Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av wooprat:

u6l4dAHKL-E

Så fantastiskt bra

Oh fy fan vad jag garvade. Stötte på den buggen idag och såg ju lite småkul ut =P

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

menar du det?

?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Skrivet av JHL1994:

Du kommer direkt från COD?

Du kommer direkt från källaren?;) Man knivar lika snabbt i bc2 som i cod 4. kniven tar ju flera sekunder på sig att göra sin animation som är så nerfad att folk ibland inte ens dör på 3 knivningar. Så jag tycker att han har en bra reaktion på en obalanserad sak i spelet;)

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyKLARA:

Du kommer direkt från källaren?;) Man knivar lika snabbt i bc2 som i cod 4. kniven tar ju flera sekunder på sig att göra sin animation som är så nerfad att folk ibland inte ens dör på 3 knivningar. Så jag tycker att han har en bra reaktion på en obalanserad sak i spelet;)

Man 1-hitar alla med kniv men bara om man equipar den dvs inte använder snabb knappen. Snabb knappen är minst 2 hits för att döda om fienden har full hp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TraxMate:

Man 1-hitar alla med kniv men bara om man equipar den dvs inte använder snabb knappen. Snabb knappen är minst 2 hits för att döda om fienden har full hp.

Inte om du knivar bakifrån, då är det alltid one hit

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av TraxMate:

Skulle ni kunna utveckla lite med vad ni menar med "snabbknappen" för en som inte knivat så mycket?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Skulle ni kunna utveckla lite med vad ni menar med "snabbknappen" för en som inte knivat så mycket?

F

Prova

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeetBoy27:

Tycker knifen är ENORMT seg att använda och det stör mig riktigt ordentligt

Till alla som verkar föredra att använda kniven:
Varför använda ett närstridsvapen i en shooter? Jag har svårt att se poängen. Om inte orsaken är just poängen....
Poängsystemet borde omkalibreras så att "epic"-saker med skjutvapen ger höga poäng. Tex enbart 4-5 HS i rad med pistol etc.
Det tycker jag passar bättre i en shooter. "Epic knife kills" hör hemma i.... spel jag vet inte ens vad genren heter...DoA?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Finns dock riktigt bra spelare som kan lyckas dra till med storverk. Gå inte enbart på bra stats

Det finns det definitivt!
Min svåger, splear CoD iofs, verkar ha en exeptionell öga-hand-koordination. Jag har sett honom få 40-3 eller liknande, många gånger.
Och han använder en simpel optisk hjulmus från Compaq...
Men även han råkar ut för oflyt då och då.

Permalänk
Medlem

Hejsan krrjon, Bakwetu och KalleKulspruta;

Skrivet av KalleKulspruta:

Min cpu begränsade mig helt och hållet när jag gick från 4870 X-fire till GTX 470 SLI. Hade en E8400@4.1ghz
Efter uppgradering flöt det otroligt mycket bättre.

Tack för svar!
Hmm. Det verkar som att det blir dags att gräva djupare i plånboken och gå från S775 till S1155 och en Corei5 2500k lite tidigare än planerat.
Bakwetu: Tack för länken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Till alla som verkar föredra att använda kniven:
Varför använda ett närstridsvapen i en shooter? Jag har svårt att se poängen. Om inte orsaken är just poängen....
Poängsystemet borde omkalibreras så att "epic"-saker med skjutvapen ger höga poäng. Tex enbart 4-5 HS i rad med pistol etc.
Det tycker jag passar bättre i en shooter. "Epic knife kills" hör hemma i.... spel jag vet inte ens vad genren heter...DoA?

Battlefield är inte endast om kills.
Kniven är ett moment som är utmanande och är inget man borde sträva till men om man ser chansen borde man ta den

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

testa att ta bort PROF_SAVE_Body och PROF_SAVE_header filerna under \Users\xxxxx\Documents\Battlefield 3 Open Beta\settings
betan verkar inte känna av hårdvaruförändringar så jag kunde inte heller starta det efter att ha bytt minnen i burken.
problemet om du tar bort filerna är att du får ställa in allt igen

Tack så mycket, funkade utan problem.

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem

Man knivar för dog tags, inget annat. Roligast är ju att ta någon DICE-anställds dog tag. zh1nt0 blev rätt lack när jag gjorde en segerdans efter jag tog hans i BC2 har jag hört.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk

Några tankar jag fick efter senaste spelsessionen:

1. Spawnar i line of fire när en fiende skjuter. Det borde inte gå att spawna direkt bakom en fiende som blir beskjuten eller har det alltid varit så i BF eller? Man lever alltså i under en sekund.

2. Sjukt konstig bugg. Jag reser mig upp för att scopa och skjuta men jag kan inte skjuta. Fienderna springer mot mig och jag springer in i ett rum vid ett objective i tunnelbanan. Jag står i ett hörn och kan inte skjuta fienderna i rummet för inget händer när jag klickar. 3 fiender kommer in och ska spränga målet. Jag bara står kvar och det verkar som ingen kan se mig. En kollar rakt mot mig. Sedan dör jag av en M4A1 fast ingen i rummet avfyrade ett skott. Ryktigt mysko.

3. Någon mer som tycker att det är overkligt mycket sprängämnen som används t.ex. inne i tunnelbanan. Som sniper kan man knappt sikta för siktet skakar så mycket. Jag skadas nästan aldrig av RPG men det är jävligt svårt att sikta tycker jag iaf Kanske borde minska på skakandet om inte annat.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av micke_930:

Man knivar för dog tags, inget annat. Roligast är ju att ta någon DICE-anställds dog tag. zh1nt0 blev rätt lack när jag gjorde en segerdans efter jag tog hans i BC2 har jag hört.

Har knivat honom ett par gånger i betan

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

1. Spawnar i line of fire när en fiende skjuter. Det borde inte gå att spawna direkt bakom en fiende som blir beskjuten eller har det alltid varit så i BF eller? Man lever alltså i under en sekund.

2. Sjukt konstig bugg. Jag reser mig upp för att scopa och skjuta men jag kan inte skjuta. Fienderna springer mot mig och jag springer in i ett rum vid ett objective i tunnelbanan. Jag står i ett hörn och kan inte skjuta fienderna i rummet för inget händer när jag klickar. 3 fiender kommer in och ska spränga målet. Jag bara står kvar och det verkar som ingen kan se mig. En kollar rakt mot mig. Sedan dör jag av en M4A1 fast ingen i rummet avfyrade ett skott. Ryktigt mysko.

3. Någon mer som tycker att det är overkligt mycket sprängämnen som används t.ex. inne i tunnelbanan. Som sniper kan man knappt sikta för siktet skakar så mycket. Jag skadas nästan aldrig av RPG men det är jävligt svårt att sikta tycker jag iaf Kanske borde minska på skakandet om inte annat.

'

angående 2:an testa byta till pistol och sen tillbaka, fungerar för mig när det händer sen finns det folk som exploitar buggar.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

tack!!!! Funkade finfint

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Jag förhandsbokade BF3 den 21 sep och jag såg på mitt konto på swebank att det var 499 kr som var reserverade eller vad det heter.
Det var så rätt länge tills för ett par dagar då jag fick tillbaka dom pengarna men på orgin så står det att jag fortfarande äger BF3. :S

Visa signatur

i7 9700K OC 4.9GHz | Gigabyte RTX 3080 10Gb VISION OC | ASUS PRIME Z390-A | 16Gb/3200MHz Corsair Vengeance RGB | Asus Swift PG278Q 144Hz/2560x1440 | NZXT H510 Elite vit

Permalänk
Skrivet av Insanity92:

Tycker det skakar på fint, du borde sluta campa med sniper ist.

Permalänk
Medlem

How To: Ninja MCOM in Battlefield 3

Link: http://www.youtube.com/watch?v=8iVsczpi4Lc

Settings: 1920x1080, Ultra, 4x MSAA, 16xAF, HBAO at 60 FPS

www.zhrooms.com / http://www.youtube.com/user/zhrooms

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Skrivet av JHL1994:

Tycker det skakar på fint, du borde sluta campa med sniper ist.

Spelar med sniper för det hackar för mycket för att kunna spela närstrid med min dator Brukar spela Assault men går bara inte med denna datorn.

Skrivet av nick-li:

'

angående 2:an testa byta till pistol och sen tillbaka, fungerar för mig när det händer sen finns det folk som exploitar buggar.

Testade det för det hade funkat för mig tidigare också men då var jag inte till synes osynlig för fienden som jag var denna gången. Mycket märkligt.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

Alltså kantutjämningen i detta spel tar ju sjukt mkt prestanda, hoppas de optimerar det till release. Kan köra på ultra no problems utan AA, men med AA så microstuttrar det och jag får grova fps drops efter en stunds spelande.

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|Gigabyte RTX 3080 Ti|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk
Medlem

Köpte 2st GTX 560Ti inför relesen av BF3, betan går halvt och maxa men har hört att DX 11 inte är aktiverat i Betan.

Med lite optimering och sådant tror ni BF3 kommer vara tungdrivet som Betan (typ Metro 2033 stil!)
Eller slipper ja skaffa 2st GTX580 SLI (Lr vad som nu kommer till våren från Nvidia) för att orka köra de på ultra settings?

Visa signatur

| Intel Core i7 950 4,20GHz | EVGA Classified 3SLI X58| Corsair H80 | GIGABYTE Geforce GTX 670 OC SLI x2 | Corsair 12GB (6x2048MB) CL8 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD FORCE 120GB | Fractal Design Newton R2, 1000W modulärt |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

Alltså kantutjämningen i detta spel tar ju sjukt mkt prestanda, hoppas de optimerar det till release. Kan köra på ultra no problems utan AA, men med AA så microstuttrar det och jag får grova fps drops efter en stunds spelande.

Stäng av AA Deferred och slå igång AA Post istället. 2x Deferred (och resten på low) är knappt spelbart med mitt HD5850 @ 1680x1050 (runt 35-40fps kanske). High på AA Post och resten på medium (blur avstängt, deferred avstängt) ger mig runt 70-75 fps utomhus på Metro, absolut fullt spelbart.

Känns som att man måste lägga runt stabila 70-80 fps för att det ska flyta i de flesta lägen som kan uppstå.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Skrivet av katanaa:

Stäng av AA Deferred och slå igång AA Post istället. 2x Deferred (och resten på low) är knappt spelbart med mitt HD5850 @ 1680x1050 (runt 35-40fps kanske). High på AA Post och resten på medium (blur avstängt, deferred avstängt) ger mig runt 70-75 fps utomhus på Metro, absolut fullt spelbart.

Känns som att man måste lägga runt stabila 70-80 fps för att det ska flyta i de flesta lägen som kan uppstå.

Vilken tur:) Min cpu flaskar så in i norden. Så jag ligger runt 20-40 FPs på medium på allt (fick ändra det, för custom gick inte bra) och low på en grej som tydligen kräver minne (har tyvärr bara 512mb) och det flyter så dåligt att jag slutat spela betean.

Dock laggar det inte som i crysis 2 demon (trots båda spelen gör så min cpu ligger på 100%). Så Bf 3 är ju bättre gjort, helt klart.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oggaaaa:

ditt grafikminne räcker inte till.
optimering hjälper inte.

så AA gör att du helt enkelt måste uppgradera till nya kort med 2gb videoram minst.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

optimering hjälper inte.

så AA gör att du helt enkelt måste uppgradera till nya kort med 2gb videoram minst.

Själv så märker jag ingen skillnad överhuvudtaget utan AA...

EDIT: Förutom att FPS:en höjs då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

optimering hjälper inte.

Snarare drivrutinerna skulle jag tro... Det ska fan mycket till innan ett grafikkort med 1gb+ minne stryps, typ 3x skärmars Eyefinity. Har man bara en skärm så beror det nog på nånting annat. HDD och ljudkort kan också vara en factor.

Permalänk
Medlem

Gametrailers tv tar en titt på singleplayerkampanjen.
http://www.gametrailers.com/episode/gametrailers-tv/136

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.