Vart borde jag beställa bf3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

som jag skrivit flera gånger

Direct2Drive och gamersgate om ni vill ha det dag 1 och inte vill betala överpris på Origin men ändå köpa det digitalt.

http://www.gamersgate.co.uk/DD-BF3UK/battlefield-3-limited-ed...

http://www.direct2drive.co.uk/2/10560/product/Buy-Battlefield...

Vilken av dem är bäst ? Och på gamersgate står de ju "Battlefield 3 Limited Edition UK" . Och någon sa att man får bara börja spela 28 då hur fungerar detta egentligen?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av €ric:

Vilken av dem är bäst ? Och på gamersgate står de ju "Battlefield 3 Limited Edition UK" . Och någon sa att man får bara börja spela 28 då hur fungerar detta egentligen?

Undrar samma sak här blev jävligt orolig när jag läste att Direct 2 drive som jag precis blivit övertygad att dom är pålitliga, men får man nu inte spelet förrän 28e isåfall suger dom hårt!!! glöm att man väntar 1 dag redan fått väntat 2 på usa kommer inte ha nån chans när alla levlar ifrån då

Så kan man lita på Gamersgate är det någon som har erfarenhet av dom får man riktiga nycklar inga Kines nycklar och man kan spela den 27e som alla andra och inget UK 28e oktober skit ???

Permalänk
Medlem

Jag köpte Bf3 för 500kr från orgin den 23 september ännu har dom inte dragit pengarna från mitt konto. Drar dom först pengarna när spelet kommer ut?

Hur ser det ut för er andra som köpte spelet från orgin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne111:

Undrar samma sak här blev jävligt orolig när jag läste att Direct 2 drive som jag precis blivit övertygad att dom är pålitliga, men får man nu inte spelet förrän 28e isåfall suger dom hårt!!! glöm att man väntar 1 dag redan fått väntat 2 på usa kommer inte ha nån chans när alla levlar ifrån då

Så kan man lita på Gamersgate är det någon som har erfarenhet av dom får man riktiga nycklar inga Kines nycklar och man kan spela den 27e som alla andra och inget UK 28e oktober skit ???

jag gissar på att själva datumet när man kan spela bestäms av vilket land man kopplar upp sig från, dvs IP-adressen, eftersom det finns många som pratar om att köra med VPN för att kunna spela den 25e
du kan ju alltid maila och fråga

jag har iaf fått min nyckel från greenmangaming (engelsk site, kostade ca 330 kr) nu och aktiverat den i Origin. Enligt Origin kommer jag kunna spela spelet 01:00 den 27 oktober.

Permalänk
Medlem

om någon vill testa så kan ni försöka köpa från greenmangaming.

Jag kan se EA-spelen där nu och det ser ut som jag kan köpa därifrån. Nyligen blev EA-spelen regionslåsta så att bara boende i England kunde köpa spelen men det verkar som det går att köpa där nu igen. Greenmangaming har dock inte gett någon information om detta och jag har ännu inte fått svar på min fråga till om det går för svenskar att köpa EA-spel där.

det kostar ca 340 kr att köpa från greenman men det är en liten risk pga osäkerheten om det går att köpa eller inte.
i värsta fall så får ni pengarna tillbaks. Jag fick iaf nyckel från dem men jag köpte också innan EA-spelen begränsades till England.

http://www.greenmangaming.co.uk/games/shooter/battlefield-3-l...

Permalänk
Medlem

Fan jag hade bokat BF3-LE på Game.se i juni redan, och i fredags så fick jag mail om att dom nästa vecka skulle skicka min order och att pengarna inte skulle dras från kontot för än varan skickats, och sen typ 2 timmar efter fick jag ett nytt mail om att ordern makulerats för att jag inte hade täckning på kontot. Så jag ringde upp dom efter jag snabbt fört över pengar från sparkontot och frågade om dom kunde fixa det, dom sa att jag var tvungen att lägga en ny beställning och att jag skulle skynda mig för dom höll på att ta slut, men eftersom jag var på jobbet och inte hade min bankdosa med mig kunde jag inte det och jag var tvungen att betala med faktura ist eftersom jag inte vågade vänta tills jag kom hem så nu blev min order 29:- dyrare bara för det

Inte för att det är mycket men lite störande..

Visa signatur

Fractal Design Arc | Intel Core i7 2600K @ 4,20GHz | Antec KÜHLER H2O 920 | MSI P67A-GD55 REV B3 | Corsair 16GB (4x4096MB) 1600MHz XMS3 | Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB | 250 GB Samsung 850 EVO SSD | 500 GB Samsung 850 EVO SSD | 2TB Seagate Barracuda Green | 4 TB WD40 EFRX-68N32N0 | Samsung SH-B123L Blu-Ray | Corsair HX 750W 80+ | ASUS Xonar DS | Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem

Beställde bf3: limited edition från komplett. Blev 488:- med frakten.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

om någon vill testa så kan ni försöka köpa från greenmangaming.

Jag kan se EA-spelen där nu och det ser ut som jag kan köpa därifrån. Nyligen blev EA-spelen regionslåsta så att bara boende i England kunde köpa spelen men det verkar som det går att köpa där nu igen. Greenmangaming har dock inte gett någon information om detta och jag har ännu inte fått svar på min fråga till om det går för svenskar att köpa EA-spel där.

det kostar ca 340 kr att köpa från greenman men det är en liten risk pga osäkerheten om det går att köpa eller inte.
i värsta fall så får ni pengarna tillbaks. Jag fick iaf nyckel från dem men jag köpte också innan EA-spelen begränsades till England.

http://www.greenmangaming.co.uk/games/shooter/battlefield-3-l...

Kan bekräfta att det funkar! Fick koden till Origin sekunden efter att jag hade bekräftat beställningen.

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Medlem

Beställde från webhallen då jag hört att de ska vara snabba på leverans. Hoppas att man får det den 27!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whiip:

Kan bekräfta att det funkar! Fick koden till Origin sekunden efter att jag hade bekräftat beställningen.

Så det ska vara okej att beställa därifrån då? Inte nå skit med att det är låst till UK eller något?

Visa signatur

Stationär: Intel i7-4790k @ 4 Ghz | Powercolor HD7970 3GB | Intel 530 120GB | 12GB RAM | 3.5TB HDD
Laptop: Macbook Pro Retina 15" i7 2.0Ghz 8GB RAM 256GB SSD

Permalänk

Amazon.co.uk säljer ju limited edition för ca 31£ med fri frakt.
Dock så när jag beställde så tog dom endast 300kr så det är ju najs

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem
Skrivet av sjoblot:

Så det ska vara okej att beställa därifrån då? Inte nå skit med att det är låst till UK eller något?

man borde ha fått nåt meddelande när man aktiverade koden i Origin då.

Jag fick inget utan kunde aktivera koden och fick meddelande spelet blir spelbart 01:00 den 27 oktober när jag försökte starta det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

man borde ha fått nåt meddelande när man aktiverade koden i Origin då.

Jag fick inget utan kunde aktivera koden och fick meddelande spelet blir spelbart 01:00 den 27 oktober när jag försökte starta det.

Okej najs! Gör en beställning därifrån jag med då!

Visa signatur

Stationär: Intel i7-4790k @ 4 Ghz | Powercolor HD7970 3GB | Intel 530 120GB | 12GB RAM | 3.5TB HDD
Laptop: Macbook Pro Retina 15" i7 2.0Ghz 8GB RAM 256GB SSD

Permalänk

Köpte en nyckel med LE + Physical Warfare från Intkeys som förhoppningsvis levereras imon, kostade 281kr. Sen blir det SP med VPN sen 25:e (förhoppningsvis!)

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

om någon vill testa så kan ni försöka köpa från greenmangaming.

Jag kan se EA-spelen där nu och det ser ut som jag kan köpa därifrån. Nyligen blev EA-spelen regionslåsta så att bara boende i England kunde köpa spelen men det verkar som det går att köpa där nu igen. Greenmangaming har dock inte gett någon information om detta och jag har ännu inte fått svar på min fråga till om det går för svenskar att köpa EA-spel där.

det kostar ca 340 kr att köpa från greenman men det är en liten risk pga osäkerheten om det går att köpa eller inte.
i värsta fall så får ni pengarna tillbaks. Jag fick iaf nyckel från dem men jag köpte också innan EA-spelen begränsades till England.

http://www.greenmangaming.co.uk/games/shooter/battlefield-3-l...

Hur vet ni att era nycklar inte blir låsta senare då det inte står någonstans att greenmangaming är officiella säljare för EA som Direct2drive och gamersgate är ? komiskt att du rekommendera dom 2 själv förresten sen inte ens köper av någon av dom

Om någon här i tråden har köpt av gamersgate vore det schysst om ni svara om det står 27e klockan 0100 aktiveras på origin om ni köpt därifrån så man vet innan man vågar köpa!

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Ursäkta, men varför citerade du mig?

För det var på tal om det du skrev om i posten plus att det var från din sista länk jag hittade klippet.

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Summoning:

För det var på tal om det du skrev om i posten plus att det var från din sista länk jag hittade klippet.

jaha:) Inte så att du får göra det. Bara undra.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne111:

Hur vet ni att era nycklar inte blir låsta senare då det inte står någonstans att greenmangaming är officiella säljare för EA som Direct2drive och gamersgate är ? komiskt att du rekommendera dom 2 själv förresten sen inte ens köper av någon av dom

Om någon här i tråden har köpt av gamersgate vore det schysst om ni svara om det står 27e klockan 0100 aktiveras på origin om ni köpt därifrån så man vet innan man vågar köpa!

Jag rekommenderade dem för att jag trodde att det inte längre gick att köpa BF3 från Greenman pga att EA-spelen bara såldes till England ett tag. Jag har tidigare köpt flera spel från Direct2Drive utan problem. Jag har inte köpt nåt från Gamersgate, än. Och ja Greenman har rättigheter att sälja EA-spel.
Sluta gnäll, om du vill vara helt säker så gå till en butik och köp det för 500 kr så du får det i handen. Annars köp från Origin för 500 kr. Du betalar mellan 120 och 150 kr mer men eftersom du verkar vara så rädd så kanske det är bäst att göra så...

Permalänk
Medlem

Har fått min direct2drive.co.uk nyckel (Gick på 265kr då jag köpte det på en rea.) och har reggat den på Origin samt preloadat.

Permalänk
Medlem

jag kommer betala 344kr när bf3 släpps..köpte från origin 20% rabatt kupong ftw!

Permalänk
Medlem

http://forums.greenmangaming.com/topic/440/

http://www.greenmangaming.co.uk/publishers-developers/

http://forums.greenmangaming.com/topic/890/

hade GMG inte varit seriösa och inte sålt utan tillstånd så hade de med all säkerhet sålt Bethesdas spel. Nu har de sagt att de inte kan sälja bethesdas spel detta år eftersom förhandlingar fortfarande pågår.

Permalänk
Hedersmedlem

Bokade BF3 till pc på Gamestop för ett tag sen. Betalade bara 299kr för limited edition, mycket bra pris om du frågar mig

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av korreWorre:

Köpte en nyckel med LE + Physical Warfare från Intkeys som förhoppningsvis levereras imon, kostade 281kr. Sen blir det SP med VPN sen 25:e (förhoppningsvis!)

Fanns ju inte BF3 med Physical Warfare på den sidan?

Permalänk
Skrivet av Samistar:

Fanns ju inte BF3 med Physical Warfare på den sidan?

Medveten om att det inte står.
Men dom har sagt i supportchatten minst 3 gånger att PW ingår.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Nån som har lust o lära mig hur tusan man använder sig utav VPN, så att man eventuellt kan lira singleplayer den 25:e?
Alltså, något program att rekommendera så att man inte får en massa skit på datorn?
Är så djävla paranoid o nojjig över sånt

.. om de nu skulle fungera med VPN, kan man inte lira på Amerikanska public servrar? (även om de laggar)

Permalänk
Medlem

Finns att förhandsboka på Dustin för 319 kr.
http://www.dustinhome.se/battlefield-3-pc/product/5010589707

Visa signatur

NZXT H2 | i5 2500K | Corsair H50 Kylare | GTX 570 | Asus Sabertooth P67 | Corsair HX 850W | Corsair 8GB Vengeance

Permalänk
Medlem

Ni som tvekar på greenman kan jag lugna er med att de säljer riktiga nycklar som de köpt av ea och inte som g2play som köper i u-länder och kopierar förpackningen. Greenman är en legit site som man inte behöver oroa sig det minsta för.

Edit: jag köpte på direct2drive och när jag startar spelet vill den kolla upp release dag så jag är rätt säker på att spelet kollar ip.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Har fått min direct2drive.co.uk nyckel (Gick på 265kr då jag köpte det på en rea.) och har reggat den på Origin samt preloadat.

Skrivet av flyawaynille:

Ni som tvekar på greenman kan jag lugna er med att de säljer riktiga nycklar som de köpt av ea och inte som g2play som köper i u-länder och kopierar förpackningen. Greenman är en legit site som man inte behöver oroa sig det minsta för.

Edit: jag köpte på direct2drive och när jag startar spelet vill den kolla upp release dag så jag är rätt säker på att spelet kollar ip.

Semjonov och Flyaway Nille: Då ni köpte via Direct2drive som jag är intresserad av står det 27e Oktober eller 28e oktober klockan 0100 på Erat origin nu då Direct2drive är UK sida och spelet ska ju starta 28e oktober i UK ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne111:

Semjonov och Flyaway Nille: Då ni köpte via Direct2drive som jag är intresserad av står det 27e Oktober eller 28e oktober klockan 0100 på Erat origin nu då Direct2drive är UK sida och spelet ska ju starta 28e oktober i UK ?

Kollade nu. 27 oktober 01:00.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Entusiast

Jag köpte buddypack på Webhallen, bra pris, samt att de alltid är snabba.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit