The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Huvud kan du hugga av i spelet, det har jag i alla fall sett.

Där har du fel, dem kommer inte köra med några decapitations, bara så du vet. Men om du har bildbevis så länka på!

Stillanatt.

Visa signatur

Citera för svar!
[Moderkort: Asrock Z67 Professional Gen 3] [Minne: 16gb Corsair Vengeance 1600mhz] [Processor: Intel Sandy Bridge i7 2600K @ 4,7 Ghz] [Grafikkort: Powercolor 6970 2gb....Kommer snart Gainward phantom 680!] [Chassi: Fractal design R3] [Hårddisk: en skräpig 300gb mekanisk] [SSD: Plextor M3P 128 GB.]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Kolla 3:18 in på det här klippet. Ser faktiskt mer lockande ut än det 10 år yngre Skyrim om du frågar mig

Har du titta på när jag spelat? ^^
Använder själv MGE, hon som gjort gräss/träd modsen, med mera.

Blir som ett mycket mer episkt Oblivion grafikmässigt.
+ att Morrowin piskar skiten ur Oblivion hur som helst, men för grafiktöntar så är det väl ett plus.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stillanatt:

Där har du fel, dem kommer inte köra med några decapitations, bara så du vet. Men om du har bildbevis så länka på!

Stillanatt.

Då de har en perk som ökar chansen för decapitations så, jo det borde finnas.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stillanatt:

Där har du fel, dem kommer inte köra med några decapitations, bara så du vet. Men om du har bildbevis så länka på!

Stillanatt.

Var med i ett tidigare länkat klipp som tyvärr är borttaget nu, fast jag är inte säker på om det är möjligt för spelaren, eller om det bara var en cutscene.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Trevligt

Permalänk
Skrivet av Stillanatt:

Där har du fel, dem kommer inte köra med några decapitations, bara så du vet. Men om du har bildbevis så länka på!

Stillanatt.

http://www.youtube.com/watch?v=SCOX1Km3K84
Om du kollar på 4:30, så är det en avrättning där ett huvud blir avhugget. Det är ju givetvis inte bevis på att man faktiskt kan göra det i en fight, men det är ju alltid något:)

Permalänk
Skrivet av xXBaconXx:

http://www.youtube.com/watch?v=SCOX1Km3K84
Om du kollar på 4:30, så är det en avrättning där ett huvud blir avhugget. Det är ju givetvis inte bevis på att man faktiskt kan göra det i en fight, men det är ju alltid något:)

Jo nog tror jag att folk kommer hugga av huvuden på folk i spelet men det är hårt scriptat då, det betyder inte att du kommer kunna göra det! Om jag orkar så kommer jag söka upp i vilken podcast jag hörde Todd Howard säga det! men jag är ganska säker!

Visa signatur

Citera för svar!
[Moderkort: Asrock Z67 Professional Gen 3] [Minne: 16gb Corsair Vengeance 1600mhz] [Processor: Intel Sandy Bridge i7 2600K @ 4,7 Ghz] [Grafikkort: Powercolor 6970 2gb....Kommer snart Gainward phantom 680!] [Chassi: Fractal design R3] [Hårddisk: en skräpig 300gb mekanisk] [SSD: Plextor M3P 128 GB.]

Permalänk
Skrivet av Steffe:

Var med i ett tidigare länkat klipp som tyvärr är borttaget nu, fast jag är inte säker på om det är möjligt för spelaren, eller om det bara var en cutscene.

Säkert bara en CUTscene....get it?

Stillanatt.

Visa signatur

Citera för svar!
[Moderkort: Asrock Z67 Professional Gen 3] [Minne: 16gb Corsair Vengeance 1600mhz] [Processor: Intel Sandy Bridge i7 2600K @ 4,7 Ghz] [Grafikkort: Powercolor 6970 2gb....Kommer snart Gainward phantom 680!] [Chassi: Fractal design R3] [Hårddisk: en skräpig 300gb mekanisk] [SSD: Plextor M3P 128 GB.]

Permalänk
Skrivet av Stillanatt:

Säkert bara en CUTscene....get it?

Stillanatt.

Haha ZING!

Permalänk
Medlem

Vad i helvete min kompis har redan fått spelet till ps3, ska nog gå och testa det hem hos honom.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Vad i helvete min kompis har redan fått spelet till ps3, ska nog gå och testa det hem hos honom.

Vart beställde han?

Visa signatur

NZXT Switch 810 Vit | Asus Rampage V Extreme | Intel i 5930k | 2666mhz DDR4 Corsair Vengence LPX CL16 | NZXT Kraken x61 | GeForce RTX 2080 Ti HOF | EVGA SuperNOVA G2 1300W | HyperX Predator 240GB M.2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flawwoo:

Vart beställde han?

PS3 och XBOX versionerna finns ute på nätet

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

PS3 och XBOX versionerna finns ute på nätet

Jo det är jag mycket väl medveten om men tänkte ifall han fått tidigare från butik. Vet att folk har fått hem en hel vecka tidigare när dom bokat online.

Visa signatur

NZXT Switch 810 Vit | Asus Rampage V Extreme | Intel i 5930k | 2666mhz DDR4 Corsair Vengence LPX CL16 | NZXT Kraken x61 | GeForce RTX 2080 Ti HOF | EVGA SuperNOVA G2 1300W | HyperX Predator 240GB M.2 |

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Stillanatt:

Säkert bara en CUTscene....get it?

Stillanatt.

Roofl

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Nu vet jag ju att det inte är riktigt samma sak som Oblivion men jag hoppas att det kommer finnas liknande Dark Brotherhood i Skyrim, tyckte det var den roligaste guilden att fippla med

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Nu vet jag ju att det inte är riktigt samma sak som Oblivion men jag hoppas att det kommer finnas liknande Dark Brotherhood i Skyrim, tyckte det var den roligaste guilden att fippla med

DB är bekräftat vad jag vet >:)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

DB är bekräftat vad jag vet >:)

Smutt, kan du länka så man kan gotta sig i nyheten?

Edit: Hittade själv Dark Brotherhood

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Smutt, kan du länka så man kan gotta sig i nyheten?

Edit: Hittade själv Dark Brotherhood

http://twitter.com/#!/DCDeacon/status/99543180638306304 också.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Skrivet av Stillanatt:

Jo nog tror jag att folk kommer hugga av huvuden på folk i spelet men det är hårt scriptat då, det betyder inte att du kommer kunna göra det! Om jag orkar så kommer jag söka upp i vilken podcast jag hörde Todd Howard säga det! men jag är ganska säker!

Man kan ju lemlästa folk totalt i fallout 3 och vegas som är i exakt samma motor som oblivion, skyrim har en ny motor så jag tror och hoppas att det också går där även utanför skriptade finishing-moves.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Man kan ju lemlästa folk totalt i fallout 3 och vegas som är i exakt samma motor som oblivion, skyrim har en ny motor så jag tror och hoppas att det också går där även utanför skriptade finishing-moves.

Hittade videon vars Pete Hynes har en intervju. http://www.youtube.com/watch?v=n-2Q6dzepJ8

Kolla 9:20 och framåt.

Stillanatt.

Visa signatur

Citera för svar!
[Moderkort: Asrock Z67 Professional Gen 3] [Minne: 16gb Corsair Vengeance 1600mhz] [Processor: Intel Sandy Bridge i7 2600K @ 4,7 Ghz] [Grafikkort: Powercolor 6970 2gb....Kommer snart Gainward phantom 680!] [Chassi: Fractal design R3] [Hårddisk: en skräpig 300gb mekanisk] [SSD: Plextor M3P 128 GB.]

Permalänk
Skrivet av Stillanatt:

Hittade videon vars Pete Hynes har en intervju. http://www.youtube.com/watch?v=n-2Q6dzepJ8

Kolla 9:20 och framåt.

Stillanatt.

Konstigt eftersom man kan klart och tydligt se halshuggning i en strid i en av de filmer som kommit ut men antar att det är väl en sorts finishing move.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

NICE. kollar nu, fy vad snyggt systemet med stjärntecken är

Permalänk
Medlem

Verkar som att gamereactor gett spelet 10/10, syntes på en bild (som snabbt togs bort) i chefredaktörens blogg.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | Asus Prime B450-Plus | Corsair LPX 3000mhz 2x8gb | Asus Strix GTX 970 | Crucial MX500 500gb | Fractal Define C | Seasonic Focus+ Gold 550 | CM Hyper 212 Black | Dell Ultrasharp 2407wfp-hc | Argon 6340A | Logitech MX518

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte54:

Jag påstår defintivt något annat.

Om man gör som du säger, det känns som man likagärna kan jämnföra med en person som får hem sitt nya efterlägtade spel, installerar och sen söker internet efter fusk och trainers.
Har iallafall ytterst svårt å föreställa mig själv missbruka spel på det sättet

Men whatever floats your boat...

Sa aldrig att man måste fuska, däremot att nöta låglevel-fiender för att man inte kan komma någonstans eller göra något är jäkligt tråkigt.

Är man ute efter att verkligen rollspela så vill jag påstå att de TFT banor som är skapta för att vara konversationsdrivna är mer rollspel än Elderscrolls spelen, att klara av spelet (och ha kul under tiden) är definitivt det i särklass viktigaste för 90 % och de som sitter och nöter spelen om och om igen för att få olika slut eller klara precis varenda litet uppdrag kommer alltid vara en minoritet.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahl:

Verkar som att gamereactor gett spelet 10/10, syntes på en bild (som snabbt togs bort) i chefredaktörens blogg.

Dock så fick Oblivion bra betyg, och det var riktigt kasst.
Ur ett ES-perspektiv.

Skrivet av Typhonos:

Sa aldrig att man måste fuska, däremot att nöta låglevel-fiender för att man inte kan komma någonstans eller göra något är jäkligt tråkigt.

Är man ute efter att verkligen rollspela så vill jag påstå att de TFT banor som är skapta för att vara konversationsdrivna är mer rollspel än Elderscrolls spelen, att klara av spelet (och ha kul under tiden) är definitivt det i särklass viktigaste för 90 % och de som sitter och nöter spelen om och om igen för att få olika slut eller klara precis varenda litet uppdrag kommer alltid vara en minoritet.

Äh, har du ens spelat något ES?

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Stackare då.

Jag har iaf inget som helst behov av att bli övermäktig, klara "storyn" eller nöta igenom strider som min karaktär inte riktigt är tillräckligt mogen för. Det finns inget i TES som pressar dig till att bli "bäst" eller som tvingar dig att klara av något speciellt för att komma vidare. Så jag förstår iaf inte vitsen med att förstöra spelet på det sättet. Jag satsar hellre på intressant karaktärs-utveckling och äventyr. Stöter man på något allt för utmanande så har man i princip alltd valet att fly därifrån och återvända igen när man är starkare eller bättre förberedd. Att behöva sitta och ladda om save-filer är ju det sista man vill göra.

Hur troligt är det för storyn att du skulle kunna springa ifrån en drake för att han visar sig vara övermäktig när han inte i annat fall än i ren sympati för dig skulle låta dig löpa? Då har du dessutom begränsat din spelupplevelse pga att karaktären är för dålig och kanske de uppdrag du verkligen vill åt är låsta av att du inte kommer förbi denna motståndare?
Jag säger inte att det är fel att spela som du gör men ett datorrpg måste kunna möta efterfrågan från alla potentiella kunder och liksom i riktiga rollspel är de flesta powergamers.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azoicer:

Dock så fick Oblivion bra betyg, och det var riktigt kasst.
Ur ett ES-perspektiv.

Det var inte lika bra som Morrowind men jämför du med konkurrensen så är det endå det bästa på marknaden.

Visa signatur

Det finns ingen licenspliktig utrustning i mitt hushåll

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Konstigt eftersom man kan klart och tydligt se halshuggning i en strid i en av de filmer som kommit ut men antar att det är väl en sorts finishing move.

länka gärna! skulle gärna vilja se! haha låter fel att man vill se folks huvuden rulla

Stillanatt.

Visa signatur

Citera för svar!
[Moderkort: Asrock Z67 Professional Gen 3] [Minne: 16gb Corsair Vengeance 1600mhz] [Processor: Intel Sandy Bridge i7 2600K @ 4,7 Ghz] [Grafikkort: Powercolor 6970 2gb....Kommer snart Gainward phantom 680!] [Chassi: Fractal design R3] [Hårddisk: en skräpig 300gb mekanisk] [SSD: Plextor M3P 128 GB.]