Permalänk

SLI problem..

Tjenare!
Jag kör nu med två stycken Gtx 560 ti SLI. Har prövat lira BF2 / BF3 betan med endast ett kort och har testat dom båda. All fungerar felfritt inge lagg. Sen har jag spelat med två stycken i pluggade och haft SLI avstängt, även där inga problem. Men när jag sätter på SLI och spelar så hamnar skärmen i Sleep mode efter cirka 5-10 minuter. Måste då starta om datorn. Vad är det för problem?

Permalänk
Avstängd

vad har du för nätagg? har du klockat?

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk

Jag har ett Corsair HX 750W 80+, och nej jag har inte klockat grafik korten. Kör dock på den automatiska klockningsredskapet som finns på MSI P67A-GD55. Men det borde inte ha någonting med detta problem att göra.

Permalänk
Antielefant

Hur varmt blir övre kortet?

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Det händer samma sak för mig om jag använder det understa kortet och startar datorn. Sleep mode på skärmen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3390mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk

Det ena kortet brukar ligga på 66 grader och den andra runt 40.

Permalänk
Antielefant
Skrivet av frontslick:

Med 26c tempskillnad (idle, gissar jag) är något kraftigt fel. Kan du fota hur det ser ut i datorn?

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av frontslick:

Som Zcenicx säger. Det är nog temperaturen. Är temperaturerna ok?

Visa signatur

C>++

Permalänk

Yes jag fixar det nu en sekund

Permalänk
Permalänk
Antielefant

Jupp - värmeficka mellan grafikkorten. Kan du sätta en fläkt i sidan?

Visa signatur

Permalänk

Märkte nu att spelet bara stängs av nu när jag har två grafik kort i, även fast jag inte har SLI aktiverat. Prövar endast ha ett kort i datorn nu.

Permalänk

Ja det kan jag har plats för en 140mm då jag har Fractal Design Arc.
http://www.inet.se/artikel/6900466/fractal-design-arc-svart

Permalänk

180mm är det till och med på sidan.

Permalänk
Medlem

Testa fläktkotroll med afterburner

Hej

Jag tycker du har bra mellanrum mellan korten. Vad är det för märke? Gissar gigabyte, de verkar inte kyla särskilt bra jmf med msi exempelvis. Kolla om du kan skruva upp fläkten i MSI afterburner. Kör med max på övre kortet och se om problemet försvinner. Om ja.. sätt en hyfsat bra fläkt i sidankanske tom med förlägning/förminskning in mot korten så du får in luften ordentligt. En förminskning ger bättre fart på luften och därmed bättre penetration in mot moderkortet. Funkar en fläkt i botten eller är agget för stort?

Permalänk

Jag höjde det övre grafik kortets fläktar till max, satte även upp en fläkt på sidan dom blåser inåt. Får se hur det går nu.

Permalänk

Båda grafik korten ligger nu runt 55 grader när jag spelar BF3. Hoppas det fungerar nu.

Permalänk

Problemet kvarstår, korten gick upp på 66 grader båda två, sedan så blev det sleep mode och var tvungen att starta om datorn..

Permalänk

berätta vad som händer om du aktiverar sli o allt o kör nåt annat spel en bf3, något krävande spel asså

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk

Flashade nya BIOS nu. 12C och Battlefield stängs inte av nu. Har endast spelat World of Warcraft och även där på högsta. Har då inte varit några problem. Grafik kortens temperatur blir inte lika hög då.

Permalänk
Medlem

Wow supportar inte SLI kan vara därför

Permalänk

jag och en polare har samma problem dator kraschar eller grafik drivrutinerna slutar funka när man kör SLI det enda sättet jag har hittat är att formatera om datorn och inte köra win uppdatering då funkar det fel fritt. det händer oxo om man kör minecraft eller wow och snackar på skype.

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey