Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av MiLeS:

Mumble funkade ju kanoners, riktigt bra ljudkvalité också måste jag säga. Dock gick servern ner nån timme runt 01-02 men kom precis tillbaka. Blev genast ännu roligare att lira när man har folk att tjöta med så tummen upp för Mumble!

Kan ju säga att vår leverantör har en del att göra inför BF lanseringen.

Jo, kvaliteten är fin och visst är det roligare att snacka med andra spelare. Vänta bara tills det blir en riktig mumble kväll när bf3 plugins är klara och vi tar en evenemangskväll (SweCore style).

Vad är SweCore? Det blir vår version av "Hardcore" som alla tjötar om. 3d positionering med länkade kanaler i mumble, realism settings på bf3 servern (ska kolla vilka settings det blir), etc. Ska fundera färdigt och sedan kapa servern en kväll om några veckor, om jag får för övriga admins förstås.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Kommer det behövas kod? vad mer för att spela på er server?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk

Ska bli kul! Hoppas bara det inte är fullt när jag kommer hem från jobbet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av xitele810:

Kommer det behövas kod? vad mer för att spela på er server?

Kod krävs enbart för mumble, den hittar du i första posten här. Sweclockers BF3 server kommer att köras utan lösenord för att tillåta ranked, dvs att du tjänar poäng och levlar. Vi har den låst just nu för att justera men den lanseras ikväll kl 20:00.

Varmt välkommen!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.

Permalänk
Hedersmedlem

Server connection failed: The remote host closed the connection. =(

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Mad64:

Server connection failed: The remote host closed the connection. =(

De vanliga sakerna, antar att du kollat ip och port? Lösenordet? Vad sitter du på för lina?

Servern är igång, var just inne med min android app.

Visa signatur

Permalänk

Jag kan inte joina ett enda rum på servern. Vad har jag missat? Har haft en egen mumble server så är inte direkt ny men fattar inte varför den nekar mig att joina alla rum.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Insanity92:

Jag kan inte joina ett enda rum på servern. Vad har jag missat? Har haft en egen mumble server så är inte direkt ny men fattar inte varför den nekar mig att joina alla rum.

Låter som om du inte är registrerad? Hmk, register. Vi har den inställningen av flera skäl.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jättetrevligt att prata med er allihop! Detta kommer bli hur kul som helst!

Skrivet av Lan:

Vad mycket skönt folk vi har, kul att höra er alla!

Okej en fråga!

Varför kan jag inte byta channel!?

[16:09:34] Du nekades behörigheten "Gå med" i Alpha.
[16:10:30] Du nekades behörigheten "Gå med" i Alpha.

Fan va drygt :s

EDIT: löste det xD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LarssoN:

Okej en fråga!

Varför kan jag inte byta channel!?

[16:09:34] Du nekades behörigheten "Gå med" i Alpha.
[16:10:30] Du nekades behörigheten "Gå med" i Alpha.

Fan va drygt :s

Du måste registrera dig, precis som det står i instruktionerna i första posten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Du måste registrera dig, precis som det står i instruktionerna i första posten!

Ville ju ba läsa IPn o de hur som hur helst, löst nu i alla fall^^

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte in. Den säger att det är fel lösenord. Försöker göra detta på min android.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Eavo:

Jag kommer inte in. Den säger att det är fel lösenord. Försöker göra detta på min android.

Android funkar, har själv anslutit. Men du kommer inte längre än i lobby eller Help Wanted kanalerna pga registreringen. Man kan inte registrera en mobilanvändare för de kan inte spara certifikatet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är lösenordet pannkaka fortfarande?

Permalänk
Medlem

Står inte att det är ändrat och ingen annan har postat om byte av lösen ord så...

Permalänk
Medlem

Får att uppkoplingen inte går igenom. "the remote host ha sclosed the connection". Några tankar?

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk

Någon som har en lösning på detta problem?

"Server connection failed: The remote host closed the connection. "

Edit: Ominstalerade det och nu funkar det.

Permalänk
Konsolgrävare

fan vad trevligt! ses ingame och i Mumble!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av HugSeal:

Får att uppkoplingen inte går igenom. "the remote host ha sclosed the connection". Några tankar?

Inte på rak arm, kan du ansluta till någon annan mumble server?

Skrivet av KundService:

Någon som har en lösning på detta problem?

"Server connection failed: The remote host closed the connection. "

Edit: Ominstalerade det och nu funkar det.

Bra!

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator

Uppdaterade första posten med Mumbles egen FAQ och problemsökning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag kommer inte inöver huvud taget. Är det något fel eller bara servern som är full?

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

jag kommer inte inöver huvud taget. Är det något fel eller bara servern som är full?

Något är nog fel för det finns gott om platser.

Permalänk
Medlem

Kom in och ser alla namn och så men när jag(antar att) försöker joina så blir jag nekad? Är det fullt då? Hursomhelst kan jag gå med i "gruppen" AFK.

Hur löser jag detta? Sorry, är så jäkla van vid skype.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av zebra3:

Kom in och ser alla namn och så men när jag(antar att) försöker joina så blir jag nekad? Är det fullt då? Hursomhelst kan jag gå med i "gruppen" AFK.

Hur löser jag detta? Sorry, är så jäkla van vid skype.

Löst via mumble - han hade inte registrerat sig.

Nästa gång så är det kanske hövligt att säga något innan man zippar iväg ur kanalen, Zebra3?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte kommer in på servern? Felaktigt lösenord tydligen. Har inte fungerat på hela kvällen :S

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Dajms:

Är det bara jag som inte kommer in på servern? Felaktigt lösenord tydligen. Har inte fungerat på hela kvällen :S

Vad är ditt felmeddelande?

Visa signatur

Permalänk

HAHAHA åh gud jag dör, denna Andre_H alltså
PERFEKT lördagsunderhållning

För er som inte vet vem, hoppa in i US Alpha NU!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Vad är ditt felmeddelande?

"felaktigt lösenord för användaren" tydligen :S man behövde ju inte ens ange ett lösenord när man registrerade sig? :S

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Dajms:

"felaktigt lösenord för användaren" tydligen :S man behövde ju inte ens ange ett lösenord när man registrerade sig? :S

Jag tar bort din användare så fixar vi det så. Pröva igen nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Jag tar bort din användare så fixar vi det så. Pröva igen nu.

Nu fungerade det. Tack