SweClockers Mumble-server

Permalänk

Hej alla sweclockare, har en liten fråga, är det kanske någon som vet vad deras BF3 server har för IP?

Visa signatur

[spoiler]Intel Core i7 2600K | x2 PNY 770 OC 1085/7000 | Cooler Master Silent Pro M 850W | 1600Mhz Ripjaws X Performance 8GB | 500GB Samsung Spinpoint 7200RPM | Antec 920 H2o | 120Gig Sandisk Extreme |[/spoiler]

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av kaihai123:

Hej alla sweclockare, har en liten fråga, är det kanske någon som vet vad deras BF3 server har för IP?

Vad behöver du bf3 serverns ip adress till när allt går genom Battlelog? Mumble serverns ip hittar du i första posten.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Lan:

Vad behöver du bf3 serverns ip adress till när allt går genom Battlelog? Mumble serverns ip hittar du i första posten.

Jag hittar inte servern om jag säker på den, har testat med sweclockers, swec, swe osv, hittar ej, så för att kunna spela måste jag ha det

Visa signatur

[spoiler]Intel Core i7 2600K | x2 PNY 770 OC 1085/7000 | Cooler Master Silent Pro M 850W | 1600Mhz Ripjaws X Performance 8GB | 500GB Samsung Spinpoint 7200RPM | Antec 920 H2o | 120Gig Sandisk Extreme |[/spoiler]

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaihai123:

Jag hittar inte servern om jag säker på den, har testat med sweclockers, swec, swe osv, hittar ej, så för att kunna spela måste jag ha det

http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/add87db5-1f...

Testa den där.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av kaihai123:

Kontrollera filtret när du söker. Eftersom servern körs med lite ändrade inställningar så hamnar den lite mitt emellan normal och hardcore och man måste då se till så inget är ibockat under "Preset"

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det någon som har fått 3D-positioneringen att fungera?
Jag och en annan får det inte att fungera alls. Följt länken i första posten och även testat mumble 1.2.4 där pluginet redan finns, men det fungerar inte. Har ingen aning om vad man ska göra mer för att det ska fungera.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av JackeShan:

Är det någon som har fått 3D-positioneringen att fungera?
Jag och en annan får det inte att fungera alls. Följt länken i första posten och även testat mumble 1.2.4 där pluginet redan finns, men det fungerar inte. Har ingen aning om vad man ska göra mer för att det ska fungera.

Har ni tickat i;
"Positionellt ljud" i ljudutgång?
"Länka till spel och överför position" i insticksmoduler?

När ni ansluter till BF3 servern, nere i högra hörnet bredvid klockan, ser ni ett kort meddelandet att ni "länkat" till servern?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Har ni tickat i;
"Positionellt ljud" i ljudutgång?
"Länka till spel och överför position" i insticksmoduler?

När ni ansluter till BF3 servern, nere i högra hörnet bredvid klockan, ser ni ett kort meddelandet att ni "länkat" till servern?

Japp, gjort allt det. Joinar man en server så står det "Battlefield 3 linked" i mumble (åt vänster), om det är det du menar.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av JackeShan:

Japp, gjort allt det. Joinar man en server så står det "Battlefield 3 linked" i mumble (åt vänster), om det är det du menar.

Hmm. Då vete sjutton, det där ska vara allt som behövs. Vi får stämma av ingame och kolla gentemot några som det fungerar för. Då blir det uppenbart om ljudet sänds/mottages som tänkt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vi körde lite på mumble idag för att tagga in kommande event.

http://www2.zippyshare.com/v/54175143/file.html

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Eavo:

Vi körde lite på mumble idag för att tagga in kommande event.

http://www2.zippyshare.com/v/54175143/file.html

Vackert.

Visa signatur

Meow

Permalänk

Okej, nu kommer en rad av besvikelse.

1. Mitt Mumble verkar inte fungera, har googlat på det men finner ingen lösning. Får upp;
"c:\program files (x86)\mumble\mumble.exe
En hänvisning returnerades från servern."

Testade bakåtkompatibel version men då verkar jag inte få samma funktioner som min vän bredvid mig får, där allting funkar.

2. OM det ens går att ansluta med bakåtkompatibelt läge så får jag "Server connection failed: The remote host closed the connection. "

3. Jag börjar bli riktigt trött på dethär, jag kan inte välja någonting i tabbarna på den bakåtkompatibla versionen.

4. Stressad är jag också då jag vill få allting att funka innan 19.00

5. NÅGON som kan hjälpa mig?

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Medlem

Kommer inte in på mumble, står att det är fel lösenord? (pannkaka)

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

"Server connection failed: The remote host closed the connection. "

VAD SKA JAG GÖRA ?

Permalänk
SpelClockers

Server har varit full under en tid men nu finns det plats. Möjligt då att den returnerat några skumma felmeddelanden till de som ansluter men den borde ha meddelat att det är fullt.

Om man får meddelande om fel användarnamn eller lösenord så är anledningen att nicket du väljer är upptaget. Om det är du som har varit inne tidigare men installerat om så kan vi ta bort din tidigare användare. Använder du annan dator så kan du säkerhetskopiera certifikatet i din klient och flytta det till din andra dator.

Snabbfix är att ta ett annat användarnamn.

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av kurdpopcorn:

Okej, nu kommer en rad av besvikelse.

1. Mitt Mumble verkar inte fungera, har googlat på det men finner ingen lösning. Får upp;
"c:\program files (x86)\mumble\mumble.exe
En hänvisning returnerades från servern."

Testade bakåtkompatibel version men då verkar jag inte få samma funktioner som min vän bredvid mig får, där allting funkar.

2. OM det ens går att ansluta med bakåtkompatibelt läge så får jag "Server connection failed: The remote host closed the connection. "

3. Jag börjar bli riktigt trött på dethär, jag kan inte välja någonting i tabbarna på den bakåtkompatibla versionen.

4. Stressad är jag också då jag vill få allting att funka innan 19.00

5. NÅGON som kan hjälpa mig?

Ledsen att jag inte kunde hjälpa dig tidigare men nästa gång så kan ni väl testa någon dag innan så att det funkar? Nu fixar vi detta så det fungerar.

1, Vilken version har du tagit hem? Mumble version 1.2.3 kör jag på och det fungerar bra.
2, Försök ansluta nu (eller när du läser detta) eftersom nu är det inte fullt på servern och vi eliminerar det felmeddelandet.

Om du får ett felmeddelande, skriv ner exakt vad det säger.

Skrivet av SuperSverker:

Kommer inte in på mumble, står att det är fel lösenord? (pannkaka)

Har du möjligen ominstallerat datorn flera gånger? Vi har en "Supersverker" och en "Supersverkers". Har du sparat certifikaten? Fixen är egentligen lätt, det är bara för oss att ta bort de två id'na och låta dig omregga. Ska vi göra det?

Skrivet av XxANTOFFxX:

"Server connection failed: The remote host closed the connection. "

VAD SKA JAG GÖRA ?

Sannolikt var det pga att servern var full. Kan du försöka igen nu när det är slots lediga och se om du får felmeddelande då också?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Har du möjligen ominstallerat datorn flera gånger? Vi har en "Supersverker" och en "Supersverkers". Har du sparat certifikaten? Fixen är egentligen lätt, det är bara för oss att ta bort de två id'na och låta dig omregga. Ska vi göra det?

Det har du rätt i

Ta bort båda (eller alla tre, har en "SuperSverkerss" eller något i den stilen som jag lyckades komma in på.

Mvh

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av SuperSverker:

Det har du rätt i

Ta bort båda (eller alla tre, har en "SuperSverkerss" eller något i den stilen som jag lyckades komma in på.

Mvh

Alla tre borta.

Visa signatur

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av kurdpopcorn:

Är det samma problem även om din kompis inte är ansluten mot servern? Om det fungerar då så bör problemet vara någon inställning i din router eller liknande för när jag testar 2 datorerna båda med den senaste versionen 1.2.3 http://mumble.sourceforge.net/ så kan jag ansluta, teckna certifikat och prata utan problem.

Hade du provat en ren installation av mumble? Alltså att avinstallera tidigare versioner av mumble innan du installerat senaste versionen (även kompatibilitets klienten).

Fungerar det inte kan du testa tillfälligt stänga av ev brandvägg och antivirus program och se om det skulle vara något sådant.

Den bakåt kompatibla versionen vet jag inte hur den fungerar och inte heller OM den ska fungera mot servrar som kör senaste versionen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja vi har som vanligt kvällsöppet i mumble för dem som vill prata Fråga olle + på spåret typ.. haha

Permalänk
Hedersmedlem

Goda nyheter - vi har nu utökat Mumble-servern till 100 slots!

När vi har kört evenemangskvällar har servern snabbt fyllts upp förut, men nu kan fler sitta och tycka synd om sig själva och snacka skit när man sitter i kö till servern!

Permalänk
Medlem

Någon som har lust att ta bort mitt certifikat från mumble servern? Ominstallerat datorn, sparade gamla certet men verkar inte funka =/

Nickar Orio

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Orio:

Någon som har lust att ta bort mitt certifikat från mumble servern? Ominstallerat datorn, sparade gamla certet men verkar inte funka =/

Nickar Orio

Fixat

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har också formaterat datorn och skulle vilja få nicket "Bad_Ash" borttaget.

Visa signatur

Gigabyte B650E Aorus Elite X AX ICE - AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL28 Trident Z5 Neo RGB Vit - PNY GeForce RTX 4080 - LG 34'' UltraGear 34GN850P

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Vidstrom:

Jag har också formaterat datorn och skulle vilja få nicket "Bad_Ash" borttaget.

Fixat.

Permalänk

Är det någon som vet hur man får Mumble att fungera till SweClockers-Mumble-server på iOS? Laddade precis ned Mumble till mobilen men kan inte lyckas ansluta =/ Har "registrerat" mig på SweClockers Mumble-server.

Mitt användarnamn i kanalen: Blitzenkrieger

Ska försöka kolla med admins inne i kanalen men inte just nu..

Tacksam för svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Blitzenkrieger:

Är det någon som vet hur man får Mumble att fungera till SweClockers-Mumble-server på iOS? Laddade precis ned Mumble till mobilen men kan inte lyckas ansluta =/ Har "registrerat" mig på SweClockers Mumble-server.

Mitt användarnamn i kanalen: Blitzenkrieger

Ska försöka kolla med admins inne i kanalen men inte just nu..

Tacksam för svar!

Kör en ny användare från iOS, certifikaten sparar per användare och dator vad jag vet.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Skrivet av Kinekin:

Kör en ny användare från iOS, certifikaten sparar per användare och dator vad jag vet.

Tack Kin. Det fungerade utmärkt att ta mitt användarnamn och lägga till en tvåa (för tydlighetens skull). Sen skapade jag bara ett certifikat med det användarnamnet, anslöt till SweClockers Mumble och registrerade mig.

Det enda är att man måste ta bort pre-processing och höja mic-boosten till max, sen fungerar det prima ballerina. Det bör dock göras veterligt att trots att jag har valt "voice activation" så sänder micen hela tiden. Men det skall nog lämnas in en bugg-rapport till Mumble bara så kanske dem fixar det

Såvida inte någon känner till en direkt lösning? Att ha push-to-speak på mobilen är väl knappast ett val när man sitter och spelar..

Permalänk
Medlem

Jag har gjort ett skin till mumble om någon är intresserad

Visa signatur

ASUS Z170A | i7 6770k | ASUS STRIX 3080 OC | Kingston HyperX Fury 16GB | Corsair HX750W | Corsair Force 3 F120

Permalänk
Hedersmedlem