Sitter och ler med en Hazro HZ27WD som kom igår

Permalänk
Medlem

Jag fick precis: Dear Mr Joakim Fridh, Your Order has been packed and is in the process of being shipped.
----------------------------------------------------------
Goods Shipped:
£291.66 x 1 - Hazro HZ27WC 8-Bit 27" LED Widescreen Professional Monitor - Black

----------------------------------------------------------
Goods Shipped By: DPD Classic Europe.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Skrivet av Hymer:

Jag fick precis: Dear Mr Joakim Fridh, Your Order has been packed and is in the process of being shipped.
----------------------------------------------------------
Goods Shipped:
£291.66 x 1 - Hazro HZ27WC 8-Bit 27" LED Widescreen Professional Monitor - Black

----------------------------------------------------------
Goods Shipped By: DPD Classic Europe.

Ty för att du svarade. Jag beställde två st direkt då jag såg detta, jag är lite förvirrad men också mkt glad.
Får se hur länge det håller, men det vore underbart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Jag fick precis: Dear Mr Joakim Fridh, Your Order has been packed and is in the process of being shipped.
----------------------------------------------------------
Goods Shipped:
£291.66 x 1 - Hazro HZ27WC 8-Bit 27" LED Widescreen Professional Monitor - Black

----------------------------------------------------------
Goods Shipped By: DPD Classic Europe.

Känns som att det kommer gå vägen då. Lite dålig kommunikation mellan lagret och resten av bygget verkar det ju vara om dom ändå släpper igenom ordern, bara positivt för dom som vill beställa dock!

Återkom gärna med någon bild sen när du får den, vore roligt och se om det är någon nämnvärd skillnad på glas eller utan.

Permalänk
Medlem

hur fick ni ner priset till 291 pund? T_T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Jag fick precis: Dear Mr Joakim Fridh, Your Order has been packed and is in the process of being shipped.
----------------------------------------------------------
Goods Shipped:
£291.66 x 1 - Hazro HZ27WC 8-Bit 27" LED Widescreen Professional Monitor - Black

----------------------------------------------------------
Goods Shipped By: DPD Classic Europe.

hur fick ni ner priset till 291 pund? T_T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calimi:

hur fick ni ner priset till 291 pund? T_T

Det är utan moms.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MystiX:

Det är utan moms.

så totalen blev 450 pund cirkus?

Permalänk

Totalt för en skärm och frakt så ligger priset nu på: £426.75.
Priset för skärmen ligger nu på: £395.83 inc VAT (25%)

Permalänk

Har även jag lagt en order på en skärm nu, dock glas modellen för min del. Håller tummarna. Skriver utfallet senare!

Visa signatur

NR.1:Antec P182|Corsair 520HX|Asus P5Q Deluxe|Intel C2D E8400@3,6ghz+NH-U9B|MSI 8800 gt OC|2x2GB Corsair 800Mhz|Intel X25-M G2 80GB, 2x640GB WD Blue, 2x1,5TB WD|Win 7 x64||NR.2:Fractal Design Array R2|Gigabyte GA-H55N-USB3|Intel i3 530+BIG Shuriken|Intel X25-V G2 40GB, 3x2TB WD|Win 7 x64

Permalänk
Medlem

Ni kommer få börja gorma med att fota era körkort, kontokort, telefonräkningar och allt möjligt innan dom skickar paketet.

Maken till krångligare företag än OC har jag inte stött på tidigare.

Permalänk
Skrivet av Doktor Knark:

Har även jag lagt en order på en skärm nu, dock glas modellen för min del. Håller tummarna. Skriver utfallet senare!

Tummarna hålls även här, nu så är det bara att vänta.

Skrivet av Mtzz:

Ni kommer få börja gorma med att fota era körkort, kontokort, telefonräkningar och allt möjligt innan dom skickar paketet.

Maken till krångligare företag än OC har jag inte stött på tidigare.

Nej nej nej, kom inte med sådana saker nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av swift77:

Har tagit bilder, de är inte jättebra eftersom jag inte är någon fotograf. Körde Dell u2711 inställt på preset sRGB och Hazro Hz27WD på normal. Det som inte går att se på bilden är den klarhet som Hazro återger om man tittar närmare så ser det ut som om Dell u2711 har ett litet litet finmaskigt nät över hela skärmen den så kallade AG coatingen så Dell ser smutsig ut i jämförelse.

http://imageshack.us/photo/my-images/707/dsc3145k.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/9/dsc3148f.jpg/

woaw! rackarns att man inte snubblade över denna skärm i våras då man köpte en dell
på bilderna där så är ju verkligen Hazrons färger mer atraherande och klara.
men varför kör alla i sRGB ?
jag testade ett spel och en film i sRGB och usch så vidrigt tråkigt de blev totalt svartvitt i princip jämfört med Game Presetmode som jag alltid använder mig utav till allt.

kännt av någon sorts tearing då?
jag stör med på dellens beteende när man håller fast ett fönster med musen och flyttar det snabbt då "2 delas fönstret" och det släpar som efter men märker inget i spel eller film alls överhuvudtaget.
är inte så insatt men det är väl detta som räknas som tearing ?

sen skrev någon "har dragit bort antiglaren" låter som det är en duk som bara är fastklistrad haha hur "drar" man bort den är det jag som missförstått nå ?

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av undrande:

...
kännt av någon sorts tearing då?
jag stör med på dellens beteende när man håller fast ett fönster med musen och flyttar det snabbt då "2 delas fönstret" och det släpar som efter men märker inget i spel eller film alls överhuvudtaget.
är inte så insatt men det är väl detta som räknas som tearing ?
...

Har inget med skärmen att göra. Det är 100% grafikkortet. Förmodligen skulle det minska om du ställer upp 2D-klocken på grafikkortet.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Har inget med skärmen att göra. Det är 100% grafikkortet. Förmodligen skulle det minska om du ställer upp 2D-klocken på grafikkortet.

oh gick från 285.38 till 285.62 och detta fenomen försvann!!
gissa om man blev nöjd var helsäker på att det var skärmens fel

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem

Är det någon som kan svara på om Hazro-skärmarna har bakgrundsbelysning eller kant-belysning?

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem

Mitt paket är skickat iaf och påväg till Sverige. Hoppas ha den hemma tills Torsdag.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

Dear Mr David Johansson, Your Order has been packed and is in the process of being shipped.----------------------------------------------------------Goods Shipped:£333.32 x 1 - Hazro HZ27WC 8-Bit 27" LED Widescreen Professional Glass Monitor - Black ----------------------------------------------------------Goods Shipped By: DPD Classic Europe.

Att: Nikwid

Jag tror att de är sidobelysta. För att vara bakbelyst måste den väl bli betydligt tjockare (och dyrare).

Visa signatur

NR.1:Antec P182|Corsair 520HX|Asus P5Q Deluxe|Intel C2D E8400@3,6ghz+NH-U9B|MSI 8800 gt OC|2x2GB Corsair 800Mhz|Intel X25-M G2 80GB, 2x640GB WD Blue, 2x1,5TB WD|Win 7 x64||NR.2:Fractal Design Array R2|Gigabyte GA-H55N-USB3|Intel i3 530+BIG Shuriken|Intel X25-V G2 40GB, 3x2TB WD|Win 7 x64

Permalänk

"Dear Mr Michael ------, Your Order has been packed and is in the process of being shipped.
----------------------------------------------------------
Goods Shipped:
£291.66 x 2 - Hazro HZ27WC 8-Bit 27" LED Widescreen Professional Monitor - Black

----------------------------------------------------------
Goods Shipped By: DPD Classic Europe."

"Order Total: £791.00"

Då väntar vi då.

Permalänk
Medlem

Tänkte precis slå till på en h27wc utan glaspanelen. Har hört att de har haft problem med damm som fastnat mellan glasskivan och skärmytan så jag tror jag tar en utan glasskivan. Egentligen ska jag ha 3 st men det svider lite i plånboken att samma dag man för lön samtidigt lägga 12000 på tre stycken nya skärmar. Det kanske räcker med en skärm också. Med tre skärmar tillkommer även utgift för ett skärmställ då jag isåfall vill köra alla skärmarna i eyefinity i porträtt läge.

Såg att de höjde priset på skärmen med 20 pund igår men jag fann en voucher-kod som ger 5% rabatt. Koden är LITS52011.
Alla ni som handlat en skärm får gärna skriva om ert intryck när ni fått hem dom.

Fint där Mr_no_one med dubbla Blir det en tredje nästa månad måntro?

Permalänk
Medlem

Landade på 406 pund för mig med alla avgifter medräknade. Nu blir det till att spara pengar till två till nästa månad och sen blir det eyefinity för hela slanten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perhuden:

Landade på 406 pund för mig med alla avgifter medräknade. Nu blir det till att spara pengar till två till nästa månad och sen blir det eyefinity för hela slanten.

Trevligt, men glöm inte att länga undan tio lock eller så för grafikkort också.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

12 har jag redan hadlat gpu:er för
Dubbla vattenkylda 6990

Permalänk
Medlem

Damn perhuden slår på stort. Posta gärna bilöder sen när du har hela set-upen

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

Jag ska har mina två på varsin sida om min GD245HQ så länge, är dock rädd för att jag kommer skaffa en tredje.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Damn perhuden slår på stort. Posta gärna bilöder sen när du har hela set-upen

Absolut. Blir ett galleri här på swec. Ska bara få tid att bygga klart allt. Det fetaste är en liten 7" usb driven (800x480)skärm som skall få visa pump och tempdata Den skall monteras in i chassit är det tänkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_no_one:

Jag ska har mina två på varsin sida om min GD245HQ så länge, är dock rädd för att jag kommer skaffa en tredje.

Tror nog du har helt rätt i att det kommer bli en tredje för dig med

Permalänk
Medlem

Kom vi fram till vad som skilljer glas mot den som inte har glas?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Skrivet av perhuden:

Tror nog du har helt rätt i att det kommer bli en tredje för dig med

Får göra mig redo för det då.
Även fast jag tänkte fixa dac å amp till mina Ultrasone PRO 900, bara skjuter på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Kom vi fram till vad som skilljer glas mot den som inte har glas?

Den ena saknar den yttre glasskivan så det blir som en "vanlig" skärm med kant in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mtzz:

Den ena saknar den yttre glasskivan så det blir som en "vanlig" skärm med kant in.

Jojo det fattar jag med men fyller det någon funktion förutom att vara snyggt?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |