Permalänk
Medlem

Röda pixlar på skärmen!

Hej!

Har precis fått hem min Benq G2420HD och har kopplat in den till min laptop. Problemet är att det uppstår röda pixlar vid runt konturer vid mörka färger. Dock enbart när man ser antingen film eller spelar.

Kör med vga samt har en Msi GE620DX-291NE som jag köpte för ungefär 3 veckor sedan.

Vad kan felet vara?

Permalänk

Kan varar så att kristall vätskan inte riktigt har något bra flöde igenom pixlarna.

Men är du säker på att det är skärmen som är felet? Kan du testa med någon annan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cap'n Capsize:

Kan varar så att kristall vätskan inte riktigt har något bra flöde igenom pixlarna.

Men är du säker på att det är skärmen som är felet? Kan du testa med någon annan?

Tyvärr har jag inte tillgång till någon annan skärm. Kan även tillägga att jag har testat kära via hdmi och då märks inte dem röda blinkande pixlarna av men däremot så kommer det slumpvis upp grön/blåa pixlar på ljusa delar av skärmen. Har även testat olika inställningar på skärmen (kontrast, ljus m.m. men ingen skillnad).

Tänkte inhandla mig en vga till dvi adapter imorgon och se ifall problemet försvinner.

Vad kan det annars vara för fel?