Permalänk
Medlem

Athlon XP 2200+

När jag köpte min nya Athlon XP 2200+ och skulle sätta in den, märkte jag något märkligt.. L1 bryggan har ingen laser skuren reva mellan polerna, altså skulle man inte behöva limet osv. utan bara lite kontakt silver? Eller kan det vara så att Thoroughbred serien inte går att överklocka genom bryggorna.. så frågan är kan det vara så eller har dom helt enkelt gjort det lättare igen?

Permalänk
Medlem

Nja du får nog bela med L3 bryggan å då får du nog likt förbanat fylla gropar men L1 bryggan borde fortfarande fungerar. Kom i håg att max miltiplier blir 12,5x.

Permalänk
Inaktiv

groparna är där alltid! titta noga så ser du att det är mörkare mellan bryggorna!

och det där med l3 bryggan vet jag inget om.. behövde inte jag göra

låste upp min igår på ett lite annorlunda vis... guide kommer snart!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raniz
groparna är där alltid! titta noga så ser du att det är mörkare mellan bryggorna!

och det där med l3 bryggan vet jag inget om.. behövde inte jag göra

låste upp min igår på ett lite annorlunda vis... guide kommer snart!

Jag väntar med stort intresse på den guiden =), iaf. en annan kylning kanske skulle vara på sin plats.. luft funkar inte så bra när man ska överklocka om man inte vill ha en Boeing 747 bredvid sig. Vatten kanske är aktuellt?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ST20G5// AMD 4400 X2@ 2400Mhz // 2x512 mb Corsair XMS Pro // eVGA 7900KO SC @ core 610, mem 1700 // Dell 2001 FP // Zalman z5500

Permalänk
Medlem

xp2200+ är ju busenkla att låsa upp, bara en brygga som ska stängas och du kan göra ett "u" runt hålet så du slipper fylla igen det.

Visa signatur

IBook G4 12" | 1.5GB | 120Gb | OS X 10.4.9 / Ubuntu
C2D E6400@2.8GHz | 2GB | 1,7TB | Gentoo
1700+@2400MHz | KD7-RAID | 1,25GB | Win2k

Permalänk
Avstängd

Var det 2100+ som var tvungen att vålda upp med powertools m.m?