Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

buggarna kommer vara fixade, betan är en gammal version.

Jag vet inte vilka FPS spel du spelar men seriöst.
BFBC2 har mindre recoil - Cod serien har mindre recoil. Cs har väl ungefär samma recoil. Så varför skulle det vara hans första FPS?
Nästan alla spel som släpps nu har jätte liten recoil.
Dock finns de säkert spel som har mer recoil RO2 Heroes of stalingrad är ett exempel. Men att du påstår att recoilen är låg får mig att ifrågasätta om du ens har spelat betan eller om du bara har sett youtube klipp?

Förhållandevis hög rekyl, det gillas, det ska inte gå att skjuta fiender med helautomatisk eld över avstånd, förutom då med bipod.

Permalänk
Skrivet av .maker:

Förhållandevis hög rekyl, det gillas, det ska inte gå att skjuta fiender med helautomatisk eld över avstånd, förutom då med bipod.

Håller med!

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Glöm inte att öppna din inkorg så kan du läsa!

"Tack för att du registrerade dig och spelade Open Beta för Battlefield 3™ och därmed hjälper oss göra att Battlefield 3™ ännu bättre. Vi uppskattar att du tar dig tid och delar med dig av din feedback! VI ÄR INTRESSADE AV DIN FEEDBACK!!

Och ger din feedback på din upplevelse och fel som finns i spelet som du hittar!!!!!!!!!!

Tror det är många som lägger sin energi på att skriva av sig här, och sen skiter i att rapportera buggar! Och vad det är för mening med det kan man ju undra!

tycker de ska ta bort att granaten fastna i lövoch buskar, men om man kastar en granat när man ligger i en buske kommer den nog inte komma så långt ^^

Skrivet av Snaikstu:

Det är antalet buggar som jag stör mig på, inte att en beta innehåller buggar.

Spela inte betan då?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk

Nu har jag lirat i 9 timmar ungefär. Det här är det roligaste jag har haft i ett datorspel på myyyycket länge. Skulle tro ända tillbaka till BF1942 faktiskt.

Givetvis finns det buggar och det finns saker som måste förbättras. T ex squadsystemet som just nu är helt förstört. Men när man lyckas logga in 3 kompisar i samma squad och samarbetar mha skype. Då är det oslagbart! Så fruktansvärt roligt och då är det ändå på en bana jag vet inte visar spelets fulla potential, hann spela caspian border 30-45 min och det var ännu häftigare! Har inte varit såhär taggad inför en spelrealease någonsin!

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller droppar INGEN ammo eller använder defilbrator? Vet folk inte att de har andra saker än primary vapen och granater O_o

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

Spelade dryga timmen och jag tyckte att det inte fanns så mycket att klaga på, förutom uppenbara buggar som jag gissar att de kommer fixa (vissa verkar ju redan ha blivit fixade enligt listan där uppe).

Jag tycker om hur de fixade fysiken med att hoppa över objekt/hinder, ungefär som i brink, fast betydligt mer 'smidigt'. Även om det också lider lite av samma problem, att det i vissa ställen inte fungerar riktigt som det är tänkt.

Blev lätt imponerad av ljudet också, att det studsar mellan väggarna på det där viset tycker jag om. Också bra att det flyter på felfritt med mitt gtx 460, självklart med lägre än maxad grafik. Kalas.

Ficklampan är jag lite kluven till dock. Jag tycker det är perfekt när en sniper slår på den utomhus och blir en enkel måltavla. Poängen med det? Nåja

Kanske att man skulle kunna gå in och kika gear/loadouts vid map-intermissions eller något, blir lite småsegt att vänta utan att ha detaljer att kika på. Att det tar lite extra tid för att folk ska ha hunnit ladda klart är ju också positivt.

Som squad leader, kan man ge order etc på kartan på nå vis? Eller finns det några speciella funktioner alls förutom att administrera medlemmar i squaden?

Blir till att spela lite mer i veckan.

edit:

Läst lite mer. Det jag trodde var en sniper med ficklampa var tydligen reflektionen från scopet gissar jag? Fett.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[cyb:

;11426723']Är det bara jag eller droppar INGEN ammo eller använder defilbrator? Vet folk inte att de har andra saker än primary vapen och granater O_o

Jag gör det. Men man verkar inte få så mycket poäng för att heala eller dela ut ammo (10p per refill?). Sen hjälper det ju inte att man läker av sig själv i ganska snabb takt.

110p för att återuppliva någon är bra, att det görs så sällan är nog för att spelet är lite svårare än tex BFBC2. Om man sticker fram näsan dör man på samma ställe som den man ska hjälpa redan ligger

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem

Varför är ficklampan så stark? Jag fick en direkt i ögonen medan jag var i fight med någon annan.

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wedes:

Jag kör med ett AMD 5870 och jag upplever problem i form av att skärmen blinkar med typ grönaktiga färger ibland. Alltså det blinkar till och man ser lite grönt. Händer kanske 1 varannan minut lr så. Vad kan det bero på? Är det att grafikkortet inte pallar med det? Upplever inte lagg i annat fall. Blir samma i både high och ultra.

Btw, 2 "camp" ställen på operation metro är helt överdrivet effektiva, båda är vid de två första bombställena och de överblickar bombplats A respektive B. Väldigt svårt att attackera de platserna från en effektiv vinkel och man har helt fri sikt mot M-comstationerna. Vet inte riktigt vad jag tycker om det.

dina grönaktiga blinkningar är fullständigt normala.... du är inte den enda med detta problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[cyb:

;11426723']Är det bara jag eller droppar INGEN ammo eller använder defilbrator? Vet folk inte att de har andra saker än primary vapen och granater O_o

Jag har en teori om detta. Folk kastar inte ut detta för att de inte är vana, åtminstone så är det så för mig. I BFBC2 kastar jag ut kits och grejer som bara den medan jag i början i BF3 försökte lära mig andra saker så som hur vapnen beter sig och de icke "bindbara" knapparna

Permalänk
Medlem

Engineer känns för övrigt rätt meningslös på metro, speciellt när man knappt kan förstöra terrängen eller tågvagnar. Jag vill spela Caspian Border

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[cyb:

;11426788']Engineer känns för övrigt rätt meningslös på metro, speciellt när man knappt kan förstöra terrängen eller tågvagnar. Jag vill spela Caspian Border

Rpg i closecombat for the win.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Varför säger alla att spelet är krävande? Flyter på fint för mig med ATI 4890 Toxic... (1680x1050 allt high fps 45+)

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[cyb:

Jag ressar så ofta jag får chansen, men det där med ammo drops är något väldigt sällsynt,. så sällsynt att jag överväger o spela support enbart för det. Man kommer ju bli älskad om man droppar ammo,.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk

Hur mycket minne används för er när ni slår på Ultra? Satt först alla inställningar på ultra, spelet flöt bra i några minuter. Sen fick jag fryslagg kanske var femte sekund, ungefär som att ramminnet var fullt. Satte då ner inställningarna till High på allt och spelet flöt perfekt. Testade sedan att höja Texture quality och terrain quality (tror jag det var) till ultra och ha resten på High. Efter några minuter var fryslagget tillbaka? Minnesanvändningen låg på runt 3,2 gb.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Jag ressar så ofta jag får chansen, men det där med ammo drops är något väldigt sällsynt,. så sällsynt att jag överväger o spela support enbart för det. Man kommer ju bli älskad om man droppar ammo,.

Ja jag brukar iaf hinna med minst 5 revives per runda. Själv har jag kanske blivit det tre gånger totalt på 4-5 timmars speltid :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur fungerar ficklampan? Är för lat för att faktiskt ta mig en titt nu, men kan man slå av och slå på den? Annars tycker jag det borde kunna vara en grej? Teamflash får ju en helt ny innebörd nu

Permalänk
Medlem

Sant att ingen droppar ammo! Står det 3 killar bakom ett berg eller nåt annat skydd hittar man 9 medic-kits men jag har ALDRIG sett ammo Saknar handgranater väldigt ofta. Nån mer än jag som tycker det är lite surt med endast 1 handgranat? Hur många hade man i BF2? 3 va? Iof så var det sjukt granatspammande där. Men två stycken åtminstone, utan nån löjlig gadget. Det är också gaaanska sällan folk återupplivar.

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Skrivet av Jesper943:

Jag vet inte vilka FPS spel du spelar men seriöst.
BFBC2 har mindre recoil - Cod serien har mindre recoil. Cs har väl ungefär samma recoil. Så varför skulle det vara hans första FPS?
Nästan alla spel som släpps nu har jätte liten recoil.
Dock finns de säkert spel som har mer recoil RO2 Heroes of stalingrad är ett exempel. Men att du påstår att recoilen är låg får mig att ifrågasätta om du ens har spelat betan eller om du bara har sett youtube klipp?

Cs samma rekyl? Hahahahah.

Permalänk
Medlem

Tur det inte finns några hacks ute till spelet i allafall^^
http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Perfecticus/stat...

Finns garanterat aimbot och WH också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Mmm. För betan är ju minst ett halvår gammal. Mmm, sure! Du menar alltså att Dice släppte en beta som är så gammal att det vi får uppleva inte på långa vägar stämmer överens med den färdiga produkten? Så meningen med betan är då... ööhh... ja, vad? Att vi ska lira en gammal beta och rapportera buggar de redan vet om och fixat? Att de vill se hur servrarna klarar av anstormningen av personer som lirar en föråldrad beta?

Inse sanningen: de kommer inte att fixa alla buggar innan release, det kan du glömma. Spelet kommer istället att patchas lite då och då under de kommande 18 månaderna, och då snackar vi inte en patch i veckan, inte ens en per månad.

Skrivet av Jesper943:

Men att du påstår att recoilen är låg får mig att ifrågasätta om du ens har spelat betan eller om du bara har sett youtube klipp?

Påstår du att BF3s recoil är hög?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snaikstu:

Inse sanningen: de kommer inte att fixa alla buggar innan release, det kan du glömma. Spelet kommer istället att patchas lite då och då under de kommande 18 månaderna, och då snackar vi inte en patch i veckan, inte ens en per månad.

Fan vilken tråkig attityd du hade då. Jag tror att DICE kommer att hinna fixa de allra flesta buggarna innan release. Sedan skadar inte en patch SÄLLAN. (Desto färre desto bättre såklart.) Men 1 patch efter ett några månader som är STOR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snaikstu:

jag skulle då inte påstå att den är särskilt låg iaf.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Rpg i closecombat for the win.

noobtubers borde lära sig spela...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Varför laggar det apa när man har 4gb ram? kvittar vilka inställningar på spelet jag kör :S

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Medlem

Har för mig jag läste nått om att man kunde dra skadade/döda kroppar till skydd för att sedan reviva. Hur fungerar det? (Om alls?).
Har precis fått defibben men 9 av 10 gånger ligger kroppen mitt i skottlinjen för fienden, vilket inte direkt är optimalt att reviva på...

Skrivet av Kazen:

noobtubers borde lära sig spela...

Det är la inget fel att dra in en rpg i ett rum med 3+ pers?
Visst är väl majoriteten av de skotten inte av den kvaliteten dock :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheDaemon:

Stämmer inte och vad jag vet har inte zh1nt0 skrivit det på twitter heller.

skillnaden på bilderna där är mer gräs på high
kolla på marken en bit bort så ser du att den är helt platt jämfört med High som har gräs.
så man kan väl mer kalla det en drawing distance inställning.

sjukt att lite gräs snor halva FPSen
det där borde gå att optimera

Edit: skuggorna på high är även mer detaljerade
en flat skugga på low medans high verkar ha skuggor för vart enda löv på trädet
så inte undra på att FPSen halveras

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

De som säger att recoilen är hög borde prova hålla ner aimet när de sprayar så kommer ni märka att man träffar det mesta med full auto på Metro åtminstone

Visa signatur

EVGA 3080 FTW3 ULTRA | x570 Strix F-gaming | 5800x3D | 32 GB 3600 Mhz c16 | Noctua DH-15 | EVGA G2 750 | Fractal Design R5
Samsung 32" G80SD 240 Hz OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snaikstu:

Ja det är den. Ta PKP, .44 Magnum och titta på rekylen, eller något support vapen och försök spraya...

Skrivet av Snaikstu:

Mmm. För betan är ju minst ett halvår gammal. Mmm, sure! Du menar alltså att Dice släppte en beta som är så gammal att det vi får uppleva inte på långa vägar stämmer överens med den färdiga produkten? Så meningen med betan är då... ööhh... ja, vad? Att vi ska lira en gammal beta och rapportera buggar de redan vet om och fixat? Att de vill se hur servrarna klarar av anstormningen av personer som lirar en föråldrad beta?

Saker kommer bli fixade, och ingen sa att betan är "minst ett halvår gammal" förutom du som kommer med en massa Ad-hoc argument. Är den några _veckor gammal_ så är den fortfarande gammal jämfört mot när spelet släpps. En del, om inte en hel del buggar kommer att fixas tills spelet släpps. Förväntar du dig att alla buggar ska fixas eller vad är det med dig?

Älskar den buggen!

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15v CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)