Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

När du har spawnat så trycker du bara på Esc

Se där, det funkade inte för mig först, men nu gick det, tack

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2826564...

Ojba, jag skippar nog servrarna med 32+ players

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av h0psi:

Ja ibland undrar man hur de tänker, en karta ska hellre vara lätt att överskåda än ett försök till att vara grafiskt attraktiv. Stor fail på det där och något jag stör mig oerhört på.

Jo det är gigantisk fail från deras sida, tillbaks till skolbänken dice, lär er grunderna hur man designar ett användarvänligt interface/hud.

edit:
http://imgur.com/a/J1Nyd <- metro-overview
Hade ingen aning om att man kunde gå på båda sidorna om sjön.. så blir det när man inte har en vettig ingame-karta där man kan se vars tusan man kan ta vägen..

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av katanaa:

Jo det är gigantisk fail från deras sida, tillbaks till skolbänken dice, lär er grunderna hur man designar ett användarvänligt interface/hud.

Tittar aldrig på kartan så ett alternativ att ta bort den helt samt ge fler huds vore bättre.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Skrivet av katanaa:

Hade ingen aning om att man kunde gå på båda sidorna om sjön.. så blir det när man inte har en vettig ingame-karta där man kan se vars tusan man kan ta vägen..

Visste inte jag heller! Haha jag brukade simma i mitten av sjön när jag skulle runt ^^

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av JHL1994:

Går det sådär så är det pga din spelstil. I början kändes det lite sådär för mig med, men sen började jag ta det lite lugnt, stå bakom skydd vänta tills ingen kan skjuta, springa till nästa skydd, vänta/döda motståndare, repeat

Kan tänkas, skall göra något försök till senare om jag orkar...

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

Drar en dubbelpost då detta är ganska illa, stats som blivit totalt nollade, och tydligen folk som blivit bannade.
Glad att jag inte joinade någon av servrarna.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Vad jag stör mig mest på är att jävla granaterna ska fastna i buskarnas löv...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Kan nån hjälpa mig ?

Har precis klockat mitt 560 Ti och den funkar prima i kombustor@950mhz. en när jag spelar BF3 så crashar spelet då och då. Vet inte om det beror på min klock eller vad det kan vara ? Nån annan som upplever att spelet crashar ?

Kanska ska tilläga att volten är på 1075mV och att jag inte får några atrifacts alls innan spelet stänger ner..

Visa signatur

Spel: | Asrock Z68 Extreme3 GEN3 | Intel 2500k | Corsair Vengeance 16GB | MSI 560 Ti | Cooler Master 750w | Antec 300| 1TB Samsung Spinpoint | Corsair Force GT 120GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av katanaa:

edit:
http://imgur.com/a/J1Nyd <- metro-overview

99% på att man inte kan det heller. Simmade nämligen tvärs över sjön för att se om man kunde vara där, med då kom det upp en sån där "return to battle, or you will be shot" eller vad de säger i BF2

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skog1s:

Enligt mina erfarenheter så har du fel på flera punkter, b l a ljudet dags att köpa nytt ljudkort/högtalare/hörlurat kanske? "Inget flyt när man rör sig" What, jag har en tvärtom upplevelse, springer, flytta sig, hoppa över saker känns otroligt bra!!
"Seriöst, va f-n, allt detta väntande för en...." Allt detta väntandet är inte över än, spelet släpps om en månad

Känns lite som ett trollinlägg, orkar därför inte fortsätta!

(mitt 1000:e Inlägg )

Asus Xonar DX. Ljudet är kasst.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Avstängd

Mw3 = BF3.
epic fail av dice.
ren snodd kopia av MW serien.
dice borde bli stämd.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

Mw3 = BF3.
epic fail av dice.
dice borde bli stämd.

Förklara gärna

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

Mw3 = BF3.
epic fail av dice.
dice borde bli stämd.

Ninja troll is still obvious

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Hejsan! Första gången nånsin jag spelar battlefield och även fast att det buggar lite så är det bästa spelet jag kört so far. Undrar lite saker kring spelet, hoppas ni kan svara på detta!

När sedan fordon kommer komma in i spelet, kommer inte dessa vara jävligt OP då? Känns lite som att om man är oskyddad på marken så kan ett jetplan eller liknande plocka dig hur lätt som helst men inte tvärt om? Vem vill vara på marken i ett sådant gameplay?

Squads, varför finns dessa? Är det för att man ska kunna kommunicera med just dessa tre mer internt och be om assist osv?

Hur många levels finns det och kan man "prestige:a"?

Tack på förhand!

Visa signatur

Mobo: MSI P67A-GD55 REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Cooling: Corsair H80 Scythe GT 1850rpm PnP | RAM: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE BLUE | GPU: Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB | PSU: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3 | DVD: Samsung SH-222AB | Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nick-li:

Ninja troll is still obvious

Men det stämmer ju, halvt.
DICE har ju sagt att BF3 är rak motståndare till MW3. Står även på deras hemsida.

BF3 = MOH mixat med MW serien.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Skrivet av Flopper:

Mw3 = BF3.
epic fail av dice.
dice borde bli stämd.

Hahaha, de sjukaste jag hört på länge!

Trollar du inte är de något som är fel!

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

DICE har ju sagt att BF3 är rak motståndare till MW3. Står även på deras hemsida.

Det är lite så de har blivit på marknaden.
Men sen ska vi inte glömma att Bad Company 1 kom ju ett år före Call of Duty 4 MW

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Skrivet av Hamzta:

De stämmer ju inte, vad är de som är likt MW?
Inte likt MW för 5 öre mer än att de är ett fps och i beta versionen är de inga fordon de är de. Men shit så alla spel som utspelar sig i nutid är MW kopior?

Likheten förstår jag i MOH. Men kom ihåg att ni spelar på en map utan fordon.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av madisken:

Hejsan! Första gången nånsin jag spelar battlefield och även fast att det buggar lite så är det bästa spelet jag kört so far. Undrar lite saker kring spelet, hoppas ni kan svara på detta!

När sedan fordon kommer komma in i spelet, kommer inte dessa vara jävligt OP då? Känns lite som att om man är oskyddad på marken så kan ett jetplan eller liknande plocka dig hur lätt som helst men inte tvärt om? Vem vill vara på marken i ett sådant gameplay?

Squads, varför finns dessa? Är det för att man ska kunna kommunicera med just dessa tre mer internt och be om assist osv?

Hur många levels finns det och kan man "prestige:a"?

Tack på förhand!

Det är lite Sten, Sax o. Påse. Infanteri<Bilar och liknande<Pansarvagn<Helikopter<Jetplan sen finns det saker på marken som skjuter ner jetplan och andra jetplan som försöket skjuta ner andra lagets plan,
om man inte vet hur man ska komma runt problemen med pansavagn när man är infanteri kan det ses rätt OP.

Squads är tillför att folk ska sammarbeta, du kan spawna på folk i squad, sen får man lite mer poäng om man hjälper squad medlemmar.

Tror det var 70 levels, vet inte om nåt som motsvarar prestige.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

99% på att man inte kan det heller. Simmade nämligen tvärs över sjön för att se om man kunde vara där, med då kom det upp en sån där "return to battle, or you will be shot" eller vad de säger i BF2

Helt rätt. Det går inte att gå på den andra sidan av sjön.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jesper943:

De stämmer ju inte, vad är de som är likt MW?
Inte likt MW för 5 öre mer än att de är ett fps och i beta versionen är de inga fordon de är de. Men shit så alla spel som utspelar sig i nutid är MW kopior?

Likheten förstår jag i MOH. Men kom ihåg att ni spelar på en map utan fordon.

Har kört Caspian ett par gånger, riktigt tråkig bana, och det känns inte som bad company, och det känns inte som battlefield 2. Känns mer som Modern Warfare with Vehicles.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Har kört Caspian ett par gånger, riktigt tråkig bana, och det känns inte som bad company, och det känns inte som battlefield 2. Känns mer som Modern Warfare with Vehicles.

WRONG! det är Battlefield 3

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

haha jag har inga problem att skjuta folk på range om jag nu så vill det, det är betydligt mycket lättare då jag inte måste ha snabba reaktioner, jag kan ta all tid i världen på mig.
på närstrid måste jag vara väääldigt snabb och få hs direkt, annars dör jag, såklart det tar mer skill, samt innebär att du är bättre för laget.
ficklampa på tactical.

Jag prövade just på Quickscoping. Det är lättare än SMG/AR. Man behöver bara snabba reflexer och behöver inte förbereda sig genom att sikta in (som man nästan måste göra med SMG för att vinna slaget) Men det är billigt att köra QS så det blir nog bara mest engineer i allafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Vad snackar du om? Jag har spelat både MW, MW2 och Black ops relativt mycket, och det finns absolut ingenting i BF3 som påminner om något av dessa spel. Det är så solklart att du är ett troll, av rang.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Drar en dubbelpost då detta är ganska illa, stats som blivit totalt nollade, och tydligen folk som blivit bannade.
Glad att jag inte joinade någon av servrarna.

Vilken tur att jag inte drog igång min hackade server. För då skulle jag säker måste vänta en månad innan Min ISP ger mig ett nytt ip.

Permalänk
Skrivet av KKay:

Vad snackar du om? Jag har spelat både MW, MW2 och Black ops relativt mycket, och det finns absolut ingenting i BF3 som påminner om något av dessa spel. Det är så solklart att du är ett troll, av rang.

Måste hålla med. Seriöst, spelat alla cod och bfbc2. Tycker de påminner mycket mer om bc2 än cod. Ser ingen likhet mellan mw serien och bf3.

Obvious Troll is Obvious!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Var inte den öppna betan till för alla eller är det något jag har missat?
"Your account is not allowed to login" får jag upp när jag ska logga in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Var inte den öppna betan till för alla eller är det något jag har missat?
Your account is not allowed to login

Du ska ladda ner via origin först

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Barrett M98B Rush Gameplay

Link: http://www.youtube.com/watch?v=qczIsbQbNnw

Messing with the Micro Air Vehicle in Battlefield 3 Beta

Link: http://www.youtube.com/watch?v=5KcpwJ_fanc

Battlefield 3 - Caspian Border Multiplayer Recon Gameplay

Link: http://www.youtube.com/watch?v=3m5_12Lbih0

Battlefield 3 - Caspian Border Multiplayer Jet Gameplay

Link: http://www.youtube.com/watch?v=V1ggQzGaWXU

Settings: 1920x1080, Ultra, 4x MSAA, 16xAF, HBAO at 60 FPS

www.zhrooms.com / http://www.youtube.com/user/zhrooms

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240