Problem med "multitasking" efter byte av grafikkort

Permalänk
Medlem

Problem med "multitasking" efter byte av grafikkort

Innan jag bytte grafikkort hade jag ett GB GF GTX 460SOC 1GB och jag brukade alltid ha igång GPU samt CPU klienterna. Jag hade inga problem med att se på film (xvid, x264) eller spela spel när jag hade båda klienterna igång. När min ena fläkt på grafikkortet fick för sig att låta som ett jetplan skickade jag in kortet till Inet, vilka var vänliga nog att ge mig ett Gb GF GTX 560 Ti 1024MB OC istället.

Jag formaterade om systemdisken och slängde in en nyinstallation av Windows 7, där jag kör med senaste drivrutiner för gfx kortet. När jag installerade foldingklienterna upptäckte jag dock att jag inte kan ha igång dem när jag gör någonting annat än skrivbordsarbete/surfning. Ifall jag sätter på en film så uppstår små frysningar titt som tätt (detta sker i mpc-hc, vlc samt windows egna spelare) samt när jag försöker spela varfritt spel som inte är från stenåldern.

Är det någon annan som har upplevt detta? Eller någon som vet hur man ev. vet en lösning så att man kan ha igång klienterna när man ser på film eller spelar spel?

Inställningarna på klienterna är på default.

Visa signatur

Intel Core i5-3570K | Corsair XMS3 - 8 GB | ASUS P8Z77-V PRO | Corsair Neutron Series 240GB | Corsair AX 860W | ZOTAC GFORCE GTX 670 2GB

Permalänk
Medlem

Hade precis samma problem, fast tvärt om.
560Ti funkade kanon, 460 kan man inte ens surfa samtidigt som man foldar (dock kunde jag spela BF2 utan problem...).

Du kan testa att kör äldre drivrutiner, för mitt 460 blev problemen mindre när jag körde 266.58 än senaste. 266.66 är den äldsta drivrutinen som 560Ti funkar med, kommer inte ihåg vilket jag körde med förut.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

Problemet med äldre drivrutiner är att det inte går att köra bf3 med dem; ifall de inte tagit bort den restriktionen efter betan dvs. Men det känns som att det är mycket problem med drivrutiner efter 26X serien. Ifall jag körde nyare drivers än dem på mitt 460 så kunde jag inte se på film eller kolla på youtube, spela en del spel etc, utan att det laggade sönder...

Men angående mitt folding problem. Det verkar enbart vara GPU klienten som gör att det laggar; och detta problem uppstår även när jag enbart har gpu clienten igång och har den pausad...

Visa signatur

Intel Core i5-3570K | Corsair XMS3 - 8 GB | ASUS P8Z77-V PRO | Corsair Neutron Series 240GB | Corsair AX 860W | ZOTAC GFORCE GTX 670 2GB