Tryckte för hårt med kontakten

Permalänk
Medlem

Tryckte för hårt med kontakten

Jag har lyckats med det omöjliga jag har tryckt sönder ide kontakten på en IBM hdd... den har inte garanti det är en 60GXP.... det jag undrar är om man kan köpa ett nytt "underplan" alt. skicka in den för reparation..... Finns det någon sådan tjänst hos IBM

Permalänk
Medlem

Hur menar du trycka sönder?

Jag och min polare lödda till en söndrig IDE-pin på en 75gxp:a... så är det en eller två som gått av kan man nog reparera det själv.

Är det totalpaj så är det nog skroten med den hårdisken. Skulle tippa på att det är svårt att hitta underdelar till hårdiskar...

Visa signatur

The world is cursed, people are cursed, but still we wish to live.

Permalänk
Medlem

det är två pinnar bredvid varandra det är pin 21 och 22 precis bredvid key

Permalänk
Hedersmedlem

Du vet att du har 3 års garanti på Ibm-diskar va? De tre åren borde ju inte ha gått

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

Garantin lär ju inte funka om man pajjat den själv.. Men om pinnarna är böjda är det bara att böja ut dem igen, så har jag gjort på många diskettstationer. Annars kan du alltid ta IDE-anslutningen från en gammal hårddisk och löda dit istället..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tror det finns IDE-anslutningar för kretskortsmontage på elfa... hade nog varit den billigaste lösningen (bortsett från garanti då)... eller köp ett nytt pcb...

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Jag pajjade en pin på min maxtor hårddisk och det gick på garantin. Hårddisken ville ej köra ultra dma i windows så jag prövade det mesta utan resultat, när jag sedan kollade på hårddisken så såg jag att en pin hade lossnat.

Visa signatur

Athlon 64 3000 1.8 @2.3 MSI K8N Neo 2. Geforce 4 Ti 4400 @ 4600.