Permalänk

GTX 260, prolem med DVI

Hej!

Jag har ett GTX 260, och ett litet problem med det.

Det är nämligen så att när jag kör direkt med en DVI-kabel in i någon av DVI-uttagen på kortet så visas det en blandning av massa olika färger på skärmen så det knappt går att se vad man gör. Men ifall jag kör med en vanlig VGA-kabel och en konverter så fungerar det utan problem.

Jag har testat med två stycken kablar, en HDMI-kabel till TVn och en vanlig DVI-kabel till skärmen.

Någon som vet vad som kan vara fel?

Kan bifoga en bild ifall min beskrivning känns luddig.

Visa signatur

.

Permalänk

Oj, det var ont om svar här! Ingen som har något tips på vad man kan göra?

Visa signatur

.

Permalänk
Antielefant

Oavsett skärm eller med en specifik skärm? Det felet har jag nämligen bara hört talas om åt andra hållet, dvs att skärmen strular med DVI.

Får du samma bekymmer med TV'n och HDMI? Anledningen att jag frågar är för att DVI och HDMI är exakt samma digitala signal (fungerar den ena fungerar garanterat den andra) medan VGA faktiskt är analogkonverterad. Fungerar HDMI är det heller inte grafikkortet det är fel på.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

Kan dra in en liten uppdatering (sorry för onödig bump) ifall någon annan söker svaret på det här problemet.

Problemet var i grafikkortet, lämnade tillbaka det till Inet som bytte ut det mot ett nyare, då fungerar det som det ska!

Visa signatur

.