Permalänk

Tyvärr har jag inte fått något kort eller ens besked om att 580't har skickats, och Edin verkar ha gått under jorden.

Det lutar tyvärr till att avblåsa hela köpet på hela datorn samt all kringutrustning som är beställt via CDON, samt att detta blir min sista beställning från CDON (har tidigare lagt ett tiotal beställningar hos CDON då det alltid fungerat utan större problem). Men jag är en sådan person som bojkottar en leverantör så fort man blir extremt besviken, vilket inte många leverantörer gjort än.
Är otroligt missnöjd på hur ni har skött er när ni erbjuder ett komplett datorpaket ala BF3 bundle inför BF3, men inte klarar av att leverera en av de viktigaste komponenterna så att datorn bara står utan möjlighet att kunna använda den, speciellt över BF3 lanseringen.
Jag har även varit i kontakt med kundtjänst om jag skulle kunna få byta detta kort mot ett likvärdigt, vilket inte gick för sig, ingen kompensation ingenting (50 kr rabatt vid nästa köp var vad de kunde de erbjuda). Jag får svar på 1 av 5 frågor varje gång jag skapar ett ärende, och ändå fortsätter livechatten att hänvisa mig till att skapa ärenden då mina frågor har "för lång behandlingstid" att hantera över chat om jag försöker få svar på övriga frågor. Varför skaffar man inte en liten växel där man kan få nöjet köa för att tillslut få prata med någon som majoriteten av elektronikkedjor på nätet har?

Jag önskar att jag har fel nu och Edins påstående igår då han lovat att grafikkort(en) skulle komma till bf3 lanseringen i natt stämmer, men med största sannolikhet stämmer det icke. Det skulle väl vara att CDON budat ut försändelsen direkt hem till mig ikväll isåfall. Men den servicen tror jag knappast förekommer av vad jag sett hittills på live-kundtjänst.

En sista fråga till CDON: Skickar ni ut returblanketter om jag vill returnera samtliga delar jag har beställt från er? Eller skall jag betala de pengarna för frakten också fast ni inte håller er del av avtalet när jag köpte paketet med tanke på leveranstid och marknadsförningen ni har tillsammans med det kompletta datorpaket för Battlefield 3? Jag antar att ånger enligt distansköpslagen även gäller om jag har provat grejerna (läs monterat) eller hur är villkoren kring det?

Visa signatur

Fractal ARC -> Intel i7 2600K -> MSI P55-GD65 -> Noctua D14 -> MSi GeForce GTX 580 Twinfrozr II SLI -> Corsair CMPSU-1200AX 1200W -> Corsair Force 3 Series 120GB -> 8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 -> Samsung S23A700D

Permalänk
Cdon.com

Hej Alles

Lite status angående korten. Kan ju naturligtvis börja med att be om ursäkt för att jag inte svarat tidigare har
varit uppe på vårt lager då de ligger efter med inleveranserna tyvärr, vilket påverkat grafikkorten's leveranser.
Lagret har fått ut ungefär 50% av leveranserna och räknar med att allt är skickat imorgon, man tar det i tur och ordning.
Det här är naturligtvis väldigt olyckligt för er som väntar på korten och som inte kommer att hinna få de imorgon
utan på fredag. Återkommer imorgon med svar på era specifika frågor ni haft. Har ni några specifika frågor om er order
så är det mycket lättare om ni PM:ar mig så att jag inte missar någon.

Mvh Edin

PS. Man skäms ganska mycket nu när man lovat att ni kommer få era kort innan releasen!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack för ditt svar Edin, väntar ivrigt på GTX 580 då resten av alla delar jag köpt för Er väntar på slutmonteing vilket är svårt utan en så viktig komponent!

Permalänk
Medlem

Står o gör något som liknar rengdans fast för grafikkort o hoppas att man kab hämta det på fredag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag vill ha mina Blackisar nu:P

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

#11523579

Läs gärna igenom tråden och lös detta nu. Slutet på sidan 10

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Kommer inte heller köpa något mer från cdon då de visar dålig servicekänsla och hellre tappar kunder än svarar på frågor och förslag om lösningar.

Permalänk
Medlem

Man kan väll hoppas dom har lärt sig något av det här o hoppas dom sköter det snyggare vid nästa gång

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej Alles

Lite status angående korten. Kan ju naturligtvis börja med att be om ursäkt för att jag inte svarat tidigare har
varit uppe på vårt lager då de ligger efter med inleveranserna tyvärr, vilket påverkat grafikkorten's leveranser.
Lagret har fått ut ungefär 50% av leveranserna och räknar med att allt är skickat imorgon, man tar det i tur och ordning.
Det här är naturligtvis väldigt olyckligt för er som väntar på korten och som inte kommer att hinna få de imorgon
utan på fredag. Återkommer imorgon med svar på era specifika frågor ni haft. Har ni några specifika frågor om er order
så är det mycket lättare om ni PM:ar mig så att jag inte missar någon.

Mvh Edin

PS. Man skäms ganska mycket nu när man lovat att ni kommer få era kort innan releasen!

Tackar för svaret Edin! Du sköter det hela mycket bra!

Permalänk
Medlem

Beställde även jag ett 580 i fredags och tycker det är ohyggligt dåligt att ni lovar oss kunder kortet i handen till release, men inte kan hålla det. Då jag även hade tagit ledigt tor-fre samt förberett mig under en väldigt lång period inför detta spelsläppet så blev det ju lite antiklimax nu när polarna får lira men inte jag. Fick en tanke att avbeställa kortet och istället köpa ett från webhallen (dock lite dyrare) som jag kunde hämtat ut i samband med spelet. Men jag gjorde inte det efter vad Edin skrev tidigare i tråden om att vi skulle få kortet till release dumsnål som man är. Det här är mitt andra stora missöde jag haft med er och om jag inte får kortet tills imorgon (torsdag) så är det tack och adjö cdon, oavsett dessa "generösa" rabatter i framtiden!

Permalänk
Medlem

"Snålhet bedrar vishet"

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Hej.

Hur ligger det till med CDON, har ni inte någon form av studentrabatt för folk med CSN-kort? Har för mig det, men jag hittar inget om det.

Edit: Löste det själv.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

"Snålhet bedrar vishet"

Så sant som det var sagt Men som den fattiga ungdom man är så tvingas man ibland välja det billigare alternativet för att få råd med övriga utgifter

Permalänk
Medlem

Edin: Om jag förstår det hela rätt så kommer korten att komma senast fredag? alt. måndag nästa vecka?

Permalänk
Medlem

CDON: Hur funkar det med garantin hos er? Gäller garantin enbart ursprungsköpare, eller följer garantin till nästa ägare vid försäljning?

Permalänk
Medlem

Står att mitt GTX 580 packas just nu hos CDON! Hurra!

Permalänk
Medlem

Mitt 580 började packas ca kl 3 inatt ... vad har ni för arbetstider där borta egentligen

Permalänk
Medlem

Mitt kort packas nu också. Beställde det natten till söndag förra veckan ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Hej.

Hur ligger det till med CDON, har ni inte någon form av studentrabatt för folk med CSN-kort? Har för mig det, men jag hittar inget om det.

Fri frakt och någon rabattrappa för film och musik verkar det som, kolla mecenat.se

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk

i7 2600K

Fick hem min i7 2600K igår.
Förpackningen var med obruten tejp.
Men när jag öppnar och tar ut processorn ser jag något som liknar ett fingeravtryck samt spår efter en kylare på ovansidan av processorn.

Kännslan jag får är att processorn har varit monterad med kylare på, varför skulle där annars vara märken, görs detta från fabrik?

I annat fall är den ju begagnad och endast ompackad och dessutom med taskig rengöring.

Hoppas ni andra med nyinköpta processorer kan verifiera detta så inte jag sitter på en andrahandsprodukt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av allan@allan.in:

Fick hem min i7 2600K igår.
Förpackningen var med obruten tejp.
Men när jag öppnar och tar ut processorn ser jag något som liknar ett fingeravtryck samt spår efter en kylare på ovansidan av processorn.

Kännslan jag får är att processorn har varit monterad med kylare på, varför skulle där annars vara märken, görs detta från fabrik?

I annat fall är den ju begagnad och endast ompackad och dessutom med taskig rengöring.

Hoppas ni andra med nyinköpta processorer kan verifiera detta så inte jag sitter på en andrahandsprodukt.

Vad var det för slags tejp? (Vad står det på den?) Var då inget fingeravtryck på min processor iaf.

Permalänk
Medlem

Hej Pontus,

Vi har tagit bort den order som blivit fel.

Om du önskar att lägga upp en ny order kommer det rätta priset istället stå i din kundvagn och det är 799kr per hårddisk.

Beklagar misstaget på hemsidan.

Jag vet många som fått sina black diskar varav flera här ifrån.
priset för samma som f3 några tior mindre oss konkurrenterna då. Jag hoppas ni löser detta nu behöver hårddiskarna nu. Nu har priserna stigit och det är väll inte mitt problem har inte fått en krona tillbaka än för den delen heller så jävla trött jag blir......

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Skrivet av Byzzan:

Vad var det för slags tejp? (Vad står det på den?) Var då inget fingeravtryck på min processor iaf.

Det ser ut som "originalförslutningstejp", oval, genomskinlig med tryck som förstör kartongen när man öppnar.

Jag fick kännslan direkt när jag såg ytan på processorn, detta kan inte vara en fabriksny.

Permalänk
Medlem

Ni som säger att erat 580 kort håller på att packas, hur kollar ni det?

Permalänk
Medlem

Nerfus: Klicka på "Mina sidor" Sen klickar du på ditt ordernummer. Sen ser du de komponenter som blivit skickad och nedanför ser du vad det är för status på grafikkortet.

För mig står det "Faktura xxxxxxxx - Varorna packas
Senast uppdaterad: 2011-10-27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Hej Pontus,

Vi har tagit bort den order som blivit fel.

Om du önskar att lägga upp en ny order kommer det rätta priset istället stå i din kundvagn och det är 799kr per hårddisk.

Beklagar misstaget på hemsidan.

Jag vet många som fått sina black diskar varav flera här ifrån.
priset för samma som f3 några tior mindre oss konkurrenterna då. Jag hoppas ni löser detta nu behöver hårddiskarna nu. Nu har priserna stigit och det är väll inte mitt problem har inte fått en krona tillbaka än för den delen heller så jävla trött jag blir......

Jag sitter i liknande sits med en 1TB WD Black HDD.
Kostade 495:- när jag la den i min kundkorg, när jag sedan några minuter senare betalade drog de 759:- (799:- minus SweC 5% rabatt).
Nu är min beställning dellevererad, utan hårdisken, som är slutsåld.

Jag har kontaktat både Edin och kundservice, men ingen lösning än.
Jag tycker som jag sagt tidigare att det är falsk marknadsföring att ta 799:- för något som enligt hemsidan kostade 495:-.

:edit:
Ursäkta om det här borde skrivits i konsumenrätt istället, ville bara informera att det verkar som att vi är flera som sitter i den här sitsen.

Permalänk
Medlem

Har stått"varorna packas" ett bra tag nu

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Hur lång tid ska det ta att "packa" ett grafikkort egentligen? Har ju stått varorna packas i över 12 timmar för flera här nu. Får snart psykbryt av att sitta och titta på spelfodralet men inte kunna spela. Kan ju inte ens logga in på battlelog och kika runt då man måste installera spelet för att kunna logga in vad jag fattat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nindor:

Jag sitter i liknande sits med en 1TB WD Black HDD.
Kostade 495:- när jag la den i min kundkorg, när jag sedan några minuter senare betalade drog de 759:- (799:- minus SweC 5% rabatt).
Nu är min beställning dellevererad, utan hårdisken, som är slutsåld.

Jag har kontaktat både Edin och kundservice, men ingen lösning än.
Jag tycker som jag sagt tidigare att det är falsk marknadsföring att ta 799:- för något som enligt hemsidan kostade 495:-.

:edit:
Ursäkta om det här borde skrivits i konsumenrätt istället, ville bara informera att det verkar som att vi är flera som sitter i den här sitsen.

Inte falsk marknadsföring då det står på deras sida att dom förbehåller sig rätten att skriva fel. Du har alltid rätt att häva köpet så gör det om du inte tycker om priset eller sluta gnälla.
Folk som gnäller så mycket borde själv testa att jobba med det om dom tycker att dom kan mycket bättre.
Verkar som Edin har varit så snäll och försökt hitta en lösning som är acceptabel för båda parter. Dom spelar redan på så små marginaler så man måste förstå att dom inte kan göra ALLT för att ha nöjda kunder då går man i konkurs då det inte bara är du som är missnöjd över något, finns alltid någon som är missnöjd över något.

Tycker jag i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nindor:

Jag sitter i liknande sits med en 1TB WD Black HDD.
Kostade 495:- när jag la den i min kundkorg, när jag sedan några minuter senare betalade drog de 759:- (799:- minus SweC 5% rabatt).
Nu är min beställning dellevererad, utan hårdisken, som är slutsåld.

Jag har kontaktat både Edin och kundservice, men ingen lösning än.
Jag tycker som jag sagt tidigare att det är falsk marknadsföring att ta 799:- för något som enligt hemsidan kostade 495:-.

:edit:
Ursäkta om det här borde skrivits i konsumenrätt istället, ville bara informera att det verkar som att vi är flera som sitter i den här sitsen.

Ja absolut nu kan man ju inte beställa f3 heller ju hoppas detta ordnar sig jag kan ta 2 tb diskar lagring det gör inte mig något men så här får det inte gå till. Sen att dem nekar och säger att alla nekats och inte fått skitsnack har pratat med folk i andra trådar om detta vill ha en lösning nu. Ska ju fylla på htpcn och ordna igång servern och ha lite backup inför högre priser och nu blir det så här...

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d