Dreamhack Winter 2011

Permalänk
Inaktiv

Nu är det exakt två veckor kvar. Vi sweclockers borde dra ut och samla ihop och käka på nåt ställe och snacka lite shit.

Permalänk
Medlem

de e jag med på

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

sure

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Proffsmoddare

Shit, är det bara två veckor. Deadlines deadlines. V_V

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Jag skall dit! Skulle vara kul med ett swec meet

Permalänk
Medlem

Fan de går fort nu, hoppas det inte hunnit bli kallt och jävligt på vägarna innan, snö och skit vill man gärna slippa ett tag till
Ska bli intressant och se hur B hallen är också, blir första besöket där. Tidigare har de vart D hallen, och tycker det blev lite väl mycket untz kl 4 på morgonen med hardstyle pumpande på max.

undrar om dom torterar oss med "100 ways to love a cat" nu igen. Hoppas innerligt att dom låter bli, höll ju på och bli ett par irl kills i sommras

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonaks:

Fan de går fort nu, hoppas det inte hunnit bli kallt och jävligt på vägarna innan, snö och skit vill man gärna slippa ett tag till
Ska bli intressant och se hur B hallen är också, blir första besöket där. Tidigare har de vart D hallen, och tycker det blev lite väl mycket untz kl 4 på morgonen med hardstyle pumpande på max.

undrar om dom torterar oss med "100 ways to love a cat" nu igen. Hoppas innerligt att dom låter bli, höll ju på och bli ett par irl kills i sommras

förra året sov jag igenom 3 djs på rad som bara pumpa ut UNTZ:P e bara en fråga hur trött e man. sen kan man sova till allt hehe. i år blir de 11året i d hallen för min del. e bara de jäkla fjortis "HALLÅ" som stör mej

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonaks:

Jag vet vart du sitter din jävel. Du kan garanterat få en och annan IRL-klll av mig ;). lol!!!!!1111one!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Jag vet vart du sitter din jävel. Du kan garanterat få en och annan IRL-klll av mig ;). lol!!!!!1111one!

Epic!

Permalänk
Hedersmedlem

Blev inget Dreamhack för mig och mina vänner i år. :/ De sista låsta platserna i B-hallen som vi väntade på var reserverade för en holländsk spelföreningen eller något, och är nu bokade. Tråkigt för oss..

Aja, får väl bli ett dagspass på lördagen den här gången, spana in montrarna och givetvis kolla på Ezitsuj och holger DJ:s hardstyleshow. (lördag 22:00-00:00).

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av basseofc:

får ta med en air zooka hehe underbar grej att skrämma skiten ur folk som e inne i sina spel o helt ovetande

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av basseofc:

De värsta är att han inte ljuger heller!! ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Blev inget Dreamhack för mig och mina vänner i år. :/ De sista låsta platserna i B-hallen som vi väntade på var reserverade för en holländsk spelföreningen eller något, och är nu bokade. Tråkigt för oss..

Aja, får väl bli ett dagspass på lördagen den här gången, spana in montrarna och givetvis kolla på Ezitsuj och holger DJ:s hardstyleshow. (lördag 22:00-00:00).

Tråkigt indeed, själv är jag glad att jag och polaren bokade lagom innan lönen i oktober så man fick plats brevid varandra.
Tycker det är synd att DH inte har samma bokningssystem som SF bio, man borde vara tvungen och lämna minst 2 platser mellanrum när man sätter sig nära någon.

Då hade det med all säkerhet blivit mindre tomma platser som det är nu, ca 200 st, nog för att några säkert kommer gå åt innan 24:e

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorki:

förra året sov jag igenom 3 djs på rad som bara pumpa ut UNTZ:P e bara en fråga hur trött e man. sen kan man sova till allt hehe. i år blir de 11året i d hallen för min del. e bara de jäkla fjortis "HALLÅ" som stör mej

Jo är man trött kan man somna vart som, ja de är ju inte så störande så man överväger och inte sitta i D hallen, men måste ju våga pröva dom andra hallarna också Så går det när man är sent ute och bokar Men Halllååååå kan ju fara åt helvete indeed. och så kan ju den där "100 ways to love a cat" bannas med

Permalänk
Inaktiv

Nu väntar man på armbandet som skulle skickas hem en vecka före. Ni som har haft expressarmbandet? Står platsnumret på den eller är det bara inträdet+datorplats?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonaks:

Jo är man trött kan man somna vart som, ja de är ju inte så störande så man överväger och inte sitta i D hallen, men måste ju våga pröva dom andra hallarna också Så går det när man är sent ute och bokar Men Halllååååå kan ju fara åt helvete indeed. och så kan ju den där "100 ways to love a cat" bannas med

e de bara jag som har missat de där cat saken:P de e bara jag e en till från mitt gäng som sitter i d resten i b hallen. tycker man missar för möd

Visa signatur

Permalänk

Nu är det första gången jag drar till dreamhack och jag sitter i D52:48 är det okej platser?? jag har också ett express pass så jag får mitt band 1 vecka innan och då undrar jag hur man gör när man kommer dit och har ett express band eller vad det nu är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alternify:

Nu är det första gången jag drar till dreamhack och jag sitter i D52:48 är det okej platser?? jag har också ett express pass så jag får mitt band 1 vecka innan och då undrar jag hur man gör när man kommer dit och har ett express band eller vad det nu är?

första gången för mej med me expressband. de e nå nytt för i år.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Om jag har förstått det rätt så har sweclockersmötet varit sent, typ lördag 16. Tycker att vi skall ta det lite tidigare när man fortfarande är någorlunda fräsh. 13 Dagar kvar till DH. Måste testa 10 meters nätverkskabeln för att se att den fungerar ^^

Permalänk
Medlem

Kommer sitta i D-hallen som vanligt fast iår ska sonen med så måste kolla om jag måste köpa in lite kabel så att man vet att man har.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorki:

e de bara jag som har missat de där cat saken:P de e bara jag e en till från mitt gäng som sitter i d resten i b hallen. tycker man missar för möd

Dom körde den 2 sista nätterna nu på Summer 2011 om jag inte minns fel. Är väl ett 40 minuters youtube clip som dom loopade typ. Blir ju gott störd efter ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonaks:

Dom körde den 2 sista nätterna nu på Summer 2011 om jag inte minns fel. Är väl ett 40 minuters youtube clip som dom loopade typ. Blir ju gott störd efter ett tag.

bara vatt på dhw 10ggr på rad så de förklarar varför jag har ingen aning

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ni som pratar om att dra ut o käka o ta en öl eller två, hur mötas upp?
Via IRC väl på plats? Via denna tråden?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Jag har ju inte varit där, men jag har nån form av teori att sitter man inte längst ut i kanterna samt pratar med sina grannar och be de hålla koll, så bör det inte vara ett problem. Tangentbord/mus bör man ha med sig extra. Kedja fast resväskan vid bordet, Låsa reseväskan med lås. Ett annat tips är att byta tumskruvarna mot vanliga skruvar.

Skrivet av zorki:

vatt där 10 år i rad o aldrig blitt av me nått. e du osäker lås fast den. sov i shift e de som e mest normalt skulle jag tro o snacka me folket runt om

Skrivet av Mattiiss:

jag gjorde så att vi tog buntband och satte runt alla sladdar som satt i datorn. Detta gör det svårare att sno en sak om nu tjuven väl är framme. Ofta är det ju tangentbord, musmatta, mus, headset etc som blir stulet. Sätter man buntband runt alla saker så kommer det bli mycket mer jobb och ta mer tid att få bort, om man nu har med sig något att bryta upp det med. Lite mer tid för folk att reagera och i bästa fall kanske det låter bli att ta då det "var jobbigare". Mitt tips i alla fall. Ska även låsa chassit med ett hänglås så det inte går att öppna chassit.

Varje gång jag gått från datorn på dreamhack så har jag lagt musmatta, headset, mus etc bakom skärmen eller under bordet. Allt för att de inte ska kunna gå förbi och tänka "oh, där såg det lättillgängligt ut!"

Tack för tipsen!, Ja grannsamverkan av något slag är ju fint=) Fick med nån öggla med chassiet att sätta hänglås i så den inte går att få upp alls.. Men ska säga till polarna att dra fast med skruv :), Fick också med en fin grej med chassiet som förhindrar att man kan sno tangentbord mus och headset http://benchmarkreviews.com/images/reviews/cases/SGC-1000-KWN1/cooler_master_storm_enforcer_accessories.jpg
(den till höger om hårddiskvaggan) Den kommer komma till använding! Vet inte om man ska ta å skaffa ett vajjerlås till skärmen?. Känns lite onödigt kanske. Första gången jag var på dhw var 07 och då satt jag på D1:1 hade dubbla tjocktröjjor och dubbla byxor hela lanet de va precis i draget till dörren det var riktigt kasst; Hur som helst var det inget jag blev av med då. Kanske var nån som snodde en dricka om ens det Någon som sitter på D:53 eller i närheten?

Visa signatur

Chassie: Cooler Master Storm Scout. CPU: Intel Core I5 2500K @ 3.3 Ghz. RAM: Corsair Vengeance 2x4gb 1600mhz. MK: MSI P67A-GD65. PSU: Corsair cx 500w v2. GPU: GeForce GTX 560 Ti. HDD: 1 Tb WD green 64mb cache. Monitor: Samsung Syncmaster P2450

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Json_81:

Det bästa är att bevaka den här tråden och sen bestämma tid och plats. IRC fungerar för mig oxå.

Permalänk
Medlem

Tjena, satt och kollade lite på seatmappen till DH winter och hittade en massa platser här: http://bokning.dreamhack.se/index.php?p=seatmap&curevent=23 Någon som vet var det är för ställe och om det är långt till D- hallen osv.?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Det bästa är att bevaka den här tråden och sen bestämma tid och plats. IRC fungerar för mig oxå.

de löser sig alltid. jag lär sitta på irc med

Skrivet av Jespuur:

Tack för tipsen!, Ja grannsamverkan av något slag är ju fint=) Fick med nån öggla med chassiet att sätta hänglås i så den inte går att få upp alls.. Men ska säga till polarna att dra fast med skruv :), Fick också med en fin grej med chassiet som förhindrar att man kan sno tangentbord mus och headset http://benchmarkreviews.com/images/reviews/cases/SGC-1000-KWN1/cooler_master_storm_enforcer_accessories.jpg
(den till höger om hårddiskvaggan) Den kommer komma till använding! Vet inte om man ska ta å skaffa ett vajjerlås till skärmen?. Känns lite onödigt kanske. Första gången jag var på dhw var 07 och då satt jag på D1:1 hade dubbla tjocktröjjor och dubbla byxor hela lanet de va precis i draget till dörren det var riktigt kasst; Hur som helst var det inget jag blev av med då. Kanske var nån som snodde en dricka om ens det Någon som sitter på D:53 eller i närheten?

kan man hjälpa så skall man

Skrivet av Json_81:

exakt som jag skrev innan de löser sig

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xHenke:

Tjena, satt och kollade lite på seatmappen till DH winter och hittade en massa platser här: http://bokning.dreamhack.se/index.php?p=seatmap&curevent=23 Någon som vet var det är för ställe och om det är långt till D- hallen osv.?

Den här seatmapen är för SC2-turneringen som kommer att hållas i Kinnarps Arena. Det är inte samma byggnad som Elmia. Promenadavstånd dit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xHenke:

Som Shippo sa, det är DreamArena. Alltså inte datorplatser. Du måste dessutom köpa till en extra biljett för att få gå på Dreamarenan. Den kostar 1kr (ca.10kr med avgift) om du redan har en DH-biljett, Annars kostar den 200kr.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Den här seatmapen är för SC2-turneringen som kommer att hållas i Kinnarps Arena. Det är inte samma byggnad som Elmia. Promenadavstånd dit.

Skrivet av nccish:

Som Shippo sa, det är DreamArena. Alltså inte datorplatser. Du måste dessutom köpa till en extra biljett för att få gå på Dreamarenan. Den kostar 1kr (ca.10kr med avgift) om du redan har en DH-biljett, Annars kostar den 200kr.

Aha okej, tack för svar!