Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Jag fick byta helt utan problem iaf, via deras chatt. Men dom kanske ändrat sig nu?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Jag fick byta helt utan problem iaf, via deras chatt. Men dom kanske ändrat sig nu?

Tror de kan vara så att visa ifrån supporten säger helt olikt ifrån andra i chatten.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk

Här är podcasten från igår + en sammanfattning i text
http://battlefieldo.com/nvidialanbf3/

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk

"The server at the Nvidia LAN was setup in Los Angeles, 5 hours away from the event. The hit registration and net code have been fixed from the beta. Now you will be able to know exactly when and where you are getting shot from rather then falling and thinking you got “one shotted” like in the Open Beta."

Sa inte alla att det var omöjligt att fixa hit registration eller net code från beta till full release?

Permalänk

I denna videon kan man se de nya Squad-Systemet.
http://www.youtube.com/watch?v=EEmOQiUEoQM&list=UUVVUSb9E1kws... (Från 0:50)

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av tachiibou:

"The server at the Nvidia LAN was setup in Los Angeles, 5 hours away from the event. The hit registration and net code have been fixed from the beta. Now you will be able to know exactly when and where you are getting shot from rather then falling and thinking you got “one shotted” like in the Open Beta."

Sa inte alla att det var omöjligt att fixa hit registration eller net code från beta till full release?

Nah, De som sa de visste antagligen inte att de va en 2 månader gammal build.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

I denna videon kan man se de nya Squad-Systemet.
http://www.youtube.com/watch?v=EEmOQiUEoQM&list=UUVVUSb9E1kws... (Från 0:50)

Kul att man kan se vart ifrån man blir skjuten.

Dock tycker jag fortfarande att Killcam borde försvinna, speciellt när man får veta vilket håll man bli skjuten ifrån.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av Jesper943:

Nah, De som sa de visste antagligen inte att de va en 2 månader gammal build.

Vad jag läste så sa många att de sket fullständigt i att de va en gammal build. Jag fick känslan att nästan alla trodde att det var helt omöjligt.

Sen läste jag en helt tråd om att "Det är en beta" argumentet inte kan användas här. För "net code och hit detection går inte att ändra".
"Det är en beta" fungerar bara om man klagar på buggar som att man faller genom marken, annars är det omöjligt.

Skönt att läsa detta hur som helst, blev ganska orolig där ett tag!
Tack för länken ^^

Permalänk
Skrivet av €ric:

Kul att man kan se vart ifrån man blir skjuten.

Dock tycker jag fortfarande att Killcam borde försvinna, speciellt när man får veta vilket håll man bli skjuten ifrån.

Indeed, Gillar inte killcam för 5 öre. Men not a big deal, men men

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns det inga nyheter om bättre/utökat stöd för SLI?

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av m1ntos:

Finns det inga nyheter om bättre/utökat stöd för SLI?

Nej, Men de är en självklarhet att du kommer få mycket högre FPS om du jämför med Betan. Drivers var inte de bästa och spelet var inte alls så optimerat som de kommer att vara.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tachiibou:

Vad jag läste så sa många att de sket fullständigt i att de va en gammal build. Jag fick känslan att nästan alla trodde att det var helt omöjligt.

Sen läste jag en helt tråd om att "Det är en beta" argumentet inte kan användas här. För "net code och hit detection går inte att ändra".
"Det är en beta" fungerar bara om man klagar på buggar som att man faller genom marken, annars är det omöjligt.

Skönt att läsa detta hur som helst, blev ganska orolig där ett tag!
Tack för länken ^^

Problemet låg väl i att Dice har haft problem med sin netcode i alla BF spel. Folk (bland annat mig) har hört att netcoden ska vara fixad till nästa spel ganska länge och senaste släppta spelet BFBC2 har ju som bekant väldigt slumpmässig hitdetection trots att netcoden skulle vara fixad till release. Något sånt här http://www.youtube.com/watch?v=fd-e5GZAz9A&feature=channel_vi... är inte unikt till BF3 betan/demot utan kan hända i alla tidigare BF-spel. Så jag hoppas verkligen att den här infon stämmer men innan jag testat det själv så tar jag inte ut något i förskott så jag inte blir besviken när det är likadant som tidigare spel.

Permalänk

Någon som vet om man kommer kunna köpa BF3 med Back to Karkand på Elgiganten, Siba etc? Alltså gå in i butik, plocka ett ex. från hyllan och betala i kassan och sedan åka hem med det.

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=aTDmkrIrOrM&feature=youtu.be&h...

Ouch.. verkar som att de lagt till så man poppar fram på kartan en snabbis när man skjuter (om man inte använder silencer). Känns inte alls som battlefield, do not like :/

Känns som att det kommer att bli ett nytt BF2 där man (utan att ens behöva skicka upp en UAV) bara springer omkring och glor på minimapen >_<

Varför lägga in en sånhär feature när ljudet i spelet är på topp, och man ofta kan höra sig till ungefär vart fienden sitter och skjuter?

Edit: ser ju en healthbar under fiendens nicknames också verkar det som... bleh :/

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av katanaa:

http://www.youtube.com/watch?v=aTDmkrIrOrM&feature=youtu.be&h...

Ouch.. verkar som att de lagt till så man poppar fram på kartan en snabbis när man skjuter (om man inte använder silencer). Känns inte alls som battlefield, do not like :/

Känns som att det kommer att bli ett nytt BF2 där man (utan att ens behöva skicka upp en UAV) bara springer omkring och glor på minimapen >_<

Varför lägga in en sånhär feature när ljudet i spelet är på topp, och man ofta kan höra sig till ungefär vart fienden sitter och skjuter?

Edit: ser ju en healthbar under fiendens nicknames också verkar det som... bleh :/

Fyfan vad tråkig den mapen såg ut att vara. Varför gjorde man inte alla banorna som Caspian Border istället? Vi vill kriga i ett öppet landskap, inte mitt inne i en trång stad.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

Fyfan vad tråkig den mapen såg ut att vara. Varför gjorde man inte alla banorna som Caspian Border istället? Vi vill kriga i ett öppet landskap, inte mitt inne i en stad.

Vilka "vi"? Strike at Karkand och Road to Jalabad etc etc var väldigt omtyckta i BF2

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av JHL1994:

Vilka "vi"? Strike at Karkand och Road to Jalabad etc etc var väldigt omtyckta i BF2

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, jag men Strike at Karkand är mycket mer öppen än vad Seine banan såg ut. Känns som man vill efterhärma COD-banor eller något ...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Avlider, vill spela nu... Sitter och kör house/electro remixer av BF musiken

EDIT: Jag älskar täta stadsmiljöer, men inte CODs variant av dem. De är bara lustiga, och mapsen i sig för små. BFs stil på stadsmiljöer är myclet skönare, riktigt go känsla. Nästa lite som en film

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Avlider, vill spela nu... Sitter och kör house/electro remixer av BF musiken

Lät intressant Finns det någon på spotify?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Lät intressant Finns det någon på spotify?

Originallåten finns ju på spotify, men inte electro remixen. Ska jag vara riktigt ärlig är den faktiskt riktigt dålig, men kör den iaf
http://www.youtube.com/watch?v=B0nrjp3ChvM

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Originallåten finns ju på spotify, men inte electro remixen. Ska jag vara riktigt ärlig är den faktiskt riktigt dålig, men kör den iaf
http://www.youtube.com/watch?v=B0nrjp3ChvM

Ja, bra var den inte iaf haha

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd

Hej!

Om man vill avbryta sin förhandsbokning hos Webhallen är det bara att maila dem sitt ordernr och be dem ta bort förhandsbokningen? Gjorde nämligen det men vill vara säker på att det fungerar!

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samistar:

Hej!

Om man vill avbryta sin förhandsbokning hos Webhallen är det bara att maila dem sitt ordernr och be dem ta bort förhandsbokningen? Gjorde nämligen det men vill vara säker på att det fungerar!

Mvh

Jopp

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

How To: Ninja MCOM in Battlefield 3

Link: http://www.youtube.com/watch?v=8iVsczpi4Lc

Settings: 1920x1080, Ultra, 4x MSAA, 16xAF, HBAO at 60 FPS

www.zhrooms.com / http://www.youtube.com/user/zhrooms

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

"Operation Firestorm (The desert Oil field map) is much larger then Caspian Border. Each team gets 6 Main Battle Tanks at start + the ones from spawn points. This map has diversity of two story factory buildings with 500m or more between control points on conquest mode. This map is vehicle focus rather then infantry. We personally can’t wait to roll with our friends in a 6 M1-Abrams deep armor column."

Me like:) Kommer sitta med hakan vid knäna och saliv rinnande ned för halsen, weeee!

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Visa signatur

[Cooler Master Elite 430[Intel Core i5 3570K] [Gigabyte Gtx 670 2Gb OC] [Asus P8Z77-V] [Corsair 8Gb XMS3] [Corsair 650W] [Samsung 840EVO 120Gb] [Samsung F3 500Gb HDD]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskalliator:

Får änna rysningar av detta vackra stycke. Mycket nostalgi, men ger ändå känsla av nyhet och förväntan^^

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk

Här är produktsidan för soundtracket på amazon:
http://www.amazon.com/Battlefield-3/dp/B005U8D3R4/ref=sr_1_5?...

Visa signatur

[Cooler Master Elite 430[Intel Core i5 3570K] [Gigabyte Gtx 670 2Gb OC] [Asus P8Z77-V] [Corsair 8Gb XMS3] [Corsair 650W] [Samsung 840EVO 120Gb] [Samsung F3 500Gb HDD]

Permalänk
Medlem

Slow-Mo Frogfoot Thunderbolt Gameplay

Link: http://www.youtube.com/watch?v=iwJYD00kV7E

Settings: 1920x1080, Ultra, 4x MSAA, 16xAF, HBAO at 60 FPS

www.zhrooms.com / http://www.youtube.com/user/zhrooms

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240