Permalänk
Medlem

VHS till DVD

Hejsan!

Farsan vill få/ta över VHS filmerna på DVD, dock vet vi inte hur vi ska göra. Vi kollade på siba och det fanns en spelare som hade VHS till DVD, men den kostade 3000 kr... Jag har kollat runt lite på blocket och sånt och hittade denna http://www.blocket.se/vasterbotten/DVD_VHS__fint_skrivbord_oc...
För 1500 kr. Förslag? Spelar ingen roll om den är ny eller gammal, bara den är billig och funkar!

Tar emot alla vettiga förslag!

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Annars finns det billigare grejer som du kopplar till datorn via USB.
Så som denna. Funkar nog bra för dina ändamål, har själv använt mig av denna.
http://www.kjell.com/?item=98199

Dock kanske lite omständigare, då jag kan tänka mig att den kombinerade DVD/VHS slutar spela in då videobandet tar slut.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Ett smidigt alternativ är att skicka dom till en firma som gör jobbet.
Klart det kostar en slant men om man inte har tiden....

http://lmgtfy.com/?q=vhs+till+dvd

Permalänk

Eller gör som jag, beställer från cdon.. 800kr för alla Bud Spencer och Terence Hill filmer på DVD, tror det var 20st filmer... Farsan ville se filmerna men VHS spelaren kacka ihop och skit suddigt bild, men DVD bilden var omgjort och skarp.

Annars kan man koppla in en mediaspelare med Video-in, sen föra över på PC och bränna ut.

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

En enkel lösning vill jag påstå är en DVD-inspelare. Koppla in VHS-spelaren i den via scart och tryck på REC.

Jag har provat via tv-kort i datorn (för några år sen) men fick en mängd ljudsynkproblem p.ga. gamla VHS kassetter som ställde till det. Det kanske finns bättre tekniska lösningar idag..

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte B760 Gaming X | SSD: Samsung 990 Pro M.2 1TB + Crucial P3 M.2 1TB CPU: Intel Core i7 14700 2.1 GHz 61MB | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 4800MHz CL40 Vengean | Grafikkort: ASUS Dual GeForce RTX 4060 EVO 8GB OC | Chassi: be quiet! Pure Base 600 Silver | PSU: Corsair RM750e ATX 3.0 750W V3 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, Switch 2, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 16 Pro 128GB, LG OLED 55C2

Permalänk
Medlem

är det bara jag som är dum, eller är det inte så att han måste ha en VHS spelare för att ens kunna läsa dom?
Förslag med usb-datorn funkar ju, men man måste ju kunna läsa dom också?

Jag skulle tagit mig en titt på tradera eller liknande:)

Själv har jag faktiskt VHS, men den behåller jag dock (tänkte mest låna, men du bor en bit bort, vhs-datorn):)

Och ett stort lycka till!:)

EDIT: jag är ju totalt trött, läste helt fel så jag ber om ursäkt!
Inläggen ovanför kommer ju funka fint!:)

Förlåt!

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |