Permalänk
Medlem

Kunde inte låta bli och skryta lite, måste säga att E-75 är fantastisk! Allt jag sköt på bara försvann;)
http://img198.imageshack.us/img198/7231/newrecord2l.jpg

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem

Någon som kört alla arty?
Funderar på att köpa mig ett själv och ansluta mig till djävulens sida
Jag har inte kört arty se'n beta.
Någon som kört alla tre, eller har erfarenhet från dem?

Mina tankar:
Ryssarnas Object 261: skapligt snabb, bra reload, bra aiming time, mindre damage. Acc "sisådär"
Tyskarnas GW Typ-E: halvslö, halv bra reload, halvbra aiming, bra damage. Acc ok.
Jänkarnas T92: Halvslö, seg reload, seg aim, bäst damage. Acc bra.

Hur många skott har dem, vilken har störst splash damage, om det är någon skillnad (viktigt, jag vill kunna missa med åtskilliga meter men ända döda och kunna "skjuta runt hus")?

Lutar kanske åt ryssarnas, men tankar om val vore trevligt. Jag kan ta vilken som, inte bara ryssarnas pga den "gratis" 51:an.

Du som spelar arty (helst du som spelar/spelat fler än en) kan väl ge lite input inför ett val.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s + 19 TB NVME. Bambu labs P1S.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och dual 10G.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappy:

Någon som kört alla arty?
Funderar på att köpa mig ett själv och ansluta mig till djävulens sida
Jag har inte kört arty se'n beta.
Någon som kört alla tre, eller har erfarenhet från dem?

Mina tankar:
Ryssarnas Object 261: skapligt snabb, bra reload, bra aiming time, mindre damage. Acc "sisådär"
Tyskarnas GW Typ-E: halvslö, halv bra reload, halvbra aiming, bra damage. Acc ok.
Jänkarnas T92: Halvslö, seg reload, seg aim, bäst damage. Acc bra.

Hur många skott har dem, vilken har störst splash damage, om det är någon skillnad (viktigt, jag vill kunna missa med åtskilliga meter men ända döda och kunna "skjuta runt hus")?

Lutar kanske åt ryssarnas, men tankar om val vore trevligt. Jag kan ta vilken som, inte bara ryssarnas pga den "gratis" 51:an.

Du som spelar arty (helst du som spelar/spelat fler än en) kan väl ge lite input inför ett val.

Object har klart bäst accuracy (0,37) och bäst reload (2,31, ca 25 s/skott) men gör mindre skada (1700) och har då också mindre splash.

GW Type E har sämre accuracy (0,49) och långsammare reload (1,84, ca 33 s/skott) men gör mer skada (2000) och har då större splash.

T92 har sämst accuracy (0,54) och långsammast reload (1,47, ca 41 s/skott) men gör mest skada (2250) och har störst splash.

Gillar man att dra iväg få men stora skott så är T92 bäst, gillar mer pricksäkerhet så är object bäst medan GW är där emellan. Bara att fråga sig vad man tycker om rent generellt med andra tanks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Object har klart bäst accuracy (0,37) och bäst reload (2,31, ca 25 s/skott) men gör mindre skada (1700) och har då också mindre splash.

GW Type E har sämre accuracy (0,49) och långsammare reload (1,84, ca 33 s/skott) men gör mer skada (2000) och har då större splash.

T92 har sämst accuracy (0,54) och långsammast reload (1,47, ca 41 s/skott) men gör mest skada (2250) och har störst splash.

Gillar man att dra iväg få men stora skott så är T92 bäst, gillar mer pricksäkerhet så är object bäst medan GW är där emellan. Bara att fråga sig vad man tycker om rent generellt med andra tanks

Vilken/vilka kör du av dem? Hur känns det med dem?
(jag kör mest E-100 och T-54 dessa dagar, men tänkte köpa mig en T8 Arty)

Visa signatur

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s + 19 TB NVME. Bambu labs P1S.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och dual 10G.

Permalänk
Skrivet av Pappy:

Vilken/vilka kör du av dem? Hur känns det med dem?
(jag kör mest E-100 och T-54 dessa dagar, men tänkte köpa mig en T8 Arty)

T8 arty ska få vänta länge i kön på spel har jag hört, så kanske inte så kul om du inte kör clanwars, vill dessutom varna för att T92 iallfall förrut ( flera månader sen jag såg en ) inte kan skjuta på nåt som var nära, den jag mötte kunde helt enkelt inte sänka pipan och gick en snabb död tillmötes

Permalänk
Medlem

Kompisar kommer in rätt snabbt med GW-E, så det är nog inget problem.
T92-problemet tar jag till mig. Tack.

Visa signatur

Permalänk

Vad tycker swecarna om den infekterade debatten om W/L-ration på de officiella forumen? Personligen anser jag att tro att det är slumpmässigt och något annat än 50% är en anomali, är att göra sig en rejäl otjänst. Jag kämpar alltid in i det sista, har aldrig kört platoon och ligger på 56% på ~2500 battles. Ännu högre, typ 65% på tier 8/9 mediums eller heavies, vägrar se det som slump. Vad tycker ni om alla whiners swec?!

Edit: Vidare: vad tror ni om ärkebesten IS-4 som en tier 10? Vilka stats kommer justeras, räcker det med en HP och RoF buff?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag bryr mig inte om det. Ligger säkert 55+ och 60+ med vissa medan lägre med andra, men vem bryr sig? Jag spelar för skojs skull, ePeen är jag för gammal för.

IS-4 som Tier10 ska bli jntressant. En rejäl HP buff och kanske lite armor, samt samma reload som 7:an. Den ska ju vara lite "ultra-heavy" för ryssarna, så om 7:an är snabb och mobil, så bör ju 4:an får mer HP/armor än 7:an med samma bössa/reload - dock mindre än Maus såklart.
Det viktigaste är väl dock att folk kan börja whine:a på den igen, man hör inte så mycket gnäll längre när de fick 75:an. Saknas.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappy:

Jag bryr mig inte om det. Ligger säkert 55+ och 60+ med vissa medan lägre med andra, men vem bryr sig? Jag spelar för skojs skull, ePeen är jag för gammal för.

IS-4 som Tier10 ska bli jntressant. En rejäl HP buff och kanske lite armor, samt samma reload som 7:an. Den ska ju vara lite "ultra-heavy" för ryssarna, så om 7:an är snabb och mobil, så bör ju 4:an får mer HP/armor än 7:an med samma bössa/reload - dock mindre än Maus såklart.
Det viktigaste är väl dock att folk kan börja whine:a på den igen, man hör inte så mycket gnäll längre när de fick 75:an. Saknas.

Har vart mycket prat om vad is-4an ska få för bössa just nu ser det ut som det står mellan en avancerad 122mm med hög pen / rate of fire och S-70.
Och om dem väljer det historiska så blir det 122an.
Men det har även var prat om en bl-10 i tank format men det tror inte jag på då inte mausen kan bära en 150mm enligt ryska designers då borde inte is-4 kunna det heller tornet är såååå litet. ;o

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Historiskt hit eller dit, det viktiga är balans. Om den inte kommer ligga i närheten av IS-7:ans mobilitet och inte musens hp/armor så behöver den ha en rejäl bössa.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappy:

Historiskt hit eller dit, det viktiga är balans. Om den inte kommer ligga i närheten av IS-7:ans mobilitet och inte musens hp/armor så behöver den ha en rejäl bössa.

Med armor fixarna som kommer och med en snabb 122a tror jag det blir awsum, Alpha är inte allt i spelet.
Men blir den en hybrid mellan maus och t-30 då blir det slut för mausen i CW.
Den kommer få bättre armor än mausen i teori med sina vinklar och 45graders taktiken och med fixad front lucka.
Så en bl-10 med 280+ pen 750~ skada och rof på 3.5 - 4.0 blir nog lite op på en tank med imba armor redan.
Sen ska vi gå på balans ge mausen 150mm kanonen så blir det fint. Och ge apcr till den stackars e-100 ush och fy för heat.

Folk underskattar hög rof mot alpha i world of alpha damage.
Te.x t95 amerikansk td den är bättre med sin 120 än med 155 då den ofta blir överrumplad pga sin låga rate of fire.
Med 120n får den en skada på 400ish med en rof på 7.9~

Tänk dig is-4 med en kanon 122mm med en rof på 7 - 8 med en skada på runt 390 - 400 och en pen runt 260 - 280, först och främst kommer folk underskatta dig... men när dem får ont pga att du skjuter fort flyr dem snabbt.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

ser kul ut

Permalänk
Medlem

Nya IS-4an ska definitivt inte ha en BL-10, och det kommer den inte ha (såvida den kommer att ha hög armor/hp). RoF är bra, framförallt öga mot öga, men ofta mindre viktig när det oftast är reload i skydd för heavies. Även rammern ger ju mer för slöa bössor än snabba.
Balans är viktig. Den kan inte ha en T30-liknande bössa eftersom T30 (eller framtidens motsvarande) är gjord av Papier-mâché. Den kan inte heller ha en bössa som maus, såvida den inte har samma hp/armor som maus. Jag tycker de borde slänga på en rejäl skvätt armor och hp men ha liknande bössa som IS-7. Istället för mobilitet har den uthållighet i form av tjocka plåtar.

Mitt andra förslag är annars att den får 100%-igt aktivt pansar mot arty.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är Wargaming vi pratar om, dom tänker inte så långt. Jag tror den kommer ha samma kanoner (dvs S-70), nytt turret som matchar IS-7 och möjligen ger kanonen mer RoF och mer HP. Sen är det en tier 10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappy:

Nya IS-4an ska definitivt inte ha en BL-10, och det kommer den inte ha (såvida den kommer att ha hög armor/hp). RoF är bra, framförallt öga mot öga, men ofta mindre viktig när det oftast är reload i skydd för heavies. Även rammern ger ju mer för slöa bössor än snabba.
Balans är viktig. Den kan inte ha en T30-liknande bössa eftersom T30 (eller framtidens motsvarande) är gjord av Papier-mâché. Den kan inte heller ha en bössa som maus, såvida den inte har samma hp/armor som maus. Jag tycker de borde slänga på en rejäl skvätt armor och hp men ha liknande bössa som IS-7. Istället för mobilitet har den uthållighet i form av tjocka plåtar.

Mitt andra förslag är annars att den får 100%-igt aktivt pansar mot arty.

Kjol pansar till folket!
Men sen så är det ett bra tag kvar tills dess att is-4an blir t10 också.
Vi ska ha franska tanks Sacrebleu! (geif amx-50 68t!)
Sen ska vi in med den nya t10 amerikanska.
Sen har vi lite tds som vill vara med och leka.
Sen skulle det komma changes till ryska tank trädet.

Skrivet av murklor:

Det är Wargaming vi pratar om, dom tänker inte så långt. Jag tror den kommer ha samma kanoner (dvs S-70), nytt turret som matchar IS-7 och möjligen ger kanonen mer RoF och mer HP. Sen är det en tier 10.

Tror inte den får någon ny turret då Is-4ans torn är svårare att penetrera framifrån än vad is-7 är.
Det ända som is-7 är bättre på är mobilitet och rate of fire. om man bortser från is-4ans stora förarlucka.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Både förarluckan och bottenplattan är enklare att slå genom på IS-4 än 7 (framförallt vid vinkling)

Jag tror också att de bara justerar HP och reload.
Personligen tycker jag de skulle göra 4:an slö men ett monster nästan som maus.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappy:

Både förarluckan och bottenplattan är enklare att slå genom på IS-4 än 7 (framförallt vid vinkling)

Jag tror också att de bara justerar HP och reload.
Personligen tycker jag de skulle göra 4:an slö men ett monster nästan som maus.

Med skirt armor uppgradering fixad front + armor buffarna till de riktiga nivåerna så blir den nog lite värre än mausen ska du se. ;D

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tror inte de gör så mycket, men det vore najs. Nästan fet som musen, men med en lite bättre bössa än musen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappy:

Jag tror inte de gör så mycket, men det vore najs. Nästan fet som musen, men med en lite bättre bössa än musen.

Kommer bli fetare, Tänk på att det är en rysk tank den kommer få buffs så det skriker om det. ;D
Tycker dock synd om mausen då den kommer bli oanvändbar i cws o liknande då den snabbare bättre bepansrade is-4an tar dess plats.

Lite godis http://www.massimocorner.com/afv/Surviving_IS-4.pdf
Bilder på is-4or som finns kvar än idag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tror inte på det där med russian bias hit och dit. Det har ältats i evighet (framförallt av de som kör tyska vagnar).
IS-4n kommer aldrig få samma HP/armor som maus. Den kommer nog få en välbehövlig slatt, men inte lika.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappy:

Jag tror inte på det där med russian bias hit och dit. Det har ältats i evighet (framförallt av de som kör tyska vagnar).
IS-4n kommer aldrig få samma HP/armor som maus. Den kommer nog få en välbehövlig slatt, men inte lika.

Är en gammal mod från WoT forumet som sagt att det Devs faktiskt gjort ryska tanks lite starkare så att spelet skulle tilltala deras tänkta "publik" (Ryska spelare, som är en klar majoritet).

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

"En gammal" som i "jag blev sparkad och är nu sur" person?

Men vi får väl se. Får den mer armor och hp än musen så har jag fel, annars tvärtom.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappy:

Men vi får väl se. Får den mer armor och hp än musen så har jag fel, annars tvärtom.

Han slutade själv, men kom tillbaka igen.

"Although this was disputed a number of times by the community both ways, it was admitted later that the Russian tanks were made slightly better to appease to their original target audience, however they attempted to balance it out for the other server regions...but thats for others to decide on how well they've done that."

Visst, de försökte balansera det, men har inte gjort det bra. KV, KV3 och IS helt klart överlägsna i sin tier.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Ändå gick de ut med att det här spelet minnsan var ett "battle between tanks and not a clash between ideologies". Jo tjena.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk

Jag ska köpa en tung tysk tank som jag ska köra med rätt mycket och jag tänkte välja Tiger I eftersom den var rätt grym, men jag läste lite på deras forum att dom har gjort den rätt svag i detta spelet. Är den fortfarande det? (Det jag läste var från januari)

Är det någon som kan ge ett exempel på en tysk tung pansarvagn som är bra? Är så trött på att bara behöva spela mot mycket bättre tanks

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappy:

Rysk bias finns bara på vissa tanks "kv kv-3 is-2" men den finns inte i high tier.

T-54 mest mobilitet men sämst kanon och armorn är inte mycket att hurra för.
Is-7an har ingen direkt armor... men den finns där ibland fin mobilitet ok kanon men den är inte bäst på sin tier det är t30n (det är min cw erfarenhet som pratar om t30n ladda guld i den och inget står i din väg...)
obj 261 låg skada men fin accuarcy men jämfört med gw type e så är den lite halv klen.
704an vet jag inte något om då jag inte fått prova den men jagdtigern har bättre kanon hög accuarcy och rof och även lite ompf i den kanonen.

Så rysk bias finns inte i high tier så kanske är dags för det med is-4? ;p

Jag kör tyska vagnar ska jag känna mig träffad?

Vinklad plåt slår ju platt plåt så på den punkten så blir nog is-4 bättre än mausen armor wise helst när dem ska nerfa shell normalization nu. ;o

Skrivet av Pappy:

Armor wise tror jag den får mer i "vinklad armor" 160 armor i dess fina vinkel är mer än 180 platt så armorn har den redan lite bättre. ;D
Men hp får den nog inte mer.

Skrivet av _michelin_:

Jag ska köpa en tung tysk tank som jag ska köra med rätt mycket och jag tänkte välja Tiger I eftersom den var rätt grym, men jag läste lite på deras forum att dom har gjort den rätt svag i detta spelet. Är den fortfarande det? (Det jag läste var från januari)

Är det någon som kan ge ett exempel på en tysk tung pansarvagn som är bra? Är så trött på att bara behöva spela mot mycket bättre tanks

Maus, E-100, E-75, Tiger (p), Tiger när dem ger den lite skirt armor i nästa patch, VK4502p (ausf.b) riktigt fin tank imo och ofc King tiger.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av _michelin_:

Tiger I? Du menar Tiger (H) eller? Stock Tiger är den värsta pansarvagnen i hela spelet (nåja, T34 stock är kanske värre). Den är ingalunda grym... Inte ens upgraderad/elite blir den grym, den blir bara duglig. Tiger (P) är bättre, men så förfärligt ful.

Du månste upp till Tiger II om du vill ha en rätt grym pansarvagn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Rysk bias finns bara på vissa tanks "kv kv-3 is-2" men den finns inte i high tier.

T-54 mest mobilitet men sämst kanon och armorn är inte mycket att hurra för.
Is-7an har ingen direkt armor... men den finns där ibland fin mobilitet ok kanon men den är inte bäst på sin tier det är t30n (det är min cw erfarenhet som pratar om t30n ladda guld i den och inget står i din väg...)
obj 261 låg skada men fin accuarcy men jämfört med gw type e så är den lite halv klen.
704an vet jag inte något om då jag inte fått prova den men jagdtigern har bättre kanon hög accuarcy och rof och även lite ompf i den kanonen.

Jag älskar T-54an. Roligaste tanken att spela. Full fräs (mobilitet på medium är allt), liten och platt, svårt att träffa och tål rätt mycket. Kompisen körde E-50 men sålde den. Tråkig och slö. Kör 54 istället.
Problemet med JT är att den är som en ladugårdsvägg och man skjuter ner den rätt snabbt på rätt ställen. Den står som en hög och fin måltavla, bara väntandes på att bli nerskjuten.

Skrivet av Saber:

Så rysk bias finns inte i high tier så kanske är dags för det med is-4? ;p

Jag kör tyska vagnar ska jag känna mig träffad?

Jag kör E-100 själv så jag är kanske träffad också?
Jag tycker bara att alla som kör tyskt i tron att deras stridsvagnar (läs tigern) ska äga upp allt som finns, bara för att det är tyskt, har varit lite väl gnälliga.

Skrivet av Saber:

Vinklad plåt slår ju platt plåt så på den punkten så blir nog is-4 bättre än mausen armor wise helst när dem ska nerfa shell normalization nu. ;o

Armor wise tror jag den får mer i "vinklad armor" 160 armor i dess fina vinkel är mer än 180 platt så armorn har den redan lite bättre. ;D
Men hp får den nog inte mer.

Något måste den dock ha. Om du står mot någon av de andra tier10 kommer du aldrig vinna i nuvarande IS-4. Om den inte får mer HP/armor så måste de ta bort weakspots isf helt, alternativt ge den en 600mm tactical nuke.

Visa signatur

Permalänk

Bara jag som haft oturen med ojämna MM det senaste?

Permalänk
Skrivet av jonathan82:

Bara jag som haft oturen med ojämna MM det senaste?
http://img263.imageshack.us/img263/3935/worldoftanks201111072...

nä jag har varit med om det också. två gånger har jag varit med om när det har varit fler aty än tanks. hoppas på att de kommer att få ordning på det snart