Köpte en LG 48x16x48x ....

Permalänk

Köpte en LG 48x16x48x ....

Trots att mina cd-r-skivor är kompatibla för max 24x, så vill jag bränna i 48x, men Nero bränner i 24x automatiskt, hur kan jag ändra det?

Om jag ska bränna i Easy cd creator så hittar den inte ens brännaren. Varför inte?

Permalänk
Medlem

Nero:
Kolla om du har smartburn aktiverat isådanafall är det nog skivan som sätter en begränsning du kan åxåå testa en cdspeed controll ligger istartmenyn i en undermapp för Nero mappen. Där ser du vad skivan klarar för hastighet.

Easy Cd Creator:

Detta tror jag är senaste uppdateringen du kan kolla i www.roxio.com i program combatility eller nått.

Easy CD Creator 5.xx Platinum to 5.3.1 SP4
ecdc_v5.3.1.154_plt_enu_SP4.exe
Om du inte orkar regga ett konto på Roxio.com så sök efter filen här:
http://www.filemirrors.com

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk

var kollar jag smartburn då? skivan klarar hastigheten 24x, men jag vill ändå bränna i 48x...

Jag har laddat ner uppdateringen till easy CD, men den funkar ändå inte... jag kollade deras compatibility list, och inga LG-bränanre fanns med där! däremot har en kompis till mig en LG-brännare som funkar i Easy cd....

Permalänk
Medlem

Varför bränna en 24x skiva i 48x låter inte så smart om man vill få kvalite på skivan. Håll dig till Nero, Roxio/Adaptec är bara skit..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av el_bonito
var kollar jag smartburn då? skivan klarar hastigheten 24x, men jag vill ändå bränna i 48x...

Jag har laddat ner uppdateringen till easy CD, men den funkar ändå inte... jag kollade deras compatibility list, och inga LG-bränanre fanns med där! däremot har en kompis till mig en LG-brännare som funkar i Easy cd....

Jag har haft problem med bränningen med Easy har en Lg brännare nu kör jag med Nero funkar utan problem..

Visa signatur

lilja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av såpa

Jag har haft problem med bränningen med Easy har en Lg brännare nu kör jag med Nero funkar utan problem..

Den erfarenheten har de flesta som byter från Adaptec/Roxio till Nero