Fyra åtalas för bluffbutiken Playzone.se

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Någon som kan bekräfta om denna sida är seriös? http://www.elvaror.com/

Inget organisationsnummer, ingen faktura som betalningsalternativ och väldigt låga priser.
Julbedrägeri?

sidan är skapad med www.starweb.se

viket är en sida som "skapar" webbutiker.

testade att skapa en sida... http://www.starwebshop.se/swecockerstest/

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Avstängd

Inget organisationsnummer, ingen faktura som betalningsalternativ och väldigt låga priser.
Julbedrägeri?

Haha men behöver inte vara inne många sekunder på den hemsidan innan man förstår att det är bluff och båg.. Seriöst.. Frågor och svar sektionen ser ut som att den är skriven på två minuter.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Hehe antingen blir det något litet skitstraff eller så blir det längre än vad folk får för en misshandel.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Skitsamma om dom åker dit eller inte, Dom får säkert bara nå lindriga straff som vanligt i detta land och får leva med resten av pengarna..

Permalänk
Skrivet av Ezkit:

Skitsamma om dom åker dit eller inte, Dom får säkert bara nå lindriga straff som vanligt i detta land och får leva med resten av pengarna..

Njae, inte ritkigt, du tänker nog på våldtäktsmän och mördare.

Skattefifflare och annan eko-brottslighet får högsta straffen.

Hade föredragit tvärtom

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem

Julbedrägeri?

Kolla bara vad det står: "Välj från dussintals oslågbara erbjudanden, senaste technologi och mest eftertraktade prylar på jorden!"

Oslågbara, Technologi? Seriöst?

Visa signatur

| i7 2600k | H60 | ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | 2x4 GB DDR3 @ 1600 MHz | 2x Asus 6870 1GB OC | Corsair 750W AX | OCZ SSD Agility 3 120GB | 1TB Western Digital Caviar Green | Win7 64-bit |

Permalänk

Julbedrägeri?

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=13571

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Var en gång i tiden en bra liten butik, sen köpte något as upp den och gjorde det här, tråkigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Haha men behöver inte vara inne många sekunder på den hemsidan innan man förstår att det är bluff och båg.. Seriöst.. Frågor och svar sektionen ser ut som att den är skriven på två minuter.

Nä den känns ganska så B, och som en hade påpekat innan så var hemsidan skapad av ett företag som säljer webbutiker, vilket förklarar en del Men jag fattar inte varför Prisjakt inte inför hårdare kontroller på företagen dom listar, för det var så jag fann sidan. Det borde ju vara deras plikt att endast visa seriösa företag, något ansvar ska dom ju ändå ha. Elvaror bryter mot en hel del lagar med sin hemsida, bland annat att dom inte listar organisationsnummer och kontaktuppgifter till en juridisk person, och det är framförallt detta som Prisjakt borde kontrollera.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBomba:

Kolla bara vad det står: "Välj från dussintals oslågbara erbjudanden, senaste technologi och mest eftertraktade prylar på jorden!"

Oslågbara, Technologi? Seriöst?

Haha, såg det nu

Har tittat lite närmre på kommentarerna nu, och det verkar ju som att dom flesta i alla fall får sina grejer, men att leveranserna är skitlånga, förutom dom första som kommenterade, och ganska nära inpå varandra, som verkar jättenöjd av nån lustig anledning

Nä, tacka vet jag Inet

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Något år i fängelse och krav att betala tillbaka vart enda öre kunde jag nöja mig med. 6månader och lite böter lär ju inte avskräcka många när man har miljoner att vinna på det.

Att dra in misshandel i det hela vet jag inte varför du gör, men det visar väl snarare på att misshandel har ett för lågt straffvärde idag än något annat. Två fel gör inte ett rätt.

Märk väl att jag inte menade grov misshandel

Anledningen att jag drog upp misshandel var som exempel då jag varit i kontakt med en del personer som suttit inne för just det men som sedan avtjänat straffen enligt paragraf 34. Tiden i fängelse för liknande brott gör inte så stor skillnad i längd. Dessa människor är inte sjuka, inte ovanligt aggressiva eller i annan form ett "hot mot samhället". Människor hamnar fel och för mindre saker krävs det inte långa straff för att få dem att tänka om.

Bedömningen av dessa situationer är ju absolut inget för oss då vi varken är insatta i rättssystemet, kriminalvården eller deras tidigare historia. Detta fall handlar bara om pengar, inte om människors hälsa och det är därför tkr jag att det lät dumt att säga "bara 6 månader". Det är lätt att sitta och peka finger när någon annan gör fel, men det krävs empati för att avlägga straff. Nu vill inte jag yttra mig om vad de förtjänar för straff då det som sagt absolut inte är för mig att bedöma och det var inte menat att starta en diskussion kring det.

Alltså, det jag menar är helt enkelt att det inte bör utdelas några "teoretiska" straff av andra än de som är behöriga att göra det. Om detta sen sker korrekt är en diskussion för en annan tråd...

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Hoppas dom empatilösa asen får långt fängelsestraff.

Visa signatur

Radeon HD 7970 DirectCU II || Corsair HX 850W PSU || Corsair H80 || ASUS Sabertooth Z77 || Corsair Carbide 500R || 2x Western Digital Caviar® Green 2TB || Crucial M4 128GB || Corsair SSD Force Series™ GT 120GB || Intel 3770k 3,5Ghz || Corsair Dominator Platinum 1866MHz 8GB CL9 || BenQ XL2420T 120hz

Permalänk
Medlem

Det värsta brottet var att redaktionen använder Internet Explorer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av resqual:

Seriöst? bojkotta?

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Avstängd
Skrivet av resqual:

Har absolut inga problem med Internet explorer.. Drar mindre minne än Mozilla och Google Chrome och är samtidigt bakåtkompatibelt;)

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Selphy:

Inte för att jag försöker försvara Playzone men konsumenter är alldeles för godtrogna. Om en butik endast tar emot förskottsbetalning och säljer produkter till ett mycket lägre pris än andra så borde man som konsument ana att det är något fuffens med den butiken och undvika den.

Jag håller med helt och håller!

Visa signatur

**Inget värt att skryta om**

Permalänk
Medlem

Tycker det är skamligt låga straff här i Svergie fick precis hem Domen (kan ej gå in på detaljer) då jag råkat ut för en sådant jycko, han hade lurat till sig ca 50.000kr utav ca 15+ målsägande, hans Straff 4 månaders fängelse Löjligt!, Vad tror ni dessa får max 1 år??

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Anledningen till varför många tycker att straffen är för låga i Sverige är för att de tror att straffen är till för någon slags hämnd med "eye for an eye" mentaliteten. Få utgår från det faktum att vårt straffsystem har som grundprincip att vara rehabiliterande och förhindra återfall, och från vad jag fick lära mig i en grundkurs så ska tydligen längre straff ge motsatt effekt(statistiskt sett).

Kollar man på USA så har de både hårdare straff och högre återfall...

Men som sagt, är man bara vara ute efter att "ge igen" så är det inte konstigt att man tycker Sverige har för låga straff.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Var en gång i tiden en bra liten butik, sen köpte något as upp den och gjorde det här, tråkigt

ja kommer ihåg den lilla butiken... köpte faktiskt några spel där

Visa signatur

NZXT H510 Flow | AMD Ryzen 9 5900x | 32GB Fury Beast | RX 6700XT | 1TB NVMe Fury Renegade

Permalänk
Skrivet av jamakika:

Varför ska man lura folk på stålar?

För att de flesta svenskar är så väldigt lätta att lura.

Visa signatur

**Inget värt att skryta om**

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z0DIAC:

ja kommer ihåg den lilla butiken... köpte faktiskt några spel där

Haha jag också. Ringde till och med och frågade om de kunde skicka CD nyckeln med epost så jag kunde komma igång med spelet fortare, vilket de inte hade något problem med

Permalänk
Medlem
Skrivet av felix6:

Anledningen till varför många tycker att straffen är för låga i Sverige är för att de tror att straffen är till för någon slags hämnd med "eye for an eye" mentaliteten. Få utgår från det faktum att vårt straffsystem har som grundprincip att vara rehabiliterande och förhindra återfall, och från vad jag fick lära mig i en grundkurs så ska tydligen längre straff ge motsatt effekt(statistiskt sett).

Men som sagt, är man bara vara ute efter att "ge igen" så är det inte konstigt att man tycker Sverige har för låga straff.

Inte ens dödstraff avskräcker. Högre straffskala tenderar dessutom till att krininella blir mer våldsbenägna för att undgå rättvisan. Många grovt kriminella är dessutom förebilder för kommande generation som gärna tar efter det skoninglösa beteendet. Men så länge människan inte vill bidra till ett mindre segregerat samhälle är det en utveckling vi får vänja oss vid.

Skrivet av mini_rappen:

För att de flesta svenskar är så väldigt lätta att lura.

Människan av naturen är godtrogen så det gäller inte bara svenskar. När även väldigt begåvade människor kan bli lurade så går inte ens du säker

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Tycker det är skamligt låga straff här i Svergie fick precis hem Domen (kan ej gå in på detaljer) då jag råkat ut för en sådant jycko, han hade lurat till sig ca 50.000kr utav ca 15+ målsägande, hans Straff 4 månaders fängelse Löjligt!, Vad tror ni dessa får max 1 år??

Det borde införas dödstraff för människor som lurar just dig!

Skrivet av felix6:

Helt klart.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

1.6 miljoner, 500 pers? Genomsnitts kunden handlade alltså för 32000 kr? Verkar ganska otroligt.

Permalänk
Medlem

Sätt åt dessa jävlar. Tydligen går det snabbare med utredningar som innehåller fildelning än dessa bedragare.. märkligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anilusion:

1.6 miljoner, 500 pers? Genomsnitts kunden handlade alltså för 32000 kr? Verkar ganska otroligt.

tror du få ta o räkna om där. vart en nolla för mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anilusion:

Sov du på mattlektionerna eller :)?

Visa signatur

Fractal Design North||Gigabyte X870E Aorus Elite 7||9800X3D + Noctua NHD15||Kingston Fury Beast 64GB 6000Mhz||RX 9070 XT Hellhound||MX100 512gb||3.5TB HDD||NZXT C850 ||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 11 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra +iPhone 13||

Permalänk
Medlem

Bra att det blev slut på den historien nu då (Har inte hört om den förens nu dock...)

Sen att ni klagar på svenskt rättssystem så tar jag vårt över, till exempel USAs närsom!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Precis, kommer ihåg när en själv handlade där i den fysiska butiken. Väldigt trevlig ägare som visste vad han snackade om. Sedan köptes den upp av någon tomte.

Visa signatur

RTX 5080/ 7700X

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinnunen4321:

sidan är skapad med www.starweb.se

viket är en sida som "skapar" webbutiker.

testade att skapa en sida... http://www.starwebshop.se/swecockerstest/

Jag har beställt 5st av Kruka Breal, den va söt tyckte jag.
När får jag grejorna? Jag betala ju i förskott så det borde väl gå fort?