Hur mycket FPS får jag i Skyrim - Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av JHL1994:

Jag behöver inte förklara vad jag sa då det inte är så svårt att förstå.

Jo, du får gärna förklara vad du menar med detta t.ex.

Citat:

Ja dom rullar i bättre bildrutor per sekund

Skrivet av JHL1994:

Skyrim är fps. Kör man first person så blir det ett first person shooter... "Behöver" vadå behöver? Känner väl av det lika mycket och det är lika obehaglig spelkänsla. Efterblivet inlägg.

Nej, det är rpg. Okej, det är min personliga uppfattning att man inte behöver lika hög fps i skyrim som i ett riktigt fps. Speciellt om man spelar online.
Jag lider inte direkt av att jag har 30fps när jag rider runt i skogen i skyrim.

Visa signatur

Nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyper212:

Hejsan!
Jag orkar inte vänta tills jag får Skyrim men jag har alldeles nyss införskaffat ett XFX 6870 och orkar inte uppgradera mer:

AMD Phenom X4 965 3,4 GHz
XFX 6870
8 GB RAM 1600MHz

Hur mycket FPS kommer jag få med ultra inställningar och allt maxxat?

Kör High istället. Enligt tester så skiljer det sig inte så mycket visuellt sett mellan Ultra och High (dock mycket mer mellan High och Medium och Low) samtidigt som du får mycket bättre FPS på High.

Skrivet av Svj0hn:

Som vissa påpekat med länkar, processorn är nyckeln här (Skyrim verkar älska klockfrekvenser hos CPU över allt annat).

Skönt att någon äntligen nämnde detta

Skrivet av b0ck3n:

AMD-korten verkar ju lida av kraftig stuttering - mitt 5870 mäktade med ca. 30 FPS ute på 1680 x 1050 och alla inställningar maxade, men det hackade något vansinnigt. Med GTX 570 nu och 1920 x 1200 och ett växande lager av högupplösta texturer så är jag som värst nere på runt 25 FPS ute och det flyter ändå på bra.

Microstuttering är väl inget som händer folk som kör single GPU utan bara CFX?

Skrivet av MightyKLARA:

Nu när amd har släppt ordentliga drivrutiner (enligt mej) så ligger jag på 60 konstant (inga drops alls), 1080p såklart och allt på det högsta som går.

Kul för dig att drivrutinerna fungerar bra. För mig ger 11.11b blinkande texturer (vattenfall, ljuskällor samt viss rök). 11.11a gör det inte.

Skrivet av Jalle64:

Eftersom detta inte är ett shooterspel så kräver det inte 60+ fps, så ditt kort bör klara det ok. Kör själv med det mesta maxat och har ett GTX460 SOC. Funkar väldigt bra imho.

Håller inte med dig över huvudtaget. Varför skall man inte få njuta av 60fps i alla spel?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig reccat stuttering så jag har inte tillräckligt med kött på bena för att prata i några absoluta termer, men fenomenet uppstår även med singelkort, eller åtminstone något som ser ut och känns likadant. 30 fps med 5870 hackar fram medan 30 fps med GTX 570 flyter på fint, och så tycker jag det har varit i flera spel. Mitt 480 gick också jämnare än 5870.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T BE @ 4.2 GHz | Corsair H70 | 8GB Corsair Dominator GT 1600 MHz 7-7-7-20 | Corsair Airflow Pro | Asus 5870 Matrix @ 1050/5200 MHz | Asus Xonar Essence STX | 80GB Corsair Force SSD | Corsair Obsidian 800D | Corsair HX850W | Westone ES5 | Razer Lycosa | Razer DeathAdder |

Permalänk

6870

Tjena! Jag sitter på ett oklockat XFX 6870 Black Edition på ultra utan problem. Tyvärr inte mätt men jag anser att jag spelat tillräckligt många år för att märka av dålig FPS. Mycket möjligt att det inte är över 60 hela tiden men inget jag märkt av, förutom något enstaka drop var kanske femte timme efter en loading screen. (Jag kör för övrigt 1920x1080)

Har även jag en AMD Phenom II X4 fast 970 och 8 GB 1600 RAM.

Men vill du garantera 60 FPS så kanske du bör köra High. Eller varför inte klocka kortet/processorn?

Permalänk
Medlem

Sen tycker jag inte heller att RPG kräver 60 fps då saker och ting ändå inte rör sig särskilt snabbt på skärmen. Konsolspel ligger sällan någon annanstans än just runt 30 fps t.ex.

Visa signatur

Asus Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T BE @ 4.2 GHz | Corsair H70 | 8GB Corsair Dominator GT 1600 MHz 7-7-7-20 | Corsair Airflow Pro | Asus 5870 Matrix @ 1050/5200 MHz | Asus Xonar Essence STX | 80GB Corsair Force SSD | Corsair Obsidian 800D | Corsair HX850W | Westone ES5 | Razer Lycosa | Razer DeathAdder |

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0ck3n:

Sen tycker jag inte heller att RPG kräver 60 fps då saker och ting ändå inte rör sig särskilt snabbt på skärmen. Konsolspel ligger sällan någon annanstans än just runt 30 fps t.ex.

Ehm, va? Alltså, jag kan förstå att det bli rätt svårt att sikta i CS om det hackar men det är inte lätt att styra om man kör bilspel med dålig FPS heller? 60fps är ju inte FPS exklusivt. Jag är ute efter 60fps för upplevelsen av att mina rörelser och kameran rör sig så mjukt och följsamt som möjligt. Det känns bara bättre än 20-35fps då bilden hackar sig framåt och inte alls är följsam.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Ehm, va? Alltså, jag kan förstå att det bli rätt svårt att sikta i CS om det hackar men det är inte lätt att styra om man kör bilspel med dålig FPS heller? 60fps är ju inte FPS exklusivt. Jag är ute efter 60fps för upplevelsen av att mina rörelser och kameran rör sig så mjukt och följsamt som möjligt. Det känns bara bättre än 20-35fps då bilden hackar sig framåt och inte alls är följsam.

Min bild hackar inte, spelet är smidigt och följsamt, även i 30 fps. Jag tror att man ibland stirrar sig blind på medianen här - viktigare att det håller jämn fps utan toppar och dalar. 5870 erbjöd den motsatta upplevelsen, och min slutsats är att det inte kunde hålla en jämn fps utan kännbara dalar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kör lite överklockat HD6850 och en 1090T på 4GHz.

Ligger på 45-50 utomhus och 58-60 inomhus i grottor m.m. allt på Ultra, enligt Fraps FPS-mätare.

Spelet är ju grymt snyggt när man som jag är van vid WoW och ändå så får jag lägre FPS i WoW på Ultra X) Där går det ner till 35-40 utomhus med allt på max. Dock märker man av småryckningar i WoW även vid lägre inställningar så det är nog inte lika bra programmerat på något vis.

Jag ser dock personligen ingen skillnad i Skyrim på 45 eller 60 FPS eftersom allt flyter på fint, ska man se skillnad på ett spel som har så mycket smådetaljer överallt så får man nog stå still och titta på vatten som porlar eller liknande, springer man runt så hinner man iaf inte se att det hackar.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0ck3n:

Min bild hackar inte, spelet är smidigt och följsamt, även i 30 fps. Jag tror att man ibland stirrar sig blind på medianen här - viktigare att det håller jämn fps utan toppar och dalar. 5870 erbjöd den motsatta upplevelsen, och min slutsats är att det inte kunde hålla en jämn fps utan kännbara dalar.

Lustigt.

Jag tycker det märks extremt tydligt om ett spel går i 30fps eller 60fps (med Vsync på givetvis, annars ser man inte skillnaden lika lätt då bilden hela tiden skär sig "tearing"). Ett perfekt exempel är när man kommit ut ur grottan i början på spelet och tittar ut i skogen. Vart jag än rör kameran så glider bilden följsamt dit jag vill (60fps). Det fortsätter så tills jag kommer till första stan då jag direkt märker att det hackar när fpsen snabbt sjunker till 35.
Men som sagt...stänger jag av Vsync så syns det inte lika lätt då det ständigt är screen tearing på flera horisontella plan varesig jag tittar ned i marken och har 140fps eller mot staden och har 35fps.
Förstår att man kanske tänker på det lite mer när man har en FPS counter uppe i vänstra hörnet men Bulletstorm är ett bra exempel på ett spel som flöt perfekt från början till slut - det kändes verkligen som 60fps konstant utan att jag hade en counter uppe.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av weyne:

J
Nej, det är rpg. Okej, det är min personliga uppfattning att man inte behöver lika hög fps i skyrim som i ett riktigt fps. Speciellt om man spelar online.
Jag lider inte direkt av att jag har 30fps när jag rider runt i skogen i skyrim.

Alltså. DET LAGGAR vid 30 fps. Ser du det inte så är det något fel men säg inte till mig att man inte behöver 60 fps+. Bara för att du har synskada/delay i hjärnan så är det inte mitt fel.

Haha det finns FPS rpg.. Det är ett FPS rpg.. Man kan spela i FPS mode vilket gör att det blir ett FPS rpg. Okej? Springer man runt och försöker träffa rörliga mål snabbt med pilbåge så blir det riktigt mycket FPS... Sörru.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JHL1994:

Alltså. DET LAGGAR vid 30 fps. Ser du det inte så är det något fel men säg inte till mig att man inte behöver 60 fps+. Bara för att du har synskada/delay i hjärnan så är det inte mitt fel.

Haha det finns FPS rpg.. Det är ett FPS rpg.. Man kan spela i FPS mode vilket gör att det blir ett FPS rpg. Okej? Springer man runt och försöker träffa rörliga mål snabbt med pilbåge så blir det riktigt mycket FPS... Sörru.

Poängen är väl att ett riktigt(nej, skyrim är inget riktigt fps. Skriver varför längre ner) fps och framförallt då ett sådant spelat online har extremt mycket snabbare och ojämnare rörelser. Det kräver ett högre uppdateringsintervall för att se bra ut.

Ta film som exempel. Spelfilm visas i 24 bilder per sekund. Det ser helt okej ut just eftersom hela mediet är anpassat efter den begränsningen och panorerinar etc. går helt enkelt lugnare till. Finns långa listor med hur många grader per sekund man kan panorera under olika förutsättningar.

Och då kommer vi till FPS-diskussionen. Du säger att man kan spela i FPS-mode? Alltså, man kan spela i första-person. Man KAN använda en pilbåge. Men är det en förstapersons-shooter/skjutaspel(tar för givet att du faktiskt vet vad förkortningen står för)? Självklart inte. I många bilspel går det att få till en förstapersonsvy från förarsätet. Betyder det att det också är ett FPS? Återigen, självklart inte.

Skyrim kan spelas i förstaperson. Det är en förutsättning för FPS, ja, men det är inte enkom avgörande.
Möjligen skulle man kunna sträcka sig till att det är ett FPRPG.Men sanningen är att det helt enkelt är ett Action-RPG och var kameran befinner sig spelar inte lika stor roll. Men Skyrim är definitivt ingen shooter(om du nu inte väljer att spela den som en sådan.).

Att skriva att det är ett FPS-RPG blir lite extra tokigt eftersom du blandar spelkategorier ganska liberalt. Det är sant att det t.ex. finns FPS med rollspelselement ochSkyrim har ju ett väldigt spartanskt shooterinslag i och med pilbågen(och i viss mån magi). Men FPS? Nej.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Poängen är väl att ett riktigt(nej, skyrim är inget riktigt fps. Skriver varför längre ner) fps och framförallt då ett sådant spelat online har extremt mycket snabbare och ojämnare rörelser. Det kräver ett högre uppdateringsintervall för att se bra ut.

Ta film som exempel. Spelfilm visas i 24 bilder per sekund. Det ser helt okej ut just eftersom hela mediet är anpassat efter den begränsningen och panorerinar etc. går helt enkelt lugnare till. Finns långa listor med hur många grader per sekund man kan panorera under olika förutsättningar.

Och då kommer vi till FPS-diskussionen. Du säger att man kan spela i FPS-mode? Alltså, man kan spela i första-person. Man KAN använda en pilbåge. Men är det en förstapersons-shooter/skjutaspel(tar för givet att du faktiskt vet vad förkortningen står för)? Självklart inte. I många bilspel går det att få till en förstapersonsvy från förarsätet. Betyder det att det också är ett FPS? Återigen, självklart inte.

Skyrim kan spelas i förstaperson. Det är en förutsättning för FPS, ja, men det är inte enkom avgörande.
Möjligen skulle man kunna sträcka sig till att det är ett FPRPG.Men sanningen är att det helt enkelt är ett Action-RPG och var kameran befinner sig spelar inte lika stor roll. Men Skyrim är definitivt ingen shooter(om du nu inte väljer att spela den som en sådan.).

Att skriva att det är ett FPS-RPG blir lite extra tokigt eftersom du blandar spelkategorier ganska liberalt. Det är sant att det t.ex. finns FPS med rollspelselement ochSkyrim har ju ett väldigt spartanskt shooterinslag i och med pilbågen(och i viss mån magi). Men FPS? Nej.

Precis vad jag skulle säga, fast bättre.

Skrivet av JHL1994:

Och nej, jag har inga fel i hjärnan eller på synen som påverkar min känslighet för "låga" fps, vad jag vet, och du vet då verkligen inget om det.

Visa signatur

Nej

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mocka:

Hur kom du på idén att helt plötsligt använda CS som mätare då det är stor skillnad dessa spel emellan?
Att du sedan anser att du måste ha 60+ i spel må vara så, men det gäller dock inte alla inkl. en hel del i denna tråd. Skyrim kräver ingen monstermaskin för att funka ok.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Hur kom du på idén att helt plötsligt använda CS som mätare då det är stor skillnad dessa spel emellan?
Att du sedan anser att du måste ha 60+ i spel må vara så, men det gäller dock inte alla inkl. en hel del i denna tråd. Skyrim kräver ingen monstermaskin för att funka ok.

Det var ju du som först skrev att detta inte är en shooter och därmed inte behöver 60+ fps Jag tog CS som exempel.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mocka:

Det var ju du som först skrev att detta inte är en shooter och därmed inte behöver 60+ fps Jag tog CS som exempel.

Öhhh... och vad är din poäng???

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Någon fler som får högre FPS utomhus än inomhus?

Har 60+ utomhus, kanske 20-30 fps inomhus. Alltså tvärtom vad många andra upplever.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyper212:

Hejsan!
Jag orkar inte vänta tills jag får Skyrim men jag har alldeles nyss införskaffat ett XFX 6870 och orkar inte uppgradera mer:

XFX 6870
8 GB RAM 1600MHz

http://www.youtube.com/watch?v=RbM3TUy19Wk

Du får räkna med lite fps förlust pga din cpu då Intel är steget före

Visa signatur

Intel i9 14900K @ 5,8 ghz, Corsair Hydro H150i PRO RGB, Corsair Vengeance Pro 64GB DDR5 6400mhz , Asus TUF OC RTX5080 16GB GDDR7X, MK ASUS ROG Z690 MAXIMUS HERO , HDD1 Samsung 990 Pro 2TB, HDD2 Samsung 990 Pro 4TB , Creative Sound BlasterX AE-5 Plus, Asus Hyperion™ GR701 =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av skydiver:

http://www.youtube.com/watch?v=RbM3TUy19Wk

Du får räkna med lite fps förlust pga din cpu då Intel är steget före

Jag tror jag nöjer mig med 40 FPS.

Övrig fråga:

Om jag har 16GB Ram gör det skillnad om jag skulle haft 8GB?

EDIT:

Kommer patcha att förbättra FPS mer?

Permalänk
Skrivet av HugSeal:

Nej det krävs inte mer i nåt annat för att se bra ut. Alla spel som laggar ser dåliga ut. Spelar ingen roll om det är online eller inte. Varför ska jag springa runt och lagga bara för att det är SP? Tycker det förstör spelkänslan TOTALT att köra på laggiga fps. Är vad vid 200-300 fps på Starcraft 2 och 100 fps på CS. Varför skulle jag vilja spela andra spel med lagg bara för att dom är RPG eller offline? Sjukt korkat argument.

Nej det är inget FPS... MEN man kan spela i första person och då vill man fortfarande inte att det ska hacka fram när man ska sikta...

Jag vill inte spela ett spel med lagg. Vill du det så fine. Men säg inte att man inte "behöver" mer än ynka laggande 30 fps. Det är inte mitt problem att du inte ser att bilden laggar och inte är "fluid like"

Kort och gott. Jag vill spela alla spel utan lagg. Spelar ingen roll om det är MOBA RTS RPG MMORPG FPS, allt ska vara utan lagg. Vilket ofta brukar brukar innebära 60+. Ser inte du lagg så fine. Säg inte till mig hur många FPS man behöver.. Haha.

Mocka my hero..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyper212:

Hejsan!

XFX 6870
8 GB RAM 1600MHz

Orkar inte läsa hela tråden men jag sitter med core2quad q66 @ 3,2GHz och ett HD 6870. Kan ju säga att det inte är roligt att spela på ultrainställningarna. Har inte gjort någon mätning men det är ryckigt och fick märkliga frysningar lite då och då. Jag kör på high nu och de fungerar bra däremot

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheDiddler:

Inte många med ett 6870.

??

Får 60 hela tiden med ett 5850.
Många dumma människor i tråden iallafall. Trodde sweclockers hade användare med vana. Inte hitta på massa skit vanor.

"20-30 utomhus" vad går ni på för något? Antar att ni är samma människor som anser BF3 vara heliga graalen gällande grafik 2011?

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

För mig(datorn i signaturen) så klarar jag 50+ fps överallt verkar vara mycket cpu beroende.

Alla som pratar om FPS spel skit i det, First Person Shooter kräver lite högre fps men det är klart man hellre sitter på 60> än <30 i alla spel.
Folk är olika känsliga min kompis körde wow i <20 fps i 2-3 år men han märkte det inte för han vande sig, vissa är känsliga för ljud vissa bryr sig inte om deras dator låter som ett jet plan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av swesen:

För mig(datorn i signaturen) så klarar jag 50+ fps överallt verkar vara mycket cpu beroende.

Spelet är CPU bundet ja.
En Phenom 980 eller vad den nu heter som ligger på 3,7-8ghz får ~10-15fps mindre än en stock 2500k. Med samma grafikkort.

Visa signatur

MOBO:

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

??

Får 60 hela tiden med ett 5850.
Många dumma människor i tråden iallafall. Trodde sweclockers hade användare med vana. Inte hitta på massa skit vanor.

"20-30 utomhus" vad går ni på för något? Antar att ni är samma människor som anser BF3 vara heliga graalen gällande grafik 2011?

Jag tvivlar starkt på att du maxar ut all kantutjäming etc.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheDiddler:

Jag tvivlar starkt på att du maxar ut all kantutjäming etc.

Vad är det med dessa troll på Sweclockers?
Har ni någonsin spelat Oblivion? Gamebryo är i princip samma motor som Creation Engine.

"Tvivlar starkt på att du maxar ut all xx"
Samma sak i BF3 tråden. "Tvivlar på att du maxar ut all xx"

Om teknik-kunniga kunde hänga på sweclockers istället för 14 åriga troll.

Skyrim ser nästan identiskt ut med Oblivion. Med undantag för bättre modellerade ansikten på karaktärer.
Skyrim är CPU bundet, Skuggor, Fysik och annat renderas på CPU.
Det är byggt för 2 kärniga datorer med hög IPC och endast 2GB minne!

Sedan ska inte ett spel som Skyrim ens kräva någonting mer än ett 4870 och en E8200 med 2GB DDR2 minne.

Undrar vad smarta människor tog vägen. Men jag antar, att vi ska ta för givet att spel idag som ser identiska ut med konsollspelen skall alltså kräva GTX580 med i5 2600k på 4.5ghz och 16gb minne och allt möjligt påhitt för att "maxas"

Visa signatur

MOBO:

Permalänk
Medlem
Skrivet av JHL1994:

Nej det krävs inte mer i nåt annat för att se bra ut. Alla spel som laggar ser dåliga ut. Spelar ingen roll om det är online eller inte. Varför ska jag springa runt och lagga bara för att det är SP? Tycker det förstör spelkänslan TOTALT att köra på laggiga fps. Är vad vid 200-300 fps på Starcraft 2 och 100 fps på CS. Varför skulle jag vilja spela andra spel med lagg bara för att dom är RPG eller offline? Sjukt korkat argument.

Nej det är inget FPS... MEN man kan spela i första person och då vill man fortfarande inte att det ska hacka fram när man ska sikta...

Jag vill inte spela ett spel med lagg. Vill du det så fine. Men säg inte att man inte "behöver" mer än ynka laggande 30 fps. Det är inte mitt problem att du inte ser att bilden laggar och inte är "fluid like"

Kort och gott. Jag vill spela alla spel utan lagg. Spelar ingen roll om det är MOBA RTS RPG MMORPG FPS, allt ska vara utan lagg. Vilket ofta brukar brukar innebära 60+. Ser inte du lagg så fine. Säg inte till mig hur många FPS man behöver.. Haha.

Mocka my hero..

Hur stor du ut med att titta på film? "Laggar" tv-sändningarna?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av b0ck3n:

Hur stor du ut med att titta på film? "Laggar" tv-sändningarna?

Nej det gör dom verkligen inte. Men om 25 fps är så bra som du säger testa spela Counter-Strike med 25 fps(fps_max 25). Citera mig med ett svar när du är klar. Testa även att switcha vapen och ryssa och berätta hur det gick. För fpsn påverkar ju inte eller hur?

Permalänk

har ett 6870 och det är klockrent:D får 7.8 i windows experience;). har runt 45fps utom hus och max fps inomhus ;).

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk

jag kör gtx 580 @stock

och i5 2500k @ 4.5 Ghz

Spelar dock bara på high för ultra laggar som satan. I markarth å riverstone kan de gå ner till 45 fps

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk

Det beror på om du menar "ultra" som vad du får när du sätter alla inställningar med en knapp, eller om du går in och drar upp allt för hand. Jag satte verkligen allt på max med mitt 6970, och droppade ner till ungefär 20 på vissa ställen...