Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeetBoy27:

Har ett litet klagomål som stör mig enormt... kulan/raketen etc etc försivnner när om dör även om jag redan skjuttit skottet.

+1. I Bf2 kunde man döda varandra då den första som dog redan avfyrat sina skott. Det är något de bör ha kvar i 3:an

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LeetBoy27:

Har ett litet klagomål som stör mig enormt... kulan/raketen etc etc försivnner när om dör även om jag redan skjuttit skottet.

Jag har flera gånger dödat någon som precis skjutit en raket, och blivit dödad av raketen!

Permalänk
Medlem

Granater sprängs inte om man inte har hunnit kasta iväg den.

Jag tycker den ska sprängas om man har dragit ur sprinten och sedan dör utan att ha kastat den.

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeetBoy27:

Skrivet av rumpnisse:

Jag tycker den ska sprängas om man har dragit ur sprinten och sedan dör utan att ha kastat den.

Precis väldigt enerverande både raketer, skott och handgranater. Endera beror det på en fruktansvärd delay eller så är det som i BC2 den bara försvinner om man dör innan den sprängs.

Har skjutit flera RPG den hinner typ halvvägs å sen är man död å då försvinner den bara eller vad som händer ingen kill i allafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumpnisse:

Större problem med granater, någon har tejpat fast röda lysdioder på samtliga. Varför? Förhoppningsvis borta i HC.

Permalänk
Medlem

Snälla...hur f*n tvingar man på Vsync? Verkar inte lyckas ens med RadeonPro om jag kör Global Profile och jag vet inte vart BF3.exen är någonstans. Ingame Vsync inställningen har ju ingen effekt. Screen tearingen är så jobbig!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av feesk:

Håller inte alls med om detta... Är själv ingen ljudtekniker men måste säga att ljudet i bf3 utan tvivel är det bästa någonsin.
Det är ett väldigt (extremt) realistiskt ljud, som utifrån hur mycket ljud kan bidra, verkligen skapar dynamik i spelandet då det låter så pass mycket annorlunda beroende på avstånd/typ av vapen/ miljö osv osv. Man hör ju t.o.m kvistar som går av av skotten, rikoschetter och kulor som viner förbi huvudet.

Enligt MINA åsikter är ljudet en solklar 10/10, men är man van vid helt orelistiska ljud (vilket jag absolut inte menar är fel på något sätt) som från ex. cs, cod och de flesta andra fps spel så förstår jag att man ogillar bf3 ljudet.

EDIT: Förtydligande med vad jag menar med realistiskt/orelistiskt ljud. I exempelvis cs så kan man höra att någon skjuter från ett långt avstånd, det eftersom att ljudet från vapnet låter lite lägre än om motståndaren är nära, riktigt så låter det dock inte i verkligheten. Utan då låter knallen dels lägre, men framförallt så låter den helt annourlund beroende på miljö. Står du 500 meter ifrån någon som skjuter med ex. en ak5:a (bara ett exempel) så låter inte smällen lika dan som om du står bredvid.

Nu är ja iof. helt ointresserad av realism i spel. Vore det dessutom krig på riktigt skulle jag förmodligen ligga och gråta i något hörn. Hursomhelst, när jag drar igång BFBC2 så upplever jag det som fett och givetvis processat men likväl så gillar jag det bättre än ljudet i BF3. Jobbar dessutom som ljudtekniker...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Skrivet av rumpnisse:

En granat sprängs inte för att man drar ur sprinten..

Permalänk
Medlem
Skrivet av JHL1994:

En granat sprängs inte för att man drar ur sprinten..

Inte? Så om du drar ur sprinten blir skjuten å tappar granaten så sprängs den inte?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Toivo83:

Då tycker jag det är konstigt att han tyckte att ljudet vart bättre i BC2.

Om han har kasst ljud, borde det inte bli dåligt i båda spelen?
Eller han kanske har att dåligt ljud blir bra ljud och tvärtom? =P

I BC2 överdrev dom ljuden väldigt mycket. Det konstanta bullrandet av artilleri etc, dom överdrivna ljuden av vapnen och allt annat. Har du bra ljud blir en grötig input inte mindre grötig för att du har bra ljud (mer eller mindre), på samma sätt som om du har dåligt ljud blir ljudet inte mer dynamiskt om fler detaljer och nyanser finns för ljudsystemet kan inte återproducera detta mer detaljrika ljud ändå. Fullt mellanregister etc saknas vilket innebär att du med ett dåligt ljudsystem inte kan höra vidden eller djupet av ljudet vid högre volymer, det blir bara grötigt.. Så sett menade jag att om han har dåligt ljud kan BC2 upplevas som bättre för det är övertydligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag har flera gånger dödat någon som precis skjutit en raket, och blivit dödad av raketen!

Samma här.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Ljudet i BC2 var väl knappast speciellt bra. Minns hur fjuttigt och konstigt M24:an lät. Och hur irriterande som helst när en heli låg och hovrade 1 km bort och spammade skit som landade i närheten. Ljudet var skit och lät alldeles för högt.

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Snälla...hur f*n tvingar man på Vsync? Verkar inte lyckas ens med RadeonPro om jag kör Global Profile och jag vet inte vart BF3.exen är någonstans. Ingame Vsync inställningen har ju ingen effekt. Screen tearingen är så jobbig!

Jag skulle också vilja veta hur man gör det. Om det nu går på Betan? Hatar verkligen tearing!

Permalänk
Medlem

Vad mycket snack om realism hela tiden. Var glada att det blir iallafall blir lite realism i spelet. Hur många spel har det som BF3 nu har att erbjuda egentligen?

Om vi vill ha realism kan vi ju spela spel där om man blir skjuten i benet måste vi krypa fram osv... hur kul är det egentligen. ALLA vet att ett spel skulle blir skit tråkigt med för mycket realism i sig!

Permalänk
Medlem

elden verkar vara riktigt buggad, man kan ligga i elden och inte ta någon skada men på vissa områden i området runt elden dör man på 2sec

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wedes:

elden verkar vara riktigt buggad, man kan ligga i elden och inte ta någon skada men på vissa områden i området runt elden dör man på 2sec

Så kallade "hot spots"..

Permalänk
Skrivet av krrjon:

Inte? Så om du drar ur sprinten blir skjuten å tappar granaten så sprängs den inte?

Sa jag det?

EDIT; måste ha missat halva hans kommentar eller så editade han

Permalänk
Medlem

Är det någon här som har låst upp KH2002?

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeetBoy27:

Har ett litet klagomål som stör mig enormt... kulan/raketen etc etc försivnner när man dör även jag redan skjuttit skottet.

Beror pga latenser, folk med kass lina å seg dator... Deras client hinner inte uppfatta att du skjuter/spränger etc å därav har det aldrig skett.
Detta ska vara fixat, samt i fullversion så kommer vi garanterat få se servrar med min ping krav samt HC *pushing the like button*

Skrivet av widL:

Tråkigt, dock har jag aldrig lyckats döda nån med granat/rpg efter jag har dött. Ser skottet dra iväg, men dör jag innan den träffar väggen så försvinner den :/

Skrivet av rumpnisse:

Nja, faktisk lyckats få 1 å spränga vid mina fötter av sådär 30-40ggr som man dött när man ska kasta.
Men håller helt med dig, du ska även kunna koka en granat.

Skrivet av basseofc:

Vad mycket snack om realism hela tiden. Var glada att det blir iallafall blir lite realism i spelet. Hur många spel har det som BF3 nu har att erbjuda egentligen?
Om vi vill ha realism kan vi ju spela spel där om man blir skjuten i benet måste vi krypa fram osv... hur kul är det egentligen. ALLA vet att ett spel skulle blir skit tråkigt med för mycket realism i sig!

Skrivet av Overflow:

+1. I Bf2 kunde man döda varandra då den första som dog redan avfyrat sina skott. Det är något de bör ha kvar i 3:an

Finns i BFBC2 å, där realism är flera ggr bättre än denna... *host/hörkel* "beta" *snörvel*.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jonthan:

Jag gillar inte Origin alls, och att man ska upp med en webbläsare när man ska söka servrar känns inte alls bra, jag gillar Steams koncept mycket mera, men man är väll insnöad på steam;)

Jag ogillar båda, på den gamla goda tiden kunde man starta ett spel separat, få upp en serverlista I SPELET och joina ett game på några sekunder.

Skrivet av Sloghunt:

Jag vet inte om detta bara är skitsnack eller inte, men jag tittade precis på Bach battlelog och det han skrev till en annan användare.

"Tack! Vi har redan fixat grymt mycket i spelet än vad du ser i Betan så när spelet släpps så kommer det vara bra mycket bättre!"

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/Bach/

Jag tvivlar. Om de nu verkligen fixat en massa saker så skulle de rimligtvis uppdatera betan eller haft den under en kortare tidsperiod om de inte planerar att släppa några uppdateringar. Finns ju inget syfte med att låta folk rapportera samma buggar 6378 gånger och inte göra något åt dem och inte heller därefter testa eventuella nya problem som uppstår av fixar.

Skrivet av Typen:

Tycker spelet är skitroligt, och väldigt snyggt med tanke på att vad vi ser är medium settings ännu. Flyter helt suveränt hos mig, gissar att jag kanske får stanna vid high med endel lull-lull avstängt för att behålla flytet vid release, och särskilt på de tyngre banorna.
Eller så kör jag sli, beroende på hur det ser ut.

Det är inte medium.

Skrivet av JHL1994:

Sa jag det?

EDIT; måste ha missat halva hans kommentar eller så editade han

Du missade nog, edits inklusive klockslag skrivs ut efter några minuter.

Skrivet av Bloopy:

Nja, faktisk lyckats få 1 å spränga vid mina fötter av sådär 30-40ggr som man dött när man ska kasta.
Men håller helt med dig, du ska även kunna koka en granat.

Finns i BFBC2 å, där realism är flera ggr bättre än denna... *host/hörkel* "beta" *snörvel*.

Har för mig att jag plockade fram granater på "5:an" och där kunde hålla in så länge jag ville medan vanliga knappen är "quick throw" typ.
Kan givetvis ha varit någon motsvarande utrustning på klassen jag lirade med men tror inte det.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Anders127:

Har du testat caspian border? Den banan är betydligt mer krävande än metro.

Nej eftersom den inte finns med i listan? Finns ju bara metro o välja på. Men även om större banor kräver mycket mer så lär det ju vara spelbart med tanke på hur FPSen är på Metro. Sen får man ju när spelet har släppts hur bra det fungerar då. Kanske är mer optimerat senare. Bara vänta o se

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem

bara jag som märkt att servrarna har börjat att lagga och bugga nått så extremt ikväll folk dör typ 2 sekunder efter att man har dödat dem etc... sjukt lamt

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av Almost_Me:

Nej eftersom den inte finns med i listan? Finns ju bara metro o välja på. Men även om större banor kräver mycket mer så lär det ju vara spelbart med tanke på hur FPSen är på Metro. Sen får man ju när spelet har släppts hur bra det fungerar då. Kanske är mer optimerat senare. Bara vänta o se

Kunde spela Caspian Border under runt 3 dagar förra veckan. Fick kanske 10 fps mindre på den banan jämfört med Metro.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15v CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Medlem

Bug skit..bara jag som märkt att de laggar/buggar när man ska kniva ?? stod bakom 2 snubbar och försökte kniva..min gubbe ba viftar me kniven och sen vänder en av dom sej om o dödar mej va fan ..

Permalänk
Medlem

Förbannad är en underdrift i känsla.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Bug skit..bara jag som märkt att de laggar/buggar när man ska kniva ?? stod bakom 2 snubbar och försökte kniva..min gubbe ba viftar me kniven och sen vänder en av dom sej om o dödar mej va fan ..

Har du provat att gå närmare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av znirreoc:

bara jag som märkt att servrarna har börjat att lagga och bugga nått så extremt ikväll folk dör typ 2 sekunder efter att man har dödat dem etc... sjukt lamt

Har också märkt av lagg, känns när man står stilla och går i sidled. tryck en gång till höger tex, å gubben tar ett extra kliv känns det som...
Det där verkar komma och gå lite...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Last:

Har du provat att gå närmare?

Stod precis bakom han men istället för att göra animationen så vifta min gubbe bara me kniven...för att han jag skulle kniva rörde lite på sig..

Permalänk
Medlem

Ni som tror att ljudet är realistiskt så är det inte ett dugg realistiskt. När du avfyrar ett vapen så är det ända du hör är ett knall. Du hör inte massa mekaniska delar och sådant som man hör i BF3. Men ljudteknikerna på DICE gör sitt jobb, de skapar ett ljud som "average joe" tror är realistiskt.

Det är precis dem vill att ni ska tro, att det är realistiskt. Det är mest hur ljudet reflekterar mot miljön som är realistiskt enligt mig.

Tycker även att BF3 har alldeles för mycket COD känsla, tror det är också något de har velat försöka göra också. CoD-serien har mycket fler spelare än BF-serien har. Så de har mycket kunder att hämta där och det är nog det dem vill göra med BF. Så de får CoD spelarna att känna sig hemma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Ni som tror att ljudet är realistiskt så är det inte ett dugg realistiskt. När du avfyrar ett vapen så är det ända du hör är ett knall. Du hör inte massa mekaniska delar och sådant som man hör i BF3. Men ljudteknikerna på DICE gör sitt jobb, de skapar ett ljud som "average joe" tror är realistiskt.

Det är precis dem vill att ni ska tro, att det är realistiskt. Det är mest hur ljudet reflekterar mot miljön som är realistiskt enligt mig.

Tycker även att BF3 har alldeles för mycket COD känsla, tror det är också något de har velat försöka göra också. CoD-serien har mycket fler spelare än BF-serien har. Så de har mycket kunder att hämta där och det är nog det dem vill göra med BF. Så de får CoD spelarna att känna sig hemma.

Tror gör man i kyrkan och tycker inte du ska tro för mycket... och inte jämföra me cod för den delen.