Norton Internet Security 2012 vs. Norton 360

Permalänk

Norton Internet Security 2012 vs. Norton 360

Jag undrar över vilken av Norton Internet Security 2012 och Norton 360 jag ska välja? Vilken är den bättre utav dem? Tack för hjälpen!

Visa signatur

ASUS P8P67 Deluxe, GTX560 TI, Corsair Vengance RAM (8GB), Corsair Force Series 3 120GB SSD Disc, Corsair HX 750 W, 2TB Western Digital Caviar, Intel Core i7 2600K

Permalänk
Medlem

v360
Annars finns det alltid andra alternativ, du gör som du vill, med andra ord du har tänkt köpa dyra Symantec. Du vet att du kan få samma säkerhet för noll kronor. Tänker inte ta upp vilka, det är bara att leta.

Permalänk

Nej. Jag hittade en annan tråd där de listade bra programvara. Å andra sidan har jag studentrabatt på Symantecs grejer, men det är ändå bortkastade pengar ifall dessa fungerar lika bra / bättre gratis.

Visa signatur

ASUS P8P67 Deluxe, GTX560 TI, Corsair Vengance RAM (8GB), Corsair Force Series 3 120GB SSD Disc, Corsair HX 750 W, 2TB Western Digital Caviar, Intel Core i7 2600K

Permalänk
Medlem

Jag själv använder dagligen följande lösning:

Avast free+Zonealarm free , båda är gratis, väldigt enkla. Om du tänker använda det här så tänk på att stänga ner windows deffender om ditt windows har den funktionen,eftersom Avast har spyware detection och windows deffender är windows egna skydd mot spyware. Du hittar den genom att skriva windows deffender i sök funktionen, sedan välj inställningar och i en av menyerna hittar du en ruta som du måste bocka av, så stängs det ner.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Strunta i tester.

Permalänk
Medlem

Microsoft Security Essentials, det enda gratis som inte försöker sälja nått till dig som jag provat. Den äter rimligt med systemresurser och det jävlas inte med en i onödan.

Sen vet man ju egentligen aldrig om det fungerar bra de vanligaste varianterna av virus plockar ju alla antivirus program. Skulle aldrig lägga pengar på någon av de stora antivirus tillverkarnas program, de är bara stora resurs slukare som inte har något existensberättigande.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

Det är därför jag använder Avast och Zonealarm, tar väldigt lite av datorn, båda är lika bra som alla andra. Sedan vad man använder är upp till var och en.