Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Skrivet av FisheRswe:

Ser inte ut att vara Limited Edition?

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk
Skrivet av KniFF:

GgjjgLoBMB0

Slängde ihop ett oseriöst montage

håna inte bilarna det är kul att bara åka runt och hoppa förbi folk eller tanks som inte kan sikta ^^

Visa signatur

Ryzen 7800x3D | Corsair H100i V2 | 48 GB DDR5 Corsair VENGEANCE | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | Predator 34" 180hz IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround Racing rig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robster1986:

Jag tycker att det är ungefär 95% mer destruction i bad company 2 än det var i betan, fanns det inte fullt aktiverat eller kommer spelet gå bakåt i utvecklingen?

Det var inte helt aktiverat under betan

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Skönt att höra! Vet du ifall det kommer likna Bad Company 2 i förstörelse? Tycker hela grejen med BC2 var det taktiska med att spränga hål i väggar och demolera hela hus, helt underbart tillfredsställande:P Hoppas verkligen att det är likvärdigt, eller helst bättre i BF3.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KKay:

Om jag inte minns fel så var det väl aktiverat, men de stängde av det efter ett tag för att det buggade loss totalt? :E

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Om jag inte minns fel så var det väl aktiverat, men de stängde av det efter ett tag för att det buggade loss totalt? :E

De stängde bara av deformation av terrängen.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KniFF:

GgjjgLoBMB0

Helt jävla underbart!

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av wingman92:

håna inte bilarna det är kul att bara åka runt och hoppa förbi folk eller tanks som inte kan sikta ^^

Testa använda knappen Q när du ser en fiende.

Permalänk
Medlem
Skrivet av majje:

Om skadan går tillbaka till att vara lika låg som Bad Company 2 blir jag extremt besviken. Tyckte det var en av de bästa förbättringarna som DICE har lagt till i BF3!

Instämmer helt. Speciellt att man kan skjuta igenom fienden, alltså knäppa 2 stycken som står på rad. Vad tycker du om skadan på semiautomat snipern? Är lite väl OP tycekr jag :/

Visa signatur

Coore 3000, i5 2500k, GTX 570, Corsair 700 W, 8gb vengance 1600mhz, Crucial 128gb SSD, Samsung spinpoint F1 1T, Dell UltraSharp 23'' U2312HM IPS LED.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

Skönt att höra! Vet du ifall det kommer likna Bad Company 2 i förstörelse? Tycker hela grejen med BC2 var det taktiska med att spränga hål i väggar och demolera hela hus, helt underbart tillfredsställande:P Hoppas verkligen att det är likvärdigt, eller helst bättre i BF3.

Frostbite motorn handlar väldigt mycket om destruction, och dom har sagt att BF3 kommer ha mer destruction än BC2

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

GgjjgLoBMB0

Hahahhahaha! xD Skrattar så att tårarna rinner! XD

Visa signatur

PC - AR X870E-Nova | 98003DX 5.2GHz | 32GB | RTX5090 | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 9900K 5GHz | 64GB | LSI9211 | 80TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

dom som köper limited edition å får dedär karkand-joxet med, när får dom det? vid release?

vi som köper vanliga paketet kan ju köpa karkand-paketet senare, men måste vi hålla på å vänta extra eller nått för att få tillgång till det?

edit: nvm, hittade lite info till slut.
Q: Is the Back to Karkand expansion pack exclusive to pre-orders?
A: No. You can also buy it separately if you do not pre-order Battlefield 3. Back to Karkand will be available the exact same date after the launch of Battlefield 3 no matter if you pre-ordered or buy it separately.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

http://bfhq.se/forums.php?m=posts&q=42380&d=0

Lite tråkiga nyheter för e-sporten. Jag lider inte mycket, men det framkommer ju kristallklart att de kommer att släppa ett ofärdigt spel. Ingen tvekan. Antagligen ingen "commo rose", som kommer senare. Samma sak med joystick-support mm. mm. mm.

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

GgjjgLoBMB0

Haha, snyggt gjort.

Tyckte om kommentaren: "Fan jag vill ha Diablo 3"

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Tänkte bara säga att dom verkar visa en femte bana under Geforce Lan (det som är på USS Hornet ) 14-16 okt.

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=e-TxCyEvMsw&feature=youtu.be&h...

Nytt klipp på Operation firestorm inklusive javelin! Ser skoj ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anilzor:

Instämmer helt. Speciellt att man kan skjuta igenom fienden, alltså knäppa 2 stycken som står på rad. Vad tycker du om skadan på semiautomat snipern? Är lite väl OP tycekr jag :/

Hoppas verkligen dom nerfat det FÖRSTA snipervapnet. Var helt absurt bra... Hade alltid 30-40 kills om man körde det och det gick till den grad att det inte var roligt efter ett tag. Visst har spelat sedan först BF men att:

1. Bolt-action som M98B inte dödar på ett skott (om ej personen är i rörelse..bugg?)
2. Så det tar alltså två skott att döda i bröstet, vilket vapen väljer du hmm...
3. Exkluderat HS så klart.

Att ta hänsyn till är game-mode hardcore. Där tycker jag att bolt-snipergevären skall one shotta.
I normal mode bör man antingen ta ner hastigheten eller dmg på semi auto vapnen.
Kan tänka sig att man låser upp det långt bak i recon ledet men nja. Hade jag lirat casual och stött på en som nött 24/7 med auto-sniper som det är just nu hade jag lackat rejält.

I vilket fall som helst hoppas dom fixar SVD:n och MK11:an för som dom var under betan var bara löjligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arthas:

Tummen upp! Blir så jävla sugen på BF3:)

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhedlnd:

http://bfhq.se/forums.php?m=posts&q=42380&d=0

Lite tråkiga nyheter för e-sporten. Jag lider inte mycket, men det framkommer ju kristallklart att de kommer att släppa ett ofärdigt spel. Ingen tvekan. Antagligen ingen "commo rose", som kommer senare. Samma sak med joystick-support mm. mm. mm.

Om jag ska vara ärlig så vart jag inte direkt överraskad när jag läste din länk. Bara att de var tvungna att ha ett möte om CommonRose efter press från communityn säger ju allt vad de hade för vision om den här "uppföljaren". När man spenderar så mycket pengar på marknadsföring så vet man att spelet inte kommer att leverera allt de gått ut med. De har gjort spelet så casual som de kan och försöker få med sig så många köpare som de kan, sen om spelet blir ett misslyckande bryr de sig inte om för försäljningssiffrorna är allt som talar. Tyvärr är marknaden så idag, du spenderar X kr för att producera ett spel och 5-10 gånger mer för att marknadsföra det. I och med att det är speciella lagar för spel så kan man inte lämna tillbaks en produkt som du inte är nöjd med.

Att gå ut med att spelet är en äkta uppföljare till BF2 för att sedan ändra sig och säga att den är en uppföljare för både BF2 och BC2 är något Dice borde skämmas över. 5 minuters spelande och 5 minuter av trailers så kände man igen BC2. Alla s.k speljournalister ska också skämmas för att ha prisat spelet till skyarna och vägrat våga kritisera.

Spelet kommer att bli helt ok, kanske bättre än ok men där stannar det och om du hoppas på något som är likt BF2 eller dess e-sport vänlighet så kan du glömma det.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

http://bf3blog.com/2011/10/voip-commo-rose-advanced-jet-optio...

Så sur man blir nu att jag är på brantens rand att annullera min preorder.
Att detta är en BC2-konsolport-port är rätt uppenbart nu, mer än innan. Att de inte kan implementera enkla features i spelet är ju skrattretande och trots massiv feedback från alpha och beta så slås det bort gång på gång.
Att DICE har trollat oss från dag ett är ju en annan sak som retar en. Att de inte kan bekräfta något eller säga rakt ut är ju löjligt.
Förstå mig rätt, jag hängiven battelfield-fan och tyckte om alphan samt betan, det det går mot vill jag bara ta tillbaka min förbeställning bara för att göra en statement (även om det tyvärr inte förändrar något)
BF3 kommer att hatas av alla "vets", COD-kiddsen och befolkas av casuals som skiter i teamplay. Det sista kommer ju inte ens vara möjligt pga. att vi ges inga verktyg som främjar detta.

*behövde skriva av mig lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drunk3n_M4ster:

http://bf3blog.com/2011/10/voip-commo-rose-advanced-jet-optio...

Så sur man blir nu att jag är på brantens rand att annullera min preorder.
Att detta är en BC2-konsolport-port är rätt uppenbart nu, mer än innan. Att de inte kan implementera enkla features i spelet är ju skrattretande och trots massiv feedback från alpha och beta så slås det bort gång på gång.
Att DICE har trollat oss från dag ett är ju en annan sak som retar en. Att de inte kan bekräfta något eller säga rakt ut är ju löjligt.
Förstå mig rätt, jag hängiven battelfield-fan och tyckte om alphan samt betan, det det går mot vill jag bara ta tillbaka min förbeställning bara för att göra en statement (även om det tyvärr inte förändrar något)
BF3 kommer att hatas av alla "vets", COD-kiddsen och befolkas av casuals som skiter i teamplay. Det sista kommer ju inte ens vara möjligt pga. att vi ges inga verktyg som främjar detta.

*behövde skriva av mig lite

Ännu värre att läsa än förra länken..

Citat:

Commo Rose isn’t certain for launch either, as Gusvasson put it, “It is on our list for trying to get in there at launch”. Commo Rose has been one of the most requested features from the PC community, and if we know DICE correctly, we most likely won’t see it at launch.

Standard grej för BF2 och man funderade på om man skulle ha det efter feedback från communityn? Var deras vision att man skulle igen gå igenom helvetes knappen Q för att be om ammo, medic eller orders? Chansen att få något man begär är minimal med spot/com knappen.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Skrivet av Sarevok:

Standard grej för BF2 och man funderade på om man skulle ha det efter feedback från communityn? Var deras vision att man skulle igen gå igenom helvetes knappen Q för att be om ammo, medic eller orders? Chansen att få något man begär är minimal med spot/com knappen.

De jobbar ju på de. Zh1nt0 skrev tror de va idag att commorose låg väldigt högt på prioritets listan.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

De jobbar ju på de. Zh1nt0 skrev tror de va idag att commorose låg väldigt högt på prioritets listan.

Jo jag vet men tror att du inte förstod riktigt vad jag skrev. Varför fanns inte commorose med i original planerna? De började diskutera OM de skulle ha med det EFTER enorm feedback från communityn. Som jag skrev är Commorose en standard grej för BF2 och ett måste för teamplay ändå valde man att skippa den tills communityn reagerade.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Sarevok:

Jo jag vet men tror att du inte förstod riktigt vad jag skrev. Varför fanns inte commorose med i original planerna? De började diskutera OM de skulle ha med det EFTER enorm feedback från communityn. Som jag skrev är Commorose en standard grej för BF2 och ett måste för teamplay ändå valde man att skippa den tills communityn reagerade.

Ah, du menar så
Jo förstår hur du tänker. Men tror nog de blir bra

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk

Hej!
Är extremt sugen på BF3 så jag drog i väg en beställning på webbhallen:

*Intel Core i7-2600K 3,4GHz / 8MB / Socket 1155 (Boxed)
*ASUS P8P67 PRO B3 - ATX / Intel P67 / DDR3 / 3xPCI-E / SATA 3.0 / USB 3.0 / Firewire
*Corsair XMS3 Vengeance 16GB DDR3 PC3-12800 1600MHz
*ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB DirectCU II (Bundel BF3)
från förra datorn:
*Intel SSD 80GB
*Corsair 650W
*HDD 4000GB.
*Antec P182

Tänkte bara höra lite om vad ni tror om min blivande rigg? Tänkte clocka up 560 till samma som 570 fast det är mindre minne. Kommer dock bara köra i 1680x1050.

Kanske Medium/hig?

Visa signatur

Kotten

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoppHS|Kotten:

Hej!

*ASUS P8P67 PRO B3 - ATX / Intel P67 / DDR3 / 3xPCI-E / SATA 3.0 / USB 3.0 / Firewire
från förra datorn:
*Intel SSD 80GB
*Corsair 650W
*HDD 4000GB.
*Antec P182

Tänkte bara höra lite om vad ni tror om min blivande rigg? Tänkte clocka up 560 till samma som 570 fast det är mindre minne. Kommer dock bara köra i 1680x1050.

Kanske Medium/hig?

Tror att det där kommer fungera bra på high! Kunde spela med allt på high på betan i 1680x1050 med både sämre grafikkort och CPU!

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk

Hej!

från förra datorn:
*Intel SSD 80GB
*Corsair 650W
*HDD 4000GB.
*Antec P182

Kanske Medium/hig?

Jag skulle gissa på iaf High!

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Hej!

från förra datorn:
*Intel SSD 80GB
*Corsair 650W
*HDD 4000GB.
*Antec P182

Kanske Medium/hig?

Allt beror på hur "känslig" du är. Medium ska den nog klara hjälpligt iaf

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Tack så hemskt mycket för alla svar!

Visa signatur

Kotten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arthas:

Vad fan är det för färger egentligen? Det är vitt, svart och blått. Liiite mer gul ton skulle väl inte skada? Det står ju klart att de är kåta på blått för tillfället i alla fall. Kontrasten är för hög också.

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD