Kommer 560ti flaskhalsa med denna dator?

Permalänk
Medlem

Kommer 560ti flaskhalsa med denna dator?

Tjenare, ska rädda datorn nu för BF3 tills PCI3.0 kommer ut.

Gammal burk.

E8500 @ 3.8ghz
4GB DDR2 @ 860mhz
Asus P5n-d Moderkort
550W Corsair PSU

Jag funderar starkt på att köpa ett Asus GTX 560ti till denna burk, men kommer detta kort flaskhalsa massvis och bara en del prestanda används eller blir det bra? Kanske jag bör gå på ett 6870/6850 ist?

Tack för svar!

Permalänk
Hedersmedlem

Varför du skall vänta på PCI-e 3.0 vet jag inte då dagens graffen inte ens peakar PCI-e 2.0. Lite slö kommer din processor att vara och då speciellt i BF3 eftersom det vill ha en fyrkärning. Annars är 560Ti ett bra kort och du kan med fördel använda det i nästa rigg.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

nej, det är kommer inte flaska eftersom du har klockat upp processorn en del, men du skulle behöva en quad core väldigt snart så börja fundera på en ivy bridge uppgradering snart du kan ju glömma att köra bf3 på höga inställningar iaf low/medium går väl med din prolle och gtx 560 ti

Permalänk
Medlem

Jo jag vet mycket väl att det kanske inte är "jätte" värt att vänta till 3.0 men har planerat att vänta tills Ivy Bridge och då kan jag lika gärna vänta lite till!

Vet att en quad är något som behövs men har verkligen inte ork att byta sockel då det kommer kosta skjortan. Om det inte blir något flask så kör jag stenhårt på ett 560ti då!

Några andra som har något att lägga till :D?