Diva 3032W mp3-spelare mini-recension

Permalänk
Medlem

Diva 3032W mp3-spelare mini-recension

Tänkte bara skriva en litet första intryck om denna mp3-spelare.

http://www.worldisdigital.com/versions/en_version/diva_mp3.ht...

Fick min DIVA-spelare idag. (Thanx till www.digitalnytt.com <-- Beställde därifrån fredag kl.10 och fick den idag, måndag. Snabbt!)

Helt nöjd med den än så länge...den är ännu mindre än vad jag trodde.
Ser lite plastig ut på nära håll, men den gör sig bra i fickan. Tar inte mycket plats och väger mindre än batteriet som sitter i.

Min version är helt silvrig och med 32MB inbyggt minne + ett CF (Compact Flash) på 128MB.
Sammanlagt 160MB lagringsutrymme. Spelaren skall klara alla CF-kort av TYP I.

Batteriet som används är 1st vanligt AA och skall ha ca 8-10 timmars speltid.

Ljudet är helt ok med andra lurar än dom som följer med.
De medföljande hörlurarna var det glapp i från början, men lät ändå för dj****** så dom slängde jag direkt och använde mina "fullsize" philips-lurar.
Om man använder sig av mp3-låtar med bra kvalité och ett par bra hörlurar så hör man inte någon skillnad från en vanlig cd-spelare.

Överförningen från datorn va ju inga problem alls, bara i med USB-sladden och föra över.
Spelaren dyker upp som en flyttbar enhet i utforskaren (ska funka i win2k, ME och XP. Följer med en skiva med extra drivrutiner för 98:an).

Personligen skulle jag vilja ha en bakgrundsbelyst display och en fjärrkontroll på hörlurs-sladden, men det här duger.
Displayen visar det viktigaste, fast om den hade klarat av att visa några fler tecken hade varit bra.
Ett plus för det genomskinligt fodral som hänger med. (inkl. bältesclips, men vem använder det?)
Bra skydd är det i alla fall som inte känns som det är ivägen.

32MB-varianten kostade 895kr och med ett extra 128MB CF-kort (675kr) + en extra USB-kabel blev priset inkl.frakt 1700kr.
En smidig mp3-spelare med 160MB musik för ca 1700-kr tycker jag i alla fall är väldigt prisvärt...
Rekommenderas verkligen...

Permalänk
Medlem

*host* medlemmarnas recensioner forumet *host*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omnibüs
*host* medlemmarnas recensioner forumet *host*

oops..ursäkta..visste jag inte ens att det fanns ett....

Permalänk
Glömsk

Tråd flyttad.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk

Håller med, köpte åxå min från digitalnytt :).
Plastfodralet är helt ovärdeligt, annars så håller jag med dig på de flesta punkterna, var mycket mindre än vad jag förväntade mig.

Permalänk

Hur sker överföringen av MP3-filer? Är det bara att dra och släppa eller måste man använda något medföljande program? Förutom MP3-funktionen - kan man även använda den som datadiskett? Det vill säga dra över andra filer än bara MP3? Finns det någon voice-recorder funktion? Alltså röstinspelning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raffe
Hur sker överföringen av MP3-filer? Är det bara att dra och släppa eller måste man använda något medföljande program? Förutom MP3-funktionen - kan man även använda den som datadiskett? Det vill säga dra över andra filer än bara MP3? Finns det någon voice-recorder funktion? Alltså röstinspelning.

ja..det är bara att dra och släppa. (ingen extra programvara alltså, om du inte använder 98:an)
Du kan lägga låtarna i kataloger också om du vill..men det finns ingen möjlighet att bläddra i katalogerna i mp3-spelaren utan dom kommer bara spelas som dom ligger.

Ja, du kan spara andra filer på CF-kortet om du vill. Vet inte hur det är med det interna minnet i spelaren iofs.

Ja, det finns voice-recorder-funktion, men jag har inte testat den så jag vet inte om den funkar bra eller dåligt.