Permalänk
Medlem

Hur formaterar jag?

Hej, jo jag hade tänkt att formatera min d: disk. Jag har win 2k pro och nu undrar jag hur jag ska göra. Ifall man måste göra någon start disket hur göra jag den?

Tack på förhand

Visa signatur

"Yttrandefriheten bör begränsas för dem som dolt eller öppet förespråkar narkotika." - Widar Andersson (s), Källa: Hassela agitation -96
"Övertygelser är ett större hot mot sanningen än lögnen." - Friedrich Nitzche

Permalänk
Medlem

högerklicka på D: och välj formatera?
antar att du har operativsystem på C: .

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Jag har redan gjort det men det blir något fel då. Så det funkar inte måste finns nåt annat sätt.

Visa signatur

"Yttrandefriheten bör begränsas för dem som dolt eller öppet förespråkar narkotika." - Widar Andersson (s), Källa: Hassela agitation -96

Permalänk
Medlem

Exakt hur gjorde du, och exakt hur "funkar det inte"?

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Jag stängde alla program som kördes och sedan höger klickade jag på d: och valde formatera sedan så gick jag ifrån dator och sedan när jag kom tillbaks 4 timmar senare eller nåt sådant stod det att nåt inte blivit som det skulle och när jag gick in på d: så fanns där allt som det fanns förut. Jag vet att den gick till mer än hälften utan att visa fel medelandet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

prova att ta snabb formatering när du väljer att formatera..

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
prova att ta snabb formatering när du väljer att formatera..

Det står inget fel medelande men den blev absolut inte formaterad!

Visa signatur

Permalänk

Startdiskett, ut i dos, skriv format d: . /q efter för quick, tror jag.

Permalänk
Medlem

Som sagt, jag frågade förut hur gör jag en startdisket?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gå in i diskhanteraren och ta bort partitionen, och skapa sedan en ny. Och därefter formaterar du.

Visa signatur

Har inte så mycket att säga, så jag låter bli!!

Permalänk

Du höger klickar på hd'n så väljer du göra en startdisket det finns där nånstans.. Sen så får du boota från disketen sen så väljer du starta datorn med cd-rom stöd sen när du komemr till A: så skriver vi Format C: eller om det var d du skulle ha så skriver du Format D: