Förboka iPhone 4s - När ?

Permalänk

Förboka iPhone 4s - När ?

Tja,

Har tänkt att förbeställa en iPhone 4s - Men när kan man egentligen göra det ?
Står på t.ex. Telia.se och tre.se att dom inte vet när man kan förbeställa/boka dom, vilket känns lite konstigt då dom släpps nästa Fredag.

Tror ni man kan det i början av nästa vecka, eller väntar dom tills den har släppts helt enkelt ? Hur har det varit förut ?

Tack

MVh

Permalänk
Medlem

http://butik.telenor.se/iphone/List.aspx?tnecid=cmp_banner_Te...

För 25 minuter sedan kom de upp på Telenor i alla fall.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk

Förbokat på telenor

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

jag vet inte vad som hänt på telia men deras informationssida om 4S verkar ha försvunnit helt. problem med deras leveranser?

Självklart vet operatörerna exakt när de släpper förbokning och vilka priser de ska ha.

Pga täckningen i glesbygd (vår fäbod och dess omgivning) suger med de andra operatörerna så är Telia den enda operatören jag kan tänka mig, tyvärr.

Permalänk
Medlem

uppe på telia nu!

http://www.telia.se/privat/mobilt/mobiltelefoner/apple/iphone...

tyvärr så verkar de inte ha 64gb-versionen

inget köp för mig

Permalänk
Medlem

Apple iPhone 4S 32 GB
med Telia Mobil Flex Small
Kostnad per månad 349 kr
Telia Mobil Flex Small 199 kr
Apple iPhone 4S 32 GB 250 kr
Pottavdrag -100 kr
Anpassa abonnemang
Engångskostnad 3 095 kr
Apple iPhone 4S 32 GB 3 095 kr
Bindningstid 12 mån

Just nu! Spotify Preminum ingår i ett år när du tecknar Telia Mobil Flex i minst 12 månader.
Minsta totalkostnad 7 283 kr

dåligt att Telia inte har 64-gbmodellen och att de försöker återigen lura på sina kunder ett dåligt abbonemang via en populär telefon. Förhoppningsvis kommer det mer abbonemangsalternativ och 64gb ju närmare 28 oktober vi kommer.

Permalänk
Medlem

Abonnemangen Telia erbjöd sög ju mot det jag redan har hos dom, det blir till att krama sig fast vid det och eventuellt casha en Iphone 4S om behovet skulle uppstå ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

fått svar från telia. Det var ett tekniskt missöde som gjorde att telefonerna kom upp. Det går inte att förboka från dem än.

Förhoppningsvis kommer de med några bättre erbjudanden nästa gång.

Permalänk
Medlem

Nu har Telenor också tagit bort möjligheten att förboka.

Både Telia och Telenor verkar ha varit för tidigt ute av någon anledning.

Permalänk

Nu finns de att beställa på Apple Store: http://store.apple.com/se/browse/home/shop_iphone/family/ipho...

Det står ju helt klart att de som ylat "8000:-" har helt varit ute och snurrat.

Permalänk
Avstängd

Pratade med supporten precis på telenor, jag förhandsbokade den i natt precis 24:00 när de öppnade och enligt henne i supporten så kommer den skickas tidigast 28de... har fått bekräftelse på att den kommer skickas med schenker.

Permalänk

Ska själv förlänga mitt Telia-abonnemang. Hoppas det kommer snart, den släpps ju ändå snart.. :/

Permalänk
Hedersmedlem

La nyss in en beställning på en iPhone 4S via apples sida

Permalänk
Skrivet av drulle:

Pratade med supporten precis på telenor, jag förhandsbokade den i natt precis 24:00 när de öppnade och enligt henne i supporten så kommer den skickas tidigast 28de... har fått bekräftelse på att den kommer skickas med schenker.

Fick du något leveransbesked via mail?

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

Varför är Telias abonnemang dåligt? Det är Flex? Samtalskostnaden är ju inte billigast, helt klart, men man har 99kr att ringa för, medan man i de andra abonnemangen börjar på 89 pesetas per månad och sedan lägger på samtalskostnad. Visst är 0.5 GB lite skralt kanske dock. Har ingen aning om hur mycket som förbrukas.

Just nu går det inte att beställa iphonen hos telia. De har tekniska problem, och ingen verkar jobba över helgen trots en så stor lansering. Lär ge vinstbortfall.

Visa signatur

Propaganda syftar till att göra det politiska opolitiskt.

Permalänk
Avstängd

Ligger uppe på telenor igen.

Permalänk
Skrivet av IlyaZ:

Just nu går det inte att beställa iphonen hos telia. De har tekniska problem, och ingen verkar jobba över helgen trots en så stor lansering. Lär ge vinstbortfall.

Ringde själv till Telias kundtjänst igår och fick hjälp att förboka en iPhone 4s av dom. Inga problem alls, tog någon minut bara!

Permalänk
Medlem

Någon möjlighet att operatörerna skickar ut telefonerna tidigare än den 28e?
typ den 26e eller den 27e?
de bör väl ha fått telefonerna någon dag tidigare för att göra iordning innehåll, paketering och skicka ut till butikerna?

eller är det så att telefonerna kommer från Apple direkt till operatörernas butiker?

och nu kan man väljaandra abbonnemang än flex på telia

http://www.telia.se/privat/mobilt/mo...det-basta.page

men vad jag såg så verkade telia flex medium fortfarande vara det bästa för mig, jämfört med Telia Mobil Prata på eller vänner med Mobilsurf Extra.

Permalänk
Medlem

Min iPhone4 kom direkt ifån leverantören inte tele2 själva då...

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

Någon möjlighet att operatörerna skickar ut telefonerna tidigare än den 28e?
typ den 26e eller den 27e?
de bör väl ha fått telefonerna någon dag tidigare för att göra iordning innehåll, paketering och skicka ut till butikerna?

eller är det så att telefonerna kommer från Apple direkt till operatörernas butiker?

och nu kan man väljaandra abbonnemang än flex på telia

http://www.telia.se/privat/mobilt/mo...det-basta.page

men vad jag såg så verkade telia flex medium fortfarande vara det bästa för mig, jämfört med Telia Mobil Prata på eller vänner med Mobilsurf Extra.

Man har kunnat välja andra abonnemang från Telia sedan i lördags så jag vet inte riktigt vad du menar? Själv beställde jag med Telia max 25 då.

Din länk fungerar inte heller :'(

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av majje:

Man har kunnat välja andra abonnemang från Telia sedan i lördags så jag vet inte riktigt vad du menar? Själv beställde jag med Telia max 25 då.

Din länk fungerar inte heller :'(

jaha det var konstigt eftersom jag inte kunde välja annat än flex då

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

jaha det var konstigt eftersom jag inte kunde välja annat än flex då

Om man först valde flex kunde man i nästa skede ändra till andra abonnemang. Kanske inte var så tydligt men det gick bra för mig!

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

nej, såg det inte alls. Men det var nog medvetet av Telia....

jaja, känns som Flex Medium passade mig bäst iaf (även om jag inte ringer och SMSar så mycket) nu när jag såg vad de andra kostade per månad. Det var väl typ 50 kr billigare + att man betalade mer för iPhonen och inte fick 12 månader gratis spotify (som jag använder) om man valde Prata på eller vänner med surf extra + att man då betalar 0/49-69 öre per minut/SMS från början.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte varför inte fler väljer halebops abonnemang? 2gb fri datamängd, gratis att ringa till alla, gratis sms. Allt detta för 198kr i månaden.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Jag fattar inte varför inte fler väljer halebops abonnemang? 2gb fri datamängd, gratis att ringa till alla, gratis sms. Allt detta för 198kr i månaden.

halebop är som Euroshopper när det gäller mobiltelefoni

man får vad man betalar för men inte mer.

ingen kundtjänst att ringa till (iaf sist jag var kund hos dem) som gör att enkla supportärenden som hade lösts på en halvtimme tar flera dagar

+ att jag har hört att Halobops trafik är lågprioriterad i Telias nät vilket gör att man kan kopplas ner oftare vid belastning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Jag fattar inte varför inte fler väljer halebops abonnemang? 2gb fri datamängd, gratis att ringa till alla, gratis sms. Allt detta för 198kr i månaden.

Vart ser du 198kr månaden egentligen?

http://butik.halebop.se/PakDetInfo.aspx?PAKGUID=e9b95e85-1e11...

Totalt 294,50 kr/mån första 10 mån sen 389:- mån resterande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Vart ser du 198kr månaden egentligen?

http://butik.halebop.se/PakDetInfo.aspx?PAKGUID=e9b95e85-1e11...

Totalt 294,50 kr/mån första 10 mån sen 389:- mån resterande.

Ja på grund av den förhöjda månadsavgiften för telefonen, men det har ju inget med abonnemanget att göra? Jag kommer betala 303 kronor i månaden i 18 månader för min 4s, då valde jag dock att betala 3000 kr direkt.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Ja på grund av den förhöjda månadsavgiften för telefonen, men det har ju inget med abonnemanget att göra? Jag kommer betala 303 kronor i månaden i 18 månader för min 4s, då valde jag dock att betala 3000 kr direkt.

Jo men så tänker inte jag iaf.

Telia blir absolut billigast för mina ändamål med 18 månaders bindning.
Då jag inte direkt ringer/smsar för mer än 100-150kr per månad.
Sen har typ alla jag känner iphone så smsar gratis ändå.

Med 18 månader och samma månadsbelopp 350kr så blir mobilen 1500kr dyrare på halebop.

Så telia vinner med stor marginal för mig.

0.5gb räcker även för mig då jag inte streamar något utanför wifi direkt ändå.

Permalänk
Medlem

Gick till affären och bokade ett exemplar där, men fick bara fylla i mitt namn, vilken telefon jag ville ha och tel. nr. Har de brist på telefoner?

Visa signatur

Propaganda syftar till att göra det politiska opolitiskt.

Permalänk

Kan nu följa min order på Telia.se!

Din order xxxxxxxxxxxx, Apple iPhone 4s 16GB Vit, lades 2011-10-23.
Status - Väntar på leverans.
Din beställning är nu orderlagd och placerad i kö. Beroende på tillgång av telefoner från Apple kan väntetiderna variera.
Statushistorik:
2011-10-26 - Väntar på leverans