[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk

Man blir väl inte bannad om man RÅKAR (inte med mening) döda en i sitt team om man också säger förlåt?
Ibland kan jag ha lite otur...

Permalänk
Medlem

Grymt! Räkna med mig och någon polare! Tror också att FF kan bli väldigt irriterande om man spelar med några "troll" eller någon som verkligen ska ha det fordonet man precis satt sig i. Men vi får väll se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Reserverad.

inget admin/mods vs användare helgen efter release eller liknande på g?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

nice! kommer def spela här.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Som folk säger kan friendly fire bli lite frustrerande. Speciellt nära inpå release, inte lika lätt att urskilja motståndare från sina egna som när man t.ex spelar CS. Men det är klart att det ska testas ON!

Permalänk

Är det inte lite hyckleri att hyra en server för att göra reklam åt Swec vilket jag antar förhoppningsvis leder till fler besökare och mer reklamintänkter, men ändå ta emot donationer? I min värld hade en en stängd server för Swecs medlemmar varit en självklar följd av donationer från just dess medlemmar, men att ha en öppen server för att göra "reklam" och ändå ta emot donations? Weirds.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Valfritt att donera?
Det kostar att hyra servern..

Även jag ser hellre en stängd server, iaf ett tag^^

Permalänk
Medlem

Galet nice! Kommer garanterat att testa detta när bf3 släpps och nya datordelarna anlänt (ej på lager atm @komplett )

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt!

Permalänk

Ändå jag kan ha lite emot är FF on, iaf i början.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Fan vad fett ,får skrapa ihop pengarna till en ny dator i veckan och köpa BF3 samtidigt. Börja putsa på joystick egenskaperna, var länge sen man spelade flygsimulator på datorn. Har kört Hawx på Xbox i flera år.

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk

Detta var trevligt, bra morgonnyhet

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem

Kommer ni aktivera så det finns möjlighet att stå i kö för att komma in på servern? Jag har en känsla av att den kommer fyllas rätt snabbt efter release.

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem

Grymt! Kommer spela där definitivt!

Permalänk
Medlem

Grymt! kommer nog att bli ett par rundor på er server

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Som någon skrev tidigare, med TD = On borde det vara Hardcore :D.

Tummen upp, kommer lätt att spela på servern mycket

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Broder Truck:

Är det inte lite hyckleri att hyra en server för att göra reklam åt Swec vilket jag antar förhoppningsvis leder till fler besökare och mer reklamintänkter, men ändå ta emot donationer? I min värld hade en en stängd server för Swecs medlemmar varit en självklar följd av donationer från just dess medlemmar, men att ha en öppen server för att göra "reklam" och ändå ta emot donations? Weirds.

Missade du delen att Sweclockers.com som företag inte har något med detta att göra? Det drivs av privatpersoner som råkar vara i administrationen av sidan. Det primära syftet är att ha kul under SweC namnet med de roliga själar som finns här.

Jag tvivlar starkt på att Sweclockers vinner fler besökare på dess forum för att det finns en bf3 server med samma namn. Sidan är redan välkänd bland Sveriges pc användare.

Reklam är inte en baktanke här, då skulle inte jag hiva in en andel av startpengarna ur privat ficka kan jag lova. Däremot är det en välkommen sidoeffekt, om det blir bra.

Vad det gäller stängd server eller inte får vi se längre ner längs med vägen. I min icke ringa erfarenhet av server drift så finns det både nackdelar och fördelar med stängd server.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Entusiast

Yay, ska definitivt leta efter den i Battlelog

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Som många redan sagt, jag är strongt emot FF. Om man hade turen att sätta sig/spawna i ett jet före en som väntat länge på fordonet kommer de säkerligen avlossa en salva skott mot förarhytten, jag har kommit på mig själv att göra det när jag ville flyga ett BF3 Jet för första gången.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Underbart, här kommer det liras! Bara 6 dagar kvar! ^^

Permalänk
Medlem

Jag hade kunnat slanta upp lite för reserved slot.

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III | Intel Core i7 950 + Thermalright Ultima-90I | GTX 580 | 6GB DDR3 Corsair XMS3 | OCZ Vertex II SSD 120GB x 2 @RAID0 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av atlasatlas:

Man blir väl inte bannad om man RÅKAR (inte med mening) döda en i sitt team om man också säger förlåt?
Ibland kan jag ha lite otur...

Självklart inte! Det är just det som är grejen med FF. Shit happens. Jag tycker dock att FF kan ge väldigt mycket rent gameplaymässigt, eftersom man måste tänka till lite mer innan man avlossar sina skott. Spelet blir helt enkelt mer taktiskt, och det brukar även uppmuntra teamplay och kommunikation.

Vi admins ska diskutera huruvida FF ska vara på från början eller inte, eftersom det verkar vara många av er som är emot det.

Skrivet av KRQKAN:

inget admin/mods vs användare helgen efter release eller liknande på g?

Nej, vi är inte tillräckligt många admins än så länge. Att stänga server för speciella evenemang tänker vi vara väldigt restriktiva med. Vi vill att SweC-servern ska bli den server man väljer i första hand när man ska in och spela public en vanlig vardagskväll, och då är det en förutsättning att den alltid finns tillgänglig för allmänheten. Det låter dock som en kul grej som kanske skulle kunna genomföras i framtiden!

Skrivet av Anders127:

Kommer ni aktivera så det finns möjlighet att stå i kö för att komma in på servern? Jag har en känsla av att den kommer fyllas rätt snabbt efter release.

Självklart, så länge den funktionen finns i Battlelog (vilket den bör)!

Permalänk

Jag kommer garanterat spela på den!

Visa signatur

i5 750 @ 3.2 GHz | P7P55D |Corsair 8gb DDR3 1600MHz | Nvidia MSI GTX 560TI | Zalman 600W PSU | Samsung 840 240gb SSD | 3st Samsung 1tb | Corsair 650D | Arctic cooling freezer 7 rev 2

http://www.inet.se/artikel/6101343/f...kop-over-500kr

Permalänk

Underbart! Kommer att donera, ansöker gärna om att bli lägsta admin klass sen när det går också, har erfarenhet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem

Vore fint med lite blandat rush och conquest, tycker det är skönt att blanda lite.

Permalänk
Medlem

Bra gjort! kommer att vara första servern man kollar.

Permalänk
Medlem

baah lär ju bli full på ca 2 sekunder och sen kommer man inte in för än klockan är typ 4 på natten när de är 4 pers på den, men men man får ställe sig i kö då (y) kommer lätt spela på den så mycket man kan

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Går det inte att hosta två servrar? En med Conquest och en med Rush?

Sen ser jag personligen gärna att Friendly Fire är avstängt. Är nämligen röd-grön färgblink och har väldigt svårt ofta att skilja på vilka som är med mig och mot mig Spelet i betastadiet stödde inte heller Colorblind mode.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Självklart inte! Det är just det som är grejen med FF. Shit happens. Jag tycker dock att FF kan ge väldigt mycket rent gameplaymässigt, eftersom man måste tänka till lite mer innan man avlossar sina skott. Spelet blir helt enkelt mer taktiskt, och det brukar även uppmuntra teamplay och kommunikation.

Vi admins ska diskutera huruvida FF ska vara på från början eller inte, eftersom det verkar vara många av er som är emot det.

Jag skulle föredra att ha det på då det ger ökad realism (Av samma anledning du skrev mer eller mindre)

Ser verkligen framemot servern

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Inaktiv

Vackert! Vet vart jag kommer spendera mina battlefield-timmar. FF var dock en liten besvikelse, kan bli jäkligt lökigt!