveranstider och om något skulle krångla så känns supporten sisådär?

Har köpt min nuvarande laptop from notebookguru.de vilket är typ ett enmansföretag, och visst det tog nån månad att få burken - men jävlar vad prisvärt.. Jag kan vänta nån månad om det ger mig mest pang för peng (student!)

Permalänk
Medlem

Betalar hellre lite mer (otålig)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon89694:

Riktigt prisvärt
Är i grund o botten en Msi GT683 dator (samma hårdvara och chassi) fast med GTX570, istället för GTX560m som Msi GT683 kommer med, så skillnaden är ca 15% beroende på spel, samma skillnad som mellan GTX460m och GTX560m, så det är ingen stor skillnad..

GT683 kan fås med ett 570 i DXR modellen, tveksam om den finns i Svedala dock.

Skrivet av anon89694:

Det är ingen skillnad mellan dom i spel, i7 hjälper bara till när fler än 2kärnor behövs:
http://www.notebookcheck.net/Review-Intel-Sandy-Bridge-Proces...

Var väl inte den bästa benchmarken direkt? GT540 är ju en rejäl flaskhals för samtliga CPUer där, inte så konstigt att reultaten blir så lika (vilket de även påpekar).

Skrivet av anon89694:

Det syns även på länken du gav, längst ner i mitten sitter kylaren över kortet

Ah missade att man kunde se en del av sloten!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av björk:

GT683 kan fås med ett 570 i DXR modellen, tveksam om den finns i Svedala dock.

Var väl inte den bästa benchmarken direkt? GT540 är ju en rejäl flaskhals för samtliga CPUer där, inte så konstigt att reultaten blir så lika (vilket de även påpekar).GT540

Ah missade att man kunde se en del av sloten!

Yes det finns det men inte i Norden.
Den är heller inte riktigt lika prisvärd som Deviltech 5700 tyvärr..
Den billigaste jag kunde hitta kostar $ 1,559,99 = 11000:- + frakt osv...
Jag menar givetvis vad som kan köpas inom (max norden) inte från kina,usa osv...

Jo den testen är inte helt perfekt pga midrange gkortet,men så extermt slö är inte GT540m för laptop, den har 96sp o är bara 8-10% svagare än Radeon 6750m o är ett högt klass2 kort, har själv använt det kortet o medel inställningar på dom flesta spel fungerar...
Men GTX460m är ju ca dubbelt så snabbt såklart...

finns andra som visar liknande resultat fast med bättre gkort, så mellan i5 och i7 ska det inte va någon skillnad då flaskhalsen inte är dagens laptop processorer utan grafikkortet (förutom när man kommer upp till topp prestandan) men vem skulle köpa en laptop med en i3 processor o para ihop den med 2st GTX580m/Radeon 6990m

tex msi GT683 kommer med både i5 och i7 men får samma 3dmark resultat o samma spel resultat, så det enda som skulle kunna förlora någon fps är i3 processorerna, men det kommer ändå inte bli mycket då bara Turbo är avstängt..

Jag har en i5 2410 cpu och i7 2630 hemma, får se om jag gör en test fast då med 2st GTX560m i SLI, blir det ingen flaskhals med 2st topp kort då blir det aldrig det...

Permalänk
Korsordsguru

Som jag förstår det från deviltech-forumet så är det sådan här lång leveranstid på varje laptop, men personen från deviltech som skriver där är väldigt kryptisk... http://www.deviltech-forum.de/index.php?page=Thread&threadID=...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

"The samples come next week to newspapers for. The delivery time is 6-7 weeks currently. There are two panels installed patriot pyro. battery run times to myself I can say nothing." Google-translatat.

Jättekryptiskt

Där det står leveransdatum är förmodligen ett vanligt skript som lägger på 7 dagar från nuvarande dag eller liknande.
Riktiga leveranstiden på denna är 6-7 veckor (well 5-6 veckor nu kanske).

Och jag köpte i72630, den med 4 kärnor. Inte för att få bättre fps i nuvarande spel men för att kunna göra annat samtidigt, som att streama till exempel vilket förmodligen funkar mycket bättre än i5an. Och för att öka livslängden på datorn såklart.

Permalänk
Medlem

Vad kostar frakten från Deviltech?

Sitter och kollar på ny laptop inför BF3 men velar lite mellan Asus, Msi eller en Deviltech(eller dylik).

Har en Asus X72Vn för tillfället och bör väl byta upp mig en del antar jag. Den betalade jag jag 9,500:- för och det var tre år sedan. Skulle helst hamna på liknande pengar men funtar ändå på att gå upp nån tusenlapp om prestandan berättigar det.

Vill helst inte gå ner i storlek från denna (17").

Specade ihop en Fragbook på DT för strax över 12k. Då var det i7, 3gb 570, 6gb ram, ssd och win7 med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheUtter:

Vad kostar frakten från Deviltech?

Sitter och kollar på ny laptop inför BF3 men velar lite mellan Asus, Msi eller en Deviltech(eller dylik).

Har en Asus X72Vn för tillfället och bör väl byta upp mig en del antar jag. Den betalade jag jag 9,500:- för och det var tre år sedan. Skulle helst hamna på liknande pengar men funtar ändå på att gå upp nån tusenlapp om prestandan berättigar det.

Vill helst inte gå ner i storlek från denna (17").

Specade ihop en Fragbook på DT för strax över 12k. Då var det i7, 3gb 570, 6gb ram, ssd och win7 med.

SSD är visserligen trevligt, men ska datorn framför allt vara till för spelande hade jag hellre prioriterat ett bättre grafikkort

Visa signatur

Guru Fire IV (i7 3610QM CPU, 7970m GPU, 12GB RAM, Samsung 830 256GB SSD)
HTC One X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Papas:

SSD är visserligen trevligt, men ska datorn framför allt vara till för spelande hade jag hellre prioriterat ett bättre grafikkort

Ok, dock finns inte den datorn med ett bättre kort. Svårt att hitta någon med 6990, 485 eller 580 utan att det blir väldigt dyrt.

Ingen som vet hur frakten är, kostnad från DT?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheUtter:

Ok, dock finns inte den datorn med ett bättre kort. Svårt att hitta någon med 6990, 485 eller 580 utan att det blir väldigt dyrt.

Ingen som vet hur frakten är, kostnad från DT?

49,90€ betalade jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av efvil:

49,90€ betalade jag.

Tackar och bockar!

Permalänk

Wow! Tack för tipset. Undrar dock om det blir några ytterligare kostnader (tull eller VAT?)?
Har aldrig beställt utomlands förut.

Permalänk
Skrivet av Pilluminati:

Wow! Tack för tipset. Undrar dock om det blir några ytterligare kostnader (tull eller VAT?)?
Har aldrig beställt utomlands förut.

Inom EU tillkommer inga avgifter!

Permalänk

Då är det nästan för bra för att vara sant. Kommer att beställa så fort jag har råd.

Hittade flera reviews på deras laptops så de är nog att lita på.
Tusen tack för tipset.

Permalänk
Korsordsguru

Lade in beställning på en sådan här burk nu. Får se hur lång tid det tar att få hem den också. Ska köpa till 16GB RAM och en SSD senare, så är burken, och mitt liv, komplett!

Citat:

Konfiguration:
Bildschirm: 15,6" Full HD 1920 x 1080 LED Backlight Widescreen mit neuer Non-Glare-Technologie
Betriebssystem: kein
Sprache Betriebssystem: Deutsch ( Falls Betriebssystem ausgewählt )
Garantie: DevilCare: 2 Jahre DevilCare und 2 Jahre Garantie
Prozessor: Intel® Mobile Core i7 2760QM / 6MB L3 Cache, 2.40GHz - 3.50GHz Turbo Modus [+179€]
Speicher: 2 GB - 1 x 2048 MB Hochleistung - DDR3 SDRAM mit 1600 MHz
Grafikkarte: NVidia GeForce GTX 570M mit 1,5 GB GDDR5 Speicher und DirectX 11
Festplatte: 320 GB 7.200 U/Min SATA
Festplatte 2: kein
CD DVD Blu-Ray: DVD-Brenner: 8x Dual Layer DVD+/-RW / 24x CD-RW Combo
Soundkarte: Intel® High-Definition Audio (24-bit, 192KHz) mit Surround Sound
Kommunikation: Integriertes 10/1000Mb Gigabit Ethernet und 56K V.92 Modem
Wireless Netzwerkkarte: Integrierte DevilTech Wireless-Karte + Bluetooth
Keyboard: Notebook-Tastatur - Schwedisch
WebCam: Integrierte 2.0 Megapixel Kamera
Maus: keine
Headset: kein
Office-Software: kein
Anti-Viren-Software: kein
USB-Stick: kein
Ersatz-Akku: kein
Notebook-Tasche: kein

Artnr.: 32 1 1.058,00 € 1.058,00 €

Summe Produkte (netto) : 889,08 €
zzgl. MwSt. 19% Betrag : 168,92 €
Summe Produkte (brutto) : 1.058,00 €
Versandkosten (netto) : 41,93 €
zzgl. MwSt. 19% Betrag : 7,97 €
Versandkosten (brutto) : 49,90 €
Gesamtsumme : 1.107,90 €

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av DaLys:

Lade in beställning på en sådan här burk nu. Får se hur lång tid det tar att få hem den också. Ska köpa till 16GB RAM och en SSD senare, så är burken, och mitt liv, komplett!

Ser riktigt trevligt ut.
Själv väntar man på en Hellmachine, inne på 3de veckan nu.
Dom ska få in dom denna veckan, sägs det, så förmodligen 2veckors väntan kvar, ungh.

Offtopic: Du hängde en massa i IRC kanalen för ett par år sedan va? Kände bara igen ditt nick

Permalänk
Korsordsguru
Skrivet av bakemonster:

Ser riktigt trevligt ut.
Själv väntar man på en Hellmachine, inne på 3de veckan nu.
Dom ska få in dom denna veckan, sägs det, så förmodligen 2veckors väntan kvar, ungh.

Offtopic: Du hängde en massa i IRC kanalen för ett par år sedan va? Kände bara igen ditt nick

Segt att vänta så länge, men blir väl minst 5 veckor för de här burkarna också verkar det som.

Jodå, hänger fortfarande på IRC, i alla fall i #sweclockers på quakenet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som vet vilket leveransdatum som gäller? Översatt i Google translate: "Devil 5700 Respekt för förbeställa nu! Leveranstiden är ca 4 veckor. Förväntad leveransdag: Tisdag 2011/10/25".

Hade egentligen tänkt köpa en G53SX men eftersom denna är snabbare och lättare (och lite mer diskret än msi:s motsvarighet) till ett likvärdigt pris så tänkte jag slå till om väntan inte är allt för lång.

Permalänk
Korsordsguru
Skrivet av Jenz1992:

Någon som vet vilket leveransdatum som gäller? Översatt i Google translate: "Devil 5700 Respekt för förbeställa nu! Leveranstiden är ca 4 veckor. Förväntad leveransdag: Tisdag 2011/10/25".

Hade egentligen tänkt köpa en G53SX men eftersom denna är snabbare och lättare (och lite mer diskret än msi:s motsvarighet) till ett likvärdigt pris så tänkte jag slå till om väntan inte är allt för lång.

Det är 4-5 veckor som gäller. Har själv frågat om en ETA på min beställning men inte fått någon än. Kommer självklart att rapportera så fort jag får datorn hur lång tid det har tagit.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Funderar nästan på lägga en beställning nu när man såg detta!

Permalänk
Skrivet av Stich:

Synd med den höga upplösningen på skärmen, blir alldeles för smått och därmed måste man spänna ögonen för att se något. Är förmodligen inget problem för en del, men det skulle finnas valmöjligheten att välja en lägre upplösning.

Nu var de ett tag sen du kom med detta uttalande men eftersom jag själv nu köpt en 15,6" med 1920x1080 så måste jag fråga hur du menar med detta? Windows/Linux tillåter ju dig att ställa ner upplösningen eller är det något jag missat?

Permalänk
Korsordsguru

Väntar fortfarande på att nånting ska hända men det verkar som man måste ringa om man vill vara garanterad kontakt med deviltech. De verkar ha prioriterat bort email helt nästan, vilket är rätt tråkigt. Eftersom jag lade min beställning 2011-10-10 med 4-5 veckors leveranstid så lär jag behöva vänta tills mitten på november ändå. Men nu har de uppdaterat leveranstiden till "bara" 4 veckor istället för det tidigare 4-5 veckor. Alltid något.

Har redan lagt en beställning på 16GB RAM och en 120GB Corsair Force GT som lär komma fram i veckan men får väl hålla mig ett tag till tills det är lekdags på riktigt. Med de komponenterna är jag förövrigt uppe i totalt 10 153kr + 2384kr = 12 537kr. Känns fortfarande prisvärt för mig i alla fall!

Visa signatur