Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Newklear:

Men herregud..... Vem sjutton bryr sig om vem som är bäst med sniper!?
Flytta diskussionen till PM's istället för att besudla denna tråd.

Suck läste du ens, jag skrev ju vi skulle ta det via pm 3 inlägg sen inte jag som fortsätter.

Permalänk
Medlem

Venne om ni har tagit upp detta, men varför hittar jag ingen server med "caspian borders" som map?

Det finns ju två maps men ser bara operation metro...

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon99565:

Suck läste du ens, jag skrev ju vi skulle ta det via pm 3 inlägg sen inte jag som fortsätter.

Det hade inte varit "för 3 inlägg sen" om du inte hade fortsatt

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av 1guy:

router samt windows-service.

kanske räcker med ena, bara välja vilken.
jag stängde av båda.

Tack för hjälpen<3 Ingen DC för honom längre

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av oskaaarn:

Venne om ni har tagit upp detta, men varför hittar jag ingen server med "caspian borders" som map?

Dem serverna som körde caspian borders fanns uppe dem första dagarna utav betan, men dem har nu tagis bort, tyvärr... Lite dumt, kan man tycka, då den nuvarande banan är helt värdelös och representerar inte alls vad Battlefield faktiskt är

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Newklear:

Det hade inte varit "för 3 inlägg sen" om du inte hade fortsatt

Tyst med dig lägg dig inte i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskaaarn:

DICE has just announced that they have shut down the Caspian Border-Servers. The announcement was made by Daniel Matros on Battlelog.

Daniel Matros said, "Testing has now been completed and we are shutting down the Caspian Border servers." The developer also thanks players for providing their valuable feedbacks.

It is still not clear Whether the server will be put online once again during beta. So far Caspian Border servers were protected with passwords, which were renewed daily.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D Black Case, ASUS ROG VIII Extreme/Assembley Z170, Intel® Core™ i7-6700K, Hydro Series™ H115i Extreme Perfomance CPU Cooler, Corsair Link Cooling and Lighting Kit, Geforce GTX Titan X Pascal, Corsair AX1200i, OCZ RD400 1TB M.2, Corsair Venegeance LPX DDR4 3000MHz 4X16 GB, Astro Gaming A50, SoundBlaster X Katana, TrackIR5, HTC VIVE, SteelSeries Apex, Logitech G502, Thrustmaster Hotas Warthog, Thrustmaster T300 Ferrari, ASUS ROG Swift PG278Q, Alienware AW3420DW

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Newklear:

Dem serverna som körde caspian borders fanns uppe dem första dagarna utav betan, men dem har nu tagis bort, tyvärr... Lite dumt, kan man tycka, då den nuvarande banan är helt värdelös och representerar inte alls vad Battlefield faktiskt är

Jag tycker dock det kan bli rätt kul på den banan, gillar du inte korridorfighterna och så vidare alls?
Hursomhelst lär spelet bli epic med många olika banor, framförallt inf banor.

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem med att allting fryser sig på datorn (inkl. muspekaren) när man startar Origin? Det fryser sig i ca 5 sekunder, sedan hör jag ett "pip" som att någonting börjar spelas in, och så startar programmet. Någon?

Permalänk
Medlem

Det värsta med hela spelet är lagkamraterna... De som ligger och campar som attackers på Rush borde ju skjutas... Vad fan tänker de?

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

länka din profil då, vi kan ta en titt på din kd och spm så drar vi slutsatsen ifrån det.

att sitta i en buske på 150 meter avstånd och tro man är bra på spelet för på 10 minuter dödade du 4 pers utan att någon såg dig är inte direkt att vara duktig.

jag kör sniper som ett närstridsvapen och får ner planten på majoriteten av alla mcoms, lägger ut bra spawnpoints samt plockar iaf 3 pers per liv.

alla kan sitta utanför striden med en sniper utan att dö, det är inte svårt eller imponerande.
SPM is where its at.

Suck. Här har vi Zhroom nummer 2. Att springa runt med en sniper utan scope/med holo sight är inte skills. Att din SPM är 1000? Går inte att genomföra med sniper om du inte sitter på longränge eller dödar 10 st i minuten eller 3 mcoms förstörda/plantade.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon99565:

Tyst med dig lägg dig inte i.

Nej, det hade jag inte gjort om "diskussionen" hade gjorts med PM's istället.

Skrivet av anon99565:

Jag tycker dock det kan bli rätt kul på den banan, gillar du inte korridorfighterna och så vidare alls?
Hursomhelst lär spelet bli epic med många olika banor, framförallt inf banor.

Vill jag spela korridorshooters så finns det bättre spel att göra det på. Spelar jag Battlefield så gör jag det för dem storslagna stridsfälten fyllda med alla sorters fordon och där teamwork faktiskt existerar.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Newklear:

Nej, det hade jag inte gjort om "diskussionen" hade gjorts med PM's istället.

Du gör inte saken bättre, så jo tyst.

Skrivet av Newklear:

Vill jag spela korridorshooters så finns det bättre spel att göra det på. Spelar jag Battlefield så gör jag det för dem storslagna stridsfälten fyllda med alla sorters fordon och där teamwork faktiskt existerar.

Bättre spel? Knappast.. Känslan i detta slår alla fps jag testat, helt suveränt!

Permalänk
Medlem

Jag personligen tycker det är en bra bana med iaf lite variation. Den går från en stor öppen plats (parken) till två trånga utrymmen och till sist en återigen öppen plats. Kanske inte är den riktiga Battlefield atmosfären men är nog inte det som DICE vill testa utan är väl mer buggar och balanseringar mellan klasserna tror jag.
Även battlelog såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snaikstu:

Tja, efter att ha lirat betan så kan jag konstatera följande:

BF3 = MOH + fler fordon

- Sämsta "betan" jag sett på länge
Pinsamt att de släpper en så kass "beta" när spelet finns på hyllorna om några veckor, men de måste väl "trycka ut det" innan MW3.
Kan inte ens binda musknapparna... seriöst... va f-n, Dice... märks verkligen att de "fokuserat" på PC-versionen. Tjena!
Orkar inte ens börja lista alla buggar. Bådar inte gott. Allt snack om att det är mycket som är "fixat" i fullversionen tror jag ungefär lika mycket på som tomten. De verkar ju gilla att släppa buggiga spel som sedan efter 12-16 månader patchas så att det bara är halvbuggigt.

- Usel känsla rakt igenom
Känns som att lira Mechwarrior från 1995. Inget flyt när man rör sig. Clunky! Skillnaden är att en "Mech" ska kännas så. Get the hint?
Hello? BF3? Where are you? Oh, hai MOH! It's me, Johnny. Hahaha. Hai doggy. S-T-E-L-T. C-L-U-N-K-Y.
Luftgevär har mer rekyl än vapnen i BF3. Kiddy shooter!

- Ljudet låter dämpat
Snabbguide för att få vilket spel som helst att låta som BF3: Tag åtta stycken dassrullar. Vira dem runt skallen. Starta spelet. Klart!
Vapen 1 = Puff-puff-puff
Vapen 2 = Puff-puff-puff
Vapen 3 = Puff-puff-puff
Granat = Boff!
Va f-n... men jag måste säga att jag verkligen gillar den lilla trudelutten som spelas om och om och om och om igen under 30 sekunders tid när en omgång är avklarad och man sitter där och hjälplöst stirrar på skärmen. Den bidrar verkligen till att höja stämningen. Not! Förresten... glo hjälplöst på skärmen i en halvminut? Hej, MOH!

- Grafiken imponerar inte, även om det är en beta
Synd att jag inte kan "blurra" detta inlägg lite, och samtidigt slänga in lite "coola" skakeffekter. För då skulle ju mitt inlägg bli ännu bättre! Not!
Förresten... kontrast som sticker i ögonen likt syra? Hej, MOH!

- Kartan
... ja... kartan ja... vart är den? Oh, där är den... nej vänta nu... va f-n...

- Battlelog
Ett mer passande namn: BattleHog!
First we hog your memory, then we hog your game! *First we take Manhattan, then we take Berlin!*
Server browser i webbläsaren? Nej tack.

Betyg: 3/10

BF3 - Drop your fleshlight and grab a flashlight!
Seriöst, va f-n, allt detta väntande för en MOH-kopia med större kartor, några extra fordon, ficklampor och lite annan bling-bling. Let's pimp mah gun, yo! Kidsen kommer säkert att älska BF3: - Åååhh va häftigt sjuka effekter! Ååhh shiieeett mannen va tokigt cooooolt!

Besviken, men tur att man iaf kan avboka eländet. Inte ens värt att köpa för singleplayer när speltiden ligger på max 8 timmar (troligtvis 5-6). Sen kan de snacka så mycket de vill om hur de fokuserar på "kvalitet" istället för speltid. Den här "betan" osar ju av kvalitet! Tjena...

Trodde aldrig jag skulle säga det, men nu får man helt enkelt se vad MW3 har att erbjuda. Usch!

(ursäkta alla "va f-n", nästan så man kan byta namn till Jakob Eklund)

Enligt mina erfarenheter så har du fel på flera punkter, b l a ljudet dags att köpa nytt ljudkort/högtalare/hörlurat kanske? "Inget flyt när man rör sig" What, jag har en tvärtom upplevelse, springer, flytta sig, hoppa över saker känns otroligt bra!!
"Seriöst, va f-n, allt detta väntande för en...." Allt detta väntandet är inte över än, spelet släpps om en månad

Känns lite som ett trollinlägg, orkar därför inte fortsätta!

(mitt 1000:e Inlägg )

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Citat:

A lot of what you are seeing in the BETA doesn't exist in the main game already. 1st Party submissions mean we couldn't give a version of the latest code in the BETA but the retail game is well ahead of what you are seeing now with a lot more bug fixes already in place.

Trevligt, men förstår fortfarande inte varför vi ska ha en gammal build som beta. Då får dom ju två spel att jobba på...

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Enligt mina erfarenheter så har du fel på flera punkter, b l a ljudet dags att köpa nytt ljudkort/högtalare/hörlurat kanske? "Inget flyt när man rör sig" What, jag har en tvärtom upplevelse, springer, flytta sig, hoppa över saker känns otroligt bra!!
"Seriöst, va f-n, allt detta väntande för en...." Allt detta väntandet är inte över än, spelet släpps om en månad

Känns lite som ett trollinlägg, orkar därför inte fortsätta!

Håller med. Ljudet är extremt bra.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15v CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Medlem

Bra:
Ljudet
Döda jämfört mot BF2
dåligt:
Överdrivna färger och ljuset
flashlight som bländar en 200 meter ifrån.
grafiken är inte skärp? tom bf2 ser skärpare ut. Allt känns suddigt.

Permalänk

Tröttsamt med alla muppar som bara bryr sig om sin K/D...

Permalänk
Skrivet av IgelQott:

när låses MAV:en upp ?

Efter M40A5 på recon(146k score), står att den inte är i beta men går att använda ändå.

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Vi kan gärna lira en duell i bc2 som sniper. Lovar att jag tar dig oavsett hur bra du vart i cs. Detta är inte cs grabben.

Nej det är bf3, väldigt mycket enklare än CS.

Permalänk
Medlem

bortsett från origin-tvånget och diverse buggar i spelet tycker jag det verkar ganska klockrent.
Snyggt/bra grafik: check (jo det är snyggare än bc2, och allt lull-lull är inte tilllagt i betan enligt sägs det)
Bra ljud: check
Bra känsla och bra respons i kontroller: check (när det inte buggar och laggar och har sig) =P .

Visst är banan i betan lite trängre än BF, och gameplayet blir lite snabbare än vad man är van vid i denna serie, men det kommer ju säkerligen flera banor till release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

its easy to talk big when you dont have to put your money where the mouth is.

Skrivet av maxkill:

Som sagt pma mig så kan vi posta resultatet här sen inga problem om du vill. Tills dess shut ur pie hole.

Kom ihåg att posta resultat i tråden! ..

Permalänk

Jag blir nästan gråtfärdig/skrattfärdig vette tusan va jag ska välja. av att läsa bland dessa trådar hur folk tycker ljudet är bra osv.... omg kom igen vakna vi är i 2011 inte 1995...

Alla som tycker ljudet är bra, bör spela tex cod4. ett av historiens mest kända spel pga ljudet!

(och ja jag har ett förjävla fint ljudkort+hörlurar)

Tyvärr men bf3 är för kids som tycker bling bling är skoj. bf3 kommer aldrig bli stort och kommer inte ha en chans i esport världen...

En stor besvikelse.

Permalänk
Medlem

http://data.fuskbugg.se/skalman02/8e243787_Sk%E4rmklipp.PNG
255 spelare Conquest på Operation Métro.

Visa signatur

Det finns ingen licenspliktig utrustning i mitt hushåll

Permalänk
Medlem
Skrivet av putte_rolf:

Jag blir nästan gråtfärdig/skrattfärdig vette tusan va jag ska välja. av att läsa bland dessa trådar hur folk tycker ljudet är bra osv.... omg kom igen vakna vi är i 2011 inte 1995...

Alla som tycker ljudet är bra, bör spela tex cod4. ett av historiens mest kända spel pga ljudet!

Tyvärr men bf3 är för kids som tycker bling bling är skoj. bf3 kommer aldrig bli stort och kommer inte ha en chans i esport världen...

En stor besvikelse.

På tal om det kan vi ju alla kolla på Terminator 2! Det är ju en stor film som är känd på grund av bra special effekter. Den fick bl a en AA för special effekter. The king's speech är ju bara för kids som tycker bling bling är skoj. Kommer aldrig bli stor...

Visa signatur

CPU: I5-2500K @ 4.4Ghz GPU: GTX670 Ram: 8GB Ram 1600Mhz 9-9-9-24

Permalänk
Skrivet av putte_rolf:

En stor besvikelse.

"kids" håll dig till cs 1.5 så slipper du kidsen.
Jag har spelat cod4, och ljudet kommer inte i närheten av bf3.
Är en helt sjuk upplevelse när en raket susar förbi eller kulorna viner omkring en.
Att bara höra skotten och skriken på håll ger mig gåshud. Helt underbart, du kan alltid skruva ner effekter som blur osv om du tycker det är jobbigt med "bling bling" som du kallar det.

Permalänk
Medlem

Vilket gnäll, spelet är inte ens klart.... suck!

Permalänk
Skrivet av Wingren:

Länk fungerar inte.

Permalänk
Medlem

Conquest på metro var ganska kul Kom in på en server med 64 spelare så var lite trångt