Priserna på hårddiskar mot extrema höjder

Permalänk
Medlem

Förstår faktiskt kompletts priser tänk hur många diskar rom folk rma till dem och hur många burkar bygger dem inte

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

hittade denna är priset på denna normalt?

http://www.inet.se/artikel/4303989/1tb-western-digital-caviar...

eftersom jag tänker på att köpa den men jag har inte råd får se hur jag gör

såg ut som ett vanligt pris, köp nu innan det höjs!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkatanCarlbom:

Skrattretande att vi klagade över Copyswedes avgift för någon månad sedan...

Tycker jag inte! Då den var/är omotiverad..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

såg ut som ett vanligt pris, köp nu innan det höjs!

Är dock 1 GB.

Nåja, jag skiter i att köpa. Alltid dummast att köpa när det inte finns något behov.

Permalänk
Hedersmedlem

Dustin har bra studentpris på 2TB-diskar. 777kr för 2tb wd green. De e nice.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

jävla kul! igår kostade denna hårddisk 449:- ,datorn dog innan jag köpte och jag tänkte " äsch orkar inte starta om datorn, köper den i morgon i stället"

vad kostar den nu tro ? 799:- -.-''

http://cdon.se/hemelektronik/hdd-intern-3.5_wd_caviar%252f1tb...

Någon annan som har en bra sida där man kan köpa 1TB till ca 500, 64MB,7200rpm ? 6GB/s ?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

köp medans du kan du lär inte få billigare pris en 799kr

Visa signatur

Permalänk
Medlem

cdon nekade mig black 1 disken för 500kr förmodligen fick dem många ordrar och vill ha mer betalt sista gången jag köper på cdon,.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Komplett.se har halverat sina priser sedan i går....skynda och fynda
Har dom Norska priser tro...
WD Caviar Blue 500GB 999:- kostade lite över 300:- förut
Det är en bra systemdisk som många använder till sina byggen.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Skrivet av pompa_kumla:

cdon nekade mig black 1 disken för 500kr förmodligen fick dem många ordrar och vill ha mer betalt sista gången jag köper på cdon,.

Kanske inte leverantören hade lust att leverera till det priset längre?
Ser ut som min order är under behandling "varorna packas".

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk

NAS'en skrek att jag behövde ersätta en av mina WD 3TB. La en beställning hos Webhallen måndag kväll till priset 1490 kr.
Nästa dag var priset 1890 kr och idag 2190 kr, Komplett skall i dag ha 2790 kr. Jag hann mao i tid.

Permalänk

Ligger i Thailand och kikar på News Asia just nu. Där rapporterar dom om prisutvecklingen på hårddiskar och ssd:s. Och i inslaget så ror en kille förbi med en eka fullproppad med diskar av alla dess slag. Lite smålustigt.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

köp medans du kan du lär inte få billigare pris en 799kr

Om ett-halvår år är det nog billigare ska du se

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikingone:

Kanske inte leverantören hade lust att leverera till det priset längre?
Ser ut som min order är under behandling "varorna packas".

Så är det på min beställning från igår kväll också, "varorna packas". Beställde 1st Western Digital Caviar Black, WD1002FAEX, 64MB, 1TB för 495Kr (Systemdisk) och 1st Seagate Barracuda Green, ST2000DL003, 64MB, 2TB för 669Kr (Backup), blev fraktfritt tillsammans. Fraktfritt över 600kr.

Såg att WD Black 1TB nu är tillfälligt slut, men Seagate 2TB verkar ligga kvar på låga 669Kr. Seagaten 2TB ska vara en ganska bra hårddisk, lite snabbare än t ex WD Green 2TB. Så om någon behöver lite mera plats i sin dator, så kanske det är läge att beställa från "cdon.se", kanske priset går upp, svårt att veta?

Tråkigt att Thailand drabbas av en till naturkatastrof. För inte så längesedan var det en jordbävning ute till havs, som skapade enorma mängder av vatten, som strömmade in över land. Nu är det regn som ställer till med stora problem. Hoppas att det ordnar upp sig till slut och att Thailändarna kan återgå till sitt normala vardagsliv.

Permalänk
Medlem

Köpte en 2tb ecogreen från dustin igår för 729kr, nu har modellen utgått och inet tar 1590kr för den idag. Känner mig ganska nöjd

Edit: tog bort en länk

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Skrivet av heande:

Köpte en 2tb ecogreen från dustin igår för 729kr, nu har modellen utgått och inet tar 1590kr för den idag. Känner mig ganska nöjd

Dustin har fortfarande billiga seagate 2tb: http://www.dustinhome.se/seagate-barracuda-green-2tb-5900rpm-...

Nej! Tycker inte att 1.490Kr är bra pris för den. Finns fortfarande för 669Kr på cdon.se.

http://cdon.se/hemelektronik/seagate_2tb_barracuda%c2%ae_gree...

Permalänk

Fick beställt en 2tb från Kjell.com, 749 spänn, dock så var varan slutsåld när jag väl fått klart min beställning. Hoppas jag hann få en! Kom direkt efter på att jag saknar sata-kablar, så blev att beställa en disk till från cdon för 669 spänn samt ett gäng kablar med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av turismo:

Nej! Tycker inte att 1.490Kr är bra pris för den. Finns fortfarande för 669Kr på cdon.se.

http://cdon.se/hemelektronik/seagate_2tb_barracuda%c2%ae_gree...

Det var att jag var inloggad som lurade mig, studentpriset är visst 668 kr, my misstake.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Ni som fick nekad order på black disken på cdon fått pengar tillbaka än?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bergmanman:

Ligger i Thailand och kikar på News Asia just nu. Där rapporterar dom om prisutvecklingen på hårddiskar och ssd:s. Och i inslaget så ror en kille förbi med en eka fullproppad med diskar av alla dess slag. Lite smålustigt.

haha skulle vilja sett det. Han får ro vidare till Sverige så kanske han kan göra sig en hacka.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem
Skrivet av heande:

Det var att jag var inloggad som lurade mig, studentpriset är visst 668 kr, my misstake.

OK! Det är lite rörigt nu! Inte så lätt att hålla koll på allt. Men bra att du tipsade oss i forumet, även om det blev lite fel. Tanken var god i alla fall.

Redigering: Såg nu att cdon.se hade skickat iväg mina beställda hårddiskar. Yes!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bergmanman:

finns det nått sätt att se inslaget? fett kul!

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

Turismo fick du nån black

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Ni som fick nekad order på black disken på cdon fått pengar tillbaka än?

Det verkar helskumt om du redan betalat för varan, kan dom verkligen neka dig varan då? Nog borde deras program för lagersaldo veta om varan verkligen finns i lager eller inte? Ett telefonsamtal till kundservice är nog rätt.

Jo, det står att båda diskarna gick iväg! 1TB WD Black och 2 TB Seagate Green

Permalänk
Medlem

Jag har klagat som fan kan jag säga jag fattar inte hur dem kan neka mig. Inte lättaste att ringa heller man blir riktigt förbannad på sånt här. Jag kanske överdriver lite men jag har fått bekräftelse och så jätte billigt var diskarna inte. Det var bra pris men knappast fel satt jag hoppas verkligen edin kan ordna upp det här.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Jag har klagat som fan kan jag säga jag fattar inte hur dem kan neka mig. Inte lättaste att ringa heller man blir riktigt förbannad på sånt här. Jag kanske överdriver lite men jag har fått bekräftelse och så jätte billigt var diskarna inte. Det var bra pris men knappast fel satt jag hoppas verkligen edin kan ordna upp det här.

Ja, det verkar sk*t dåligt om dom inte kan fixa det. Verkligen dålig kundsupport och inget vidare PR för företaget. Är inte cdon här i Sweclockers forum? Hoppas att dom ser att vi tycker detta är riktigt illa och tar åt sig av klagomålen.

Ring och be dom skicka en 2TB Seagate green istället för samma pris WD Black kostade som kompensation. Värt ett försök i alla fall.

Permalänk
Medlem

Jag har länkat tråden i deras forum skicka pm till edin utan resultat än. Det tråkiga var att jag verkligen behöver diskar nu hade jag vetat att dem skulle nekat hade jag ju köpt samsung f3 på inet istället men dem har gått upp. Ordnar dem inte det här snyggt kan jag direkt säga att dem tappat en kund.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ingen som vet något nummer man kan ringa eller? verkar inte finnas någon sådan support?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Givetvis kan tänka mig 2 tb samsung ,seagte eller wd om dem vill ge mig det bara dem ordnar det. Jag återkommer imorgon om dem ordnar det eller inte åt mig.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av turismo:

Så är det på min beställning från igår kväll också, "varorna packas". Beställde 1st Western Digital Caviar Black, WD1002FAEX, 64MB, 1TB för 495Kr (Systemdisk) och 1st Seagate Barracuda Green, ST2000DL003, 64MB, 2TB för 669Kr (Backup), blev fraktfritt tillsammans. Fraktfritt över 600kr.

Såg att WD Black 1TB nu är tillfälligt slut, men Seagate 2TB verkar ligga kvar på låga 669Kr. Seagaten 2TB ska vara en ganska bra hårddisk, lite snabbare än t ex WD Green 2TB. Så om någon behöver lite mera plats i sin dator, så kanske det är läge att beställa från "cdon.se", kanske priset går upp, svårt att veta?

Tråkigt att Thailand drabbas av en till naturkatastrof. För inte så längesedan var det en jordbävning ute till havs, som skapade enorma mängder av vatten, som strömmade in över land. Nu är det regn som ställer till med stora problem. Hoppas att det ordnar upp sig till slut och att Thailändarna kan återgå till sitt normala vardagsliv.

Nyss fick jag mail om att det faktiskt är en hårddisk med mitt namn påväg så lite tur hade man!

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....