Nvidia smyger ut Geforce Drivers 290.36 Beta med ambient occlusion för Skyrim, MW3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

OT: Kanske börjar bli gammal, men hur 10:51 vara EFTER skolan? Det är ju innan lunch...

Ännu mer OT: Så var det även när jag läste på högskolan, då hade vi oftast en lektion på morgonen eller eftermiddagen bara. Och om det var en morgon lektion var den slut innan lunch Det är tuffa tider att gå i skolan nu för tiden

Edit: fanns det inga jämförelser med och utan AO i spelet? videon buffrar bara en sekund i taget så den orkar jag inte med. NVM hittade, man var tvungen att trycka på bilderna på geforce.com för att kunna se skillnaderna.

Permalänk

Men kan de inte optimera drivisarna så att man får en liten boost i BF3, spelar inte skiten för att det är så tungt. Köper man ett till kort får man bra fps men microstuttering istället, suck. Hoppas amd's kommande kort levererar och äter BF3!

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Entusiast

Gillar inte riktigt beta drivrutiner, så hoppas de släpper drivrutinen snarast! Behöver fixen för Arkham City.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Det där med växtlighet som flyttar sig när man går in i dom var ingen hit eller? Tycker crysis 1 gör sin fysik mkt bättre.

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk

Jag ska aldrig mer köpa nåt från AMD... Nvidia verkar ta sitt arbete mycket mer seriöst (jag tänker på alla skitdåliga drivisar som amd släpper)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legitjunkie:

Jag ska aldrig mer köpa nåt från AMD... Nvidia verkar ta sitt arbete mycket mer seriöst (jag tänker på alla skitdåliga drivisar som amd släpper)

Jag har fasen aldrig haft några problem med drivisar från AMD

Permalänk
Skrivet av anton:

Det där med växtlighet som flyttar sig när man går in i dom var ingen hit eller? Tycker crysis 1 gör sin fysik mkt bättre.

Något som flyttar sig är ju "vågorna" på vattnet efter att du gått/simmat i det. Testa att titta rakt fram och gå åt sidorna så ser man att "vågorna" endast följer kameran, ser förjävligt ut.. The elder scrolls har väl inte heller varit kända för sin naturtrogna fysik men ändå.

OT: Tycker det såg riktigt bra ut med ljuset nu, jag ska bara vänta tills AMD släpper någon liknande drivrutin. Om dom nu gör det.

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legitjunkie:

Jo, tjena. Gillar man att ständigt få krascher till desktop med meddelandet "Drivrutinen har slutat att svara" så kan man gärna välja Nvidia..
De krascherna kommer som ett brev på posten så fort jag, som nu, satsat på ett Nvidiakort.
Förhoppningsvis kan denna nya driver fixa problemet, men jag har inga större förhoppningar.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Skrivet av JesperT:

Jo, tjena. Gillar man att ständigt få krascher till desktop med meddelandet "Drivrutinen har slutat att svara" så kan man gärna välja Nvidia..
De krascherna kommer som ett brev på posten så fort jag, som nu, satsat på ett Nvidiakort.
Förhoppningsvis kan denna nya driver fixa problemet, men jag har inga större förhoppningar.

Går ju tyvärr inte bara säga att ett företag är bättre än det andra då, ALLA kort är olika, ALLA drivrutiner olika och ALLA konfigurationer av datorer är olika. AMD och Nvidia krashar lika mycket, du har bara otur med hårdvaran kontra mjukvaran.

Visa signatur

CPU: AMD 7800X3D Mem: 32GB DDR5 GPU: Nvidia RTX 4090
Storage: SN850 2x2TB + 3x2TB 860 EVO MB: Gigabyte B650
Chassi: Phanteks P600S PSU: Corsair RM750x OS: Windows 11

Permalänk
Medlem

Det blev en tydlig förbättring utseendemässigt i Skyrim av att slå på AO. Är riktigt nöjd med hur väl mitt gamla GTX 285 kämpar på.

Skrivet av Kristers bensin:

Går ju tyvärr inte bara säga att ett företag är bättre än det andra då, ALLA kort är olika, ALLA drivrutiner olika och ALLA konfigurationer av datorer är olika. AMD och Nvidia krashar lika mycket, du har bara otur med hårdvaran kontra mjukvaran.

Precis. Att säga att en tillverkare är bättre på det oerhört dåliga statistiska underlaget av ens egna erfarenheter är totalt intetsägande.

Permalänk
Skrivet av JesperT:

Har inte haft några problem med drivrutiner på flera månader. Noll krascher eller "drivrutin som inte svarar". Men som föregående sade, olika konfigurationer osv..

Permalänk

Bara jag som inte kan se 64 bitars drivern? :S

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk
Medlem

Fick en rejäl fps boost i Skyrim med dessa. 10+ mer fps. Från 38-42 utomhus till 48-53. Stadigt 60fps inomhus. Tweakat .ini filen ganska ordentlig + HD textures, 4xAA 16xAF AO på Quality. Nice

Permalänk
Medlem

Småirriterad... dessa skrivrutiner har resulterat i frekventa krascher i både Skryim & SWTOR.. suck, samt SLI problem... bah!

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Ni som testat med ambient occlusion på skyrim, tycker ni inte skuggorna fladdrar lite väl mycket? Tycker inställningen ger ett visst djup i bilden när man står still, men när man rör sig så fladdrar det såpass mycket att det inte är värt det imo.

Permalänk
Medlem

Den här fungerar ej till Samsung S27A750D via DP verkar det som. Skärmen hittas inte överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem

Alltså att de skulle tillkomma Stöd för ambient occlusion via Nvidias kontrollpanel i Skyrim och Call of Duty: Modern Warfare 3 är ju BULL SHIIT!!!. Står i nvidia kontrollpanelen "ambient occlusion - Not soupported for this application.

Så för mig så är denna drivrutinen ENBART BS!!!

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av born_in_fire:

Bara jag som inte kan se 64 bitars drivern? :S

Samma här. Väljer GTX580, sen windows 7 64-bit. Kommer fram 260.32 versionen som släpptes i oktober...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Alltså att de skulle tillkomma Stöd för ambient occlusion via Nvidias kontrollpanel i Skyrim och Call of Duty: Modern Warfare 3 är ju BULL SHIIT!!!. Står i nvidia kontrollpanelen "ambient occlusion - Not soupported for this application.

Så för mig så är denna drivrutinen ENBART BS!!!

AMEN!!!1

Hur fan ska man få det att funka i Steam?? Vill ha epic skuggor, värdelöst att släppa något som inte funkar fullt ut

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av napdev:

Ni som testat med ambient occlusion på skyrim, tycker ni inte skuggorna fladdrar lite väl mycket? Tycker inställningen ger ett visst djup i bilden när man står still, men när man rör sig så fladdrar det såpass mycket att det inte är värt det imo.

Jag upplever exakt samma sak.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Skrivet av lutt95:

Samma här. Väljer GTX580, sen windows 7 64-bit. Kommer fram 260.32 versionen som släpptes i oktober...

Du menar inte 280.xx? Lol när jag bara sökte på operativsystem utan att ändra grafikkorts modell (GTX 590 som standard) så kommer bara 286.xx fram men när jag sökte på mitt gfx (GTX 460) på 64 bitar så kom 290.36 upp :S

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supermotard:

Men kan de inte optimera drivisarna så att man får en liten boost i BF3, spelar inte skiten för att det är så tungt. Köper man ett till kort får man bra fps men microstuttering istället, suck. Hoppas amd's kommande kort levererar och äter BF3!

Jag kör sli och har inga som helst problem med stuttering, flyter hur fint som helst i sina ca100fps i ulta, inte de minsta ryck i bilden går att se.
Ända stuttering som ja haft problem med va intels hyperthreadingbugg innan bf3 patchen kom. Men nu är de fixat med

Visa signatur

i7 930 @ 4.3][Corsair Dominator 5x2GB][Asus P6X58D-E][Nvidia GTX780 Ti][Corsair AX1200][Intel X25-M G2 80gb - Seagate 2x1tb][Mozart TX][Kylning: Ek supreme HF - 3x 120x3 Rad - Mch655 pump

Permalänk
Medlem
Skrivet av born_in_fire:

Du menar inte 280.xx? Lol när jag bara sökte på operativsystem utan att ändra grafikkorts modell (GTX 590 som standard) så kommer bara 286.xx fram men när jag sökte på mitt gfx (GTX 460) på 64 bitar så kom 290.36 upp :S

Jo, det gör jag, skrev fel.

Någon som testat med ett GTX580 och 64-bitars W7 och kan bekräfta att det fungerar som det ska?

Permalänk
Medlem

Suttit och felsökt hela eftermiddagen, dessa drivrutiner är fan i mig skräp! Leder till frekventa krascher i Skyrim som endast är pga. drivrutinerna och inte ens har med SLI att göra, sen kraschar också SWTOR efter en alt-tab vilket åtgärdas om man backar till de föregående drivrutinerna.
Beta i all ära men vafan?

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av lutt95:

Jo, det gör jag, skrev fel.

Någon som testat med ett GTX580 och 64-bitars W7 och kan bekräfta att det fungerar som det ska?

Jag laddade ner betan och satte på ambient occluson via nvidias kontrollpanel.. Det ser faktiskt otroligt mycket bättre ut fast fps'en sjönk dramatiskt. Tror det ser bättre ut än det du får via startmenyn av spelet.

Visa signatur

GTX780 | i7-2600k 3.4ghz @ 4.7ghz | Noctua NH-D14 | Asus 1155 P8P67 EVO B3 | 8GB Corsair Dominatar @ 1600mhz 9-9-9-24 | OCZ Agility Series 3 SSD 60GB

Permalänk
Skrivet av JesperT:

Håller med. Detta problem har jag och VÄLDIGT många, och INGA svar angående detta problem på Nvidias forum. Skiter fullständigt i om en skugga är rätt i Skyrim eller om rätt belysning är rätt vinklat i BF3.

Visa signatur

When it comes to matters of the heart, always follow your dick.

Permalänk
Medlem

Bra många fler krascher i Skyrim med dom här drivrutinerna :/ Tror inte jag lyckats köra mer än en halvtimme i sträck sen jag installerade dom.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocken01:

Jag laddade ner betan och satte på ambient occluson via nvidias kontrollpanel.. Det ser faktiskt otroligt mycket bättre ut fast fps'en sjönk dramatiskt. Tror det ser bättre ut än det du får via startmenyn av spelet.

Provade du performance mode? Det funkar rätt bra för mig prestandamässigt. Fast jag kör förra driverbetan och Nvidia Inspector för att fixa inställningarna.

Verkar finnas en buggar med denna betadriver, så står över till nästa mer stabila release.

Permalänk
Medlem

Verkar inte fungera o få till skuggorna på mitt skyrim iallfall. har testat att använda både global och specifika program inställningarna.

Permalänk
Medlem

skuggorna ser pixliga, o allmänt mer flimmer från dom även på ultra så vet inte direkt om det är meningen att det ska vara så

Visa signatur

Fractal design R2 | Asus p5q deluxe | Intel Core 2 Quad 9650 @ 4ghz | 4x 2gb Corsair 1066mhz ddr2 | Gigabyte gtx 560ti SoC | raid0 - 2x Intel X-25 M G2 80gb