[Diskussion] Samsung Galaxy S2 (Android 2.3)

Permalänk

haft min s2a i runt 2 månader nu, funkar skitbra överlag. har dock märkt att på sistone har det hänt att telefonen laggat fast i spel, får då ta upp aktivitetshanteraren och stänga av och börja om.. händer kanske var tionde minut vissa dagar, fruktansvärt störande. vad kan det bero på? är den varm?

Permalänk
Medlem

Har inte riktigt orkat kötta mig igenom 50 forumssidor så ställer min fråga rakt ut (har de ställts 1000ggr innan så ber jag om ursäkt)

Fick precis min telefon och börjar redan fundera på att nörda runt med den (köpt från 3, bunden dit). Efter lite trixande fick jag över mina kontakter från en Nokialur. Om man ROOTar sin telefon och byter ROM, är det enkelt att köra en fabriksåterställning så man får tillbaka den precis som den är nu innan både ROOT och kärnbyte? Där ligger ju lite skräp från 3 etc men jag vill bara vara säker på att kunna få tillbaka det om jag vill.
Är det mer risk för problem efter ROOTning, etc?

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Hej!
Behöver lite hjälp.
1. Min mobil blir väldigt varm och batteriet håller inte länge. Hur kan jag göra för att få längre batteri tid och en svalnare mobil
2. Tycker det är väldigt irriterande med kamera ljudet undrar hur man tar bort det. det är väldigt advancerat men ändå skulle vilja ta bort ljudet
3. varje facebook status eller inlägg jag får ändras tiden så det blir 1 timme extra på det någon som kan hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

Bara flasha in orginalrom så löser du alla problem, root försvinner. Nackdelen med root är att du förlorar garanti om telefonen går sönder men det är liten risk tycker jag. Flasha på, det är ju en av anledningar varför man skaffar Android :).

Skrivet av anemic:

Har inte riktigt orkat kötta mig igenom 50 forumssidor så ställer min fråga rakt ut (har de ställts 1000ggr innan så ber jag om ursäkt)

Fick precis min telefon och börjar redan fundera på att nörda runt med den (köpt från 3, bunden dit). Efter lite trixande fick jag över mina kontakter från en Nokialur. Om man ROOTar sin telefon och byter ROM, är det enkelt att köra en fabriksåterställning så man får tillbaka den precis som den är nu innan både ROOT och kärnbyte? Där ligger ju lite skräp från 3 etc men jag vill bara vara säker på att kunna få tillbaka det om jag vill.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av anemic:

Finns (3) brandade rom på XDA developers för fllash med odin. Du behöver dock en usbjig (en usb micro kontakt med ett 300K motstånd) för att återställa flashräkneverket om den ska se "orörd" ut.

Root är ju inget annat än administratörsrättigheter. Rootar du o deletar någon viktig systemfil (som inte kan deletas utan att va root) så för du problem.
Gör du rätt o kollar md5 checksum på filerna innan du flashar så anser jag att det är safe.. Klart att säkrast är ju att inte ens göra en update via kies/ota.

Permalänk
Medlem

Någon som har haft problem med fukt? Funderar på att köpa en SGS2 i slutet av månaden men hörde av morsan att en på hennes jobb tydligen råkade ut för någon fuktskada (handsvett), kan det verkligen stämma?

Är det värt att köpa en SGS2 idag (kontant) eller ska jag avvakta/köpa annat?

EDIT: Har Folksam drulleförsäkring, någon som vet om det täcker telefonen vid eventuell fuktskada, spräckt display och/eller vid stöld eller ska jag köpa en extra försäkring endast för telefonen?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Någon som har haft problem med fukt? Funderar på att köpa en SGS2 i slutet av månaden men hörde av morsan att en på hennes jobb tydligen råkade ut för någon fuktskada (handsvett), kan det verkligen stämma?

EDIT: Har Folksam drulleförsäkring, någon som vet om det täcker telefonen vid eventuell fuktskada, spräckt display och/eller vid stöld eller ska jag köpa en extra försäkring endast för telefonen?

Jag har iallafall aldrig råkat ut för fuktproblem.

Klart SGS2 är värd pengarna Du ska väl inte köpa nån iFån?

Tror den täcker det mesta men kolla på Folksams hemsida för säkerhetsskull och kolla det finstilta.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Har aldrig hört talas om något liknande och OM du skulle drabbas av en "fuktskada" av att bara hålla i mobilen så är det ju något som definitivt går på försäkringen du redan har (sitter själv på samma försäkring)!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

TWD kerneln i HyperDroid-Androidmeda är riktigt bra, grym prestanda och bra batteritid(iaf för mig)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1288850

Batteri-tiden såg ju rätt hyfsad ut. Men det står att det inte är säkert att deras kernel fungerar med andra ROM's.

Någon som vet hur den fungerar tillsammans med Cyanogen?

Visa signatur

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd

är det nån som har testat det kraftigare batteriet på 2000mAh inkl nytt bakstycke?
http://cdon.se/hemelektronik/samsung_extended_batterykit_gala...

istället för att snika på inställningar som försämrar hela telefonen för att man ska kunna spara lite batteri så är nog det här det smartare valet.
nackdelen är att telefonen blir lite tjockare och ökar i vkt.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag har iallafall aldrig råkat ut för fuktproblem.

Klart SGS2 är värd pengarna Du ska väl inte köpa nån iFån?

Tror den täcker det mesta men kolla på Folksams hemsida för säkerhetsskull och kolla det finstilta.

Nej, däremot funderade jag på en Iphone 4S till en början men tror inte jag kommer att gilla iOS då jag antar att det är mer begränsat än Android?

Skrivet av scienta:

Har aldrig hört talas om något liknande och OM du skulle drabbas av en "fuktskada" av att bara hålla i mobilen så är det ju något som definitivt går på försäkringen du redan har (sitter själv på samma försäkring)!

Ja visst låter det konstigt...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Skrivet av scienta:

Batteri-tiden såg ju rätt hyfsad ut. Men det står att det inte är säkert att deras kernel fungerar med andra ROM's.

Någon som vet hur den fungerar tillsammans med Cyanogen?

Den funkar inte med CM.

Ett tips till alla som har root, ladda ner voodoo screen tuning appen. Senaste versionen känner av vilken panel rev. man har och det finns kalibrerade profiler för dom olika revisionerna. Allt ser så mkt bättre ut, minimerar banding, ger korrekt färgåtergivning osv. Funkar med dom flesta kernels borsett från CM och speedmod tror jag.

https://market.android.com/details?id=org.projectvoodoo.scree...

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet av både HyperDroid-Androidmeda och CyanogenMod som kan ge en objektiv beskrivning av skillnaderna? För-/nackdelar?

Idag såg jag att jag haft min tele igång i 2D 2h med 27% batteri-tid kvar, "begänsad" till 800mhz. Bättre/sämre med HyperDroid?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av club01:

Testa gå in i inställningar sedan "Rörelse" Där inne har du en funktion som heter "vänd". Avaktivera den om den är aktiverad och se om problemet kvarstår. Upptäckte också samma sak och stängde av denna funktion så blev det bättre. Tror den genom vanliga rörelser tex när man går uppfattar det som att man vänder på telefonen och den vill bli tyst.
Vet att min HTC Desire hade en liknande funktion som skulle tysta ner telefonen lite så fort man tog tag i den och drog upp den i fickan så den slapp ringa för full volym. Fungerade mycket bra och blev aldrig tyst av misstag vilket Smasungen verkar bli.

Factory reset om det inte funkar så lämna in den. (allt du har lokalt på din mobil försvinner då)

Inget av det här fungerade, blir att lämna in den då...känns jobbigt att använda nån annan ett tag..:P

Visa signatur

Asus P8P67 EVO| Intel I5 2500K@ 4.6 Ghz Vattenkyld | Asus Radeon 6950 DCII| 8GB Vengeance 1600Mhz | WD 500gb | WD 300gb | Corsair Force GT | Corsair 750W | NZXT Phantom

Permalänk
Skrivet av scienta:

Någon som har erfarenhet av både HyperDroid-Androidmeda och CyanogenMod som kan ge en objektiv beskrivning av skillnaderna? För-/nackdelar?

Idag såg jag att jag haft min tele igång i 2D 2h med 27% batteri-tid kvar, "begänsad" till 800mhz. Bättre/sämre med HyperDroid?

Kört CM7 i flera omgångar på min SGS2'a, senast jag provade var ca 2veckor sedan. Ärligt talat ser jag inte många fördelar alls med CM7 på SGS2, jag upplever inte högre prestanda öht. jämfört med Hyperdroid. Däremot saknas ju ett antal trevliga samsungprylar i CM, kamera UI, video codecs, den grymma GPU acc. browsern! Vet inte om MHL funkar på CM7 numera? USB Host?

Batteritiden upplever jag ingen direkt skillnad på, det är väldigt svårt att säga nåt om 2 dagar och 2h med 27% kvar. Det beror till 90% på hur mkt du använt luren, och då i synnerhet hur länge skärmen vart tänd. Men ja jag har klarat mig så länge och även längre då jag inte pillat överdrivet mkt med luren

Permalänk

Nu får ni slå mig på fingrarna om det redan sagts i tråden, men hittade inget.

Visst har Samsung Galaxy S2an Ice Cream Sandwich? Får man det när man köper mobilen nu eller kan man enkelt uppdatera den? Eller är det så att man måste roota den? Aldrig ägt en Android lur men ska köpa en S2a i helgen, så många frågor börjar komma upp nu

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr. Prudo:

Visst har Samsung Galaxy S2an Ice Cream Sandwich?

nope bara Nexus som kommer att ha det nu i dec
jag läste nånstans att S2an kommer att få Ice Cream Sandwich i jan nästa år som uppgradering.
nån kanske har mer koll på det?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Kan någon hjälpa mig?
Vill stänga av kamera ljudet men hittar ingen lösning till det så HJÄLP!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kinglish:

Kan någon hjälpa mig?
Vill stänga av kamera ljudet men hittar ingen lösning till det så HJÄLP!!!

Skickades från m.sweclockers.com

S2an måste vara rootad först så börja med det
tipset näst längst ner
http://hp-gsm.blogspot.com/2011/07/samsung-galaxy-s2-gt-9100-...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mer eller mindre total-newbie på Andoid och har nyligen bytt från iOS, vad är detta Rooting? Är det som att jailbreaka en iphone?
Jag som trodde att "man skulle kunna göra vad man ville" på Andorid utan att hålla på att mixtra och fixtra....

Permalänk
Skrivet av Eott:

Mer eller mindre total-newbie på Andoid och har nyligen bytt från iOS, vad är detta Rooting? Är det som att jailbreaka en iphone?
Jag som trodde att "man skulle kunna göra vad man ville" på Andorid utan att hålla på att mixtra och fixtra....

Root kallas kontot som är administratör.
Så när du rootar får du tillgång till root kontot och kan därmed göra vad du vill med filsystemet m.m.

Permalänk
Medlem

Kört CM7 i flera omgångar på min SGS2'a, senast jag provade var ca 2veckor sedan. Ärligt talat ser jag inte många fördelar alls med CM7 på SGS2, jag upplever inte högre prestanda öht. jämfört med Hyperdroid. Däremot saknas ju ett antal trevliga samsungprylar i CM, kamera UI, video codecs, den grymma GPU acc. browsern! Vet inte om MHL funkar på CM7 numera? USB Host?

Batteritiden upplever jag ingen direkt skillnad på, det är väldigt svårt att säga nåt om 2 dagar och 2h med 27% kvar. Det beror till 90% på hur mkt du använt luren, och då i synnerhet hur länge skärmen vart tänd. Men ja jag har klarat mig så länge och även längre då jag inte pillat överdrivet mkt med luren

Om vi jämför med screen-shoten ifrån Battery Indicator på sidan du länkade för HyperDroid så hade jag använt min tele mer än den personen. Hans max-clock var den dubbla, men vet inte hur man ska se på det då telen mest gått i idle?

Så du rekommenderar HyperDroid istället? Jag kanske borde pröva det istället då. Känns förjävligt nu när jag fått till det med Cyanogen, men vad gör man

Vad är MHL btw?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej alla glada!

Jag har nyligen fått ett problem med min lur, det började för nån dag sen. (Mobilen inköpt för några månader sen) Det verkar vara nått problem med min usbutgång på mobilen.
För nån dag sen började det att den "pep"-till och vibrerade för att informera att den är USB-kontakten är ansluten (vilket den inte var), kom sen flera gånger i timmen, slutade inte, fick starta om mobilen. Problemet kom tillbaka igen flera ggr under kommande dygn. Funkade ibland att stoppa i laddaren och sen ta ut den igen.
Nu verkar den konstant tro att USB-kontakten är inkopplad, när jag tar ut den ur laddaren på morgonen så dröjer det bara några sekunder innan den "piper" till och informerar att USBn är ansluten.
Med detta problem har det även följt med att batteritiden drastigt har försämrats. Utan att jag använder mobilen under dagen så töms batteriet på 12h (får alltså ladda ibland 2ggr/dygn), innan detta problem så klarade jag lätt 2 dygn (då med rätt så hög användning av mobilen).

Tänker själv att det kanske blivit nån kortslutning i USB-kontkaten? Nån annan som upplevt problemet?

Visa signatur

MB: Asus M4N72-E CPU: AMD Phenom2 X4 940 OC 3,4Ghz GPU: Gigabyte GTX560 Ti OC RAM: Corsair 8gb DDR2 800MHz PSU: Corsair TX 650w Chassi: Antec Three Hundred

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eott:

att roota tar bara 2min
sen slipper du fixtra

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm.
Fråna är om man skall testa hyperdroid eller stanna kvar vid galnet :\
Store tid vilket problem jag har
Någon som testat båda och har lust att dra en kort summering om vad för/nakdelar är med båda?

Batteritiden anser jag bra så länge den håller mer än 18-20 timmar ^^;
dock har jag upptäckt att om man har ett exchangekonto inlaggt så lägger detta ett wakelock vilket drar ner batteritiden enormt (tänk typ hälten)
Hade detta problemet i litening rom, cyanogen, miui , galnet miui och villain så känns inte som det kommer fixas

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av scienta:

Om vi jämför med screen-shoten ifrån Battery Indicator på sidan du länkade för HyperDroid så hade jag använt min tele mer än den personen. Hans max-clock var den dubbla, men vet inte hur man ska se på det då telen mest gått i idle?

Så du rekommenderar HyperDroid istället? Jag kanske borde pröva det istället då. Känns förjävligt nu när jag fått till det med Cyanogen, men vad gör man

Vad är MHL btw?

Ang. batteritiden så är det omöjligt att säga, som sagt beror det till 90% på hur länge skärmen vart igång. Det går inte att spara så mkt batteri under tiden skärmen är igång/luren används, eftersom skärmen är den komponent som drar överlägset mest ström så är det inte mycket att spela på där. Tiden som spelar större roll är när luren är i idle, vissa rom/kernels kan ju dra 10-15% på 8h idle(tex över natten). Medans andra drar 2-4% i samma scenario, det är här utrymme för optimering finns.

Upplever att hyperdroid är mkt bra på den punkten, för mig drar luren ca 0,5%(procentenheter) per timma idle. Alla inställningar som vanligt, all synk igång osv. CM7 drog klart mer än så sist jag provade.

Kör backup av CM7 från recovery innan så är det bara att återställa den om du ångrar dig

MHL är HDMI ut via HDMI adaptern.

Skrivet av RainesX:

Hmm.
Fråna är om man skall testa hyperdroid eller stanna kvar vid galnet :\
Store tid vilket problem jag har
Någon som testat båda och har lust att dra en kort summering om vad för/nakdelar är med båda?

Batteritiden anser jag bra så länge den håller mer än 18-20 timmar ^^;
dock har jag upptäckt att om man har ett exchangekonto inlaggt så lägger detta ett wakelock vilket drar ner batteritiden enormt (tänk typ hälten)
Hade detta problemet i litening rom, cyanogen, miui , galnet miui och villain så känns inte som det kommer fixas

Som sagt om batteritiden ovan så är det just idle tiden som spelar roll, har man problem med wakelocks så blir ju batteritiden kraftigt lidande här. Exchange synk verkar inte funka riktigt bra för nästan nån, läser ständigt om folk som har problem med/pga exchange.

Samma här, kör backup från recovery innan så är det bara att återställa den om du ångrar dig

Permalänk
Medlem

Som sagt om batteritiden ovan så är det just idle tiden som spelar roll, har man problem med wakelocks så blir ju batteritiden kraftigt lidande här. Exchange synk verkar inte funka riktigt bra för nästan nån, läser ständigt om folk som har problem med/pga exchange.

jo det där exchange är en riktig pain men känner man att man behöver jobbmailen med sig så får man nog tyvärr lida som det ser ut nu.
Hoppas någon fixar detta snart.
Kör med Betterbatterystats från xda så jag håller koll på min wakelocks ^^ dock så FC den 99 av 100 gånger i galnet >.<
Om någon vill ha betterbatterystats så leta upp den på xda. Nissen som skrev den har en xda -version som är gratis för xdamedlemar
Där hittar man problemet riktigt snabbt och ser om något håller mobilen vaken i ställer för låta den gå ner i deepsleep

Samma här, kör backup från recovery innan så är det bara att återställa den om du ångrar dig

Det är ju förbaskant sant XD

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Ang. batteritiden så är det omöjligt att säga, som sagt beror det till 90% på hur länge skärmen vart igång. Det går inte att spara så mkt batteri under tiden skärmen är igång/luren används, eftersom skärmen är den komponent som drar överlägset mest ström så är det inte mycket att spela på där. Tiden som spelar större roll är när luren är i idle, vissa rom/kernels kan ju dra 10-15% på 8h idle(tex över natten). Medans andra drar 2-4% i samma scenario, det är här utrymme för optimering finns.

Upplever att hyperdroid är mkt bra på den punkten, för mig drar luren ca 0,5%(procentenheter) per timma idle. Alla inställningar som vanligt, all synk igång osv. CM7 drog klart mer än så sist jag provade.

Kör backup av CM7 från recovery innan så är det bara att återställa den om du ångrar dig

MHL är HDMI ut via HDMI adaptern.

Fick en impuls att starta om mobilen i morse (höll inne powerknappen -> omstartart) och efter det så har den inte betett sig normalt. Nästan alla program "avslutas oväntat" och jag måste "tvinga stängning". Sen har den fått för sig att vibrera när jag startar/byter låt i media-spelaren. Så detta kanske är ett tecken om att jag borde pröva HyperDroid iaf?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av scienta:

Fick en impuls att starta om mobilen i morse (höll inne powerknappen -> omstartart) och efter det så har den inte betett sig normalt. Nästan alla program "avslutas oväntat" och jag måste "tvinga stängning". Sen har den fått för sig att vibrera när jag startar/byter låt i media-spelaren. Så detta kanske är ett tecken om att jag borde pröva HyperDroid iaf?

Absolut!

För att fixa FC's å buggarna du beskriver skulle jag rekommendera att köra wipe av cache, dalvik cache och fix permissions från recovery. Notera att det tar betydligt längre för luren att starta när du gjort detta(endast första booten efter wipe alltså), så få inte panik å ryck batteriet eller liknande

Permalänk
Medlem

Absolut!

För att fixa FC's å buggarna du beskriver skulle jag rekommendera att köra wipe av cache, dalvik cache och fix permissions från recovery. Notera att det tar betydligt längre för luren att starta när du gjort detta(endast första booten efter wipe alltså), så få inte panik å ryck batteriet eller liknande

Jag testar! Är inte på humör att sätta mig med att fixa luren direkt på morgonen innan jag ska iväg

EDIT: Fungerade utmärkt, tack för hjälpen! Får se när jag orkar ändra till HyperDroid

Visa signatur