Vinn nätagg från Seasonic

You have been disconnected from EA online

Permalänk

You have been disconnected from EA online

Någon annan som varit med om detta problem när man ska joina vilken server som helst?

Permalänk
Skrivet av starken_92:

Någon annan som varit med om detta problem när man ska joina vilken server som helst?

troligtvist punkbuster.

min kompis fick det efter updaten på bf3 idag.

http://www.evenbalance.com/index.php?page=dl-bf3.php

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Samma här, tog repair install först men nu fastnar det på logging in istället.
Ska testa PB

Edit:
Det ville inte uppdatera pb igen.. Inte ens manuellt. Trött man blir

Permalänk
Medlem
Skrivet av laasek:

Samma här, tog repair install först men nu fastnar det på logging in istället.
Ska testa PB

Edit:
Det ville inte uppdatera pb igen.. Inte ens manuellt. Trött man blir

Ingen som hittat någon lösning än? Går det inte att köra en uninstall på patchen? Återställnings punkt i windows?

Har själv inga problem men polarna har.

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pollux89:

Ingen som hittat någon lösning än? Går det inte att köra en uninstall på patchen? Återställnings punkt i windows?

Har själv inga problem men polarna har.

Letar på ea-forumet, verkar vara flera som är drabbade men ingen lösning än.

Kan tillägga att jag kunde joina 1 spel med nya patchen, spelade väl en 20-30 min sen disconnect och nu kommer jag inte in som sagt.

Permalänk
Medlem

Telias router

Skrivet av laasek:

Letar på ea-forumet, verkar vara flera som är drabbade men ingen lösning än.

Kan tillägga att jag kunde joina 1 spel med nya patchen, spelade väl en 20-30 min sen disconnect och nu kommer jag inte in som sagt.

För min del kunde jag till en början inte heller komma in på någon server. Men efter att jag startade om min Telia router (Thomson) så verkar det att funka.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D Black Case, ASUS ROG VIII Extreme/Assembley Z170, Intel® Core™ i7-6700K, Hydro Series™ H115i Extreme Perfomance CPU Cooler, Corsair Link Cooling and Lighting Kit, Geforce GTX Titan X Pascal, Corsair AX1200i, OCZ RD400 1TB M.2, Corsair Venegeance LPX DDR4 3000MHz 4X16 GB, Astro Gaming A50, SoundBlaster X Katana, TrackIR5, HTC VIVE, SteelSeries Apex, Logitech G502, Thrustmaster Hotas Warthog, Thrustmaster T300 Ferrari, ASUS ROG Swift PG278Q, Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem

Kom in till slut jag med. Gjorde ingenting utan det funkade bara efter ett tag.
Trött på att spela alpha-version nu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

jag blir så djupt deprimerad.. har fixat punkbuster, bootade om hela datorn igår, fick något tips om att skriva in %temp% och sen radera alla filer.. ingenting verkar fungera, UnPP eller vad det heter fungerade inte heller... känns sjukt segt att det bara slutade fungera.
Att min data ska vara för dålig är det inte heller, köpte en ny bara för BF3 så för tillfället känns det som om jag har spenderat 16k helt åt helvete...
Varför fungerar det bara inte? Det slutade fungera för 2 dagar sen helt plötsligt..

Permalänk
Medlem

Snoka runt lite på eas forum. Finns massor av trådar med samma (och andra) fel.
Har inte kollat idag men kanske kommit nån fix.

Permalänk
Medlem

jag hade samma problem igår. startade om origin och loggade ut och in på battlelog sen dess har det funkat

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk
Medlem

Jag gjorde som Copa...men ett annat alternativ är att helt enkelt ominstallera spelet.

Visa signatur

Intel Core i5 11600K @ 4,9ghz - Moderkaka : MSI Z570 Torpedo- Geforce 5070 -16Gig Corsair LPX 3600MHz - Lian Li Lancool II mesh chassi - Mus G502S - TGB Logitech G513 carbon -SSD Samsung 850 EVO 500gig - SSD Intel X25-M 80gig - SSD Samsung 840 EVO 120gig - HD Samsung 1TB - Acer Predator XB273UGX / 27" 270Hz

Permalänk
Medlem

Nu har jag samma problem igen... Jaja, är väl bara att pröva igen lite senare.

Aktiverade och inaktiverade UPnP på nytt, då kom jag in men vid deploy dör det och står att jag får diconnect. Sen när jag försöker komma in igen "You were disconnected from EA Live".
Så nånting är tok hos EA verkar det som.

Permalänk
Medlem

Kör du med Origin cracken så kan du glömma att komma in på någon server...det är original som gäller för tillfället.

Visa signatur

Intel Core i5 11600K @ 4,9ghz - Moderkaka : MSI Z570 Torpedo- Geforce 5070 -16Gig Corsair LPX 3600MHz - Lian Li Lancool II mesh chassi - Mus G502S - TGB Logitech G513 carbon -SSD Samsung 850 EVO 500gig - SSD Intel X25-M 80gig - SSD Samsung 840 EVO 120gig - HD Samsung 1TB - Acer Predator XB273UGX / 27" 270Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av _LIM1_:

Kör du med Origin cracken så kan du glömma att komma in på någon server...det är original som gäller för tillfället.

Kör så mycket original det bara går.

Permalänk
Medlem

Har också fått detta problem efter patchen. Oftast är jag tvungen att försöka joina flertalet gånger innan jag lyckas. Ibland får jag "you have been disconnected from EA online", ibland fastnar den på "loading level". Har nog knappts lyckats komma in på en enda server på första försöket. Men när jag väl kommer in är det inga problem...oftast.

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk

När jag öppna portarna så fixa det sig för mig
Följande steg gäller för Thompson TG789vn (Telia smartbox)

1. Logga in på din router (Instruktioner finns i handboken).
2. Klicka på ”Toolbox”
3. Klicka på ”Create new game or application”
4. Klicka i ”Manual entry of port maps” (Döp förslagsvis din applikation till bf3)
5. följande portar måste konfigureras

UDP 3659
UDP 6000
TCP 9946
TCP 42100
TCP 13000 -> 13100

Permalänk
Medlem

Nu har jag nog hittat routen till allt det onda. Min Telia gateway startar om titt som tätt och sätter på upnp igen.

Skrivet av Delcorona:

När jag öppna portarna så fixa det sig för mig
Följande steg gäller för Thompson TG789vn (Telia smartbox)

1. Logga in på din router (Instruktioner finns i handboken).
2. Klicka på ”Toolbox”
3. Klicka på ”Create new game or application”
4. Klicka i ”Manual entry of port maps” (Döp förslagsvis din applikation till bf3)
5. följande portar måste konfigureras

UDP 3659
UDP 6000
TCP 9946
TCP 42100
TCP 13000 -> 13100

Har samma.
Kan man köra med upnp på då måntro?

Permalänk
Medlem

samma problem här funkar att joina coop nu men blir dissad "Something did go wrong"
Hänger sig på loading level på servrar

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 7 5700X3D 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk

Lägg ner PB nu bara prob.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Avstängd

sälj spelet löser alla bekymmer.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Ja Upnp kan vara på

Permalänk
Medlem

Hade inga problem whatsoever igår men nu idag fick jag det här felet..
Väldigt irriterande.

Permalänk
Medlem

startade om routern (thomson från telia) sen funkade det

edit: fungerade en stund. pillade med portar som ngn ovan skrev sen och nu funkar det igen...för stunden iaf

Permalänk
Skrivet av rhedlnd:

Har också fått detta problem efter patchen. Oftast är jag tvungen att försöka joina flertalet gånger innan jag lyckas. Ibland får jag "you have been disconnected from EA online", ibland fastnar den på "loading level". Har nog knappts lyckats komma in på en enda server på första försöket. Men när jag väl kommer in är det inga problem...oftast.

har exakt samma fel som du, hittade du nån lösning?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem

Seriöst, är det annat än problem med detta spel? Haft samma problem ett rätt bra tag ( http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1059005-kan-... ) hörde om patchen och tänkte att jag kunde testa lira det igen eftersom jag blev förbannad och gav upp. Försöker starta och får samma skit igen.. Joinar på nytt och KOMMER IN(!!!!!!!) men ........MEN allt är svart och jag hör bara ljudet... Dom är sådana jävla klåpare som släpper ett spel som knappt lämnat beta, är GRYMT besviken på detta köp... Det har inte gjort annat än tjorvat och jag önskar att Dice och EAs jävla kontor brinner ner i julklapp..

Permalänk
Medlem

Får också det här förbannade problemet "You were disconnected from EA Online". Vad fan ska man göra? Tar 20minuter att hitta en server man till slut kommer in på :@

EDIT: När jag äntligen lyckas komma in i spelet, "Game disconnected: game session on server was removed.". Yes! 70K poäng åt helvete.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Avstängd

Samma problem helt plötsligt idag.Ändå har jag kört i förrgår,igår och nu idag blir jag disconnectad!

Tror det kan vara något annat då det fungerat helt felfritt tills idag och jag har inte rört något alls!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Skrivet av Thewiruz:

Samma problem helt plötsligt idag.Ändå har jag kört i förrgår,igår och nu idag blir jag disconnectad!

Tror det kan vara något annat då det fungerat helt felfritt tills idag och jag har inte rört något alls!

Ja, tror att detta är någon fuckup i patchen. Verkar vara väldigt många som drabbats om man kollar runt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitele810:

har exakt samma fel som du, hittade du nån lösning?

Skrivet av cowabunga:

På "loading level"-problemet har jag hittat en "lösning" i alla fall. Efter patchen verkar spelet inte ladda klart om man inte maximerar spelet. Jag låter den stå på "loading level" ett tag sen maximerar jag BF3, och då verkar den ladda klart det sista och jag kan spawna. Funkar dock inte varje gång, ibland kraschar spelet. Skitpatch.

PÅ "you have been disconnected from EA online" har jag ingen lösning. Det händer då och då, men jag kan oftast joina på nästa försök. I värsta fall starta om origin/logga ut och in. Eller starta om modem/router.

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk

NU, har det löst sig för mig!
Det som löste det för mig var att starta om routern, då blev det inge mera knas.
Jag hoppas verkligen att ni som inte får det att fungera att ni får det löst snarast <3