Permalänk
Medlem

Asus G73SW, fryser fast och kraschar.

Tjenare

Skaffade mig en Asus G73SW för en tid sedan och den har funkat hur bra som helst tills jag installerade om Windows 7 på den förra veckan. Efter jag hade installerat om den installerade jag de lämpliga drivrutinerna från Asus support sida och allt verkade frid och fröjd tills jag testade att köra Windows Experience Index för att utvärdera prestandan på datorn.

Under tiden som utvärderingen pågick så frös datorn till 2 gånger och efter det så började den frysa fast när jag laddad hem filer eller spelade spel på den (HoN). Jag bestämmde mig då för att installera om den igen och struntade i att köra utvärderingen, men datorn fortsatte att frysa fast.

Det som händer när den fryser är att skärmen stannar helt upp, men om jag lyssnar på musik samtidigt så hör jag fortfarande musiken, fast den laggar extremt mycket. När datorn sedan kommer till liv igen så får jag antigen blåskärm eller så får jag ett felmeddelande från grafikkortsdrivrutinen att den har kraschat och startades om, och nätverkskortet verkar också startas om för jag tappar internetåtkomsten.

Jag installerade om med en Windows skiva jag själv har bränt, kan Windows exemplaret blivit korrupt eller är det här något hårdvarufel?

EDIT: Gäller garantin fortfarande om man formaterar hela hårddisken? Har klantat mig och tagit bort alla partitioner inkl. recovery partitionen ;[

Permalänk
Medlem

Prova att dra ner nya drivrutiner till grafikkortet kanske? Annars prova att dra en rollback på dom och se om de tidigare drivrutinerna fungerar bättre.

Permalänk
Medlem

Innan jag installerade om körde jag med de senaste drivrutinerna utan några som helst problem, men jag ska testa att installera de drivrutiner Asus rekommenderar.

Permalänk
Medlem

Hade också problem med wifi, den gick helt plötsligt ned. Hittade den är sidan och vips...inga fler problem: http://forum.notebookreview.com/asus-gaming-notebook-forum/58...

Hade dessutom köpt en SSD och när jag hade den i P0 så fick jag inte "skiten" att fungera oavsett hur jag bar mig åt. Ok, ändå tills jag satte SSD'n till P1. Då minsann gick allt som smort och oj så snabbt det går. Sen satte jag in en 500Gb HDD till P0.
Allting fungerar bra nu och jag är nöjd som bara den.

Visa signatur

Är huvet' dumt får Sweclockers lida

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dorbein:

Hade också problem med wifi, den gick helt plötsligt ned. Hittade den är sidan och vips...inga fler problem: http://forum.notebookreview.com/asus-gaming-notebook-forum/58...

Hade dessutom köpt en SSD och när jag hade den i P0 så fick jag inte "skiten" att fungera oavsett hur jag bar mig åt. Ok, ändå tills jag satte SSD'n till P1. Då minsann gick allt som smort och oj så snabbt det går. Sen satte jag in en 500Gb HDD till P0.
Allting fungerar bra nu och jag är nöjd som bara den.

Tackar! Följde guiden med alla drivrutiner och nu har jag inte stött på några mer låsningar!

Permalänk
Medlem

grafik problem med asus g73sw

Jag har haft min dator inlämnad över en månad dom har bytt grafikkort 3 ggr, moderkort 2 ggr, processor 2 ggr, skärm 1 gång mm. Fortfarande samma problem den hänger sig när man spelar ibland kraschar hela windows o datorn dör, ibland ute i windows börjar de med några pixlar som sprider sig och till slut krashar datorn.
Pratade nyss med asus som säger att de inte är problem med deras dator över lag utan att just jag haft extrem otur så nu ska den skickas in igen.
Har sett att vissa har liknande problem