Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Du har rätt men det är också fel på hitboxen då den verkar vara större än den ska vara. Även om jag inte ser fienden så kan jag skjuta honom för att ta ett exempel, när du först går ner i tunnelbanan så finns det betongpelare på sidorna som man kan ta skydd mellan. Jag såg en fiende springa och skydda sig bakom en sån och han står mot väggen men jag kan se en liten del av vapnet sticka ut på vänster sida så börjar jag skjuta till vänster om betongpelaren, alltså i luften och får träffar och sedan får jag poäng för att jag dödat honom. Då hade han stått där i nästan 6-7 sekunder stilla.

Säker att det inte var någon kropps del vid sidan?

Har ochså fått det att en attacker har försökt gömma sig bakom en pelare men sprayat ner honom med min LMG.
Då kunde jag se att hans axel stack ut, men det är ju inte omöjligt att det är som men stenar, att man kan skjuta igenom.

Med den värdelösa hit detectionen som finns så har jag tyckt att hit boxen är helt okej och inte som i början av bc2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Säker att det inte var någon kropps del vid sidan?

Har ochså fått det att en attacker har försökt gömma sig bakom en pelare men sprayat ner honom med min LMG.
Då kunde jag se att hans axel stack ut, men det är ju inte omöjligt att det är som men stenar, att man kan skjuta igenom.

Med den värdelösa hit detectionen som finns så har jag tyckt att hit boxen är helt okej och inte som i början av bc2.

Tro mig jag har trippelkollat upp det där!
Att skjuta de genom stenarna är inget nytt men i tunnelbanan när de står vid pelarna eller andra betong murar osv så har jag många gånger bara försökt skjuta i luften bredvid de för att vara säker och varje gång får jag de. Dessa gånger så syns de knappt.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Tro mig jag har trippelkollat upp det där!
Att skjuta de genom stenarna är inget nytt men i tunnelbanan när de står vid pelarna eller andra betong murar osv så har jag många gånger bara försökt skjuta i luften bredvid de för att vara säker och varje gång får jag de. Dessa gånger så syns de knappt.

Ha då blir det att fortsätta skjuta med LMG nu då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

AAftw och hans kompisar (andra med "AA" i namnet och Unrished) är dom som utvecklar fusk till flera antal shooters, AA kommer från Assisted Aiming om jag inte minns fel. Man får hoppas på att DICE håller koll på hur dessa fungerar nu när dom inte ens har något skydd på så att dom ska kunna blockera det när spelet faktiskt kommer ut.

Punkbuster ligger i bakgrunden även om det inte är aktiverat. Så att dessa fusk dyker upp under betan är bara bra, då slipper vi dom fortare

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

DÅ vet du inte vad hitbox är, det är för att hit detection är client side och inte server side, så personen som skjuter på dig, på hans skärm är du inte bakom skyddet.

Skriv gärna detta hotbrev på battlelog forumet

Mjo fast jag har också dödat folk som egentligen hunnit undan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JHL1994:

Vi får ju inte glömma att vi kan skjuta genom stenar i betan också

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Vi får ju inte glömma att vi kan skjuta genom stenar i betan också

Nej du det kommer jag aldrig glömma....! Men det går inte igenom väggar. Bf3 kommer ALDRIG ha en chans inom e-sport om dom inte fixar det där med hitboxen

Permalänk
Medlem

Har dragigt slutsatsen att när banan är slut (fade:ar vit) så blir du disconnectad om du trycker vare sig tangenter eller mus. Riktigt irriterande eftersom man alltid vill ha den sista killen. Någon mer som upplever detta?

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av JHL1994:

Exakt för det ligger lagg på allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pollux89:

Har dragigt slutsatsen att när banan är slut (fade:ar vit) så blir du disconnectad om du trycker vare sig tangenter eller mus. Riktigt irriterande eftersom man alltid vill ha den sista killen. Någon mer som upplever detta?

Nej, aldrig hänt mig och jag trycker precis som vanligt.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Squad managment!!!!!!!

Citat:

In short answer form, yes you can browse and join squads through the squad screen and make private squads.

http://www.enterbf3.com/viewtopic.php?t=4942&sid=67c66765e155...

Fattas nu bara att de fixar 6 man squads på conquest!

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Avstängd

snacka med Dice så att dom klipper det förbannade gräset i parken
då slipper ni hosta upp 4000:- på ett nytt grafikkort

efter lite testande så är det gräset och skuggorna som tar 50% av prestandan.
det känns lite väl häftigt.

skuggorna borde dom kunna optimera så dom tar mindre tycker man
gräs och skit tar ju som bekant mycket prestanda så där är det nog svårt att få ut mer FPS från

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Mil dot har inte direkt med geväret i sig att göra utan är markeringar i kikarsiktet och är framförallt ett hjälpmedel för att göra snabba höftningar och snabba kompensationer när det behövs och inte finns mer tillförlitliga data att gå på. Det använder man om man måste men inte annars då det är väldigt svårt att få en tillförlitlig uppskattning då en fiende (eller djur om man nu jagar sådana för den delen) kan variera oerhört mycket i längd och storlek. Om målet exempelvis är 1.6m respektive 2.1m högt så blir det ett ganska stort fel i den uppskattningen. Flertalet kikarsikten har inställningar för bullet drop compensation som ställs in efter avstånd och dessa har ofta inställningar mellan exempelvis 100-1000m men varierar givetvis. Självklart är det kalibrerat efter vissa förhållanden som man kan behöva kompensera för inklusive några du nämnt men även vid framförallt längre skott faktorer som temperatur, luftfuktigheten, drift av kulans rotation och även "roliga" faktorer såsom corioliseffekten (dvs jordens rotation) med mera.

http://data.fuskbugg.se/skalman02/3d9df9da_dcim046.JPG

Edit: Bild.

Hej TheDaemon.

Jag tror vi skriver om varandra och missförstår varandra. Det mina frågetecken gällde var meningen "Beroende på vad du slänger på för (kikar)sikte på ditt prickskyttegevär så har du också standardavstånd, med skillnaden att du har ett flertal att ställa in mellan." syftade på för kikarsiktestyp.

Jag är vapenägare, har ett Mil Dot på min .308 och är skytteinstruktör och jag undrade vad du menade då jag inte förstod dig. Var det Mil Dot du menade med citatet ovan eller vad, tyckte det var oerhört mystiskt skrivet Du har inga standardavstånd på ett Mil Dot utan raka motsatsen är min åsikt, du räknar själv ut avståndet genom hårkorsets utformning och efter det tar du i beaktande kulvikt, hastighet, vind. Jag skulle kalla det total friräkning

De enda siktena som JAG anser har standardavstånd är de med inbyggda "bullet drop" för olika hundra meter. Och det jag försökte förmedla i förra inlägget är att de är opålitliga om du avviker ifrån förutbestämd kulvikt, hastighet och om du inte skjuter vågrätt.

Mvh

Tobias

Skrivet av TheDaemon:

Beroende på vad du slänger på för (kikar)sikte på ditt prickskyttegevär så har du också standardavstånd, med skillnaden att du har ett flertal att ställa in mellan.

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

snacka med Dice så att dom klipper det förbannade gräset i parken
då slipper ni hosta upp 4000:- på ett nytt grafikkort

efter lite testande så är det gräset och skuggorna som tar 50% av prestandan.
det känns lite väl häftigt.

skuggorna borde dom kunna optimera så dom tar mindre tycker man
gräs och skit tar ju som bekant mycket prestanda så där är det nog svårt att få ut mer FPS från

Välkommen till Battlefield 3 BETA, inget är optimerat och drivrutinerna du sitter med är i lägsta Alpha Stadiet.
Sen finns det inställningar för både gräset och skuggorna

Permalänk
Medlem

Är det lika många som tycker att Battlefield 3 beta är "så j***a B ?

Själv älskar jag spelet, länge sen jag hade så roligt med ett spel!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Nån annan som ibland upplever nåt sorts lagg när man går i sidled med scope inzoomat?? Vet inte om det är med ett speciellt sikte eller vapen.

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Skrivet av Stich:

Orkar inte läsa igenom 141 sidor, är det någon mer än jag som blir utkastad från matcher lite då och då?

Blir du utakstad eller låser det sig så du får ctrl alt del?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av feesk:

Att "högre" och "lägre" inte är samma sak är ett ganska så simpelt faktum, ingen gråzon eller djupdykning direkt.
Angående ping så var det du som svarade mig på ett inlägg och där var det enda du skrev att jag skulle kolla i ping-kolumnen, inget annat.

Om du verkligen tycker att jag missuppfattar dig så kanske du ska försöka formulera dig annorlunda då det är svårt att hitta andra tolkningar för vad du skrev då det var ganska straightforward.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pollux89:

Händer definitivt när man alt-tabbar innan slut-scoren.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tobias75:

Hej TheDaemon.

Jag tror vi skriver om varandra och missförstår varandra. Det mina frågetecken gällde var meningen "Beroende på vad du slänger på för (kikar)sikte på ditt prickskyttegevär så har du också standardavstånd, med skillnaden att du har ett flertal att ställa in mellan." syftade på för kikarsiktestyp.

Jag är vapenägare, har ett Mil Dot på min .308 och är skytteinstruktör och jag undrade vad du menade då jag inte förstod dig. Var det Mil Dot du menade med citatet ovan eller vad, tyckte det var oerhört mystiskt skrivet Du har inga standardavstånd på ett Mil Dot utan raka motsatsen är min åsikt, du räknar själv ut avståndet genom hårkorsets utformning och efter det tar du i beaktande kulvikt, hastighet, vind. Jag skulle kalla det total friräkning

De enda siktena som JAG anser har standardavstånd är de med inbyggda "bullet drop" för olika hundra meter. Och det jag försökte förmedla i förra inlägget är att de är opålitliga om du avviker ifrån förutbestämd kulvikt, hastighet och om du inte skjuter vågrätt.

Mvh

Tobias

Inte omöjligt att vi missförstått varandra någon bit på vägen då jag pysslar med det inom militära världen och inte privat, lite olika världar. Jag uttryckte mig kanske lite klumpigt när jag gjorde skillnad på den typ av sikte jag antog du menade (med mil dot som enda "hjälpmedel" eller vad man ska kalla det där de omtalade inställningarna inte existerar) och de jag syftade på där de finns. Hur som helst de militära kikarsikten jag använt har samtliga haft både fininställningar i reglage som man i regel använder och även mil dot-markeringar främst för de fall jag tidigare nämnt.

Har jag förstått det rätt att du använder ditt vapen till jakt och/eller hobbyskytte samt att du har ett sikte utan inställningar där du endast använder dig av mil dot? Om så är fallet, upp till vilka avstånd är praktiska med ett sådant? Har aldrig varit i kontakt med ett så är nyfiken

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhedlnd:

Nån annan som ibland upplever nåt sorts lagg när man går i sidled med scope inzoomat?? Vet inte om det är med ett speciellt sikte eller vapen.

Märkt att mellan att man tar upp bipod och att det är färdigt så är Mus acceleration på "Speed"

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Hedersmedlem

Vilka prickskyttegevär tycker ni är bäst i betan, och varför?
Spelar inte som sniper alls nästan i rush och orkar inte prova alla ^^
Tycker mig se folk göra relativt(!) bra ifrån sig med ett flertal men något skiljer ju dem åt.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Vilka prickskyttegevär tycker ni är bäst i betan, och varför?
Spelar inte som sniper alls nästan i rush och orkar inte prova alla ^^
Tycker mig se folk göra relativt(!) bra ifrån sig med ett flertal men något skiljer ju dem åt.

Nu har jag inte låst upp alla, men jag använder mig mest av två olika.
På avstånd så använder jag SV98, annars SKS utan scope

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Vilka klasser brukar ni köra mest? Jag har i princip enbart spelat assault, då jag gillar dess överlevnadsförmåga.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Vilka klasser brukar ni köra mest? Jag har i princip enbart spelat assault, då jag gillar dess överlevnadsförmåga.

jag kör som dig, mest assault!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

oftast assault som attacker och support som defender

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Har jag förstått det rätt att du använder ditt vapen till jakt och/eller hobbyskytte samt att du har ett sikte utan inställningar där du endast använder dig av mil dot? Om så är fallet, upp till vilka avstånd är praktiska med ett sådant? Har aldrig varit i kontakt med ett så är nyfiken

Hej. Målskytte, precis. Kikarsiktet har jag skruvat in på 100m och sedan räknar jag på hur mycket jag behöver justera siktet när avstånden blir längre. Nu är ju avståndet oftast känt för mig så jag behöver ju sällan använda mig av Mil Dot för att räkna ut det:) Geväret kan prestera bättre än både mig, kalibern och vad en svensk skjutbana kan erbjuda. USA har väl rekordet med verkanseld på 1250 yards. Vapen i sign.

Mvh

Tobias

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem

Börjar bli lite mycket glitchers nu på servrarna. Var och varannan runda jag går in på så är det alltid någon som ligger på första nivån i en buske och skjuter igenom marken ner till tunnlarna, och då menar jag inte genom de riktiga hålen utan genom att glitcha.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Skrivet av KKay:

Nu har jag inte låst upp alla, men jag använder mig mest av två olika.
På avstånd så använder jag SV98, annars SKS utan scope

Jag kör i princip endast m40a5 nu för tiden. brukar ligga på en 20+kills per runda och kd/r på 2.5.

Det jag känner är att sv98 inte riktigt är lika säker vid snabba rörelser in scope.
Har gjort ett och annat quickscope med m40a5. Den passar min spelstil mycket bättre. även att jag vet exakt vart jag behöver sikta för att träffa på olika avstånd.

kör för övrigt väldigt aggressivt med sniper, brukar oftast vara först i täten. mycket har nog med den gamla spelstilen från cod4 att göra

Permalänk
Medlem

usch ta bort alla former av rpg från operation metro... körde nyss och det är ju fasiken triple/quad kill med varenda skott... lite för enkelt

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4