Permalänk
Medlem

Val av GTX 560ti

Hejsan Sweclockers.

Skulle behöva lite hjälp att välja ett grafikkort
Jag har valt ut tre stycken GTX 560ti kort som verkar vara likvärdiga i både pris och prestanda:

KFA2 GeForce GTX 560ti EX
Asus GeForce GTX 560ti DirectCU II
MSI GeForce gtx 560ti TWIN FROZR II

Övriga komponenter är: Maskinen

Mitt mål är att köra Diablo3 och BF3. Det vore inte helt fel att kunna köpa ett till kort i framtiden och köra SLI då detta verkar mycket spännande

Dela gärna era erfarenheter om de ovanstående korten.

Tack

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig hört någon som har haft ens ett litet knyst dåligt att säga om MSIs Twin Frozr-kylare. Det i kombination med att det verkar vara mest optimistiskt överklockad från fabriken hade övertygat mig!

Visa signatur

Spelburk: 4670k + GTX 1060 i ett BitFenix Phenom
HTPC/NAS: AMD Trinity-system i ett Fractal Node 304
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Håller med att MSI är ett säkert kort och det rekommenderade valet.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk

Mitt MSI GeForce gtx 560ti TWIN FROZR II funkar perfekt! Och ger mig utrymme att överklocka upp till runt 960 MHz!

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk

MSI helt klart, bästa kylaren ute nu imo.

Visa signatur

i5 3570K | Corsair Vengeance 8GB | ASRock Z77 EXTREME4 | Gigabyte GeForce GTX 670 | Asus Xonar D1 | Samsung 830 128GB | Corsair HX 650W | FD R3

Permalänk
Medlem

Det enda jag skulle säga är att du jämför med "fel" ASUS kort. Deras GTX 560 ti TOP är deras top klockade, fabriksklockad till 900MHz och bra pris 1895:- på http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=647757&cks=ASS&assoc=B99... dvs billigare än MSI kortet.

Mellan det och MSI är det hugget som stucket, båda är bra.

Permalänk
Medlem

Själv har jag Asus varianten funkar kanon så jag kan rekommendera den... Men MSI verkar ju också kanon så... Själv brukar jag gå efter kör jag Asus moderkort så blir det Asus graffe för maximal kompatibilitet och stabilitet osv.

Skrivet av Fractal Design Define R3:

Cooling system
* Fan controller for 3 fans included
* 1 rear Fractal Design 120mm @ 1350rpm included
* 1 front Fractal Design 120mm @ 1350rpm included
* 1 front 120mm fan (optional)
* 1 bottom 120mm/140mm fan (optional)
* 1 side panel 120mm/140mm fan (optional)
* 2 top 120mm/140mm fan (optional)

Jag hade nog satsat på full kylning...

Jag antar att du sätter H80:in i topen som utblås va ?

Så vore jag dig så skulle jag lägga till tre 120mm fläktar till. (så totalt 4 extra..) så du får bra luft genomströmning i burken... ska du köra SLI sedan så är fullt löft flöde ett måste...

Du kan ju köra på:

2x 140mm
2x 120mm

Men fyra extra totalt om jag inte räknar fel?...

/mvh soyd

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar hittills!

Skrivet av zorp:

Det enda jag skulle säga är att du jämför med "fel" ASUS kort. Deras GTX 560 ti TOP är deras top klockade, fabriksklockad till 900MHz och bra pris 1895:- på http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=647757&cks=ASS&assoc=B99... dvs billigare än MSI kortet.

Mellan det och MSI är det hugget som stucket, båda är bra.

Det går väl klocka upp MSI kortet för att matcha och gå om (?) Asus top klockade kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bon0!:

Det går väl klocka upp MSI kortet för att matcha och gå om (?) Asus top klockade kort?

Jo, och det går och klocka upp ASUS kortet också, så som jag skriver, hugget som stucket. Tester jag sett ger marginellt högre FPS för ASUS kortet pga av den högre basklocken, men lägre temperaturer för MSI kortet pga av bättre kylning och liknande ljudvolym (marginell för båda). Och just nu, lite bättre pris för ASUS kortet.

Så hugget som stucket, bra kort båda två.

Permalänk
Medlem

Asus kortet är riktigt svalt och har bra överklockningspotencial, köpte ett och jag ångrar det inte en sekund. Lite tråkigt bara att det för en del oväsen när fläktarna passerar 50%