Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Äntligen hittar jag en video som visar vad jag råkar ut för hela tiden i spelet. Fattar inte hur alla kunde säga att hitboxen/registration problemen var helt borta.

http://www.youtube.com/watch?v=YGaP5wTYLtQ

Och jag lirar med 100 lina på de servrar med lägst ping.

Sådär händer för mig väldigt ofta också. Inte konstigt att jag tycker jag dör snabbt då... Spelar på servrar med så låga ping som möjligt

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem

Har också reagerat på att man bara dör bara sådär, även om man blir beskjuten och springer bakom en mur, sen dör du 1s efter att du kommit runt hörnet... -.- Trodde först att folk sköt genom väggarna, men nu förstår jag varför.

Förresten, alla ranks man spelar upp nu kommer väl nollas sen igen vid release?

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk

jag blir timed out var 15-30 minut. Någon som har lösning?
Någon sa att man kunde stänga av origin in-game layout, men hur?

Visa signatur

Strix 1080 ti
Intel i7 7700k
DDR4 16GB 3200mhz

Permalänk
Medlem

Är jag dum eller? Jag ställde in ultra på inställningar och det laggar ingenting med mitt hd5850?

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Tricket är att ta många pauser, se lite idol o andra serier etc mellan spelsessionerna

Ett mycket bra råd! Jag tar själv pauser mellan spelsessionerna och tycker (eller sagt jag vet) att det går mycket bättre då!
Röker en cigg, dricker något, kollar en film eller bara går upp o går nån minut. Sen jag började göra så (i alla spel) är hjärnan inte lika trött i spelet!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Äntligen hittar jag en video som visar vad jag råkar ut för hela tiden i spelet. Fattar inte hur alla kunde säga att hitboxen/registration problemen var helt borta.

http://www.youtube.com/watch?v=YGaP5wTYLtQ

Och jag lirar med 100 lina på de servrar med lägst ping.

Så här är det med badcompany 2 också. Hoppas verkligen det finns nånting dice kan göra åt detta.

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Är jag dum eller? Jag ställde in ultra på inställningar och det laggar ingenting med mitt hd5850?

Alla inställningar sker efter restart av spelet. Plus att Ultra som jag förstår inte existerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordh:

Alla inställningar sker efter restart av spelet. Plus att Ultra som jag förstår inte existerar.

I betan finns bara "Medium". Bekräftat på twitter men hittar dock inte länken...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HateCrew:

I betan finns bara "Medium". Bekräftat på twitter men hittar dock inte länken...

Så Ultra är medium menar du? Stämmer det kommer ingen kunna köra Ultra i hela spelet flytande...

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Så Ultra är medium menar du? Stämmer det kommer ingen kunna köra Ultra i hela spelet flytande...

Jag vet inte vad han menade, men han skrev i allafall att det finns bara medium i betan. Letar efter källa.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fabz:

jag är sugen på att köpa ett till. Nya grafikkort verkar komma i vår/sommar.

Jo men 6! månader. Hade vart nice o kunna maxa tills dess..

Permalänk
Skrivet av Sarevok:

Äntligen hittar jag en video som visar vad jag råkar ut för hela tiden i spelet. Fattar inte hur alla kunde säga att hitboxen/registration problemen var helt borta.

http://www.youtube.com/watch?v=YGaP5wTYLtQ

Och jag lirar med 100 lina på de servrar med lägst ping.

hoppas du rapportera det där med videon! nice gjord så där händer jämt och man blir jävligt sur på det. Hoppas dom finner en lösning

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Så Ultra är medium menar du? Stämmer det kommer ingen kunna köra Ultra i hela spelet flytande...

De sa ju även på twitter han man behöver SLI/Xfire uppsättning för att köra på Ultra

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Hahahaha blev precis buggad. jag dog,blev ressad (spelar som engi) jag börjar peppra med ump dödar ca 5 pers, ammo slut, fram med m9 tact och börja skjuta folk (ca 7 pers) då inser jag att jag va odödlig hahahah sjukt nice 1 min efter sluta gamet

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Och vart skrev jag att Battlefield kopierar spel?

Ingen som sagt, trollade bara i samma anda som du

Visa signatur

MSI 870A-G54 - AMD Phenom2 X6 1090T BE @ 3,6GHz - Corsair 8GB DDR3 1600MHz -
Gigabyte HD6950 2GB @ 960/1400mhz -Fractal Design 550W Tesla 80+ -
Fractal Design Define R3/SVART/ - HD640GB WD Black 64MB SATA-600

Permalänk
Medlem

Hur funkar de där med forward spawn point som recon har. Kan fienden skjuta sönder den för att ta bort?

Hade en som var rätt långt fram, så hade de pushat förbi, spawnar där bakom/mitt i massor av anfallare, pepprar ner 5-6 pers med min M249 innan ammo tar slut och man dör i reloaden.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Hur funkar de där med forward spawn point som recon har. Kan fienden skjuta sönder den för att ta bort?

Hade en som var rätt långt fram, så hade de pushat förbi, spawnar där bakom/mitt i massor av anfallare, pepprar ner 5-6 pers med min M249 innan ammo tar slut och man dör i reloaden.

jo det går att skjuta sönder den, roligare att campa vid en istället dock xP fick 17 kills/0 deaths en runda på det viset.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

haha så sjukt många glitchar i detta spel, nätkoden är även den lika usel som bc2's nätkod.

gillar också hur granater fungerar.
ser en fiende bakom ett hörn, så kastar granaten på väggen så den ska studsa till honom, men NOPE! den FASTNAR på väggen!

SÅKLART DEN GÖR DET, vad annars skulle hända?
stickygrenades ftl.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Hur funkar de där med forward spawn point som recon har. Kan fienden skjuta sönder den för att ta bort?

Hade en som var rätt långt fram, så hade de pushat förbi, spawnar där bakom/mitt i massor av anfallare, pepprar ner 5-6 pers med min M249 innan ammo tar slut och man dör i reloaden.

Yes, man kan skjuta sönder dem.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av HateCrew:

Jag vet inte vad han menade, men han skrev i allafall att det finns bara medium i betan. Letar efter källa.

Tror det ändrades till high, läste lite om det här på forumet, men orkar inte leta upp källa

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

Hahah även om jag kan skratta åt det nu är det ganska tröttsamt in-game:

Osynliga personer som enligt death-cam ligger på rygg och pangar folk från starten (när i själva verket fighten förflyttats ner till tunnlarna).

Jag gillar f. ö hur enkelt det är att tabba ner och upp det här spelet. Kontrasten där är Source-motorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

haha så sjukt många glitchar i detta spel, nätkoden är även den lika usel som bc2's nätkod.

gillar också hur granater fungerar.
ser en fiende bakom ett hörn, så kastar granaten på väggen så den ska studsa till honom, men NOPE! den FASTNAR på väggen!

SÅKLART DEN GÖR DET, vad annars skulle hända?
stickygrenades ftl.

Du menar i detta betaspel va? Börjar bli lite långtråkigt att läsa om folk som beskriver sin upplevelse i betan som "I Detta Spel"
Herregud säger jag bara!!!!!!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

För er som har problem med att musen inte fungerar i spelet utan tittar bara rakt upp istället. Dra ur din gamepad/Xbox-kontroll. Fungerade för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

gillar också hur granater fungerar.
ser en fiende bakom ett hörn, så kastar granaten på väggen så den ska studsa till honom, men NOPE! den FASTNAR på väggen!

SÅKLART DEN GÖR DET, vad annars skulle hända?
stickygrenades ftl.

Jag skulle lobba en handgranat på en fiende som tryckte i ett dike 10m bort men nejdå, den fastnade i busken 1m från mitt huvud.

SÅKLART DEN GÖR DET, vad annars skulle hända?

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk

Är det någon som har unlockat EOD-boten? Känns som en ganska grym sak!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 @ 3,9GHz | MSI 870A-G54 AM3 | Corsair 1600MHz XMS3 8GB | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | Crucial M500 240GB | FSP Aurum 700w

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Du menar i detta betaspel va? Börjar bli lite långtråkigt att läsa om folk som beskriver sin upplevelse i betan som "I Detta Spel"
Herregud säger jag bara!!!!!!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Beror på att många inte förstår vad en beta är/innebär

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av superdupernemo:

Är det någon som har unlockat EOD-boten? Känns som en ganska grym sak!

http://videogamewriters.com/wp-content/uploads/2011/08/Battle...

JAg har skjutit sönder flera iaf

Vad är dom till för egentligen, aldrig blivit skadad av en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

haha så sjukt många glitchar i detta spel, nätkoden är även den lika usel som bc2's nätkod.

gillar också hur granater fungerar.
ser en fiende bakom ett hörn, så kastar granaten på väggen så den ska studsa till honom, men NOPE! den FASTNAR på väggen!

SÅKLART DEN GÖR DET, vad annars skulle hända?
stickygrenades ftl.

Glöm inte att granaterna fastnar på LÖV! hahaha

Tänkte bidra med kvällens tankar angående betan; varför ändras vapnen beroende på om man attackerar/defendar? Sjukt störande.

Märke nyss att man inte dör av två "knivslag".. Sjukt störande

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ntos:

Glöm inte att granaterna fastnar på LÖV! hahaha

visst en sak att de fastnar i en buske, men det är lite overkill ^^

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Äntligen hittar jag en video som visar vad jag råkar ut för hela tiden i spelet. Fattar inte hur alla kunde säga att hitboxen/registration problemen var helt borta.

http://www.youtube.com/watch?v=YGaP5wTYLtQ

Och jag lirar med 100 lina på de servrar med lägst ping.

bara jag som är dum elr..första delen av videon, dvs dom fem första delarna..vad är det som är konstigt med dom?..skjuten i huvudet verkar det ju som bara?. dvs dör snabbt då. fast jag missar säkert nått.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...