Permalänk
Medlem

Fifa 12

Hej

Lillebror spelar fotboll på all sin fritid, och har precis insett vad fifa är..

Han spelar Fifa 12 på sin PS3 och efter matchen så ska den registreras så står det att "kontakten har brutits"

Jag som håller på att utbilda mig till nätverks tekniker borde kunna hjälpa med att öppna någon port eller så, vilket vi behövde göra här om dagen för att få BF3 betan att få kontakt med EA servrarna..

Men det som får mig att undra är att problemet uppstår efter matchen, och inte i början på matchen då den först vill få kontakt

Tack på förhand

Mvh // Kevin

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Familj - Vänner - Datorer - Öl

Permalänk
Medlem

Är det inte för att motspelaren lämnar sessionen då?

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem

Det är själva fel medelandet antingen har din kontakt med servrarna lossnat eller så har motståndaren lämnat... men det händer 100% av matcherna så det måste vara värre än så..

tack för snabbt svar

Visa signatur

Familj - Vänner - Datorer - Öl

Permalänk

Jag antar att det är i Ultimate Team som detta uppstår? Detta när man klickar Advance efter avslutad match?

I så fall är vi tusentals som har samma problem.
Det finns några lösningar som visat sig vara effektiva för vissa.
Det första du bör göra, om du har möjlighet, är att byta din gateway. Problemet ligger hos EA, och vi har felsökt allt som går att göra på klient-/konsolsidan. Det är något som gör så att vissa gateway-modeller helt enkelt inte vill fungera.

För att säkerställa att det inte är ett portproblem så får du för testningssyfte gärna sätta din PS3 i en DMZ och sedan kolla vad den säger om FIFA Firewall. Bör stå OPEN, men för många av oss så står den fortfarande som Moderate. Det ska egentligen inte skapa något problem, men likväl så ändras den inte.
En annan sak du bör prova är att sätta igång UPnP på både gatewayen och konsolen.

Jag får min signal via en koaxialkabel rakt in i modemet/routern, därför har jag fått göra en liten speciallösning för att det ska fungera. Det jag har gjort är att sätta min gamla gateway, som både är en router och ett modem, till en brygga. Jag skickar då vidare all trafik till en gammal router som får sköta både NAT, routing, brandvägg, dhcp och hela köret. Då fungerade det helt plötsligt.

Vi väntar fortfarande på en patch från EA, men de har ingen aning om när den kommer. Så det här är en temporär sak du kan göra medan du väntar och hoppas på att modellen på routern du har är en av de som faktiskt fungerar

Visa signatur

CCIE SP-kandidat / CCNP R&S / CCNA R&S

Twitter: @Gustawsson