Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Noobenu:

Nej det är bf3, väldigt mycket enklare än CS.

Syftade snarare på känslan. Har personligen aldrig gillat cs.

Permalänk
Medlem

Fick äntligen lite tid över att testa betan mer.

Första tanken när jag spelar är, varför går alla soldater runt med lastbils strålkastare ?
Tror jag var den enda som försökte avancera mot objective medan resten av alla 31 spelare låg och campade runt med sniper geväret, kul...
Löper, PANG! DÖD, respawn, börjar löpa, PANG! DÖD osv. osv.
Väljer sniper själv lägger mig och campar i ett hörn, yay jag lever åtminstone, men hur kul är detta då?

Har för övrigt så inåt helvete problem att se motståndarna, har flertalet gånger stått och fundera inne i tunnelbanan "sitter det en fiende där?" PANG! DÖD..."Yepp det gjorde det xD"...

Lekte runt lite med grafiken också, kan inte påstå att jag såg nån skillnad på low eller ultra, inge mindre Mb drog det på grafikkortet heller mellan dom två?
Fick gå ner till 1600x900 för att få lagom size på HUDen, testade 1280x720 men då vart den lite för stor

Metro banan var sjukt tråkig tyckte jag, Caspian banan verkar vara klar testad så

In-game menyn är retarded, måste deploya för ens komma in i options???
Första gamet stog jag typ mitt på torget i slutet på metro banan och configurerade mina setting i 10min.
Fick inte binda mina knappar som jag ville heller vilket sög <insert random djur>kuk.

Var iaf smidiga rörelser tyckte jag men när man såg hur alla andra rörde sig i terrängen så såg det mindre bra ut, trodde ett tag att det var gary's mod jag spelade med alla spasmande animationer...

Skall testa lite mer under kvällen men kan inte påstå att det är roligt so far, skall se om man får igång ett game med polarna så det blir nån typ av teamplay iaf

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Nej det är bf3, väldigt mycket enklare än CS.

Ha ha ha ha bästa inlägget i tråden! Och väldigt sant!!

Skrivet av cryptic:

bortsett från origin-tvånget och diverse buggar i spelet tycker jag det verkar ganska klockrent.
Snyggt/bra grafik: check (jo det är snyggare än bc2, och allt lull-lull är inte tilllagt i betan enligt sägs det)
Bra ljud: check
Bra känsla och bra respons i kontroller: check (när det inte buggar och laggar och har sig) =P .

Visst är banan i betan lite trängre än BF, och gameplayet blir lite snabbare än vad man är van vid i denna serie, men det kommer ju säkerligen flera banor till release.

Har exakt samma åsikt och upplevelse som dig! Spelet kommer att bli svårslaget när det gäller FPS.

Skrivet av putte_rolf:

Jag blir nästan gråtfärdig/skrattfärdig vette tusan va jag ska välja. av att läsa bland dessa trådar hur folk tycker ljudet är bra osv.... omg kom igen vakna vi är i 2011 inte 1995...

Alla som tycker ljudet är bra, bör spela tex cod4. ett av historiens mest kända spel pga ljudet!

(och ja jag har ett förjävla fint ljudkort+hörlurar)

Tyvärr men bf3 är för kids som tycker bling bling är skoj. bf3 kommer aldrig bli stort och kommer inte ha en chans i esport världen...

En stor besvikelse.

Själv har jag aldrig upplevt så bra ljud i spel!!

Får man fråga vad du har för ljudkort/hörlurar?

Skrivet av Last:

Vilket gnäll, spelet är inte ens klart.... suck!

Har skrivit detsamma, men......
Många verkar ha svårt o fatta det o slår på med stora gnällhammaren

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av norpan111:

"kids" håll dig till cs 1.5 så slipper du kidsen.
Jag har spelat cod4, och ljudet kommer inte i närheten av bf3.
Är en helt sjuk upplevelse när en raket susar förbi eller kulorna viner omkring en.
Att bara höra skotten och skriken på håll ger mig gåshud. Helt underbart, du kan alltid skruva ner effekter som blur osv om du tycker det är jobbigt med "bling bling" som du kallar det.

Damn right!
Sitter med ett par studiomonitorer och ett studio kort. Har också ett par Logitech G35 och måste säga att ljudet är crisp. Samma i BC2. Ljudet är fan 50% av upplevelsen. Tillbaka till CS 1,5 eller varför inte lite Angry Birds?

Permalänk

bara jag som tycker bf3 är ganska likt moh ://?

Visa signatur

En dator

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Wingren:
Skrivet av Farner:

Conquest på metro var ganska kul Kom in på en server med 64 spelare så var lite trångt

klippt och klistrat från twitter;

Skrivet av zh1nt0:

Please use 32 player max only servers. We cannot guarantee your account security otherwise. #BF3BETA

Kan vara bra att tänka på innan ni går in på dem servrarna.

Skrivet av maxkill:

Bättre spel? Knappast.. Känslan i detta slår alla fps jag testat, helt suveränt!

Visst, men när man inte hinner tänka på varken känsla eller grafik så spelar inte dem så stor roll längre.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chawan123:

Länk fungerar inte.

http://data.fuskbugg.se/skalman02/8e243787_Sk%E4rmklipp.PNG

Visa signatur

Det finns ingen licenspliktig utrustning i mitt hushåll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

klippt och klistrat från twitter;

Kan vara bra att tänka på innan ni går in på dem servrarna.

Läste det på twitter också precis efter jag lämnat. Spelade inte särskilt länge dock, fick endast 4-2 i stats. Så hoppas inget händer med kontot men det tror jag inte direkt. Kommer dock inte joina någon igen för att vara på den säkra sidan.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Farner:

Läste det på twitter också precis efter jag lämnat. Spelade inte särskilt länge dock, fick endast 4-2 i stats. Så hoppas inget händer med kontot men det tror jag inte direkt. Kommer dock inte joina någon igen för att vara på den säkra sidan.

Nej, jag tycker det är trångt som det är med 32 spelare på metro, så vad meningen med 64+ spelare är förstår jag inte.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Hejsan! Första gången nånsin jag spelar battlefield och även fast att det buggar lite så är det bästa spelet jag kört so far. Undrar lite saker kring spelet, hoppas ni kan svara på detta!

När sedan fordon kommer komma in i spelet, kommer inte dessa vara jävligt OP då? Känns lite som att om man är oskyddad på marken så kan ett jetplan eller liknande plocka dig hur lätt som helst men inte tvärt om? Vem vill vara på marken i ett sådant gameplay?

Squads, varför finns dessa? Är det för att man ska kunna kommunicera med just dessa tre mer internt och be om assist osv?

Hur många levels finns det och kan man "prestige:a"?

Tack på förhand!

Visa signatur

Mobo: MSI P67A-GD55 REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Cooling: Corsair H80 Scythe GT 1850rpm PnP | RAM: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE BLUE | GPU: Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB | PSU: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3 | DVD: Samsung SH-222AB | Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk

Tackar, men såg dom själv nu dock och provade även att gå in på dom. Fasst interfacet försvinner för mig på dom så stannade inte så länge utan tittade bara igenom mapen lite för att se hur conquest ser ut på den.

Permalänk

Jag får bara en svart skärm med allt ljud och "Beta" symbolen när jag går in på nån av Conquest serverna...

Visa signatur

"Är det här spermabussen till Tallinn?
Det blev alldeles tyst, då har vi kommit rätt!"

Permalänk
Skrivet av lordnotan:

Jag får bara en svart skärm med allt ljud och "Beta" symbolen när jag går in på nån av Conquest serverna...

Bara trycka där deploy knappen brukar vara så kommer du att spawna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Är det svårt att one-shota på 8m?

Kan väl inga avstånd egentligen men springer man in i någon inomhus runt ett hörn är det klart man oneshottar, genom en hel korridor gör man det säkert i huvudet. Bara spelat 15 liv med M870CS eller vad den heter. Verkar iallafall mer balanserat än BF:BC2

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Skrivet av Chawan123:

Bara trycka där deploy knappen brukar vara så kommer du att spawna.

Danke.

Visa signatur

"Är det här spermabussen till Tallinn?
Det blev alldeles tyst, då har vi kommit rätt!"

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad på M9 och M9 tactical?

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Något jag verkligen börjar tröttna på är när spelet stänger ner sig helt random. Det är som mest tröttsamt när det går bra dock >,<

Permalänk
Medlem

Ligger servrarna nere nu eller?

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pucko97:

Suck. Här har vi Zhroom nummer 2. Att springa runt med en sniper utan scope/med holo sight är inte skills. Att din SPM är 1000? Går inte att genomföra med sniper om du inte sitter på longränge eller dödar 10 st i minuten eller 3 mcoms förstörda/plantade.

haha jag har inga problem att skjuta folk på range om jag nu så vill det, det är betydligt mycket lättare då jag inte måste ha snabba reaktioner, jag kan ta all tid i världen på mig.
på närstrid måste jag vara väääldigt snabb och få hs direkt, annars dör jag, såklart det tar mer skill, samt innebär att du är bättre för laget.

mitt längsta hs nu är på 210 meter. har flera på den längden, om jag ser någon långt bort dödar jag dom, betyder inte att jag är så dålig att jag inte klarar av att spela som en teamplayer och ta mcoms osv också.

tror du är lite jelly för du sitter på 1 kill i minuten och blir glad när ditt lag förlorar fast du hade 10/0 score.

Skrivet av celerity:

ficklampa på tactical.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem
Skrivet av celerity:

Tactical har en ficklampa.
Edit: Tvåa på bollen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av putte_rolf:

Jag blir nästan gråtfärdig/skrattfärdig vette tusan va jag ska välja. av att läsa bland dessa trådar hur folk tycker ljudet är bra osv.... omg kom igen vakna vi är i 2011 inte 1995...

Alla som tycker ljudet är bra, bör spela tex cod4. ett av historiens mest kända spel pga ljudet!

Tyvärr men bf3 är för kids som tycker bling bling är skoj. bf3 kommer aldrig bli stort och kommer inte ha en chans i esport världen...

En stor besvikelse.

För Cod är ju verkligen känt p.g.a. ljudet.

Visa signatur

Dator 1:GA-990FXA-UD3| 1090T 3.2 GHz||RX 480||8GB Hyper X 1600MHz||Samsung 850 EVO 250 Gb, WD Caviar Black 750Gb, WD Caviar Blue 1TB||Fractal Design R5||Corsair HX650||Noctua NH-D14||Asus Xonar DGX||
Dator 2: M4A785TD-V EVO|| 965 BE 3.4 GHz||R9 380||4GB 1333 MHz||F3 320 GB||Antec P183||Corsair TX650||CM Hyper 212+||

Permalänk
Medlem

Hur får man upp menyerna så jag kan ändra grafikinställningar och kontroller?

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Skrivet av putte_rolf:

En stor besvikelse.

http://www.youtube.com/watch?v=iwGFalTRHDA

Visa signatur

Det finns ingen licenspliktig utrustning i mitt hushåll

Permalänk
Skrivet av ElyziuM:

Fick äntligen lite tid över att testa betan mer.

Första tanken när jag spelar är, varför går alla soldater runt med lastbils strålkastare ?
Tror jag var den enda som försökte avancera mot objective medan resten av alla 31 spelare låg och campade runt med sniper geväret, kul...
Löper, PANG! DÖD, respawn, börjar löpa, PANG! DÖD osv. osv.
Väljer sniper själv lägger mig och campar i ett hörn, yay jag lever åtminstone, men hur kul är detta då?

Har för övrigt så inåt helvete problem att se motståndarna, har flertalet gånger stått och fundera inne i tunnelbanan "sitter det en fiende där?" PANG! DÖD..."Yepp det gjorde det xD"...

Lekte runt lite med grafiken också, kan inte påstå att jag såg nån skillnad på low eller ultra, inge mindre Mb drog det på grafikkortet heller mellan dom två?
Fick gå ner till 1600x900 för att få lagom size på HUDen, testade 1280x720 men då vart den lite för stor

Metro banan var sjukt tråkig tyckte jag, Caspian banan verkar vara klar testad så

In-game menyn är retarded, måste deploya för ens komma in i options???
Första gamet stog jag typ mitt på torget i slutet på metro banan och configurerade mina setting i 10min.
Fick inte binda mina knappar som jag ville heller vilket sög <insert random djur>kuk.

Var iaf smidiga rörelser tyckte jag men när man såg hur alla andra rörde sig i terrängen så såg det mindre bra ut, trodde ett tag att det var gary's mod jag spelade med alla spasmande animationer...

Skall testa lite mer under kvällen men kan inte påstå att det är roligt so far, skall se om man får igång ett game med polarna så det blir nån typ av teamplay iaf

Går det sådär så är det pga din spelstil. I början kändes det lite sådär för mig med, men sen började jag ta det lite lugnt, stå bakom skydd vänta tills ingen kan skjuta, springa till nästa skydd, vänta/döda motståndare, repeat

Permalänk
Medlem

Ser att en del tycker spelet är suddigt. Sänk motion blur till 0, att stänga av det fungerar inte, inte för mig iaf.

Edit: Vad är det för servrar som varit uppe? Såg att Zh1nt0 skrev :Please use 32 player max only servers. We cannot guarantee your account security otherwise.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av putte_rolf:

En stor besvikelse.

Hahhahah skämtar du? Gissar att du inte satt på Sterio/Headset i Audio options..

Permalänk
Medlem

Ganska sjukt, ser ju inte ens gubben
http://www.youtube.com/watch?v=bJThk6EdXaA&feature=channel_vi...

Kanske varit postad tidigare...vet ej!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

lol
tror du på tomten med?
bevis tack

annars är det bara att gratullera
du har fått ett GTX 560 som är snabbare än ett 580

Okej! Jag ska försöka bevisa det med screenshots så ska du få se Hur vill du ha det då, settings i en bild+fraps fps i en annan in game?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse.L:

Hur får man upp menyerna så jag kan ändra grafikinställningar och kontroller?

Ingen?

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse.L:

När du har spawnat så trycker du bara på Esc

Visa signatur

#framtiden