Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Jag tror du får förklara vad du menar med att han skulle ha "förvrängt sin uppfattning".

Men alltså, snubben beskriver ju ett helt annat spel. Det är som att säga att man är besviken på att Diablo 3 inte fokuserar på story och dialogval eller att ha hoppats att Ace Combat var som Flight Simulator. Självklart får man förvänta sig att spelet är en sandbox, men tycker det vart klart rätt länge att SWTOR inte är ett sådant spel. Inget de sagt har pekat mot att det är den typen av MMO som han beskriver, allt de sagt har snarare pekat på motsattsen. Jag kan vilja ha mer fokus på story och mindre loot grinding i Diablo 3 men det är inte vad Diablo handlar om så jag har inga förväntningar alls på att det är något annat än hack and slash.

Men han kanske inte har följt spelet så noga. Förväntar man sig SWG2 kan jag förstå att man blir besviken. Personligen kände jag mig helt vilse i SWG. Hade precis kört KotOR1 och köpte sedan SWG när det släpptes i EU för mer Star Wars RPG, men jag föredrog KotOR med sin linjära story framför helt öppen sandbox utan någon story att tala om alls. Så jag kände som han då att SWG inte var vad jag förväntat mig men SWTOR har diskuterats i så många år nu att jag inte trodde folk hade fått reda på att det är mer KotOR Online än SWG2, men alla har kanske inte följt det så noga.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Men alltså, snubben beskriver ju ett helt annat spel. Det är som att säga att man är besviken på att Diablo 3 inte fokuserar på story och dialogval eller att ha hoppats att Ace Combat var som Flight Simulator. Självklart får man förvänta sig att spelet är en sandbox, men tycker det vart klart rätt länge att SWTOR inte är ett sådant spel. Inget de sagt har pekat mot att det är den typen av MMO som han beskriver, allt de sagt har snarare pekat på motsattsen. Jag kan vilja ha mer fokus på story och mindre loot grinding i Diablo 3 men det är inte vad Diablo handlar om så jag har inga förväntningar alls på att det är något annat än hack and slash.

Men han kanske inte har följt spelet så noga. Förväntar man sig SWG2 kan jag förstå att man blir besviken. Personligen kände jag mig helt vilse i SWG. Hade precis kört KotOR1 och köpte sedan SWG när det släpptes i EU för mer Star Wars RPG, men jag föredrog KotOR med sin linjära story framför helt öppen sandbox utan någon story att tala om alls. Så jag kände som han då att SWG inte var vad jag förväntat mig men SWTOR har diskuterats i så många år nu att jag inte trodde folk hade fått reda på att det är mer KotOR Online än SWG2, men alla har kanske inte följt det så noga.

Håller med, visst kan man vara kritisk, men detta är ju "över gränsen". Ta inte illa upp rillelajto, men det verkar inte som att du har kollat upp spelet alls. Det du skrev är, för mig, som att jämföra Counter Strike och Battlefield, båda är FPS men där är stor skillnad i hur man spelar.

Dessa "korridorer" ska försvinna desto längre man kommer in i spelet (ta t.ex. Tatooine, stor planet som, av det jag har sett, är väldigt öppen). Det är väl stängt de första levlarna i vilket MMORPG det nu än är, i alla fall av de jag har spelat. Vet inte riktigt vad du menar med "alla ser likadana ut" rillelajto, menar du hur man ser ut så anser jag att SWtOR har ett extremt komplicerat system när man skapar sina characters med mycket detaljer. Följer man loren är väl Sith Warrior och Jedi Knight mer eller mindre samma grej, bara någorlunda olika attacker etc. är dock ingen expert av loren, men jag uttalar mig utav det jag har sett/läst. Rymdstriderna ska tydligen förbättras enorm och där har varit "surveys" i betan där Bioware frågar om de ska ta bort rymdstriderna för tillfället och implementera en mycket förbättrad version senare eller behålla det som det är och förbättra med tiden. Är man inte intresserad av story så är det här nog inte spelet för dig, Bioware gör spel som inriktar sig på story, och med en komplett voiceover till alla quests tycker jag att de har lyckats.

Nä, som en KotOR entusiast är jag väldigt nöjd, för mig är det en MMORPG version av KotOR i ren MMO-anda.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk

Visst, att han jämförde med swg och hade förväntningar att swtor skulle vara åt det hållet är ju orealistiskt. Men den kritik han beskriver i början av posten är inget som har att göra med fel förväntningar. Att spelvärlden är väldigt stängd och har korridorkänsla, att dialogvalen egentligen inte påverkar något vettigt, och att klasserna mellan factions inte känns unika, är saker som jag tycker är rimligt att se som brister oavsett vilka förväntningar man har.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Men alltså, snubben beskriver ju ett helt annat spel. Det är som att säga att man är besviken på att Diablo 3 inte fokuserar på story och dialogval eller att ha hoppats att Ace Combat var som Flight Simulator. Självklart får man förvänta sig att spelet är en sandbox, men tycker det vart klart rätt länge att SWTOR inte är ett sådant spel. Inget de sagt har pekat mot att det är den typen av MMO som han beskriver, allt de sagt har snarare pekat på motsattsen. Jag kan vilja ha mer fokus på story och mindre loot grinding i Diablo 3 men det är inte vad Diablo handlar om så jag har inga förväntningar alls på att det är något annat än hack and slash.

Men han kanske inte har följt spelet så noga. Förväntar man sig SWG2 kan jag förstå att man blir besviken. Personligen kände jag mig helt vilse i SWG. Hade precis kört KotOR1 och köpte sedan SWG när det släpptes i EU för mer Star Wars RPG, men jag föredrog KotOR med sin linjära story framför helt öppen sandbox utan någon story att tala om alls. Så jag kände som han då att SWG inte var vad jag förväntat mig men SWTOR har diskuterats i så många år nu att jag inte trodde folk hade fått reda på att det är mer KotOR Online än SWG2, men alla har kanske inte följt det så noga.

Jag fick ett helt annat intryck av hans (rillelatjo) inlägg. Jag tyckte han var rätt pricksäker med hans bild av spelet för rymdstriderna i SWTOR är verkligen inget annat än en dåligt gjord railshooter, alla har samma companions och du som spelare befinner dig mer eller mindre alltid i en korridor eller i närheten av en korridor.

Så absolut, hans helhetsintryck av spelet är inget annat än brutalt rättvis för SWTOR är inget annat än en themepark vilket är synd när SWG var mer sotisfikerat på alla plan än just story och har man väl skämts bort av Bioware så förväntar man sig helt enkelt bättre, särskilt när Bioware har kompetensen att bygga vidare på det arv som SWG lämnar efter sig. Vi får dock hoppas att Bioware stannar vid themepark och inte fortsätter följa mallen som Blizzzard systematiskt använder sig av...

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Jag fick ett helt annat intryck av hans (rillelatjo) inlägg. Jag tyckte han var rätt pricksäker med hans bild av spelet för rymdstriderna i SWTOR är verkligen inget annat än en dåligt gjord railshooter, alla har samma companions och du som spelare befinner dig mer eller mindre alltid i en korridor eller i närheten av en korridor.

Så absolut, hans helhetsintryck av spelet är inget annat än brutalt rättvis för SWTOR är inget annat än en themepark vilket är synd när SWG var mer sotisfikerat på alla plan än just story och har man väl skämts bort av Bioware så förväntar man sig helt enkelt bättre, särskilt när Bioware har kompetensen att bygga vidare på det arv som SWG lämnar efter sig. Vi får dock hoppas att Bioware stannar vid themepark och inte fortsätter följa mallen som Blizzzard systematiskt använder sig av...

Om man jämför med spel i samma storlek t.ex. WoW så har det vad jag vet inga rymdstrider alls. On rails är bättre än inget, och mer än vad som var i KotOR där det enbart var en turret man fick skjuta med. Visst kan an peka på att SWG hade rymdstrider men det var i en expansion och det var inte lika stort spel (inga tusentals timmar av voice overs och liknande där som behövde göras) och Star Trek online hade rymdstrider vid launch men så var ground combat i det spelet sämre än de flesta MMO till följd av det.

Visst hade det varit bättre om det kunde få med exakt allting och få alla från SWG fans till Baldur's Gate fans nöjda men det hade tagit minst 5 år till.

Man kan customiza sina companions, vad mer kan man begära? Att de gör 3 miljoner helt unika companions så att varje spelare får en helt egen individ? Enda andra alternativet som jag ser det är att inte ha några companions och det skulle jag se som en stor förlust då companions är det bästa med Bioware-spel i min mening.

Jag vet inte vad du menar med att SWG var mer sofistikerat på alla plan utom story, åtminståne när jag slutade spela 2004 var det inte speciellt sofistikerat. Mer sandlådeaktikt kan jag hålla med om men vet ärligt talat inte vad för sofistikation du pratar om. En theme park är mer sofistikerad än en sandlåda i min mening. Det finns en planering bakom en nöjespark och det finns gott om attraktioner så det finns något för alla. En sandlåda har vissa ungar väldigt roligt i medan andra får sina sandslott förstörda eller hittar ingen spade att leka med.

Jag menar inte att kritiken är oriktig. Jag håller helt med om vad han säger. Men det känns fortfarande i min mening som att klaga på att Call of Duty inte är Rainbow Six, Forza inte är Ridge Racer eller att Mass Effect inte är Baldur's Gate. Det må vara samma genre men det är helt olika spel. Det är en sak att kritisera spelet för att man inte tycker companions är bra för de har de snackat mycket om, men att kritisera det för att det inte är något som de aldrig utgett det för att vara, är om inte fel, så åtminståne meningslöst.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Mindre än sju veckor kvar till officiell release nu, och för de som har early access kanske bara knappt sex veckor. Jag har redan nu flaggat för semester så att jag ska hinna spela av mig lite innan man åker bort och träffar släkten i jul

Jag hoppas att det lever upp till åtminstone de flesta förväntningar man har. Tills dess kanske man ska ladda upp med nysläppet av filmerna på Blu-Ray?

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem

Jag tänker för mycket och krånglar till det för mycket!

Om jag ska knappa in koden jag fick från webhallen på swtor.com, hur bli det då när jag får hem den fysiska ce-boxen från webhallen med nyckeln som är där i? *rodnar*

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Några dagar efter "Pre-acess" antar att det blir 20:nde när spelet släpps, så måste du skriva in din ce-key för att få fortsätta spela.

Den koden du fick är alltså bara för dem första extra dagarna som man får från pre-order.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem

Upp till fem dagar tidigare får man spela om man förbeställt då, beroende på hur tidig man var med att förbeställa.

http://www.swtor.com/news/news-article/20111104-0

Permalänk
Medlem

Nucking Futs söker allierade guilder!

Vi kommer rikta oss åt mot PVP samt casual PVE, därav är en PVP-Server ett självklart val för oss.
Målet är att hamna på en server med likasinnade (helst svenskar) för att kanske raida eller skapa premades tillsammans.

Vi har alla tidigare erfarenheter av mmorpg's såsom WoW där vi lyckades helt ok på PVE fronten men även vissa av oss få hög arena rating.
Medelåldern i guilden är ca 25 år.

Hör av er om ni är intresserade så berättar jag gärna mer.

Permalänk
Medlem

Tackar för svar, ska mickla in koden när jag parkerar r-ven vid burken nästa gång.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Woop woop, jag fick precis en invite!

Permalänk
Medlem

Grattis grattis! Önskar dig mycket nöje!

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Skrivet av Fredmannen:

Woop woop, jag fick precis en invite!

Grattis! Lite avis där.

Permalänk

Laddar ner nu jag med. Stresstest börjar vid midnatt. Bara att logga in på valfri server står det....
VAD GÖR JAG FRAM TILL MIDNATT?

Fin liten Ikon på skrivbordet nu och en launcher som verkar smidig.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Moderator
Testpilot

Avis

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Även jag fick en trevlig liten invite. Fick den egentligen för några dagar sen och trodde då det var oäkta. Men icke! Länken fungerade och laddar ner nu klienten.

Permalänk

vill också han en invite =(

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

vill också han en invite =(

http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=600715

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk

Sweet! jag har signat på hemsidan för 1 måand sen ca. Så jag komemr få en ! Wieeeeeeeee

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Jag blev invited till weekend play, men hur laddar jag ner det

Permalänk
Inaktiv

fick mail nu att jag ska få vara testare men det går inte att logga in på sidan ens =(

edit: fick det här nu "perform scheduled maintenance"

Permalänk

yes jag har också fått det här :D!!!

Greetings .............,

Your account has been selected to participate in an upcoming Star Wars™: The Old Republic™ Beta Weekend Test. If you have previously tested or are currently participating in an ongoing test, you will be invited again. Additional details for this upcoming test will be announced soon.

As part of this test, we will be partnering with games industry sites to distribute additional beta codes as necessary. This will help ensure we meet our population goals, so we can effectively stress test our servers in preparation for launch. Please do not acquire and redeem one of these codes as it could jeopardize your ability to participate in this test.

As a reminder, should you choose to participate, everything associated with this test (game information, process, forums communication, etc.) is confidential and may not be discussed outside of the Game Testing forum. Additionally, your participation in the Game Testing Program is subject to the Game Testing Agreement.

May the Force be with you,
The Star Wars: The Old Republic Team

Permalänk
Medlem
Skrivet av manskiller:

yes jag har också fått det här :D!!!

Greetings .............,

Your account has been selected to participate in an upcoming Star Wars™: The Old Republic™ Beta Weekend Test. If you have previously tested or are currently participating in an ongoing test, you will be invited again. Additional details for this upcoming test will be announced soon.

As part of this test, we will be partnering with games industry sites to distribute additional beta codes as necessary. This will help ensure we meet our population goals, so we can effectively stress test our servers in preparation for launch. Please do not acquire and redeem one of these codes as it could jeopardize your ability to participate in this test.

As a reminder, should you choose to participate, everything associated with this test (game information, process, forums communication, etc.) is confidential and may not be discussed outside of the Game Testing forum. Additionally, your participation in the Game Testing Program is subject to the Game Testing Agreement.

May the Force be with you,
The Star Wars: The Old Republic Team

Lol, kollade mailen nu och hade också fått beta xD. Synd bara att det är så mycket annat som ska spelas också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: i7 2600k @ 4.6Ghz, Corsair H100, MSI P67A-GD55, Corsair 8GB XMS 1600Mhz, Gigabyte 780 Ti GTX, Fractal Design Newton R2 1000W, OCZ SSD Agility 3 240GB, 1TB Samsung F3, Ljudkort: Asus Xonar DX
Mac: 27" iMac, 13" Macbook Air, 13" Macbook Pro, iPhone 6S Plus
Android: Nexus 7, HTC One M8

Permalänk
Skrivet av meb79:

Lol, kollade mailen nu och hade också fått beta xD. Synd bara att det är så mycket annat som ska spelas också

Skickades från m.sweclockers.com

Så man loggar bara in på sin sida och laddar ner de eller hur kommer de vara? Och är de denna weekend de menar?=)

Någon som vet?

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk

Nää Det är inte denna vecka tror det är nästa veckas test

Permalänk
Medlem

Blev också invitad.

Permalänk
Medlem

Fick invite ja med

Permalänk
Medlem

Samtliga som registrerat sig för testing bjuds in till ett stress test som kommer att ske under en helg framöver.

För de som inte signat upp sig så kommer nycklar att delas ut på diverse sidor som exempelvis fz och gamereactor, m.fl.

Ska bli skitkul!

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem

Har även fått invite jag med. Men verkar som att de jobbar med sidan för tillfället då det verkar vara mycket trafik!

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz