Problem med Logitech Cordless Desktop Navigator

Permalänk
Medlem

Problem med Logitech Cordless Desktop Navigator

Efter inköp av ett Logitech Cordless Desktop Navigator har jag fått några underliga problem som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med.

När jag kopplar in enheterna via PS/2, så fungerar allt OK utom när jag ska starta om datorn. Då "tappar" mottagaren kontakten med musen men inte med tangentbordet.

När jag kopplar in enheterna via USB, så fungerar även musen efter en omstart men problemet då är att när jag startar eller startar om datorn så påstår datorn att det inte finns något tangentbord kopplat till datorn. Men tangentbordet fungerar i alla fall.

Till detta så kunde jag via PS/2 starta upp datorn med tangentbordet, vilket inte verkar fungera via USB.

Är det någon som har något tips??

Mitt moderkort är ett ASUS A7V333 ifall det är där man ska ändra på något.

Tack på förhand.

Visa signatur

Starlord

Permalänk

Har liknande problem med samma grejer. A7V333 och samma t-bord/mus.
Jag körde råttan på USB o t-bordet på ps/2 och när burken startade så funkade råttan, men så fort jag rörde t-bordet så fryste hela burken. Jag satte råttan på PS/2 istället och då funkade grejerna ett tag, tills en dag då råttan helt slutade lira. Slängde råttfan åt h-e och kör bara t-bordet nu. Provade med andra drivers utan resultat. Har inte orkat tagit tag i det sen dess...!

Visa signatur

... Now what we have here Little Yellow Sister, is a magnificent specimen
of pure Alabama Blacksnake, but ain't too goddamn beaucoup. ...
Project Blacksnake | 7274 3D-mark03