Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Skrivet av tobbecerox:

Min BF3 beta funkar ej. Jag har laddat ner de senaste drivrutinerna till grafikkortet. Varje gång jag trycker på quickmatch så står det matchmaking nere i väsntra hörnet i game manager, den bara laddar men ingenting händer . Jag har testat att avinstallera och installera spelet på nytt.

Vad ska jag göra för att få det att funka?

Tack på förhand

Gå till server browser istället. Quick match funkar inte för mig heller och kan inte se ping i server browser.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Skrivet av Insanity92:

Här kommer ett videoklipp som jag filmade med mobilen för att visa att vapnet försvinner men fick med något mycket konstigare. Det laggar också som fan i klippet. Det börjar hända för mig ungeför 10 min in i alla games. Innan dess är det typ 50-60 fps och helt spelbart.

http://www.youtube.com/watch?v=ZgmPfFnyufY

Hehe, roliga buggar man kan få

Jag dog och blev upplivad men kunde inte skjuta så jag fick leta upp en motståndare som fick en free kill

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Skrivet av Hamzta:

http://i274.photobucket.com/albums/jj247/MicroGTX/bf32011-09-...

Inte min bild.

Men kan de snälla... ta bort de dära optiska flaresn? Man ser inga sådana med vanliga ögon, kameror såklart, gör det och är runda/kantiga beroende på hur många blad finns i den.

Fyfan hoppas dom gör det en inställning. Har glasögon själv och hatar när jag har något liggandes på glasen. Får verkligen panik och kan inte konsentrera mig på något annat. Så har dom satt in det i spelet! Kan fan inte tänka på något annat när jag ser den där stora jävla flaren i mitten av skärmen.

Btw jag hoppas att hardcore blir mer som bf2. Att om du spottar något ser du dom bara på kartan.
Gör kanske bullet spreaden lite större?
Då folk snipar med m4a1 exempelvis och kan döda en med 5-6 salvor och 4 träffar på längsta avståndet på metro. Vilket är lite för pricksäkert.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sockervadd:

Fyfan hoppas dom gör det en inställning. Har glasögon själv och hatar när jag har något liggandes på glasen. Får verkligen panik och kan inte konsentrera mig på något annat. Så har dom satt in det i spelet! Kan fan inte tänka på något annat när jag ser den där stora jävla flaren i mitten av skärmen.

Btw jag hoppas att hardcore blir mer som bf2. Att om du spottar något ser du dom bara på kartan.
Gör kanske bullet spreaden lite större?
Då folk snipar med m4a1 exempelvis och kan döda en med 5-6 salvor och 4 träffar på längsta avståndet på metro. Vilket är lite för pricksäkert.

Störande med glasögon p.g.a glare som man får av skärm/tv, ha en browser uppe och en mörk bakgrund så ser man en del av det ljusa i browsern, fast i bakgrunden...i brillorna då.. Sjukt jobbigt om man spelar ett spel och man är i t.ex. en mörk tunnel och så är det en fackla tänd nånstans, man ser facklan i glasögat och därmed försämras ens syn i det mörka. Som att gå runt utomhus mitt i en mörk vinternatt(utan snö) och ha ficklampa tänd mot ansiktet, ser knappt nåt.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farner:

Pratar med zh1nt0 just nu (http://twitter.com/#!/zh1nt0) någon som har några frågor?

pratar du fortfarande med han?

Har det ändrats mycke i själva menyer och sånt från betan?
Kommer det vara möjligt att välja squad i full?
in-game menu?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nick-li:

pratar du fortfarande med han?

Har det ändrats mycke i själva menyer och sånt från betan?
Kommer det vara möjligt att välja squad i full?
in-game menu?

Tror inte de snackar fortfarande efter 8.5 timmar

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Knappast

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk

No contact with EA backend. Please try again later.

Bara jag som får det när jag vill joina eller?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Samma här

Permalänk
Medlem

Japp jag får inte heller kontakt med EA:s baksida.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Avstängd
Citat:

To everybody complaining about the bugs in the Beta:

DICE said: A lot of what you are seeing in the BETA doesn't exist in the main game already. 1st Party submissions mean we couldn't give a version of the latest code in the BETA but the retail game is well ahead of what you are seeing now with a lot more bug fixes already in place.

http://www.tweetdeck.com/twitter/zh1nt0/~bVAeO

Also, the Beta is locked to 'Medium' settings.

It takes an SLI setup to max the game.

Det sista är till alla som maniskt försvarar spelet gällande grafik vs prestanda/hårdvara.
Måste ju stämma då jag ser NOLL skillnad mellan Medium och High.

Undrar vad folk säger när spelet är släppt och de inte kan spela på high ;P

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hamzta:

Det sista är till alla som maniskt försvarar spelet gällande grafik vs prestanda/hårdvara.
Måste ju stämma då jag ser NOLL skillnad mellan Medium och High.

Undrar vad folk säger när spelet är släppt och de inte kan spela på high ;P

Källa på den undre texten? Var ju inte i hans tweet.

Om det nu skulle vara låst till medium kan man verkligen undra vad det isf är som drar ned på prestandan efter att man bytt grafikinställningar över medium...

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

men fan va lack jag blir ..sitter på ett 580 ..och kommer inte kuna maxa detta spel, Så länge jag haft datorer har jag kunat maxa allt..har inte råd o köpa ett till 580 nu ...så nu kommer jag få köra på typ medium ?? ...orka fans jävla..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheDaemon:

Källa på den undre texten? Var ju inte i hans tweet.

Om det nu skulle vara låst till medium kan man verkligen undra vad det isf är som drar ned på prestandan efter att man bytt grafikinställningar över medium...

INgen aning vad som drar ner prestandan, men jag ser dock ingen visuell skillnad på någonting mellan medium och high.
Skulle inte sitta fel om någon tog en bild mellan low, med och high på EXAKT samma positioner och tittar på exakt samma saker.
Då ser man om det stämmer, det ovan, eller inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

men fan va lack jag blir ..sitter på ett 580 ..och kommer inte kuna maxa detta spel, Så länge jag haft datorer har jag kunat maxa allt..har inte råd o köpa ett till 580 nu ...så nu kommer jag få köra på typ medium ?? ...orka fans jävla..

Kan vara ett försök att få med BF3 (som med crysis1) att spelet ska användas som en benchmark och få mer publicitet på det viset.
Själv anser ja bättre flyt i spelet över att ja måste ha 60+ fps me allt på max.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lirade precis BF3 till Xbox 360 och det hade orimligt låg framerate, håller mig till COD på konsol. Förstår inte varför de släpper ett spel som mer eller mindre hackar men det är samma historia som BC2. Håller mig till PC.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hamzta:

INgen aning vad som drar ner prestandan, men jag ser dock ingen visuell skillnad på någonting mellan medium och high.
Skulle inte sitta fel om någon tog en bild mellan low, med och high på EXAKT samma positioner och tittar på exakt samma saker.
Då ser man om det stämmer, det ovan, eller inte.

Exakt samma ställe men någon eller några få pixlar skillnad i synfältet, medium och ultra.
Framförallt ljussättning, skuggor och gräset är väl det man ser skillnad på.
Inte något perfekt ställe att jämföra på, tog bara en där jag skulle kunna ha exakt samma position med enkelhet, men vi kan iaf utesluta att medium skulle vara högsta inställningen.

Oavsett vad nu skillnaden faktiskt är så är det svårt att motivera prestandadroppet från den platsen åtminstone. Halverad fps oO

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheDaemon:

Exakt samma ställe men någon eller några få pixlar skillnad i synfältet, medium och ultra.
Inte något perfekt ställe att jämföra på, tog bara en där jag skulle kunna ha exakt samma position med enkelhet, men vi kan iaf utesluta att medium skulle vara högsta inställningen.

http://data.fuskbugg.se/skalman02/a9ed5bd3_m1.png

http://data.fuskbugg.se/skalman02/fbf106f6_u1.png

Oavsett vad nu skillnaden faktiskt är så är det svårt att motivera prestandadroppet från den platsen åtminstone. Halverad fps oO

På de bilderna så ser det bara ut som om det är en fog på lägre inställning samt att gräset renderas på ett kortare avstånd.

Annars ser jag inte mkt skillnad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

http://data.fuskbugg.se/skalman02/a9ed5bd3_m1.png

http://data.fuskbugg.se/skalman02/fbf106f6_u1.png

Spelet har väl optimerats efter denna beta build (hoppas).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Spelet har väl optimerats efter denna beta build (hoppas).

Så klart det har...Dom drivrutinerna som finns ute är ju inte ens i beta stadiet om jag förstått rätt från AMD och Nvidia.

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=XXHKvJrWTlM

Jag har också 9800gt å en amd ph2 1100 men här flyter det knappast på lika bra som i videon.. varför?

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem att connecta till servers nu?
Står bara "Cant connect to server since its full" även om jag försöker joina en helt tom server.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _wcc_:

Står bara "Cant connect to server since its full" även om jag försöker joina en helt tom server.

Servern har endera krashat eller så har inte battlelog uppdaterat server info ordentligt testa en annan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av _wcc_:

Har exakt samma problem =/

EDIT: http://piclair.com/data/h8eet.jpg

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av _wcc_:

Läste på BF3 UK att dom eventuellt lägger till Caspian och fixar lite små buggar och därför har tagit kalaset offline.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ska till att starta betan för första gången genom origin. Det verkar launcha någon EA klient som sedan visar:

Error

We're sorry, an error has occurred
-------------------------------------------
We are unable to connect to EA servers to activate Battlefield 3 Open Beta on this computer using your account. Please try again later.

Är servern nere eller nått, eller är det något knasigt med mitt konto? Svårtolkat. Råd önskas!

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Skrivet av djfrazz:

Läste på BF3 UK att dom eventuellt lägger till Caspian och fixar lite små buggar och därför har tagit kalaset offline.

Länka nyheten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Ska till att starta betan för första gången genom origin. Det verkar launcha någon EA klient som sedan visar:

Error

We're sorry, an error has occurred
-------------------------------------------
We are unable to connect to EA servers to activate Battlefield 3 Open Beta on this computer using your account. Please try again later.

Är servern nere eller nått, eller är det något knasigt med mitt konto? Svårtolkat. Råd önskas!

Inte för att vara sån, men om du läser lite ovanför ditt inlägg så finns svaret

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

hoppas de fixar så man kan komma in i serverna. har fan abstinens !!!!!

Visa signatur

CPU Core i7 2600K, Amd 290 med Arctic Accelero Xtreme III @1100 MHz, Noctua NH-U12P SE2, MK Asus P8P67 Pro socket 1155, p67, ATX, rev3.1, Corsair TX 850W V2 /80+ Bronze, SSD 120GB OCZ, Corsair 8GB DDR3, Kab Cooler master HAF 922, 2TB barrcuda hdd, Asus vg248qe, Razer Mamba, Qpad mk-85, Beyerdynamic dt770 Pro 80 ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av djfrazz:

Du får nog hosta upp en källa på dedär fören folk blir sura på dig

Visa signatur