Spela gamla spel på nyare datorer

Permalänk

Spela gamla spel på nyare datorer

Jag är väldigt osäker på vart jag ska posta detta, så jag uppskattar starkt (ifall detta är fel plats) om en admin flyttar tråden till dess rätta plats.

Mor min köpte en ny dator för ett par dagar sen. Datorn är inte så jättebra, men den är bra mycket bättre än de datorer som fanns omkring när spelen hon spelar var släppta. Ett av spelen hon spelar är Svea Rike I, problemet verkar vara Windows 7, då det kommer upp en error där det står någonting i stil med att spelet inte kan installera spelet komplett på 64-bitars. Samma problem händer med spel som Backpacker.

Min fråga är då, finns det något sätt att gå omkring det? Tycker lite synd om henne då hon har haft en extremt dålig dator under en sådan lång tid, och hon verkligen såg fram emot att få en ny och snabb dator... men så funkar inte spelen hon verkligen gillar att spela. Vill helst också att (om det funkar) det skall funka på Windows 7.

Tack på förhand,
Discobollen

Permalänk

egenskaper-> kompibilitet*stavning* där kan du ändra och få det att verka som du startar den i äldre operativsystem

Visa signatur

| i5 2500k | h100 | Evga 580 | Fractal Design arc | Asrock P67 Fatal1ty | Hx1050w | 24" BenQ | 16GB Vengeance Ram | Razer DeathAdder | Razer Carcharias | Razer Arctosa |

Permalänk

Jag ska se om detta funkar. Tack för svar!

Discobollen