Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur mycket Vram som betan använder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cindori:

Kulan faller lika snabbt som en kula skulle göra om man släppte den från handen och lät den falla mot marken. Gravitationen verkar lika mycket på kulan fast den färdas framåt. Tar man det i åtanke och det faktum att kulan färdas i några sekunder så kan man anta att den hinner falla ett tiotal meter neråt.

Det är ju iförsig sant, 9.82m/s faller den om man bortser från friktionen då. (läst Fysik A har man ju).
Tyckte de såg riktigt mkt ut på filmen bara.

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|Gigabyte RTX 3080 Ti|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobias75:

??? Jag förstår ingenting. De flesta prickskyttegevär är av Mil Dot typ och har inga standardavstånd att ställa in. Vad menar du? Du skjuter in bössan på det avståndet du tycker är lämpligt, sen räknar du på kulbana och vind och justerar.

Menar du kikarsikten som har färdiga markeringar för 100,200,300,500m så är detta sällan något som sitter på prickskyttegevär utan snarare på tex jaktvapen. Dessa träfflägesanvisningarna är framtagna för viss kulvikt, hastighet(=piplängd) och att du ligger och skjuter vågrätt. Är någon av dessa 3 parametrar inte uppfyllda stämmer inte indikeringarna.

Mil dot, man vet hur stor en människa är på ett visst avstånd, mha "strecken" i kikarsiktet. En bedömning, man blir bra på det med träning, mycket träning. Fungerar på älgar lika väl som på människor.

Visa signatur

MB: Msi-Gd65 CPU: intel 2600k GPU: Msi 1070 Gaming X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Är det någon som vet hur mycket Vram som betan använder?

Jag kör allting på högsta möjliga inställningar, tyvärr har jag inte min nya skärm än så jag är därför tvungen att lira på 1280x1024, trots det uppgick minnesanvändningen sist till 1.2GB, om inte högre än så. Jag har inte resultat från Caspian Border, kollade aldrig minnesanvändning när jag spelade den banan.

GTX 580 SLI.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som fick ett otroligt lyft med Flash player 11.0.1.152? Spelet flyter på otroligt mycket bättre nu. Innan när jag hade 60fps så kändes det hackigt, nu flyter det på riktigt bra

Visa signatur

2500K 4.5Ghz | Noctua NH-U12P SE2 PnP | MSI P67A-GD55 | Corsair 8GB 1600Mhz | MSI GTX 580 Twin Frozer II 900/1800/2100 | Fractal Design Arc | XFX XXX Edition 750W | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair Force 120 GB

***Gammla goda minnen med ovanstående som burk :) ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexio:

Är det bara jag som fick ett otroligt lyft med Flash player 11.0.1.152? Spelet flyter på otroligt mycket bättre nu. Innan när jag hade 60fps så kändes det hackigt, nu flyter det på riktigt bra

Va?
Menar du att Flash Player skulle ha någon som helst inverkan på spel prestanda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Va?
Menar du att Flash Player skulle ha någon som helst inverkan på spel prestanda?

Jag märker skillnad från att jag springer och tittar runt och en väldigt stor skillnad hur otroligt mycket mindre siktet hackar när jag kör single shot med bland annt med M416

Visa signatur

2500K 4.5Ghz | Noctua NH-U12P SE2 PnP | MSI P67A-GD55 | Corsair 8GB 1600Mhz | MSI GTX 580 Twin Frozer II 900/1800/2100 | Fractal Design Arc | XFX XXX Edition 750W | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair Force 120 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexio:

Jag märker skillnad från att jag springer och tittar runt och en väldigt stor skillnad hur otroligt mycket mindre siktet hackar när jag kör single shot med bland annt med M416

Och det kan inte ha något som helst att göra med grafikinställningar inuti spelet, drivrutiner etc?
För som du säkert vet så är Flash Player inlagt på webbsidor och inte spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Och det kan inte ha något som helst att göra med grafikinställningar inuti spelet, drivrutiner etc?

Jo absolut det vet jag, men ja, något hände i alla fall

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Ju mer jag spelar betan ju mer vill jag slå ihjäl någon.. Dice är fan världsledande på att fixa värdelösa nätkoder hur i helvete kan man ha något så värdelöst som det här..

*suck, kan bara instämma

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem

Slug är awesome

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Olika program, oavsett typ, kan ha en positiv/negativ inverkan på andra program, oavsett typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av .maker:

Olika program, oavsett typ, kan ha en positiv/negativ inverkan på andra program, oavsett typ.

Jo men något så udda som Flash Player, kan förstå om man har fler än 10sidor med flash spelare igång men ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Jo men något så udda som Flash Player, kan förstå om man har fler än 10sidor med flash spelare igång men ändå.

Efterssom flash sen x versioner tillbaka har hårdvaru accelleration = alltså använder ens grafikkort, så har jag inte svårt att förstå det.
Kanske är version 11 smartare/försiktigare med att använda sig av GPUn.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tobias75:

??? Jag förstår ingenting. De flesta prickskyttegevär är av Mil Dot typ och har inga standardavstånd att ställa in. Vad menar du? Du skjuter in bössan på det avståndet du tycker är lämpligt, sen räknar du på kulbana och vind och justerar.

Menar du kikarsikten som har färdiga markeringar för 100,200,300,500m så är detta sällan något som sitter på prickskyttegevär utan snarare på tex jaktvapen. Dessa träfflägesanvisningarna är framtagna för viss kulvikt, hastighet(=piplängd) och att du ligger och skjuter vågrätt. Är någon av dessa 3 parametrar inte uppfyllda stämmer inte indikeringarna.

Mil dot har inte direkt med geväret i sig att göra utan är markeringar i kikarsiktet och är framförallt ett hjälpmedel för att göra snabba höftningar och snabba kompensationer när det behövs och inte finns mer tillförlitliga data att gå på. Det använder man om man måste men inte annars då det är väldigt svårt att få en tillförlitlig uppskattning då en fiende (eller djur om man nu jagar sådana för den delen) kan variera oerhört mycket i längd och storlek. Om målet exempelvis är 1.6m respektive 2.1m högt så blir det ett ganska stort fel i den uppskattningen. Flertalet kikarsikten har inställningar för bullet drop compensation som ställs in efter avstånd och dessa har ofta inställningar mellan exempelvis 100-1000m men varierar givetvis. Självklart är det kalibrerat efter vissa förhållanden som man kan behöva kompensera för inklusive några du nämnt men även vid framförallt längre skott faktorer som temperatur, luftfuktigheten, drift av kulans rotation och även "roliga" faktorer såsom corioliseffekten (dvs jordens rotation) med mera.

Edit: Bild.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Det är Battlelog som är boven

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem

Körde precis på "SE Multiplay #12" servern och fan vilken cheater , han kunde göra så vi spawnade om igen helt utan vidare :S sedan skrev ja WTF stop this cheating typ och då sa han "now u die" haha så dog jag utan han sköt ett skott eller nåt... så ja sprang mot mcom igen då ja var nära så spawna ja direkt i spawn igen :S utan att dö alltså eller kanske dog vet ej men jag fick då ej vänta något utan direkt samma sekund spawna ja i början och bara fortsatte det såhär.. lol ! frapsade skiten iaf en minut eller nåt . kan man skicka detta till lämpligt ställe så dem kan banna origin kontot ? men de gör väll inget han har ju knappast sitt riktiga utan bara skapade detta för att fixa betan ?

Edit : battlelog name = AAftw vi kan väl iaf skriva till dåren, ska lägga upp videon på tuben

edit igen: satan vad arg ja blir på dessa idioter, kollade hans 4 eller 5 vänner alla hade 2000 spm typ

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Oftast är det tvärtom, att du får sikta lite lägre på korta avstånd, då standardsikten oftast är anpassade för ett visst avstånd som ofta är åtminstone 200m och däröver.
Sen om du skottställer det på ett kortare avstånd på egen hand så är det givetvis en annan femma men ett problem du själv skapat genom att ställa in den så

i finland skjuter hela armen in stormgevären på 150m
h. >>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Ju mer jag spelar betan ju mer vill jag slå ihjäl någon.. Dice är fan världsledande på att fixa värdelösa nätkoder hur i helvete kan man ha något så värdelöst som det här..

Den är riktigt dålig, var och är precis likadant i bfbc2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Tja du skrev "Det räcker med avstånd på bara cirka 130-150 meter för att du ska börja sikta lite högre" osv så verkade verkligen inte så

Beroende på vad du slänger på för (kikar)sikte på ditt prickskyttegevär så har du också standardavstånd, med skillnaden att du har ett flertal att ställa in mellan. Givetvis lägger man mer tid på att ställa in det eftersom att det är en helt annan nivå av precision.

Givetvis inte alla servrar, men webhallens servrar utmärker sig inte med lägre ping än andra i regionen heller. Förstår att vissa här tycker om dem men det är säkerligen av andra anledningar

Nu är du bara en riktig besserweisser, om du missuppfattade mig så får det stå för dig. Återigen, vi diskuterade kulans bana och inte inställningar på sikten, förklarade bara hur mycket en kula faktiskt hinner falla och inte exakta metoder över hur man i verkligheten kompenserar för detta. Sluta bete dig som en 14 årig besserweisser som bara är här för att jävlas med folk.

Sedan har jag inte sagt att just webhallens servrar har exremt bra ping, jag har bara sagt att jag personligen gillar deras servrar citat:"webhallens servrar är grymma enligt mig!" och "Webhallens servrar har ff on, iaf MINST 1 utav dem som jag brukar lira på.", så sluta prata i nattmössan nu. Och ja, jag är en av dem som tycker om deras servrar av andra anledningen, har inte påstått något annat heller. Att alla servrar på betan skulle vara "same shit" är verkligen bland det dummaste jag hört, när uppskattningsvis 6-7/10 har en ping över 80-100.

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem

Med risk för att bli bannad; Men kan alla vapenfascister skapa en egen tråd om sina älskade kikarsikten och sina lumpenpreferenser?! Totalt ointressant för oss som vill läsa om BF3-betan. Om ni ska vara så petiga föreslår jag att ni skriver i en tråd om spelet ARMA2 som faktiskt är en soldatsimulator, BF3 är bara en lagbaserad shooter. Så kan ni vara så vänliga och ta er snoppmätartävling i en annan tråd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Med risk för att bli bannad; Men kan alla vapenfascister skapa en egen tråd om sina älskade kikarsikten och sina lumpenpreferenser?! Totalt ointressant för oss som vill läsa om BF3-betan. Om ni ska vara så petiga föreslår jag att ni skriver i en tråd om spelet ARMA2 som faktiskt är en soldatsimulator, BF3 är bara en lagbaserad shooter. Så kan ni vara så vänliga och ta er snoppmätartävling i en annan tråd?

+1

Blir så jäkla trött på alla vapen-fascister som ska leka allan och dra ut på alla detaljer i all oändlighet så fort ämnet IRL touchas.

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem

Tillbaka till BF3 Betan. Någon som vet ungefär när Battelog kommer upp igen? Ville spela innan det är dags att ge sig av för dagen!

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtelol:

Tillbaka till BF3 Betan. Någon som vet ungefär när Battelog kommer upp igen? Ville spela innan det är dags att ge sig av för dagen!

Det enklaste sättet att hålla sig uppdaterad är att följa DICE/BF3 på twitter skulle jag tro. Men visst, segt att det är nere när man har ont om tid. :/

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av brajonk:

Edit : battlelog name = AAftw vi kan väl iaf skriva till dåren, ska lägga upp videon på tuben

edit igen: satan vad arg ja blir på dessa idioter, kollade hans 4 eller 5 vänner alla hade 2000 spm typ

AAftw och hans kompisar (andra med "AA" i namnet och Unrished) är dom som utvecklar fusk till flera antal shooters, AA kommer från Assisted Aiming om jag inte minns fel. Man får hoppas på att DICE håller koll på hur dessa fungerar nu när dom inte ens har något skydd på så att dom ska kunna blockera det när spelet faktiskt kommer ut.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

AAftw och hans kompisar (andra med "AA" i namnet och Unrished) är dom som utvecklar fusk till flera antal shooters, AA kommer från Assisted Aiming om jag inte minns fel. Man får hoppas på att DICE håller koll på hur dessa fungerar nu när dom inte ens har något skydd på så att dom ska kunna blockera det när spelet faktiskt kommer ut.

Inte så att jag gillar fusk. Men vilket arbete dom lägger ner. Måste vara mycket pengar på spel. Det känns som virus och anti-virus tillverkarna (en katt och råtta lek helt enkelt).

Hörde i tråden att man kunde åka dit på det, i vissa länder. Känns ju som väldigt riskabel bransch och väldigt lönsamt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Jag var precis med om någonting udda (som jag givetvis rapporterat) och tänkte höra om någon annan varit med om det då det endast skett en gång under den tid jag spelat betan.

Jag gick med i attack squaden, och fanns mycket riktigt med i listan under "attackers". Dock så fick jag samma ljud och information som en defender. Då jag planterade bomben på B (som jag fick poäng för) hörde jag i lurarna "the enemy has planted(set?) the bomb", då vi tog första basen ropar rösten "base lost, fall back, fall back!"

Jag fann det lite smålustigt, påverkade inte gameplay öht dock.

Permalänk

Måste fråga dehär innan jag skickar hot mail till dice(självklart gör jag inte det men känns så iaf), var hitboxen såhär dålig i bc2? Jag menar när man hinner bakom ett skydd men ändå blir träffad, eller när man duckar bakom skydd och ändå dör. Annars känns hitboxen bra, dock långt ifrån cs

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JHL1994:

Måste fråga dehär innan jag skickar hot mail till dice(självklart gör jag inte det men känns så iaf), var hitboxen såhär dålig i bc2? Jag menar när man hinner bakom ett skydd men ändå blir träffad, eller när man duckar bakom skydd och ändå dör. Annars känns hitboxen bra, dock långt ifrån cs

Skickades från m.sweclockers.com

DÅ vet du inte vad hitbox är, det är för att hit detection är client side och inte server side, så personen som skjuter på dig, på hans skärm är du inte bakom skyddet.

Skriv gärna detta hotbrev på battlelog forumet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

DÅ vet du inte vad hitbox är, det är för att hit detection är client side och inte server side, så personen som skjuter på dig, på hans skärm är du inte bakom skyddet.

Skriv gärna detta hotbrev på battlelog forumet

Du har rätt men det är också fel på hitboxen då den verkar vara större än den ska vara. Även om jag inte ser fienden så kan jag skjuta honom för att ta ett exempel, när du först går ner i tunnelbanan så finns det betongpelare på sidorna som man kan ta skydd mellan. Jag såg en fiende springa och skydda sig bakom en sån och han står mot väggen men jag kan se en liten del av vapnet sticka ut på vänster sida så börjar jag skjuta till vänster om betongpelaren, alltså i luften och får träffar och sedan får jag poäng för att jag dödat honom. Då hade han stått där i nästan 6-7 sekunder stilla.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming