Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Skrivet av Likabawz:

Grafikkort: ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA
Processor: Intel 2 Quad CPU Q9400 @ 2.66GHz
RAM: 6GB

Kommer det flyta med high i Caspian Borders?

Utan AA och shadows på medium ja ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Likabawz:

Grafikkort: ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA
Processor: Intel 2 Quad CPU Q9400 @ 2.66GHz
RAM: 6GB

Kommer det flyta med high i Caspian Borders?

Beror på upplösning. Jag körde på High i betan med mitt 6870 i 1920x1080 och hade runt 40-50fps hela tiden. Så det lär funka bra.

Permalänk
Skrivet av HoppHS|Kotten:

Hej!
Är extremt sugen på BF3 så jag drog i väg en beställning på webbhallen:

*Intel Core i7-2600K 3,4GHz / 8MB / Socket 1155 (Boxed)
*ASUS P8P67 PRO B3 - ATX / Intel P67 / DDR3 / 3xPCI-E / SATA 3.0 / USB 3.0 / Firewire
*Corsair XMS3 Vengeance 16GB DDR3 PC3-12800 1600MHz
*ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB DirectCU II (Bundel BF3)
från förra datorn:
*Intel SSD 80GB
*Corsair 650W
*HDD 4000GB.
*Antec P182

Tänkte bara höra lite om vad ni tror om min blivande rigg? Tänkte clocka up 560 till samma som 570 fast det är mindre minne. Kommer dock bara köra i 1680x1050.

Kanske Medium/hig?

Varför köpte du inte en 2500k och försökte klämma in ett gtx 580 (ev. beg.). Då hade haft riktigt bra prestanda för pengarna!

Permalänk
Medlem

Någon som har länkat https://twitter.com/#!/Thylander/status/124944404829061120 än?

12 olika kamouflage som man kommer kunna låsa upp, tungt. Då blir det troligtvis inte enbart olika färger (typ desert, woodland) utan även olika stiler, samma twitter nämnde bland annat ett "paratrooper" kamouflage, då kanske det även typ blir "special forces" och annat vid högre rank. Nice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av .maker:

Någon som har länkat https://twitter.com/#!/Thylander/status/124944404829061120 än?

12 olika kamouflage som man kommer kunna låsa upp, tungt. Då blir det troligtvis inte enbart olika färger (typ desert, woodland) utan även olika stiler, samma twitter nämnde bland annat ett "paratrooper" kamouflage, då kanske det även typ blir "special forces" och annat vid högre rank. Nice.

nice Älskar när man kan customiza nästan allt i ett spel, och inte då med tramsiga clowfacepaint som i cod

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Skumt att dom fixat en app. Men inte kan hjälpa en i chaten. Nå väll, har lyckas genom mail kontakt få ett nytt namn. Fick ta en vända på eas skapa nytt konto för att hitta ett som inte är upptaget.

Efter ha gett dom 10 olika namn:)

Ja det är riktigt jävla märkligt att EA-nissarna påstår att det är omöjligt när allt som krävs är ett simpelt ajax-anrop till deras servrar där man begär ett namnbyte. Om man kan göra det i EA's mobil-spel så måste det väl gå att göra via origin med tycker man..

En annan märklig sak är att de när de kollar om ens namn är tillgängligt, inte bryr sig om _. Katana, Katana_, Katana__ osv är samma nick enligt deras server som tar hand om anropen.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av katanaa:

Ja det är riktigt jävla märkligt att EA-nissarna påstår att det är omöjligt när allt som krävs är ett simpelt ajax-anrop till deras servrar där man begär ett namnbyte. Om man kan göra det i EA's mobil-spel så måste det väl gå att göra via origin med tycker man..

En annan märklig sak är att de när de kollar om ens namn är tillgängligt, inte bryr sig om _. Katana, Katana_, Katana__ osv är samma nick enligt deras server som tar hand om anropen.

Punkter och liknande funkar inte. Dom bara godkänner _- :/ riktigt skumt. Men det är väll för man inte ska ha för udda namn.

Sen stör jag mig enormt på att orgin inte lägger sig vid klockan. Varför inte göra som steam? Det ligger ju tyst och fint där.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Broken-arrow:

Punkter och liknande funkar inte. Dom bara godkänner _- :/ riktigt skumt. Men det är väll för man inte ska ha för udda namn.

Sen stör jag mig enormt på att orgin inte lägger sig vid klockan. Varför inte göra som steam? Det ligger ju tyst och fint där.

Menar du i tray? Det gör den för mig. Tryck X och inte minimera.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Menar du i tray? Det gör den för mig. Tryck X och inte minimera.

Yes:) De är just det som är problemet. Jag vill att den gör det automatisk. Inte få upp en fet ruta över halva skärmen, jag måste trycka bort.

Orgin står det att det är en beta. Men tydligen vill dom inte ha in förbättrings förslag.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Broken-arrow:

Yes:) De är just det som är problemet. Jag vill att den gör det automatisk. Inte få upp en fet ruta över halva skärmen, jag måste trycka bort.

Orgin står det att det är en beta. Men tydligen vill dom inte ha in förbättrings förslag.

Steam gör det ju inte heller automatiskt... Där får man ju också upp hela fönstret innan man kan skicka ner det i tray'en

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Steam gör det ju inte heller automatiskt... Där får man ju också upp hela fönstret innan man kan skicka ner det i tray'en

Tror han menar att den ska lägga sig där som autostart. Steam har inga rutor som dyker upp lägger sig direkt i trayen vid start av datorn, men origin är ju trots allt beta så..

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Steam gör det ju inte heller automatiskt... Där får man ju också upp hela fönstret innan man kan skicka ner det i tray'en

Näpp, inte för mig:) Bara orgin som ligger i vägen. Ser aldrig steam, om jag inte ska köra ett steam spel.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Tror han menar att den ska lägga sig där som autostart. Steam har inga rutor som dyker upp lägger sig direkt i trayen vid start av datorn, men origin är ju trots allt beta så..

Exakt:) just det och du vill man ju kunna ge förslag till Ea att dom borde lägga in inställning, så man slipper se skiten.

Men verkar som dom inte tar emot sånt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Aeqvist:

Tror han menar att den ska lägga sig där som autostart. Steam har inga rutor som dyker upp lägger sig direkt i trayen vid start av datorn, men origin är ju trots allt beta så..

Skrivet av Broken-arrow:

Exakt:) just det och du vill man ju kunna ge förslag till Ea att dom borde lägga in inställning, så man slipper se skiten.

Men verkar som dom inte tar emot sånt.

Ja, för det är verkligen jättejobbigt att trycka på krysset en gång...

Hoppas verkligen dem prioriterar viktigare saker.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Ja, för det är verkligen jättejobbigt att trycka på krysset en gång...

Hoppas verkligen dem prioriterar viktigare saker.

Ursäkta, men när man startar datorn ett par gånger om dagen, är det inte kul alls.
Tycker det ska vara prioriterat med. Speciellt när man blir påtvingad skiten.

Tar inte så lång tid att göra en sån funktion.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Ursäkta, men när man startar datorn ett par gånger om dagen, är det inte kul alls.
Tycker det ska vara prioriterat med. Speciellt när man blir påtvingad skiten.

Tar inte så lång tid att göra en sån funktion.

Tar inte långt tid att konfigurera en applikation att starta i minimerat läge/tray med 1 kärna samt ange låg prioritet.
Problem är vad man gör dem till. Jag personligen anser inte att trycka på [x] för en applikation är störande.

Nån som fått se bild på "steelcase" som ska följa med från förhandsbokning från MediaMarkt?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Ja, för det är verkligen jättejobbigt att trycka på krysset en gång...

Hoppas verkligen dem prioriterar viktigare saker.

Tror inte du skulle säga det om alla program gjorde så...Men du kanske inte har något på autostart. Jag kommer bara starta origin när jag ska köra bf3 dock, eller rättare sagt gå via battlelog så får origin starta när man startar spelet. Får väl hoppas det kommer till Steam så sliupper man ha dubbla sådana program igång!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Broken-arrow:

Ursäkta, men när man startar datorn ett par gånger om dagen, är det inte kul alls.
Tycker det ska vara prioriterat med. Speciellt när man blir påtvingad skiten.

Tar inte så lång tid att göra en sån funktion.

Skrivet av Aeqvist:

Tror inte du skulle säga det om alla program gjorde så...Men du kanske inte har något på autostart. Jag kommer bara starta origin när jag ska köra bf3 dock, eller rättare sagt gå via battlelog så får origin starta när man startar spelet. Får väl hoppas det kommer till Steam så sliupper man ha dubbla sådana program igång!

Nej, autostart är ett riktigt sattyg som jag inte använder till något annat än det mest livsviktiga...

Origin startar jag endast när jag ska spela BF3.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Lyssnar på Livestreamen (Podcast) http://sv.twitch.tv/battlefieldo Från Nvidia BF3 Lanet I USA.

Försöker sammanfattar allt jag hör:
Kan ha hört något fel så bli inte arga om något är fel. detta är inte release builden.

- Firestorm (Tror jag de va) 6 Tanks på varje sida. Han sa något om att de inte räknade Anti-Air Tanks (Inte säker). (Alltså 6vs6 I tanks).Firestorm är fokus på Fordon.
- Han tycker Flaggorna känns att vara längre ifrån varandra.
- Firestorm kändes mycket mer BF än Beta banorna. (Enligt de som pratar).
- Skillnaderna mellan Open Betan och Nu är som Svart och Vitt. Mycket mer polerat.
- Vapnen känns mycket mer balanserade (De har lyssnar på de vapnen som folk tyckte va OP.
- Semi-Snipers är balanserade.
- 2x 580 i 120 Hz. Ultra. 1920x1080 allt flyter perfekt.
- Squad systemet fungerar nu. Squad "Perks" fungerar och du ser vad de andra i Squadet har så squadet kan ha 4 "Perks samtidigt".
- Hit registering är bättre. Nätkoden är bättre. (Servrarna är långt ifrån lanet så beror inte på de).
- Grund Dmg på Vapnen / hur mycket Hp man har är inte ändrat. (Inte så att de märkte de iaf)
- Spotting är inte som inbyggt Wallhack. De har blivit förbättrat när de går bakom skydd.
- Om ni har oroat er för att de skulle bli en COD-wannabe/clon. Eller fokus på infantry så behöver ni inte vara oroade.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Or0s:

Beror på upplösning. Jag körde på High i betan med mitt 6870 i 1920x1080 och hade runt 40-50fps hela tiden. Så det lär funka bra.

Hade tänkt att köra 1920x1080 jag också, men fick du 40-50fps i rush eller caspian borders? & var det high ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Lyssnar på Livestreamen (Podcast) http://sv.twitch.tv/battlefieldo Från Nvidia BF3 Lanet I USA.

Försöker sammanfattar allt jag hör:
Kan ha hört något fel så bli inte arga om något är fel. detta är inte release builden.

- Firestorm (Tror jag de va) 6 Tanks på varje sida. Han sa något om att de inte räknade Anti-Air Tanks (Inte säker). (Alltså 6vs6 I tanks).Firestorm är fokus på Fordon.
- Han tycker Flaggorna känns att vara längre ifrån varandra.
- Firestorm kändes mycket mer BF än Beta banorna. (Enligt de som pratar).
- Skillnaderna mellan Open Betan och Nu är som Svart och Vitt. Mycket mer polerat.
- Vapnen känns mycket mer balanserade (De har lyssnar på de vapnen som folk tyckte va OP.
- Semi-Snipers är balanserade.
- 2x 580 i 120 Hz. Ultra. 1920x1080 allt flyter perfekt.
- Squad systemet fungerar nu. Squad "Perks" fungerar och du ser vad de andra i Squadet har så squadet kan ha 4 "Perks samtidigt".
- Hit registering är bättre. Nätkoden är bättre. (Servrarna är långt ifrån lanet så beror inte på de).
- Grund Dmg på Vapnen / hur mycket Hp man har är inte ändrat. (Inte så att de märkte de iaf)
- Spotting är inte som inbyggt Wallhack. De har blivit förbättrat när de går bakom skydd.
- Om ni har oroat er för att de skulle bli en COD-wannabe/clon. Eller fokus på infantry så behöver ni inte vara oroade.

Uppdaterar inlägget senare!

Hur är gruppsystemet? om du lyckas höra det, är det som bc2? bf2? där du har en list och kan välja grupp?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Hedersmedlem

Nu sade de i podcasten att man kan ändra username på sitt EA-konto (som även kommer vara ditt namn i spelet) om man laddar ner gratisversionen av "Scrabble" till iOS eller Android!

Permalänk
Skrivet av qhrizz:

Hur är gruppsystemet? om du lyckas höra det, är det som bc2? bf2? där du har en list och kan välja grupp?

De sa inget om de, bara att de har blivit uppdaterat. Han andra som snackade hade inte kollat så mycket på Squad-systemet utan skulle göra de ikväll och hade fokuserat på spelet.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Skrivet av widL:

Nu sade de i podcasten att man kan ändra username på sitt EA-konto (som även kommer vara ditt namn i spelet) om man laddar ner gratisversionen av "Scrabble" till iOS eller Android!

Mer info finns här:
http://battlefieldo.com/origin-id-changer-windows/

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Be advised, your ID has been changed!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jesper943:

Tack. Jag gör en ny tråd om detta, många lär vara intresserade, och det är lätt att bra info drunknar i trådar som denna.

Permalänk
Skrivet av widL:

Tack. Jag gör en ny tråd om detta, många lär vara intresserade, och det är lätt att bra info drunknar i trådar som denna.

Gör så

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Inväntar först svar från EA-supporten om de ska ändra mitt ID eller ej. Vägrar de får jag väll ordna det själv med det där programmet. Tack för tipset.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Likabawz:

Hade tänkt att köra 1920x1080 jag också, men fick du 40-50fps i rush eller caspian borders? & var det high ?

Det var high och ja, jag fick 40-50fps på Caspian.

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke_930:

Inväntar först svar från EA-supporten om de ska ändra mitt ID eller ej. Vägrar de får jag väll ordna det själv med det där programmet. Tack för tipset.

Lyckades få hjälp genom mail. Men vet inte säkert än. Har inte fått svar:/ så jag vill inte ändra än.

Menvad dåligt egentligen. Att dom inte låter en ändra (påstår server strul och sånt).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar