[Diskussion] Samsung Galaxy S2 (Android 2.3)

Permalänk

Någon som kan hjälpa mig att fixa till en "hardbricked" mobil, mot betalning? Pm:a moi.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Knuckles85:

Någon som kan hjälpa mig att fixa till en "hardbricked" mobil, mot betalning? Pm:a moi.

menar du att du vill roota en S2a eller fixa till en som redan är Rootad?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Skrivet av pg_ice:

menar du att du vill roota en S2a eller fixa till en som redan är Rootad?

Ja, asså den är stendöd. Gjorde nåt jätteknas när jag skulle fixa firmwire och grejer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Knuckles85:

Ja, asså den är stendöd. Gjorde nåt jätteknas när jag skulle fixa firmwire och grejer.

ok men du kan starta den i download läget?
då får du lägga in en komplett kernell igen då,inte svårare än så

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Skrivet av pg_ice:

ok men du kan starta den i download läget?
då får du lägga in en komplett kernell igen då,inte svårare än så

Den går inte att starta överhuvetaget

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Knuckles85:

med andra ord så är biosen i mobilen korrupt?
då finns det nog inte mycket att göra

du kan aldrig tvinga in en ny bios om du inte äns kan starta telefonen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tjena, min sgs2 är lite knepig..När nån ringer till mig så hör jag ringsignalen i nån sekund sen slutar man höra den, även vibrationen dör då..nångång har det inte ens kommit ringsignal utan man har bara sett att det ringer..nån som vet varför? bara att lämna in eller?

Visa signatur

Asus P8P67 EVO| Intel I5 2500K@ 4.6 Ghz Vattenkyld | Asus Radeon 6950 DCII| 8GB Vengeance 1600Mhz | WD 500gb | WD 300gb | Corsair Force GT | Corsair 750W | NZXT Phantom

Permalänk
Skrivet av Knuckles85:

Det kan gå med en sk. usb jig, då kommer du in i download. Är du lite händig så är det inga problem att göra en själv

http://droidangel.blogspot.com/2011/05/how-to-make-samsung-ga...

http://www.youtube.com/watch?v=jMFLeoTDcOc

http://www.ebay.co.uk/itm/Samsung-i9100-Galaxy-S-II-Download-...

Permalänk
Skrivet av thereal_twisted:

Det kan gå med en sk. usb jig, då kommer du in i download. Är du lite händig så är det inga problem att göra en själv

Ska testa och se ifall det fungerar, tror det är den där "Custom Rom Countern" som "dödade luren när det blev fel 3 gånger. Annars får jag skicka luren hit:
http://mobiletechvideos.mybigcommerce.com/samsung-galaxy-s-ii...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles85:

Ska testa och se ifall det fungerar, tror det är den där "Custom Rom Countern" som "dödade luren när det blev fel 3 gånger. Annars får jag skicka luren hit:

Flash countern talar bara om hur många ggr telenen har blivit flashad.
Du har flashat fel eller en korrupt fil.

Permalänk
Skrivet av Knuckles85:

Ja funkar inte USB JIG så funkar alltid det. JTAG funkar alltid om det inte är nåt hårdvarufel, och skulle det va det så går det på garantin såvida du inte orsakat det själv med mejsel å hammare ;P

Permalänk

Hej på er!

Hur tusan byter man sms-signal på den här mobilen? Har lyckats byta ringsignal men inte sms. Säg inte att man måste ha nån app för det!?

/Andreas

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnorLeif80:

Hej på er!

Hur tusan byter man sms-signal på den här mobilen? Har lyckats byta ringsignal men inte sms. Säg inte att man måste ha nån app för det!?

/Andreas

Det är samma som för "notifications".

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av samme28:

Tjena, min sgs2 är lite knepig..När nån ringer till mig så hör jag ringsignalen i nån sekund sen slutar man höra den, även vibrationen dör då..nångång har det inte ens kommit ringsignal utan man har bara sett att det ringer..nån som vet varför? bara att lämna in eller?

Testa gå in i inställningar sedan "Rörelse" Där inne har du en funktion som heter "vänd". Avaktivera den om den är aktiverad och se om problemet kvarstår. Upptäckte också samma sak och stängde av denna funktion så blev det bättre. Tror den genom vanliga rörelser tex när man går uppfattar det som att man vänder på telefonen och den vill bli tyst.
Vet att min HTC Desire hade en liknande funktion som skulle tysta ner telefonen lite så fort man tog tag i den och drog upp den i fickan så den slapp ringa för full volym. Fungerade mycket bra och blev aldrig tyst av misstag vilket Smasungen verkar bli.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

går att trycka på meny i meddelande appen också om man inte vill ha samma som för notifikationer.

Permalänk
Skrivet av scienta:

Huh!?

/Andreas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

går att trycka på meny i meddelande appen också om man inte vill ha samma som för notifikationer.

Hittar inget sånt alternativ i programmet jag använder (Pansi) Om man gör så, går det att använda ett ljud ifrån en annan nedladdad app? Använder mig av "Neat-O-Fun" med ljud ifrån Cheech and Chong - inne i programmet kan jag bara välja att använda ljudet som: ringtone, notification och alarm.

Visa signatur

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Min S2 startar om sig själv i princip varannan gång jag startar kameran, ibland även vid andra tillfällen.
Någon annan som råkat ut för detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Hittar inget sånt alternativ i programmet jag använder (Pansi) Om man gör så, går det att använda ett ljud ifrån en annan nedladdad app? Använder mig av "Neat-O-Fun" med ljud ifrån Cheech and Chong - inne i programmet kan jag bara välja att använda ljudet som: ringtone, notification och alarm.

Jag använder native sms appen. Meny -> inst -> ringtone längst ned.
frugan kör go sms o det har också valmöjlighet till eget notifikations ljud.

Om du i mappen media skapar mappar med namnen ringtone, notification samt alarm så kan du kopiera ljuden till den av mapparna som stämmer överens med användningsområdet.

Vet tyvärr inget om programmen du listade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krittez:

Min S2 startar om sig själv i princip varannan gång jag startar kameran, ibland även vid andra tillfällen.
Någon annan som råkat ut för detta?

Uppdatera mjukvaran, hjälper inte det. Lämna in på garanti om luren är "ny".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Jag använder native sms appen. Meny -> inst -> ringtone längst ned.
frugan kör go sms o det har också valmöjlighet till eget notifikations ljud.

Om du i mappen media skapar mappar med namnen ringtone, notification samt alarm så kan du kopiera ljuden till den av mapparna som stämmer överens med användningsområdet.

Vet tyvärr inget om programmen du listade.

Kanske är så för att jag ställt in genom ljud-appen jag nämnde och därför blir det för alla notifications. Sak samma, personen som ställde frågan har fått ett utförligt svar och även jag har lärt mig något, haha

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av scienta:

Vad är det för kernel till CyanogenMod 7.1 (stable) ifrån början?

deras egna kernel, kommer dock inte ihåg namnet men Siyah klor alla kernels to date iaf

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D][MB: Asus ROG Strix B650E-F Gaming]
[GPU: Power Color RX 9070xt Red Devil 16GB -70mV/-10PL/2668MHz Vram OC]
[Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 Stealth][RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000MTs CL30]
[PSU: Asus ROG Strix 1000W Aura][Case: Lian Li O11D Evo RGB Black]
[DAC/Amp: Asus Xonar Essence One][Lurar: Sennheiser HD650]

Permalänk
Medlem

Själv kör jag Speedmod k2-16 kernel och tycker att den ger bättre stabilitet och bättre batteritid. Bytte från Siyah 2.1.

Skrivet av nothingtoxic:

deras egna kernel, kommer dock inte ihåg namnet men Siyah klor alla kernels to date iaf

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Skrivet av KiXeR:

Själv kör jag Speedmod k2-16 kernel och tycker att den ger bättre stabilitet och bättre batteritid. Bytte från Siyah 2.1.

Siyah var bra, men känns som andra kommit ikapp samt att Siyah har tappat rent generellt, mkt buggar å batteritiden är inte så bra som den var.

Permalänk
Skrivet av KiXeR:

testat speedmod men för mig så käkade den batteri snabbare än vad stock gjorde men får väll testa någon gång senare

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D][MB: Asus ROG Strix B650E-F Gaming]
[GPU: Power Color RX 9070xt Red Devil 16GB -70mV/-10PL/2668MHz Vram OC]
[Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 Stealth][RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000MTs CL30]
[PSU: Asus ROG Strix 1000W Aura][Case: Lian Li O11D Evo RGB Black]
[DAC/Amp: Asus Xonar Essence One][Lurar: Sennheiser HD650]

Permalänk
Skrivet av nothingtoxic:

testat speedmod men för mig så käkade den batteri snabbare än vad stock gjorde men får väll testa någon gång senare

TWD kerneln i HyperDroid-Androidmeda är riktigt bra, grym prestanda och bra batteritid(iaf för mig)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1288850

Permalänk
Medlem

TWD kerneln i HyperDroid-Androidmeda är riktigt bra, grym prestanda och bra batteritid(iaf för mig)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1288850

Bästa romen som finns ute just nu utan att tveka den och pongsters tema som också finns på sidan är det bästa du kan hitta på alla vägar.

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles85:

Din mobil är tyvärr körd lämna in den på garantin så får du den fixad gick för mig även fast den var rootad och skit mobilen var död startade inte, jigg funkar inte om mobilen inte startar. Mitt moderkort hade dött så de kunde inte bevisa att jag hade rootat sa bara att den dog under kies uppdatering.

Skrivet av samme28:

Factory reset om det inte funkar så lämna in den. (allt du har lokalt på din mobil försvinner då)

USB Jigg funkar inte om mobilen är död, råkade ut för samma usb jigg funkar om du fastnar i sk bootloop eller liknande.

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem

För mig fungerar det utmärkt, kör CheckROM 3.1.1 och speedmod k2-16, med mitt användande räcker batteriet i 2 dygn utan problem och det är jag nöjd med.

Skrivet av nothingtoxic:

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk

I helgen blir denna (ÄNTLIGEN) min! Har ni några tips på "apps" och andra program som är roliga?

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -