Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewiruz:

Heh det är några per dag som blir bannade! 682 stycken hittils, Master ban menas väl att CD nyckeln bannas och som i sin tur måste köpa ett nytt spel?
http://www.pbbans.com/mbi.php

Ingen skräll att de flesta var från Ryssland.

Hur fungerar det när man blir bannad av PB. Blir man bara bannad från den servern man var inne på eller blir hela ens konto bannat?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fille3002:

Eftersom ingen spottar så tänker inte folk på att man ser de som har blivit spottade - även genom smoke och väggar. När någon väl spottar lite så blir man direkt anklagad för fusk för att man dödar folk genom smoke eller genom haxx. Det är inte så konstigt! Om folk bara lär sig att trycka på Q när de skjuter mot någon så hjälper det laget otroligt mycket, och oddsen för att någon killstealar för att du spottar är nästan noll. Därmed tror jag knappast att dom har wh om det inte är så att de är ensamma i laget, eller att man själv ser att ingen spottar.

Jag spottar allt jag ser!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille3002:

Eftersom ingen spottar så tänker inte folk på att man ser de som har blivit spottade - även genom smoke och väggar. När någon väl spottar lite så blir man direkt anklagad för fusk för att man dödar folk genom smoke eller genom haxx. Det är inte så konstigt! Om folk bara lär sig att trycka på Q när de skjuter mot någon så hjälper det laget otroligt mycket, och oddsen för att någon killstealar för att du spottar är nästan noll. Därmed tror jag knappast att dom har wh om det inte är så att de är ensamma i laget, eller att man själv ser att ingen spottar.

Nej du kan inte se den röda triangeln genom väggar och stenar.
Det är fixat sedan Alphan/Betan.

Permalänk
Medlem

varför kan dom inte bara starta en server för bara fuskare, så kan dom få leka där.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Vet 2 som fuskar på bf3. De har fuskat sig genom bf2142, i bc2 så sög dem. Helt plötsligt så äger dem alla på en server, med score som 35-5, och vinner 19/20. Och när dem spelar, så klagar alla att dem fuskar.. En kille har tom bytt namn för han blev bannad i PB från 2142.
Visst, jag kan också få 35-5, men inte om o om igen. Vissa ggr får man 8-7, men inte dem. En kd på 4,0 varje gång.

Har man fuskat tidigare i multispel så kommer man fuska igen. Punkt slut. Och dem är 14 år..

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Ledsen att behöva säga det, men dessa fuskare kommer inte att försvinna... förrän dom tröttnar.

Lyckligtvis så är dom few and far between.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem

http://www.fpscheats.com/topic122941.htm

Man blir ju lite gråtfärdig :'(

Visa signatur

It's a tarp!

Permalänk
Avstängd

Hur ser Sweclockers server ut? Är den kopplad till PBbans system? Jag kunde inte hitta den servern i listan nämligen! Är alla servrar per automatik kopplad så folk som fuskar blir av med CD nyckeln? Såhär ser dom flesta serverconfigs ut där folk blivit av med CD nyckeln om jag fattat det rätt
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ban Options
Accept Ban Commands | Accept MD5 Ban Commands | Enforce MBi Bans

Message Options
Announce New Bans

Misc Options

Enable MD5 AutoUpdates
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem

Vad händer om vi som inte cheatar börjar säga att det är keyloggers i cheats

Det borde stoppa en del iaf

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Tråkigt när fuskare dyker upp.
Såg en snubbe på Damavand Peak inatt som satt o sköt ner helis med sin M224 mortar !
Snacka om tråkigt...

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

snacka om att man inte får någon lust att spela :S

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Frågar igen, slipper man fuskare på konsoller som ps3?

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Nej du kan inte se den röda triangeln genom väggar och stenar.
Det är fixat sedan Alphan/Betan.

Du ser den på radarn och ibland räcker det. Vet tex tillfällen då jag haft den röda triangeln på radarn men inte över den jag ska skjuta då han suttit "i" ett fällt träd men har ändå kunnat plocka honom

Permalänk
Medlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

Du ser den på radarn och ibland räcker det. Vet tex tillfällen då jag haft den röda triangeln på radarn men inte över den jag ska skjuta då han suttit "i" ett fällt träd men har ändå kunnat plocka honom

Radar är dock inte 3D spot som personen menade i sitt inlägg
Men map spot är riktigt op

Permalänk

Klart det inte är bra men tror faktiskt inte att fuskarna blir så långlivade, visst förstör dom för oss i några gånger men känner mig ganska tryg i att deras konton sedan blir rapporterade och avstängda. Värre är det med folket som gnäller något otroligt och sedan wtj, dom människorna får va kvar.

Har ett riktigt bra ex som lirar på webhallarnas och sett honom nån gång på sweclocks, blivit lite av en privat nemesis ( inte hela nicket men, jonathan....). Menar inte att alla med w/l på 2.4+ är wtj men antar att det är ett elo system som försöker balansera och gissar väll att den försöker på runt 1.0 +- 0.5

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Skrivet av Thewiruz:

Jag spottar allt jag ser!

+1 till dig Kör på samma servrar som jag! Men var inte för bra - jag behöver också poäng

Skrivet av Tobblish:

Nej du kan inte se den röda triangeln genom väggar och stenar.
Det är fixat sedan Alphan/Betan.

Möjligt att det är så i världen, men på minimap syns det väl fortfarande?

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem

Tack så jävla mycket!
tog ett tag men lyckades ta reda på vart jag kunde anmäla honom, jag chattade med en som jobbade på EA och han blev fett glad och MasterK1ll3r är nog bannad snart

Visa signatur

Fractal Design Define R3, i7 2600k, GTX980, SSD 500gb, 8GB DDR3 RAM, ASUS Sabertooth P67

Permalänk

Blir ofta kallad fuskare då jag kör i tank med thermal optics och dödar alla med lätthet. Saken är den att de syns på kartan som oranga trekanter plus att hela banan är svart förutom dem själva som är vita och lätta att sikta på, jävligt lätt att få 20.0 kd då, men såklart blir man kallad saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

Tyvärr släpper 187ci.com ett fusk snart och med tanke på hur preview videon ser ut så känns det nästan som deras sk 'nya' kodare har jobbat/jobbar på dice.

http://www.youtube.com/watch?v=CLGhPR2o1Uk&feature=player_emb...

Men jag har inte märkt av några fuskare, bara några exploiters i battleloggen som fixar upp 5mj poäng osv

Wait, wat? Varför tror du det? Jag förstår verkligen inte..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmet45:

Några wallhackers, vilket är irriterande nog.. hur orkar folk spela ifall dom spelar så dåligt att dom måste använda cheats?

Därför att det är roligt att jävlas med folk? Fusk kan ju se rätt underhållande ut

Permalänk
Entusiast
Skrivet av LeovinceZX:

Frågar igen, slipper man fuskare på konsoller som ps3?

Jag kan inte ge dig ett svar som har någon fakta bakom men jag kan säga att jag har aldrig stött på en fuskare på ett spel som BF på xboxen. Och jag har nog samlat ihop en hel del speltimmar

Permalänk
Medlem
Skrivet av .maker:

Jag bryr mig ärligt talat inte om folk som fuskar; jag har runt 20 timmars speltid nu och tror att jag kanske träffat på det här en gång, och då tycker jag det fortfarande mest är sjukt kul vilket otroligt nerdrage som kommer fram i alla som blir totalt ägda. Det är liksom inte en rättfärdigad respons att bli så otroligt förbannad som en del verkar bli.

Skrivet av GaMeR2K5:

Måste faktiskt hålla med... är på tok för mycket folk som har svåra psykiska problem som verkligen inte borde spela.

Spelar man inte för att ha kul? O.o Tycker det är lite för många numera som tar spelen på lite väl stort allvar.

Jämför med att du är på en konsert med ditt favoritband/artist, och på konserten står någon brevid dig och lyssnar på Justin Bieber på sin mobiltelefon. Inte hela världen, men du skulle troligtvis tycka att du fick ut mindre av konsertupplevelsen, och bli lagom förbannad på den som spelade skitmusik?

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Jämför med att du är på en konsert med ditt favoritband/artist, och på konserten står någon brevid dig och lyssnar på Justin Bieber på sin mobiltelefon. Inte hela världen, men du skulle troligtvis tycka att du fick ut mindre av konsertupplevelsen, och bli lagom förbannad på den som spelade skitmusik?

You don't want to go down that road.

Permalänk
Medlem

Inte för att låta extrem men fuskare borde få deras identitet avslöjad, postad på nätet för alla att se. De ska bli bannade från alla spel associerat med den tillverkaren och utgivaren. Kanske då fattar de att att fuska inte är acceptabelt.

Hade jag fått ta iden till en ny nivå så hade även ISP fått rätten att stänga av användare som missbrukar tjänsten genom fusk. Fuskare utan Internet är fuskare utan makt. Självklart ska det finnas starka bevis. Kalla mig extrem, jag avskyr fuskare!

Spelat bland annat CS sedan -05 och aldrig ens testat fusk som aimbot, wallhack eller liknande. Jag är stolt att jag har avstått fusk då man velat ge igen med samma medicin, då på folk som fuskar mot en.

Nu tänker ni kanske; "Herregud, det är bara ett spel", "En bannad fuskare gör inte skillnad". Kan då berätta för er som spelar på daglig basis, hur pass kul är det att få sin spelglädje förstörd?, Har ni tänkt på vilken frustration det skapas hos med och motspelare?

Men den största frågan som vi alla söker svaret på är varför någon väljer att fuska utan att ens ge tanken åt vilka resultat det medför. Kan det bero på makt?, Kan det bero på låg självkänsla? eller är det kanske något djupare som är orsaken. Vad tror ni?

Denna text är främst riktad till er som känner er utpekade som fuskare och vet att det ni gör är fel, nu har ni chansen att ändra på det, ta tillfället i akt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Inte för att låta extrem men fuskare borde få deras identitet avslöjad, postad på nätet för alla att se. De ska bli bannade från alla spel associerat med den tillverkaren och utgivaren. Kanske då fattar de att att fuska inte är acceptabelt.

Hade jag fått ta iden till en ny nivå så hade även ISP fått rätten att stänga av användare som missbrukar tjänsten genom fusk. Fuskare utan Internet är fuskare utan makt. Självklart ska det finnas starka bevis. Kalla mig extrem, jag avskyr fuskare!

Spelat bland annat CS sedan -05 och aldrig ens testat fusk som aimbot, wallhack eller liknande. Jag är stolt att jag har avstått fusk då man velat ge igen med samma medicin, då på folk som fuskar mot en.

Nu tänker ni kanske; "Herregud, det är bara ett spel", "En bannad fuskare gör inte skillnad". Kan då berätta för er som spelar på daglig basis, hur pass kul är det att få sin spelglädje förstörd?, Har ni tänkt på vilken frustration det skapas hos med och motspelare?

Men den största frågan som vi alla söker svaret på är varför någon väljer att fuska utan att ens ge tanken åt vilka resultat det medför. Kan det bero på makt?, Kan det bero på låg självkänsla? eller är det kanske något djupare som är orsaken. Vad tror ni?

Denna text är främst riktad till er som känner er utpekade som fuskare och vet att det ni gör är fel, nu har ni chansen att ändra på det, ta tillfället i akt.

Fair Play i all ära men väx upp.

Permalänk
Medlem

Webhallens serverar har hackaers varje dag ESP, Aimbot, .. igår kväll satt en med 0kills 1 death och 15500poäng hur kommer det sig??
Väldigt många som rankat upp till genral redan känns lite skumma följ dem i kill cam så kommer ni lägga märke till skumma grejjer
hade 2-3st som gick runt med 0% health och dog enstaka gånger för att det ska se bra ut..

Fattar inte vitsen med att sitta fuska, Hoppas punkbuster updaterar hela tiden så man slipper dessa hackers.. så man kan njuta av spelet, Att nån sitter och cheater gör mig riktigt förbanad.. Skulle jag få fram deras adress så skulle jag knacka dörr ,,

Dom är väl så SKJUKT värdelösa på spela så dem lär använda hack för att inte skämmas..

nä gör nått åt saken dice.. Har inte köpt detta spel för att sitta reta upp sig på hackare..

Webhalllen ut med mer admins i era servrar,,

Visa signatur

|CoolerMaster Silencio 550| Intel Skylake 6700k@4.0GHz |Corsair Cooling Hydro H80i GT |Asus Z170 PRO GAMING |Ripjaws 3000mhz ddr4 ]Asus Strix 970 gtx|Fractal Design Newton R2 800W |

Permalänk
Medlem

Fin timing på denna tråden då jag senast igår cirka runt 23 tiden var inne på en av webhallens servrar och uppmärksammade en på US sidan med skumma stats. Hade K/D ratio på 1/1 och 15k poäng när matchen var slut. Skumma var att poängen tickade på nästa konstant, hur som helst såg det skumt och folk var irriterade i chatten. Frapsade lite, ska lägga upp en film på youtube när jag kommer hem. Fan surt när folk fuskar, har dock inte sett många. Men likväl surt när det händer.

Permalänk

Funkar inte alltid att rapportera via fuskarens profil på battlelog utan verkliga bevis på aimbot etc, supporten kan inte se om det bara är stats hack på sidan etc eller om han verkligen har använt sig av aimbot.

http://www.youtube.com/watch?v=mJtsYd23OIQ Har recordat denna idioten med video bevis på aimbot och rapporterat, talat direkt med support om harassment, fusk etc men han kan fortfarande spela och trolla hårt på battlelog forums

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av .maker:

You don't want to go down that road.

Yes I do.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Har faktiskt inte, vad jag tror, stött på en fuskare. Är ganska erfaren och kan se om en spelare fuskar på vissa saker etc. Men tror inte de hänt än inom BF3 faktiskt. Skönt är väl det! Dock är det mycket fuskanklagande som pågår jämt å ständigt. Och i vissa fall bara för att man är bra som spelare och gör smarta grejer, samt att man har tillgång till en del smarta unlocks.. Har till och med blivit bannad från nån fransk server, hostad av nitroserv.fr.

Man blir ju smickrad!